O en of een mens ooit zelf kan vliegen, we zullen het weten nadat we uitgestorven zijn dan is de evolutie van ons gestopt.
Moderator: Beheerders
En vanwaar die overtuiging? Waar is die overtuiging op gebasseerd?Dalphin schreef:Maar ik ben ervan overtuigt dat reizen op lichtsnelheid ooit mogelijk word
Ik denk niet dat we na het uitsterven er nog veel bij zullen leren... We zullen het dan dus nooit weten.Dalphin schreef:we zullen het weten nadat we uitgestorven zijn dan is de evolutie van ons gestopt.
Ja, de ontwikkeling gaat door maar kunnen we, ook al gaat de ontwikkeling door, een snelheid bereiken die even hooglicht als de lichtsnelheid. Dat is de vraag.Dalphin schreef:Ik geloof dat we op lichtsnelheid kunnen reizen, want de ontwikkeling gaat door.
En dan heb je dus nog het probleem dat er in de ruimte geen vacuum heerst, anders zou het hele Bussard stuwschep principe niet werken.the Pelican schreef: Belangrijker voor het behalen van een snelheid met minder energie kosten is het verlagen van de weerstand. Lucht geeft (lucht-) weerstand, vacium niet. Dit betekend dan dus ook dat je, in theorie, met dezelfde hoeveelheid energie in vacuim sneller zou moeten kunnen gaan dan in een niet vacium.