Elfia

Algemene fantasy-, SF- en horrorgerelateerde onderwerpen.

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 16 mar 2007 23:08

Ik ben nog nooit op de Elf Fantasy Fair geweest. Het lijkt me op zich wel leuk om er een keer naar toe te gaan. Maar de afstand is toch iets wat voor mij een min punt is. En als ik het zo hoor dan zijn de prijzen ook niet mis. In Nederland zijn dat soort evenementen vaak veel te commercieel. Dan ga ik liever een keer over de grens naar Duitsland. Daar weten ze veel beter hoe het moet :P.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 16 mar 2007 23:16

Jaaaaaa, maaaaaaar:

- In Duitsland hebben ze prof. Rotherham niet
- In Duitsland spreken ze Duits (ja, dat is mijn probleem, ik weet het)
- In Duitsland komen niet zoveel Aeonners

Drie goede redenen om naar de Fair te komen, aangezien de meet lastig is i.v.m. katten.
Dus....kom je? :-D

- Christine -

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 16 mar 2007 23:19

Ik zal er over nadenken ;). Maar ik beloof bij deze dus niks. Ik zie wel wat de toekomst brengt.

Als er een meet komt: Laat iedereen die gaat dan even hier weten wanneer hij/zij gaat. Is wel zo makkelijk om eventueel iets af te spreken op die dag.

Sjors
Toerist

Ongelezen bericht door Sjors » 17 mar 2007 09:24

En zo duur is het toch ook niet?

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 17 mar 2007 10:20

Sjors schreef:En zo duur is het toch ook niet?
Voorverkoop is €17,50 (inc. verzendkosten) en aan de kassa betaal je er €18,50 voor. Dan leg ik er liever een paar euro bij en ga ik een dagje naar de efteling. :D

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 17 mar 2007 10:27

Sjors schreef:En zo duur is het toch ook niet?
Dat hangt er helemaal van af. Ik werk vier dagen in de week, ik heb een rijbewijs en kan als ik wil zo even de auto pakken richting Haarzuilens.
Als je alleen een weekendbaantje hebt en geen rijbewijs, zijn kaartje + treinkosten al gauw een stuk duurder. Zeker als je aan de andere kant van het land woont.

- Christine -

Sjors
Toerist

Ongelezen bericht door Sjors » 17 mar 2007 10:55

Nee dat is waar, maar ik doelde meer op de prijs van het kaartje zelf ;)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 19 mar 2007 13:45

Misschien heel gek maar ik vind een toegangskaartje van €18,50 voor zo'n festijn toch best aan de hoge kant. Als je bedenkt dat soortgelijke festijnen in Duitsland in veel gevallen gewoon gratis zijn.

Oké, misschien dat die kosten deels te maken hebben met de gasten die uitgenodigd zijn. Maar als meer dan de helft van die gasten mij toch niet boeit, heb ik zoiets van: Na, laat maar.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 19 mar 2007 22:06

Nou ik denk dat ik dit jaar wederom niet ga. De prijs is inderdaad nogal aan de stevige kant. Maar misschien bedenk ik me nog wel.

~ Agravaìn ~

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 19 mar 2007 23:15

Die hoge prijs zal wel iets te maken hebben met het terrein dat ze afhuren. Toen de Fantasy Fair nog in het Archeon werd gehouden, waren de kaarten omgerekend een euro of vijf goedkoper. Dat was dan ook een stuk kleinschaliger. In de programma's van de laatste jaren zie ik geen dingen die "duur!" schreeuwen, ook niet ten opzichte van de Fantasy Fair 2001.

Maar al met al denk ik dat het voor Elf een vrij lucratief evenement is geworden. Aan die gigantische veldslagen die ze nu traditioneel organiseren, maken ze volgens mij niet veel onkosten. Die outfits + deelname verkopen ze namelijk voor honderden euro's. Daarnaast zullen de twee jaar geleden ingevoerde muntjes de consumptieverkoop ook geen kwaad gedaan hebben.

Sjors
Toerist

Ongelezen bericht door Sjors » 20 mar 2007 08:01

Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik aan zou moeten, heb nog niks gevonden aan capes etc. in mijn maat en ik zit er ook echt niet zo op te wachten om in gewone dagelijkse kleren daar heen te gaan.
Ik hoop echt dat ik nog wat kan vinden, maar waar moet ik zoeken?

fallen loremaster
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door fallen loremaster » 22 mar 2007 02:17

De sfeer is goed en ik vind het er altijd wel gezellig. Duur is het wel ja, maar ach, het is ook maar één keer per jaar (andere fairs niet meegerekend :P ).

(Dat was lang geleden dat ik hier voor het laatst iets gepost had)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 26 mar 2007 10:49

Goed nieuws: Elf schaft de muntjes af (link). Oude muntjes kunnen nog wel besteed worden in de Elf Shops en op de Fair zelf. Goede zet van de organisatie om bezoekers tegemoet te komen, gezien het aantal klachten over de elfmuntjes in de voorgaande jaren.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 05 apr 2007 17:41

Voor mensen die met het openbaar vervoer hadden willen gaan...
Bron
Treinverkeer station Breukelen gestremd tijdens EFF!
Door Elf Fantasy website moderator op 03-04-07 14:02

Vanwege werkzaamheden aan het spoor zal Station Breukelen in het weekend van de Elf Fantasy Fair niet beschikbaar zijn als opstaplocatie voor de pendeldienst naar en van Kasteel de Haar.

Helaas hebben wij hierover niet eerder informatie kunnen verkrijgen. Dit vanwege de uiterst korte termijn waarop de informatieverstrekking door de NS hierover wordt gegeven.

De organisatie is momenteel op zoek naar een alternatief Station in de buurt om daar vandaan pendelbussen in te zetten gedurende de drie dagen. Wij zullen hierover zo spoedig mogelijk berichten op onze website. Houdt daartoe deze pagina in de gaten.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 06 apr 2007 10:15

Ik acht de kans klein dat ik dit jaar op de fair te vinden zal zijn. Ik ben 2 jaar geweest, en het eerste jaar was wel leuk, het tweede jaar vond ik al een stuk minder (andere lokatie ook volgens mij). Daarnaast vind ik de prijs ook te hoog.

Als het nou weer in het Archeon was geweest was ik er wel even heen gefietst :P

Plaats reactie