Ik heb (zondag) een ontzettende leuke dag gehad, maar niet zozeer dankzij Elf. Het programma-aanbod vond ik matig, en helaas was er te weinig "loslopend" entertainment. Meer types zoals
Johannes de nar en
Jannes de goochelaar waren welkom geweest.
De veldslag vind ik zelf nooit zo interessant en ben ik dus niet heen gegaan. Het enige georganiseerde entertainment waar ik echt heen ben gegaan is Prof. Roland Rotherham. Zijn lezingen waren zoals altijd geweldig. Britse humor met rare historische feiten bleek weer een goede combinatie te zijn.
Qua muziek vond ik het aanbod matig. Harmony Glen was zoals gewoonlijk weer goed, maar het is jammer dat er één muziektent is. Het zou het mooist zijn om over het terrein verspreid bands te laten optreden, maar muziek op iets meer locaties had zeker aan de sfeer bijgedragen.
De kraampjes vond ik dit jaar beter dan de voorafgaande jaren. Het zat niet opeengepropt maar meer over het terrein verspreid. Ik heb daar ook menig euro zien verdwijnen.
Over euro's gesproken, ik was blij dat je daar weer gewoon mee kon betalen. Elven, Dwergen en Draken zijn leuk, maar als je iedere keer in de rij moet staan om munten te wisselen.... niet handig! Erg verstandig dat ze het hebben afgeschaft.
Het was behoorlijk druk op de fair (maar niet storend druk), en ik vraag me af of Elf zoveel mensen had verwacht. Aan het aantal toiletten te zien niet. Gelukkig stond er geen rij toen mijn vrienden en ik er een bezoekje aan brachten, maar later op de dag stond er een behoorlijke file!
Mijn laatste punt van kritiek betreft de podia: die waren erg laag. Met zoveel mensen kan je nauwelijks over de hoofden heen kijken, en met een wat hoger podium zouden meer mensen van bijv. de kostuumwedstrijd hebben kunnen genieten, waarbij het zo vol stond dat je zelf met rare sprongetjes niet over de hoofden heen kon kijken.
Maar al met al heb ik me wel de hele dag vermaakt (mede dankzij mijn vrienden waarvan er één apetrots met nieuw pistool en zwaard rondliep), maar de Fair blijft prijzig voor wat je ervoor terug krijgt.
- Christine -