Sex!

Over alles en niets. Filosofeer over het leven, de dood, politiek en de eeuwige vraag... is een tomaat nu groente of fruit?

Moderator: Beheerders

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Sex!

Ongelezen bericht door glamdring » 22 mei 2004 19:59

Niet omdat ik de oversekste Tienerjongen wil worden op dit forum, die meer geeft om zijn hormonen die op hol gedreven zijn, dan om iets anders, maar omdat ze zoveel is dat hierom gezegd kan en moet worden ,en er zo weinig over gezegd word!

Naar aanleiding van een Tv-spot die ik overlaatst zag begin ik hier nu over. Ze gaat zo: Je ziet een wreed cool computer game, waarin je een moeder bestuurt die tegelijkertijd haar baby moet wassen en te slapen leggen ,en tegelijkertijd moet leren en met haar vriendinnen praten. COOL! ware het niet dat na een bepaalde tijd de boodschap: Tienermoeder zijn is niet leuk, gebruik voorbehoedsmiddelen in beeld komt. Misschien heb je hem al gezien, misschien niet, who knows, maar zeker weten dat je al een tienermoeder haar verslag hebt horen doen: in het nieuws, op de radio, in de krant of roddelblaadjes of op Jambers!

Het is niet om mee te lachen, seks, maar er moet wel over gepraat worden, en ik vrees dat er nog steeds een wreed Taboe rust op dit "ding" dat mensen liever omzeilen dan tegemoet treden en onder ogen zien. Hoewel allen het "ding" ooit zullen meemaken en zullen beleven, word er toch bitter weinig in fatsoenlijke taal zonder schunnige woorden of opscheppen over gepraat. (opschepperij en vuige praat is er geneog, maar dat is niet praten over seks, dat is dom doen!)
Zo zien we ook op dit forum, waar er naar mijn weten nog geen topic over is, of toch geen actief topic :-D ! Daarom open ik dit dus: om eindelijk eens fatsoenlijk te praten over Aids, vrijen, one-night-stands en liefhebben the fysical way! (dus niet om één of ander reppige doeleinde :evil: )

Mijn mening zal voor velen conservatief, voor anderen heel bekend in de oren klinken, dus je ziet maar wat je ermee doet.

Ik ben van het pricipe van originaliteit voor alles! En ik heb na veel denken tot het besluit gekomen dat er in het leven maar 3 dingen werkelijk origineel en uniek wezen, slechts drie naar mijn mening: Je geboorte, je dood, en je ontmaagding. Geen kan je 2 maal meemaken, en geen zijn hetzeflde als eender wat je daarna doet. Als het goed zit kan je slechts 1 va ndeze drie kiezen, en dat is de Ontmaagding, en dat maakt het voro mij zo speciaal. Sommigen hier zullen het al meegemaakt hebben, sommigen niet, zoals ik :evil: . Ik ben echter van de mening dat dit moment één van de belangrijkste is dat je kan meemaken in je leven en dat je dat niet zomaar zonder slag of stoot mag opgeven. Velen hebben nu voor de eerste maal seks wanneer ze 12 of 13 zijn ,vreselijke cijfers die je door enquetes te weten komt, en dat dan met jongens die ze erna nooit meer terug gezien hebben, of hun hebben gedumpt. :s twijfelachtig vind ik het; Ik wacht liever op iemand waar ik een lange relatie mee heb, die ik goed heb leren kennen, en waarmee ik liefst mijn hele verdere leven wil delen. Ook gewoon seks, na de eerste keer, moet gebaseerd zijn op onderlinge toestemming en vertrouwen, en geen one-night-stands omdat je dronken bent geworden op een studentenfuif! Doch, niet iedereen deelt deze mening blijkbaar, niet iederen loopt zo hoog op met het feit dat ze slecht aan 1 iemand hun lichaam geschonken hebben, maar putten trots uit het feit het met minstens 2 mensen per week gedaan te hebben. Misselijkmakend vind ik het.

Tot zover mijn eerste betoog, want ik ben moe en moet van de computer af! :P Later meer, maar please, be so bold as to post an answer, en laat weten wat jij denkt over dit delicate onderwerp. :love:

Midwinter: een discussie over abortus bevindt zich hier.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 22 mei 2004 23:50

Ach, dat jij het een delicaat onderwerp vind is jouw mening. Mijn 'ontmaagding' in de geestelijke zin van het woord, ben nou eenmaal man, dus heb geen vliesje, heb ik al een tijdje geleden achter de rug. Ik had toen al een vrij lange tijd met een meisje en we vonden na vier maanden de tijd wel rijp, zelfs al waren we beiden veertien toendertijd (ik bijna vijftien). Sex, voor sommigen is het misschien een taboe, maar iedereen geraakt in de pubertijd en het is dus alleen maar beter dat je openlijk over praten kunt met iemand. Tja, vragen heb ik zelf niet meer (inmiddels zeventien, met ervaring), dus dat laat ik over aan anderen...

