Elfia

Algemene fantasy-, SF- en horrorgerelateerde onderwerpen.

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Elfia

Ongelezen bericht door Midwinter » 27 jan 2006 19:13

Met 'wie komt' doel ik niet alleen op de artiesten/sprekers/muzikanten, maar ook op de bezoekers. Wie is van plan dit jaar naar de Fantasy Fair te gaan?

Aan het programma wil ik niet al teveel woorden vuil maken: daar staat al genoeg over op de website van Elf en te zijner tijd lees je dat zeker op onze voorpagina. Maar om toch even een bondig overzicht te geven, zijn hier een paar namen. Wat schrijvers betreft zijn Tad Williams, Cate Tiernan, Edith Eri Louw en Stan Nicholls te gast. Heksen kunnen hun lol weer op met een 'paganistische raad' (ook vorig jaar) en enkele andere figuren die deskundig zijn op dat gebied. Verder mogen we rekenen op wat theater, de voorpremiere van de sprookjesachtige musical Het Land van Anders, een gigantische nagespeelde fantasyveldslag (zie ook dit artikel) en voornamelijk keltische/folk muziek bands als Qntal, Dubia Fortuna, Cum Suis, Aurora en Anois.

De Elf Fantasy Fair wordt jaarlijks georganiseerd door fantasymagazine/winkelketen en wordt ook deze keer (22 en 23 april) gehouden in de tuinen van kasteel De Haar, vlakbij Utrecht. De entree bedraagt 18,50. Meer informatie vind je op de website van Elf.

Dus... wie heeft er al wilde plannen? Van plan om dit jaar als hobgoblin verkleed de trein in te gaan, bijvoorbeeld? Of misschien ben je afgeknapt op dit evenement en ga je helemaal niet. Vertel!
Laatst gewijzigd door Midwinter op 05 feb 2006 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 27 jan 2006 20:12

Mmmm, ik was op zich niet van plan te komen. Ik vond het met het jaar minder worden (hoewel toch leuk), en de munteenheid ELF (hebben ze die nog) vond ik ronduit vervelend. Leuk bedacht, maar lastig voor de bezoekers. Ook jammer dat Rapalje (nog) niet op de lijst staat dit jaar, die had ik zich weer live willen zien. Maar zoals het programma er nu uitziet is er voor mij niet echt iets interessants bij. Maar wie weet, als er veel Aeonners komen laat ik mijn gezicht misschien ook even zien.

- Christine -

the Pelican
Kind van de kosmos

Re: Fantasy Fair 2006: wie komt?

Ongelezen bericht door the Pelican » 27 jan 2006 20:38

Midwinter schreef:Qntal
Voorlopig zou dat de rede voor mij zijn om te gaan. Ik vraag me echter af of ik wel zin heb om hen op een regenachtige middag half april te gaan bekijken voor E18,50 per persoon :s .
En ansich is dat nog niet eens zo'n drempel, maar op dit moment heb ik nog geen auto en als ik die dan nog niet heb en ze verwachten weer van dat weer wat ik 3 jaar geleden ook had en dan ook nog zo'n eind moet reizen...

Gaia
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Gaia » 27 jan 2006 20:57

Qntal!!!!!
the Pelican schreef:Voorlopig zou dat de rede voor mij zijn om te gaan.
Wat een superband met enorme energie is dit zeg. Ik ben nog nooit op de fair geweest en het lijkt me wel leuk om eens meegemaakt te hebben. Deze band maakt het wel interessant!!

Aisling
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aisling » 27 jan 2006 21:19

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit naar zo'n fair ben geweest :$ , dit omdat ik enkele dagen erna al jarig ben. Meestal heb ik dan alles rondom die tijd al volgepland, dit jaar wil ik het voor geen goud missen. Cate Tiernan mijn favoriete schrijfster komt! Het zal voor mij compleet nieuw zijn en wil graag weten wat de ervaringen van de anderen is.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 27 jan 2006 23:53

Ik ga beide dagen :)
Mijn redenen:
-Ik ben al in geen tijden naar een evenement geweest en zal dat voor de EFF ook niet doen/kunnen. Mijn latste was Triganda, en dat is alweer veel te lang geleden ;)
-Ik heb dan heerlijk een weekend om even bij te komen voordat ik echt heel hard aan mijn eindexamens moet werken
-Vrijwilligen (ga ik beide dagen dus doen) is gezellig en leuk, net zoals de fair zelf :) Al vind ik het ook tegenvallen, steeds, maar het is nog steeds gezellig ;)

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 28 jan 2006 12:53

Ik weet het nog niet... Het lijkt me gezellig om te gaan, maar ik ben er alweer een beetje op uitgekeken. De afgelopen 2 jaar ben ik geweest en het was wel leuk, vooral het verklede-mensjes-kijken. Maar het is altijd hetzelfde.. Ik weet het nog niet.

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 28 jan 2006 14:04

Daar ben ik het wel mee eens. Vorig jaar het schandalig duur en te druk. Daarnaast vind ik dat de fantasymarkt en alle andere standjes die her en der over het terrein verspreid zijn de echt leuke dingen aan het verdringen zijn. Een paar jaar geleden hadden ze nog echt topschrijvers op de Fair, nu is Tad Williams zo'n beetje de enige die ik in die categorie vind vallen en met hem heb ik eigenlijk niet zoveel. Ook vind ik het buitengewoon vreemd dat je op zo'n grootschalig fantasyevement nergens fatsoenlijk spellen kan spelen (zoals Magic en D&D).

