Hoe erg leef jij je in?

Algemene fantasy-, SF- en horrorgerelateerde onderwerpen.

Moderator: Beheerders

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 07 okt 2006 18:58

Hmmm, de leeuw gaat dus dood...damn...dat wist ik niet.

Wendekind
Toerist

Ongelezen bericht door Wendekind » 07 okt 2006 19:05

Elmer schreef:Hmmm, de leeuw gaat dus dood...damn...dat wist ik niet.
Hij staat ook weer op uit Den Dood, net als Jezus zo'n beetje..De Grote Verlosser is hij.

Ziener
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Ziener » 07 okt 2006 19:37

Je inleven in een boek... kan het ook anders? Een boek waar ik niet "ingeraak" na een aantal bladzijden verliest sowieso mijn interesse en wordt vervangen door een ander exemplaar. Inleving staat voor mij synoniem met lezen: wat heeft het voor zin om een boek te lezen als je niet gegrepen wordt door de gebeurtenissen, de personages, de plotse wendingen, ...?
Een boek mag pas een boek genoemd worden als je er volledig inzit, blind en doof voor de wereld om je heen (persoonlijk vaak gehoorde woorden: "er mag nog een kanon afgaan vlak naast haar oor, als ze aan het lezen is dan zal ze het niet horen")

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 18 okt 2006 06:55

Inleven in een boek, zeer zeker. Anders hoef ik het niet te lezen. Inleven in een film ook, mooi toch. Inleven in een RPG... Ik zit vaak nog helemaal in de 'ik' persoon als ik ooc post. En dan is de ik het karakter waar ik op dat moment mee bezig ben. Zo kan ik ook heel eenvoudig met iemand over een rpg praten en dan in de karakter-'ik' persoon praten. Lukt dat niet, dan wordt het al moeilijker om echt lekkere post weg te zetten.

Ik speel ook toneel en daarin moet je jezelf ook inleven. Dat helpt misschien ook. In mijn geval zijn dat dan telkens korte stukjes, dus verschillende types. (Maar.. uuu.. hoe leef je je in als sierpop of Mariabeeld? :lol: )

Ik doe niet aan LARP. Ik heb er aan geproeft en vind het erg leuk, maar ik ben niet zo'n ster in improviseren, dus ik klap makkelijk dicht. Dat zou waarschijnlijk beter lukken samen met iemand die ik goed ken, of iemand waarmee het gewoon 'klikt' en die me op sleeptouw neemt. (Ben vast een goede sidekick :P) Als ik dan in de huid van een karakter kruip... dan ben ik die ook. (Maar goed.. voor LARP moet je ook tijd hebben.)

Geweldig is het eigenlijk om jezelf tijdelijk een ander 'jasje' aan te meten en het daarbij behorende karakter aan te houden.

Plaats reactie