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 23 mei 2004 13:44

Ach ja, ik heb er ook de ballen verstand van, moet zelfs nog ontgroent worden. No experience at all maar vind het niet raar of gek om erover te praten ofzo.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 24 mei 2004 18:42

Ik ben vergeleken met jullie al 'oud' en heb een maand of vijf geleden zelfs al mijn eerste kind gebaard (@Glamdring: dat was toch echt wel wat indrukwekkender dan 'de eerste keer' ;) ), maar ik verbaas me er steeds meer over hoe jong ze tegenwoordig al met seks bezig zijn. Toen ik twaalf was beleefden mijn Playmobilmannetjes nog dagelijks avonturen in ons poppenhuis, tegenwoordig zien meisjes van twaalf eruit als zestien en gaan ze uit, hebben vriendjes enz. Nou daar was ik toen nog helemaal niet mee bezig hoor.
Net als Glam vind ik dat je toch wel even flink zeker van elkaar moet zijn voor je je echt op het liefdespad gaat begeven; ook met al die ziektes van tegenwoordig enzo. Ik vind het niet iets dat je met de eerste de beste maar kunt delen, misschien ben ik hier ook heel ouderwets in.

-Gwywen-

Egwene
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Egwene » 24 mei 2004 21:31

En ik ben al zo oud dat ik al oma had kunnen zijn, als mijn kinderen niet hadden opgelet.
Ik ben het wel eens met Glam en Gwywen.
Alles gaat te vlug tegenwoordig. Ik ben helemaal niet tegen sex voor het huwelijk of in een langere relatie. Maar gelijk de eerste avond al vind ik maar niks. Mijn zoon heeft nu 1,5 jaar verkering en we hebben het daar wel over gehad. Ik vind het mooi als een verliefdheid lanzaam groeit naar een moment waarop het er gewoon bij hoort. En dan gaat het ook vanuit liefde en geen lust. Zo is het bij mijn man en mij gegaan en dat is voor mij de goede manier. Ik heb dat ook aan mijn kinderen verteld en volgens mij hebben ze zich daar aardig aan gehouden.
Je kunt weliswaar maar een keer je maagdelijkheid verliezen en die ervaring is ook niet altijd even leuk.
Maar binnen elke nieuwe relatie bestaat een eerste keer en die kun je ook vieren.

En wees vooral voorzichtig met je lichaam, je hebt er maar een.

Groetjes Egwene
Laatst gewijzigd door Egwene op 25 mei 2004 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Andromeda
Toerist

Ongelezen bericht door Andromeda » 24 mei 2004 21:34

En ik heb na veel denken tot het besluit gekomen dat er in het leven maar 3 dingen werkelijk origineel en uniek wezen, slechts drie naar mijn mening: Je geboorte, je dood, en je ontmaagding.
Ik kan het niet echt met je eens zijn, ik heb vorig jaar mijn eerste kind gekregen. En ik vind dat een hele unieke ervaring. Nu is het wel zo dat dat nog een keer kan gebeuren, maar dat zal dan net zo uniek zijn als de geboorte van de eerste...

Ik ben het wel met je eens dat je goed moet bekijken of je de eerste keer met iemand ook wel echt wil, ben zelf ook wat van de late geweest...maar ja, ik ben wat laat met alles :P En uiteindelijk nog getrouwd ook met de eerste echte liefde. Die uiteraard ook de vader van ons kind is. Ik vind inderdaad ook dat de kinderen van tegenwoordig er zo vroeg bij zijn. Als je 12 ben er al uit zien als 16, uitgaan, vriendjes. Lijkt me wat vroeg, ik hoop ook dat ik dat bij mijn dochter (dat blijft toch anders dan een zoon) niet het geval zal zijn.

Enfin, ik hoop haar tegen die tijd genoeg gezond verstand te hebben ingeprent...Ik heb er in ieder geval geen spijt van, dat ik gewacht heb.

Andromeda
Toerist

Ongelezen bericht door Andromeda » 24 mei 2004 21:40

Egwene was net wat sneller, maar heeft een goed punt, ze had zelfs al overgrootmoeder kunnen zijn. (Dat komt écht voor, bij mijn schoonfamilie tenminste) Dat is leuk om over te roddelen, maar om zelf in die situatie te zitten...kweenie, dan was ík nu al oma geweest. Moet er niet aan denken.

Maar een one night stand, ook al is het niet de eerste keer, liever niet.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 24 mei 2004 21:45

Mijn standpunt kom redelijk dicht bij dat van egwene. Een relatie groeit naar dat punt toe. Of mijn huidige relatie ook meteen m'n laatste zal zijn weet ik natuurlijk niet, maar mocht het spaak lopen, dan denk ik niet dat ik met spijt terugdenk aan de dingen die ik gedaan heb. (en is 20 te jong?)

