LARP

Algemene fantasy-, SF- en horrorgerelateerde onderwerpen.

Moderator: Beheerders

Shadar-Kai
Hemelkenner

LARP

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 14 jan 2007 09:18

Omdat er op Aeon een aantal mensen zijn waarvan ik weet dat ze aan LARP doen dacht ik dat het leuk zou zijn als we er ook een topic over zouden hebben. Om ideëen, tips en ervaring uit te wisselen of misschien lijkt het je wel leuk om ook te doen?

Eventjes voor de mensen die er nog nooit van hebben gehoord of niet weten wat het is, LARP staat voor live action roleplaying. Je kunt het zien als een heel groot open lucht theater. Alles wat iemand doet is niet van tevore vastgelegd en iedereen improviseert vanuit zijn character op wat er gebeurt. De hele setting waar het zich afspeeld is fantasy, je kunt dus gewoon monsters tegenkomen, magie gebruiken en met je wapen op monsters inhakken.
In andere woorden, LARP is leuk.

Ik ben in contact met LARP gekomen dankzij een paar vrienden van mijn broer die het deden. Wat ze zeiden klonk allemaal kei leuk en toen later bleek dat meer mensen die ik ken het deden wou ik het ook graag een keer meemaken. Tot nu toe heb ik 2x een demo/special gedaan en mijn eerste grote event is begin mei.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 14 jan 2007 10:29

Je bent niet de eerste die op dat idee kwam. LARP,Wat is LARP?, LARP anekdotes. Misschien dat het nu niet meer nodig is om met dit topic verder te gaan? Maar oke, daar ga ik niet over.

Om even in te gaan op het topic: ik ben geen larper. Niet echt iets voor mij geloof ik. Ik weet wat het is, ik weet ook hoe het eruit ziet, maar ik denk dat ik het leuker zou vinden om te kijken dan om mee te spelen. Ik ben denk ik liever op een andere manier wat actiever. :)

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 14 jan 2007 12:30

Zoals Dolonothiel al zei, gelieve verder te praten in een van de volgende topics. :)

LARP,
Wat is LARP?,
LARP anekdotes.

Gesloten