Dungeons & Dragons; wie doet wat?

Algemene fantasy-, SF- en horrorgerelateerde onderwerpen.

Moderator: Beheerders

Wat doe jij op het gebied van D&D?

Ik ken heel het spel niet
1
3%
Ik ken het spel, maar speel het niet
12
39%
Ik ben (enkel of voor het overgrote deel) speler
7
23%
Ik ben de ene keer speler, de andere keer spelleider (DM/GM/...)
7
23%
Ik ben (enkel of voor het overgrote deel) spelleider (DM/GM/...)
4
13%

Totaal aantal stemmen: 31

Shadar-Kai
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Shadar-Kai » 28 nov 2005 21:45

Ik speel D&D 3.5 met mijn broer en 3.0 met mijn broertje het is wel leuk en ik ben altijd een pc (meestal fighter of rogue). ik ken ook het bordspel maar dat vind ik en stuk minder leuk als het normale D&D want bij het bordspel heb je maar een soort van limiet met wat je allemaal kan en dat vind ik niet zo heel erg leuk :fluit:

Sméagol
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Sméagol » 19 jan 2006 14:20

Jammer dat we de laatste tijd niet meer zo veel d&d-en. Maar ik hoor bij Qemwen, Fingolfin en Nar (ik meen ook dat Frostflame hier zit/zat, als hij toen zo heette)

Maar ik dm liever. Leuk gewoon dat mensen je verhaal zo tof vinden, meeleven en lol hebben.
De eerste campaign die ik deed, was ook meteen de beste (naja, ik heb er 2 gedaan, zelfs dat niet, 1 gedaan en 1 halverwege gekapt, omdat andere wilden DM& en omdat we gewoon niet emer zo vaak spelen) We hebben een jaar met die campaign gedaan en ik ben gewoon van level 1 tot level 21 gegaan of zo. Om eerlijk te zijn vind ik het dan ook minder worden. Je hebt ze niet meer zo in de hand, ze kunnen net te veel.

Maar al om al was het wel erg geslaagd.

the Pelican
Kind van de kosmos

Bump

Ongelezen bericht door the Pelican » 15 jan 2010 15:38

the Pelican schreef:Omdat ik niet bekend ben met 3 en 3.5
Nou, inmiddels is er wel wat veranderd. Op het moment van schrijven liggen 3 van de 5 DnD3.5 boeken om me heen open en staan er nog een stuk of 6 tegenover me in de kast.

Ben weer fanatiek aan het schrijven. Ik heb nog 1 week voor we weer samen komen om wat stof van het spel af te blazen. Iedereen kijkt er naar uit; veel zin in.

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Re: Dungeons & Dragons; wie doet wat?

Ongelezen bericht door Aisling » 01 feb 2010 20:27

Tot nu toe ben ik enkel nog een speler en doen we niet echt aan campaigns, maar we wandelen gewoon door Faerûn heen en krijgen we allemaal quests te doen. Soms moeten we iets ophalen of iets vernietigen. Het is mij een keer gelukt om een paar keer bijna dood te gaan. Als Wizard voorop lopen in een gevecht, lijkt me niet echt handig. Heb de laagste Hitpoints van de groep :( Iemand anders had één keer het geluk om een staarwedstrijd te winnen van een Basilisk, maar een andere keer had hij niet zo heel veel geluk. Kon gelijk een nieuw character aan gaan maken.

Ik zou graag een keer willen DM'en, omdat het mij ook een keer leuk lijkt om zelf de wereld te schapen of iets dergelijks. Grapjes uit te halen met de diverse characters of ze een moeilijke puzzel voor te schotelen.

Hellknight
Toerist
Contacteer:

Re: Dungeons & Dragons; wie doet wat?

Ongelezen bericht door Hellknight » 03 jun 2010 11:55

Ik speel nu reeds enkele jaren D&D 3.5, na D&D te hebben leren kennen via de cRPG's van Bioware/Interplay, voornamelijk Baldurs Gate 1 en 2. In de campaign welke we met vrienden spelen ben ik de DM, momenteel spelen we enkele kant-en-klare quests in de forgotten realms. Bij een andere campaign welke een tijdje stil heeft gelegen ben ik een speler, en speel ik een paladin. We hebben een kort questje D&D 4.0 gespeeld, en zullen dit ook wel wat meer gaan spelen, maar wat ik tot nog toe heb gezien/gelezen, haalt 4.0 het lang niet bij 3.5 - het is gewoon te dumbed-down, te versimpeld

Plaats reactie