Elmer schreef:Waar jij een verschil maakt in Rooms Katholiek en het gewoon Christelijk noemt, begeef ik me al op dun ijs....Christelijk is ook Joods en protestants denk ik, die hebben toch ook een christus maar erkennen die de paus?
Ik maak geen verschil in Rooms Katholiek

. Rooms Katholiek is een Christelijk geloof zoals zovelen (Zoals delea al vertelde). Joden zien Jezus inderdaad niet als massias maar geloven dat de massias nog moet komen. En nu ga ik me op glad ijs begeven aangezien ik dit niet zeker weet. De Islam ziet jezus als profeet, net als Abraham, Mozes en Mohammed. De laatste vinden zij het belangrijkst aangezien deze volgens hun het geloof weer naar de oorsprong heeft gebracht. Daarnaast is de Koran opgebouwd uit de Thora en de Bijbel. Echter hebben ze de dingen deels anders opgeschreven aangezien ze geloven dat de Thora en de Bijbel over de tijd zijn veranderd en vervalst. Volgens hen is de Koran dus hoe het eigenlijk was geschreven.
Elmer schreef:van Kabalah, Islam, Boedisme,etc weet ik te weinig om met feiten en citaten uit de hoek te komen.
Kabbalah is een soort van Joods geloof dat zich meer op de mystice tour richt (naar mijn weten). Boedisme is geen godsdienst maar meer een levenswijze. En om even het rijtje wat completer te maken: Hindoeïsme is een verzamelnaam voor verschillende godsdiensten van Indiase oorsprong.
Midwinter schreef:Fantasy is dus eerder bijbels dan de Bijbel fantasy.
Dat is wel een interessante manier van bekijken.