Elfia

Algemene fantasy-, SF- en horrorgerelateerde onderwerpen.

Moderator: Beheerders

after_eden
Eeuwentemmer

Elf Fantasy Fair 2011

Ongelezen bericht door after_eden » 11 mar 2011 11:30

Ook dit jaar is er weer een Elf Fantasy Fair.
Wat is de Elf Fantasy Fair?

EFF, zoals we het ook wel noemen, is een tweedaags muziekfestival met (pagan of celtic) folk bands, middeleeuwse bands, gothic bands; op een van de twee podia of als rondlopende act.

EFF is ook een evenement met heel veel shows: riddersteekspelen, veldslagen, vuurshows, paardenshows, parades.

And EFF is een evenement waar je zelf deel kan nemen aan allerlei dans workshops (ierse dans, balfolk dans of zelfs de Maori Haku dans); where you can join all kind of dance workshops (on Irish dance, or balfolk dance or even the Maori Haku dance); of waar je kan luisteren naar lezingen over heraldiek, romeins en grieks historisch koken, het maken van fantasy films; of waar je gewoon kan genieten van de beste verhalenvertellers.

Afbeelding

Maar het mooiste van EFF is dat twee derde van de bezoekers zichzelf hebben getransformeerd in een orc, een magier, een vampier, een elf, een manga comic held, of een combiantie van dit alles. Denk aan het carnaval van Venetie, maar dan met nog creatievere en uitbundiger kostuums.

Elk jaar zijn er twee Elf Fantasy Fairs. In april is er een EFF temidden van de sprookjesachtige natuur van het park van kasteel de Haar, het grootste kasteel van Nederland, vlakbij Utrecht.

In september is er een EFF in de zeer bijzondere en magische kasteeltuinen van kasteel Arcen, met rotspartijen, watervallen en een 17e eeuws Rosarium. Arcen is gelegen op de duits-nederlandse grens, tussen Venlo en Mönchengladbach.
Ik ga dit jaar voor het eerst heen, op zondag. Zijn er nog meer mensen die gaan?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Elf Fantasy Fair 2011

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 11 mar 2011 12:55

En de bonusvraag: Hoe ga je gekleed/verkleed?

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 11 mar 2011 13:12

Ik wil er nou eindelijk ook wel eens heen.
Voor mijn dochter ben ik een nogal buitenissige elfenoutfit aan het maken, en voor mezelf heb ik een jurk gekocht, daar wil ik nog vleugels bij maken.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 30 apr 2011 10:08

Wat ik mij nu afvraag, komen daar nog steeds zoveel mensen heen? Nu de hype van LOTR en minder mate Harry Potter grotendeels afgezwakt is zal de interesse naar een bijpassend evenement ook wel afnemen? Of de meesterwerken vn Stephanie Meyer moeten natuurlijk een nieuwe impuls gegeven hebben...

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 30 apr 2011 23:42

Het was behoorlijk druk op de zondag. Ik denk dat er toch zeker een grote vaste kern is die er naar toe gaat.
Ik ben er zelf na ongeveer zes jaar weer geweest en vond het een beetje eentonig. Naar mijn smaak te veel (LARP) verkoop standjes, te veel van hetzelfde. Ik weet niet of ik volgende keer weer ga.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 02 mei 2011 10:51

Ik ben weer eens niet geweest. Te druk, niet dringend genoeg, nog genoeg andere dingen in het verschiet, elfenjurk nog niet af enzovoorts.
In september nog een herkansing in Arcen, maar ik vraag me toch elke keer weer af of dit nou leuker is (of minstens zo leuk) als bijv. Castlefest.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Elf Fantasy Fair 2012

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 27 feb 2012 02:17

Op 21 & 22 april 2012 zal er weer een Elf Fantasy Fair worden georganiseerd op het terrein van Kasteel de Haar in Haarzuilens, NL (vlakbij Utrecht).

De openingstijden zijn:
Zaterdag 21 april van 10.00 tot 22.00 uur
Zondag 22 april van 10.00 tot 19.00 uur

http://haarzuilens.elffantasyfair.com/

Wie gaan er allemaal heen? Gaan jullie verkleed? Zo ja, vertel eens wat over je kostuum. ;)

Zelf zit ik er over na te denken om er dit jaar voor het eerst heen te gaan. Moet er toch maar eens van komen hè. Al zal ik er waarschijnlijk niet verkleed heen gaan. Qua datum ben ik er nog niet zo over uit. Al gok ik dat het Zondags wordt in verband met werk.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Re: Elf Fantasy Fair 2012

Ongelezen bericht door Agravain » 08 mar 2012 19:22

Ook dit jaar zal ik helaas niet van de partij zijn, dat weekend hebben we helaas andere verplichtingen waar we niet onderuit kunnen. Volgend jaar maar weer een nieuwe poging.

~ Agravaìn ~

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 12 mar 2012 16:50

Jammer Agravain. Hopelijk zijn de verplichtingen wel prettig en niks naars.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 13 mar 2012 20:23

Het zijn inderdaad geen vervelende verplichtingen, maar andere leuke bezigheden die al vast liggen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 mar 2012 12:43

Goed te horen dat het niks naars is Agravain.

Paolini zal 21 April 2012 in de kapel van kasteel de Haar (12:00 – 13:15 uur) aanwezig zijn om lezingen en signeersessies te geven en alle vragen te beantwoorden over het monsterlijke succes van zijn boeken en over zijn gedachten over de niet geheel geslaagde verfilming van zijn eerste boek. Paolini geïnterviewd worden door debutante Sophie Lucas, van wie op 2 april a.s. haar debuut "Reigers Vlucht" verschijnt.

De lezing zal nog steeds gratis zijn maar je moet je er wel voor inschrijven. Dus, als je een echte fan bent en je wilt de lezing bijwonen, schrijf je dan nu hier in.

Verder zullen Robin Hobb, Adrian Stone, Sophie Lucas en Alexandra Penrhyn Lowe op de EFF aanwezig zijn.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 18 apr 2012 10:22

Ik ga zaterdag. Hoop dat het weer een beetje mee zit.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 18 apr 2012 22:05

Dat hoop ik ook. Zoals het er nu voorstaat wordt het nat. De zondag wordt nog erger.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 20 apr 2012 11:07

Ik denk dat de paraplu meegaat. En een regenpak...

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 02 mei 2012 19:17

Zijn er buiten After Eden en Ys nog mensen gegaan? Hoe was het? (Dan weet ik wat ik gemist heb).

~ Agravaìn ~

Plaats reactie