Tobias Brogan
Toerist

Ongelezen bericht door Tobias Brogan » 24 mei 2004 21:56

Als zeventienjarige zal ik hier eens mijn mening over geven. Ik zelf ben christelijk opgevoed, en mijn ouders zijn zo, dat ze het maar zo weinig mogelijk over sex willen hebben, ik vind dat niet erg, want ik heb het er zelf ook niet graag over. In ieder geval, nu zullen een hoop mensen mij wel vrij ouderwets vinden, maar in principe vind ik dat je pas met iemand de liefde mag bedrijven wanneer je vrij zeker weet dat je ook echt met die persoon de rest van je leven wilt delen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen (scheiding, uit elkaar gaan ect.) maar ik vind dat het niet mag betekenen wanneer je een leuk/aardig/knap iemand tegenkomt, en dat je dan meteen met die persoon in bed beland. Nu heb ik zelf geen vriendin, maar wanneer ik de liefde van mijn leven ooit tegen zou komen, dan zou ik die persoon ook echt door en door willen kennen voordat ik aan zoiets begin. Wanneer we dan over desnoods drie jaar nog steeds hetzelfde voor elkaar zouden voelen, ja, dan ligt de zaak wat anders. Vandaag hoorde ik van iemand dat mijn buurmeisje zwanger was geworden. Zestien jaar! (ja, ik woon in zo'n gat waar iedereen echt iedereen kent) Ik weet echt niet wat ik daar van moet denken..

Cest la vie,
T. Brogan
Laatst gewijzigd door Tobias Brogan op 25 mei 2004 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 25 mei 2004 06:52

Ach, moet je eens op mijn school komen. Kinderen uit mijn klas gaan al met mensen uit de 5e of 6e of soms zelfs ouder.
Kijk ik bemoei me daar dus echt niet mee maar er zijn dus nu al meisjes uit mijn klas die ontmaagd zijn...14/15 jaar. En een week daarna was het uit...

Seven
Avonturier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Seven » 25 mei 2004 11:07

Tobias Brogan schreef:In ieder geval, nu zullen een hoop mensen mij wel vrij ouderwets vinden, maar in principe vind ik dat je pas met iemand de liefde mag bedrijven wanneer je vrij zeker weet dat je ook echt met die persoon de rest van je leven wilt delen.
Dat is ook mijn gedacht over dit hele onderwerp, dit is toch alleszinds mijn ingesteldheid. Enkele jaren geleden was er iemand in mijn klas die al een abortus heeft laten doen, ze was potverdorie 16. (nog geen maand nadat ze gemeenschap hebben gehad heeft de gast haar ook nog eens gedumpt!)

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 25 mei 2004 15:44

Dat bedoel ik. Ook die jongens...respectloos toch. Maarja de mentaliteit is tegenwoordig ook anders geworden....ten negatieve.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 25 mei 2004 17:26

Leuk dat velen er net zo over denken als ik. En de mensen die zeggen dat dat kind krijgen een ware unieke gebeurtenis is: Voor jullie misschien wel, maar bijvoorbeeld alle mannen die er rondlopen, (die het nooit zullen meemaken zelfs :lol: ), of die meisjes van 16 die moeten bevallen tegen hun zin, die vinden het mischien een minder uniek moment :evil: . Doch, ik vind het ronduit beschamend dat die jongens dan nog geneens hun verantwoordelijkheid willen opnemen voor wat ze hebben gedaan. Zoiets doe je met twee, niet alleen, en dan moet je er maar met twee voor zorgen ook! Milamber, ik weet niet in welke klas je zit, maar 14/15 jaar zijn er bij ons ook al heel wat ontmaagd, en dan vooral in de lagere studierichtingen, want bij ons in latijn valt die trend nogal goed mee vind ik 8)

Het feit dat het met de relatie meegroeit, daar ben ik het helemaal mee eens, maar bij zo'n one-night-stand kan men dus echt niet spreken over een relatie eh :s

Brogan, ik ben ook "christelijk" opgevoed, en hoewel ik een verstokte atteist geworden ben, word hier ook niet veel gepraat over seks of dergelijke. Ik voel me er ook nog niet aan toe denk ik, nog iets te jong :-D

Dus, leuk dat hier wel nog eens iets gepost word ;)

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 25 mei 2004 17:35

glamdring schreef: Brogan, ik ben ook "christelijk" opgevoed, en hoewel ik een verstokte atteist geworden ben, word hier ook niet veel gepraat over seks of dergelijke. Ik voel me er ook nog niet aan toe denk ik, nog iets te jong :-D
Haha, nou hier dus WEL :x Ben vroeger echt doodgegooid met boekjes "Vrijen en jij" "Hoe baby's worden gemaakt" "Seks en zo", en weet ik veel wat nog meer...
Laat ik t zo zeggen: ik ben in theorie heel goed :lol:
Had dan ook een 9,4 voor mn proefwerk bio over voortplanting :evil: ;)

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 25 mei 2004 17:51

Ik ben 15 en nog niet ontmaagd :-D Ben zelfs totaal onervaren en heb nog never nooit een vriendje gehad :'( Ben wel een beetje christelijk opgevoed, maar geen taboe op sexgebied, en heb op school al drie keer voorlichting gehad. (waarvan 1 x biologie met voortplanting) dus in theorie.....

Plaats reactie