LARP

Algemene fantasy-, SF- en horrorgerelateerde onderwerpen.

Moderator: Beheerders

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 01 apr 2004 12:18

lijkt me wel leuk! heb alleen nog nooit gelarpt...

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 01 apr 2004 15:42

hehe ideetje voor de Aeon bijeenkomst :-D ;)

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 01 apr 2004 16:18

oh help! :-D hoog tijd voor een meeting!!

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 01 apr 2004 16:19

komt fingolffin dan in z'n jurkje larpen? dan kom ik namelijk wel :lol:

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 01 apr 2004 16:24

hehe, dan speel ik wel de prinses die gered moet worden.

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 01 apr 2004 16:26

:lol: bwahaha! hum. oke en nu weer ontopic. (waha!)

Morena
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Morena » 01 apr 2004 19:36

larpen lijkt me echt ontzettend leuk..
Ik woon alleen helaas aan de verkeerde kant van het land, en heb bovendien geen tijd.
Vooral de kleding maken, geweldig!
Maar, ooit, als ik een studentje ben, ga ik me denk ik wel aanmelden bij een larpvereniging. :)

Tinduwen
Toerist

Ongelezen bericht door Tinduwen » 02 apr 2004 14:33

Ik ben nog een beetje te blut, maar ga het zeker doen!
Ben al aan het sparen zodat ik van de zomer ergens bij kan gaan spelen, denk bij Cauldron..
Kostuums heb ik al ontworpen, en ik ga er binnenkort aan beginnen..maar een meeting In Character lijkt me super! :lol:

Airethilien

Ongelezen bericht door Airethilien » 08 apr 2004 22:32

Ik wil t ook, weet er alleen de balen van...
Ben al wel met n kostuum bezig...

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 09 apr 2004 07:53

Wordt het dan niet es tijd om met regels en een datum enzo te komen??? (T is maar een ideetje...)
Als we echt helemaal op level 0/1 beginnen is het denk ik niet zo leuk. Ik denk neit dat we daarna nog heel erg vaak gaan larpen (omdat iedereen zo ver weg woont enzo) dus dasar hoeven we ook geen rekening mee te houden. Maar god-like spelen is nou ook weer niet echt leuk, vooral niet voor roze prinsessen die zichzelf dan wel kunnen redden :P :P :P

Elke LARPorganisatie houdt volgens mij weer andere regels aan, ik denk dat we het beste gewoon de regels van één organisatie moeten nemen en die dan aanpassen aan hoe wij het willen (meeste stemmen geldt of zo?)

We moeten er ook wel een beetje rekening mee houden wat iedereen wil worden. We moeten goed en slecht hebben, niet te veel van het één of ander (lijkt mij tenminste neit leuk als er bijv. alleen maar bards zijn, dan heeft niemand publiek... of alleen maar prinsen en prinsessen, dan heb je ook zo'n saaie boel.) Het lijkt mij dus handig als we van tevoren weten wat iedereen wil worden en of hij/zij evt. iets anders wil worden als dat beter uitkomt...

We moeten denk ik ook wel spelleiders hebben. Ik weet neit of iemand dat wil zijn? Het kan natuurlijk wel zonder, maar het lijkt mij niet zo handig. We kunnen ook een paar mensen uitkiezen. Als er dan iets gebeurt waarvoor we geen regels hebben dan kunnen zij beslissen... zo iets??

Voor de mensen die geen wapens/kleren hebben:
Tsja... ik dus ook niet. Je hoeft misschien niet alles zelf te maken? Kijk es in een verkleedkist of in de kast van familie/vrienden, als je sommige dingen bij elkaar gooit kan het een heel ander (fantasy) effect hebben volgens mij. En wapens... tsja dat is wel een probleem.
Je zou ze zelf kunnen maken van hobbymateriaal (praxis, knutselspullen, verf... be creative 8) ) of kopen, maar dat is echt duur.
Je kunt natuurlijk ook géén wapen hebben (ik heb nog niet zo heel veel prinsessen met een driedubbel barbarian zwaard rond zien lopen... misschien als wizard hoef je ook niet perse wapens te hebben, als je alleen maar wilt rp-en en heel erg anti-vechten bent, als je keigoed bent in karate....)

En over waar en wanneer... goeje vraag. Heeele goeje vraag.
In de zomervakantie zou natuurlijk het beste zijn, maar dan heb je toch nooit dat iedereen tegelijk thuis is. We kunnen het proberen... of anders een keer in een weekend, maar ik denk dat dan een heleboel mensen het heel erg druk hebben.
Voor de plaats heb ik zo gauw geen oplossing. In een bos misschien? Bij iemand thuis die een heeeele grote tuin heeft?

Airethilien

Ongelezen bericht door Airethilien » 09 apr 2004 10:19

heb bos voor de deur, maar das n stadsbos met veel publiek alst mooi weer is...
misschien bij mn ouders in de buurt: die wonen bij de veluwezoom...

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 09 apr 2004 11:30

Als je een locatie nodig hebt weet ik wel een bos, het is aardig groot en er zitten ook een paar zand 'banken', en aangezien er bij mij in de buurt best veel leden wonen (Qemwem, Fitz, Nar enzo) scheelt dat voor sommigen een hoop reistijd. ik kan een hoop houten wapens maken, maar dat kost mij aardig veel tijd (en geld, tenzij ik één of andere houten tafel mag slopen).

ps: het bos is aardig verlaten...

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 09 apr 2004 13:19

Waar is dat bos wat jij bedoelt dan Waylander?

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 09 apr 2004 14:15

In Venray (Limburg), in de wijken vlakwater en veltum, Kan voor sommigen een aardig eind reizen zijn...

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 09 apr 2004 16:33

Waylander schreef:Als je een locatie nodig hebt weet ik wel een bos, het is aardig groot en er zitten ook een paar zand 'banken', en aangezien er bij mij in de buurt best veel leden wonen (Qemwem, Fitz, Nar enzo) scheelt dat voor sommigen een hoop reistijd. ik kan een hoop houten wapens maken, maar dat kost mij aardig veel tijd (en geld, tenzij ik één of andere houten tafel mag slopen).

ps: het bos is aardig verlaten...
Bedoel je bij de boshuizen?? daar hebben we vroeger met scouting vaak levend stratego gespeeld!!! :-D :-D
Dat is een heel mooi bos voor dit soort dingen ja!!

Plaats reactie