Vraagje aan de experts: Hoe heten deze dingen?

Algemene fantasy-, SF- en horrorgerelateerde onderwerpen.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 06 apr 2008 01:24

Boogschutters zijn alleen niet getraind en uitgerust voor een op een situaties, dus het zal er vanaf hangen in hoeverre zo'n armstuk (of twee armstukken) hinderlijk is bij het aanleggen en spannen van de boog.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 06 apr 2008 12:28

Degene aan je arm waarmee je de pees naar achteren trekt, lijkt me nogal hinderlijk. Ik denk niet dat boogschutters er zo snel twee zouden dragen.
Wat Christine zei, snijdt dan wel hout. Ik ga me er eens in verdiepen.

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door radio-tractore » 06 apr 2008 13:33

Misschien als versteviging voor hun polsen? Er komt denk ik wel wat kracht bij kijken van het spannen van een boog.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 06 apr 2008 14:16

Ik heb zelf een tijdje geboogschut ( :P ) maar het enige doel dat zo'n armstuk daarbij heeft is het beschermen van de arm waarmee je de boog vasthoudt, anders hangen na drie pijlen de vellen erbij. Elke keer schiet de pees erlangs wanneer je die loslaat (en dan kwam ik nog elke keer vol blauwe plekken thuis :s )

Wat de andere arm betreft; daar moet juist zo min mogelijk heisa aan zitten. Sommigen dragen zelfs een beschermend borststuk om niet achter kleding en borsten te blijven haken tijdens het spannen van de pees. Een armstuk om die arm zit m.i. alleen maar in de weg.

Het is met boogschieten trouwens het handigst als de veters aan de bovenkant van je onderarm zitten :fluit:
De enige reden dat ik kan bedenken waarom ze ze aan beide armen met de veters aan de polskant dragen, is ofwel Christines reden van bescherming, ofwel puur decoratief.

-G-

Plaats reactie