ScifiNow: nieuw tijdschrift over scifi en fantasy

Algemene fantasy-, SF- en horrorgerelateerde onderwerpen.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

ScifiNow: nieuw tijdschrift over scifi en fantasy

Ongelezen bericht door Midwinter » 06 feb 2008 15:02

Sinds januari hebben we er in de Benelux een nieuw tijdschrift over 'ons' genre bij: ScifiNow. Als ik op de cover en omschrijving af moet gaan, lijkt het me vooral iets voor fans van scifi tv-series, met artikels over Heroes, Dr. Who, Battlestar Galactica en X-Files 2. Heeft iemand dit blad al in huis gehaald?

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 06 feb 2008 18:34

Ik heb er al ergens reclame over gezien (op een ander forum dacht ik?), maar het leek mij niets voor mij, vooral om de naam. Het lijkt me te veel scifi, en das een genre wat ik (nog) niet zie zitten.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 feb 2008 22:22

Ik heb er heel snel doorheen gebladerd in de tijdschriftenhandel. Zag er op zichzelf wel netjes uit en de prijs is ook niet echt verkeerd. Ik twijfel alleen nog of ik het zal kopen. Want hoeveel meerwaarde heeft dit blad?

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 12 feb 2008 23:27

Geen idee, maar zal er ook vanaf hangen waar je interesses liggen. In de inhoud staan bijna uitsluitend vermeldingen van films en tv-series, en dan voornamelijk van het soort dat ik niet volg. Gebeurt er dan zo weinig op andere gebieden van sciencefiction?

Qwallath
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Qwallath » 13 feb 2008 14:02

Zo te zien is het gewoon een blad van de SciFi-Channel. Een nogal beperkt spectrum aan inhoud valt dus te verwachten...

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 13 feb 2008 17:06

Inhoudelijk kan ik die link wel leggen, maar verder zie ik nergens verwijzingen naar SciFi channel. Volgens mij is het dus wel onafhankelijk van elkaar.

Qwallath
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Qwallath » 13 feb 2008 23:37

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 13 feb 2008 23:52

Het lettertype is inderdaad hetzelfde. Dat ziet er wel heel toevallig uit.

Dit vind ik ook nogal wazig:
SciFiNow is hét nieuwe glossy tijdschrift van ruim 100 pagina’s voor mensen met een voorliefde voor sciencefiction, fantasy en horror.
Ik zie eigenlijk alleen maar SF... of zie ik nu wat over het hoofd?

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 14 feb 2008 00:23

Er staan artikelen in over The Golden Compass, 1408, I am Legend en The Fellowship of the Ring. Maar scifi is inderdaad zeer dominant. Ik zou zeggen: focus het dan volledig op scifi. Je hoeft er niet altijd die twee andere genres bij te trekken.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 16 feb 2008 13:35

Goed, ik heb het blad dan toch maar gekocht. Het ziet er wel goed uit en de artikelen zijn redelijk. Al kun je het meeste ook gewoon op internet vinden. Het meeste is toch wel SF wat een beetje wordt opgevuld met fantasy/horror. Daarnaast heb ik het gevoel dat de schrijvers een goed moeten gaan nadenken over de begrippen die ze gebruiken (Dracula SF?). Daarnaast geven ze niet altijd even goed duidelijk aan wat waar de spoilers zich bevinden. Ze geven dit namelijk aan met een ballonnetje met daarin "spoiler". De ene keer staat dat bij een klein stukje tekst (dat zal dan wel een spoiler zijn) en de andere keer boven aan een lange tekst waarin dus lang niet alles een spoiler is. De verscheidenheid in artikelen is wel erg breed. Het is dus niet alleen maar previews, reviews en reclame, maar ook interviews, geschiedenislesjes, achtergronden, nieuws en er staat zelfs een top 10 in (al ben ik daar niet geheel mee eens). Nee, het heeft zeker informatieve waarde. Ben benieuwd hoe lang ze deze manier van vullen gaan bijhouden.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 mar 2008 21:06

Zijn er al meer mensen die dit blad volgen?

Zelf kon ik de verleiding niet weerstaan om het tweede nummer te kopen. Al moet ik deze grotendeels nog lezen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 mei 2008 09:57

En zijn er al Aeonleden die dit tijdschrift elke keer kopen (of abonnement hebben)? Bevalt het? Blijft de kwaliteit redelijk constant?

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 14 mei 2008 10:07

Ik dacht dat ik op purefantasy gelezen heb dat het inmiddels is opgedoekt...

edit: zie voorlaatste post op deze site.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 mei 2008 10:18

Hmm, heb even op de site van SciFiNow gekeken... en inderdaad. Ze zijn er mee gestopt. Vind het wel wat vroeg van ze om al na drie nummers te stoppen. Een dergelijk blad moet toch eerst opstarten qua aantal lezers en daar heeft het denk ik nog helemaal geen tijd voor gehad.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 14 mei 2008 11:39

De meeste opstartende tijdschriften halen een heel jaar niet, dus vanuit de tijdschriftenbranche bekeken is het niet verrassend. SCI FI is in Nederland ook lang niet zo'n groot merk als in Amerika. En blijkbaar is het aantal mensen dat zich aangesproken voelt door een tijdschrift dat vrijwel alleen over scifi tv-series gaat niet zo groot als gedacht...

Plaats reactie