Kortom: ik weet ook nog niet zo zeker of ik ga. Het programma is nog onder voorbehoud, dus daar wil ik het niet puur vanaf laten hangen, maar mijn eerdere ervaringen met de Fair zijn niet zo positief (de eerste keer in het Archeon uitgezonderd). Voorlopig lijkt het me hooguit interessant om te zien hoe die Elfbattle verloopt, maar om daar nou 18 euro plus vervoer voor te betalen...

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 29 jan 2006 14:03

Ik ben nog nooit naar zo'n bijeenkomst geweest, dus ik kan niet echt zeggen of de dingen die er te doen en zien zijn leuk zijn. Ik moet zeggen dat ik aan de ene kant wel nieuwsgierig ben hoe het is, maar ik denk dat ik uit de toon zou vallen, ik heb geen speciale kleren en ik heb geen flauw idee wat er allemaal waar te beleven is, zonder dat ik er ooit geweest ben voel ik me al verdwaasd ronddolen. Verder ken ik niemand met wie ik erheen zou kunnen gaan, mijn vrienden hebben eigenlijk niks met fantasy. Dus ik ben wel nieuwsgierig, maar ik denk ook niet dat ik erheen ga.

Misschien ooit nog eens, wie weet... :P

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 29 jan 2006 19:27

Ach Joost, je moet maar zo denken: al die mensen die nu in kostuum lopen liepen er de eerste keer ook niet zo bij. Die liepen er waarschijnlijk precies zo bij als jij denkt. :P Ik vind het altijd wel grappig om te horen hoe mensen al vanaf september aan het naaien zijn en aan het ringetjes-rijgen om hun kostuum op tijd af te krijgen. (nou was m'n jurk van vorig jaar ook een project van meerdere maanden, maar dat komt meer omdat het een schoolproject was dan dat het zo lang duurde om te maken.) De kostuumwedstrijd is over het algemeen wel de moeite waard, al ben ik bang dat degenen die dit jaar gaan winnen, dat al voor de derde keer op rij gaan doen. Die twee hebben de afgelopen 2 jaar al gewonnen, de eerste keer als Saruman en een Vampire queen, de tweede keer als Haldir en drakenrijder of zoiets. Ze zagen er wel schitterend uit, maar veel competitie zullen ze weer niet hebben..

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 29 jan 2006 20:36

Er zijn ook mensen die altijd in hun gewone kloffie gaan en helemaal niet geïnteresseerd zijn in verkleedpartijen. Ik ben er één van. Je valt echt niet uit de toon.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 29 jan 2006 22:35

Tad Williams is natuurlijk een reden om te gaan. Kom op mensen, een van de beste fantasy auteurs zal daar aanwezig zijn, alleen daarvoor al zou ik zo'n kaartje kopen. Kan ik gelijk al zijn boeken laten signeren, al betekent dat wel dat ik een rugzak van formaat mee zou moeten nemen. Maar goed, lang voordat ik wist dat hij zou komen, lag het al in de planning om te gaan. Niet om de o zo irritante elfenmunten, die veredelde dorpsmarkt, het dure eten of de veldslag die uitgevoerd wordt door mensen met nepoortjes op hun schedels geplakt, maar om weer eens wat mensen te spreken die ik een lange tijd niet gezien hebt. Ja, die komen naar de fair toe dus dan is het altijd makkelijk om wat af te spreken. En misschien kom ik dan ook gelijk nog wat Aeonner's tegen, wie weet! ;)

Ik ga trouwens net zoals de afgelopen keren niet verkleed. Je hebt altijd mensen die net doen alsof het een stilzwijgende afspraak is om in elfenkleertjes te komen, maar het is gewoon niet verplicht. Is maar goed ook, want anders was ik heel ver uit de buurt van kasteel De haar gebleven.

Gr,
Vic

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 30 jan 2006 09:53

Aha, niks geen elvenkleren dus, ik dacht dat iedereen je dan raar stond aan te kijken ofzo :P

Nu is de drempel al weer een klein stukje lager geworden, ik moet namelijk zeggen dat ik Tad Williams ook wel een zeer goede schrijver vind, naast het feit dat ik wel nieuwsgierig ben naar al die vage fantasy verslaafde mensen :D

Beriador
Hemelkenner
Contacteer:

Ongelezen bericht door Beriador » 30 jan 2006 10:09

Misschien ga ik wel, op zich vind ik het wel leuk, ben 2 en 3 jaar geleden ook geweest, ligt wel een beetje aan of m'n broer mee gaat. Ben wel van plan om (als ik ga) verkleed te gaan, misschien als kabouter of zo iets :P, is ook altijd wel leuk, want dan ga ik van Noord-Limburg naar Utrecht en word je in het begin heel raar aangekeken, maar naar mate je dichterbij komt komen er steeds meer verkleedde mensen bij.

Groeten,

Beriador

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 30 jan 2006 12:38

Als het wel of niet komen sterk afhangt van de komst van één bepaalde gast (zoals Tad Williams) zou ik in ieder geval nog even wachten met kaartjes bestellen. Het is in het verleden namelijk vaker gebeurd dat iemand werd aangekondigd, maar een week of twee van tevoren nog afzegde.

Het is overigens geen must om kaartjes online te bestellen, je hoeft alleen niet aan de kassa te wachten en dat is wel lekker. Ik weet alleen niet wanneer de uiterlijke besteldatum is, kan het niet vinden op de site van Elf. Ik heb ze er dus even over gemaild. :)

Trouwens, als ik nu vóór de Fantasy Fair eraan toekom een boek of twee van Tad Williams te lezen, zou het voor mij misschien ook al iets interessanter worden. En ik vind het sowieso leuk om daar (spontaan of van te voren afgesproken) andere Aeoners tegen het lijf te lopen.

Plaats reactie