Geloof

Over alles en niets. Filosofeer over het leven, de dood, politiek en de eeuwige vraag... is een tomaat nu groente of fruit?

Moderator: Beheerders

Wat is jouw geloof?

Wicca
9
20%
Christendom
12
27%
Druïdisme
0
Geen stemmen
Islam
0
Geen stemmen
Andere natuurreligie
3
7%
Ander geloof dat geen natuurreligie is, waardoor de bovenstaande keuze vervalt.
9
20%
Ik ben Atheïst
11
25%

Totaal aantal stemmen: 44

Seven
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Seven » 03 jul 2004 14:08

Ik ben ook Christelijk!

Etaín
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Etaín » 03 jul 2004 14:16

Ik heb andere natuurreligie aangeduid omdat ik in een beetje van elk geloof. Geloof ook niet echt in een god die alles beheerst ofzo ...

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 04 jul 2004 20:11

Ik vind het wel leuk dat zoveel mensen met een ander geloof toch normaal met elkaar kunnen omgaan, zonder dat er een hevige discussie ontstaat, en dat ook (tot nog toe) niemand elkaar beledigd vanwege iemands geloof.
Nou zou je zeggen: Dat is toch normaal?!?!
Dan moet je niet in Amstelveen komen. Daar woed onder een heleboel jongeren een hevige stijd wie een ander geloof het beste kan beledigen. Dingen als k*theks of kortzichtige Christen hoor ik nog regelmatig... jammer... :'(

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 04 jul 2004 20:24

Dat vind ik ook heel erg leuk, dat dat hier gewoon kan.
Ik hoop tenminste dat van de christelijke mensen hier zich niemand door mij beledigd voelt, omdat ik steeds alles wat jullie zeggen probeer te weerleggen? Het is tenminste nooit mijn bedoeling...

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 04 jul 2004 22:25

Hmm, ik ben wicca :-D Niet dat ik er zoveel mee doe, maar af en toe... Maar goed...

Helaas is mijn familie (nou ja, mn opa en oma) wel kortzichtig :( Mijn opa is streng protestants en zou een hartaanval krijgen ofzo als hij zou horen dat ik geen christen was...

Mave
Avonturier

Ongelezen bericht door Mave » 04 jul 2004 22:57

Soms mag er wel wat meer tolerantie voor elkaars geloof bestaan, in sommige plekken. Ik trek mij over het algemeen terug van geloofs discussies, omdat het vaak vroeg of laat in een wat harde strijd veranderd. Qemwen, misschien is het wel leuk om je aan te melden bij het forum van waaromgod.nl de bedoeling schijnt te zijn om met zowel Christenen als ongelovige mensen te praten, te verduidelijken van dingen, vragen te stellen over aspecten, enzovoort.

Seven
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Seven » 04 jul 2004 23:27

Qemwen schreef:Dat vind ik ook heel erg leuk, dat dat hier gewoon kan.
Ik hoop tenminste dat van de christelijke mensen hier zich niemand door mij beledigd voelt, omdat ik steeds alles wat jullie zeggen probeer te weerleggen? Het is tenminste nooit mijn bedoeling...
Natuurlijk niet, ik sta ook open voor andermans meningen. Dit wil alleen niet zeggen dat ik daar helemaal met akkoord moet gaan :P ;)

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 05 jul 2004 07:10

Hmm misschien ga ik inderdaad maar es een kijkje nemen op dat forum... had er nog nooit van gehoord eigenlijk :?

celebriän melwasul
Toerist

Ongelezen bericht door celebriän melwasul » 06 jul 2004 16:01

vanuit huis heb ik nooit een geloof meegekregen, dus ben ik hierin mijn eigen weg gaan zoeken. de traditionele geloven als het christendom spraken mij niet aan, maar wicca wel en vandaaruit ben ik me hierin gaan verdiepen en ontdekte ik dat ik me heel erg tot deze religie aangetrokken voelde en zodoende ben ik nu een jaar bezig met deze religie

Melisande
Toerist

Ongelezen bericht door Melisande » 06 jul 2004 21:18

Ik ben niet gelovig..niet in de zin van een religie. Wél ben ik heel erg geintereseerd in Wicca en andere natuurgodsdiensten. Das dubbel :P Ik geloof in de Godin, maar ik doe te weinig aan Wicca om mezelf een heks te noemen...

Ik ben iemand die niet van regeltjes houd die je hebt bij bijvoorbeeld het Christendom: het naar de kerk gaan, bidden e.d. Ik wil lekker vrij zijn en aan 'mijn' geloof doen wanneer ik wil en op mijn eigen manier...

Mave
Avonturier

Ongelezen bericht door Mave » 06 jul 2004 23:55

Kon het niet na laten even een opmerkingkje over naar de kerk gaan en bidden :P: Je hoeft niet naar de kerk te gaan. Het is alleen voor de meeste mensen een goede optie omdat ze dan andere "lotgenoten" ontmoeten, mensen met ongeveer dezelfde set aan levensstandaard op een beepald niveau, keuvelen, iets erbij leren of anders wel "food for thought", socializeren..er is meer aan naar de kerk gaan dan de meeste mensen denken. Het is net een beetje zoals dit forum in feite: iedereen heeft een ding in gemeen en dat is liefde voor fantasy. Bij de kerk is dat liefde voor God :) Bidden is ook geen vereistte. Je hoeft het ook niet op gezette tijden te doen, dagen of watdan ook. Vrijblijfend. Maar als je gelooft dan is het niet iets wat je vervelend vindt om te doen. En de mensen die echt vol zijn van hun geloof zullen het juist prettig vinden om veel te bidden.

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 14 aug 2004 20:40

ik be niks. Mooi he? Jammer dat die keuze er niet is. Ik ben namelijk zelfs geen atheist. Ik ben gewoon lekker helemaal niks. Is wel zo rustig.

Daarbij, al zou ik wel wat zijn, zou ik dat nog niet relevant vinden om te melden op dit forum.

<Dae houdt niet van hokjesgeest>

magraat
Toerist

Ongelezen bericht door magraat » 14 aug 2004 21:05

Ik ben wel christelijk opgevoed, maar heb daar helemaal niets mee. Ik denk dat ik het meest voor voor wicca voel, maar of ik wicca ben?

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 14 aug 2004 22:05

Ik ben Atheïst, definitly. Als je de echte -zware- redenen wilt horen, misschien hoor je t nog wel eens van me op msn. Zo.

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 14 aug 2004 23:01

lord idiot schreef:ik mis de optie: ik ben Atheïst
Thanks dat je hem hebt toegevoegd. Nu hem ik ook keuze.

Ik ben er na vele, vele gesprekken met vrienden (inclusief een theologie student), voorgangers in de kerk en een bataljon mensen in Taizé (tijdens een 5 daags bezoek) niet van overtuigd dat een of meerdere goden over 'hogere machten' zijn.

Plaats reactie