Vakantie bestemming

Over alles en niets. Filosofeer over het leven, de dood, politiek en de eeuwige vraag... is een tomaat nu groente of fruit?

Moderator: Beheerders

shirleyj
Toerist

Vakantie

Ongelezen bericht door shirleyj » 02 jul 2007 10:31

Ik ga komende vrijdag naar Kroatië natuurlijk voor het (hoop ik) mooie weer maar ook voor de omgeving. Ik zou me anders na 1 dag al doodvervelen als er alleen maar strand is. :snurk:

beagollum
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door beagollum » 07 jul 2007 20:48

Morgen is het zover, dan ga ik weg! Lekker 3 volle weken naar Bretange, Frankrijk, naar de camping Le Vieux Moulin. Vanuit La France zal ik vast een keer het forum chekken, maar jullie zullen me nog minder gaan zien, vooral de chatters zullen mij natuulijk missen (A), (yeah, right..)

Voor iedereen die ook op vakantie gaat; veel plezier. Voor de mensen die niet op vakantie gaan maar andere leuke dingen gaan doen, ook veel plezier. Voor de mensen die geen vakantie hebben of alleen maar stomme dingen gaan doen; Zorg dat je wat plezier gaat maken :)

Marcel
Toerist

Ongelezen bericht door Marcel » 09 jul 2007 13:08

Hallo forumvrienden!

Christine en ik zijn weer terug uit het zonnige Jordanië! We hebben het enorm naar onze zin gehad. Het weer was prachtig, met temperaturen zo rond de 30 a 35 graden met een enkele uitschieter boven de 40. Het land zelf was ook heel mooi en de mensen waren erg vriendelijk en gastvrij. In de 8 dagen dat we er geweest zijn, hebben we veel gezien en gedaan. Het varieerde van hele actieve en avontuurlijke dagen (bijv. Petra en Wadi Rum) tot rustige relaxdagjes (o.a. Rode Zee en Dode Zee). Hoewel het van Christine en mij allemaal nog wat vrijer en minder verzorgd c.q. toeristisch had gemogen soms, voor een extra avontuurlijk gevoel, was dit zeker voor een eerste vakantie samen een groot succes. Waar onze volgende reis naartoe gaat moeten we nog bedenken, maar dat samen zulke vakanties ondernemen ons goed bevalt, is wel duidelijk :-D . Hier is alvast een foto van een excursie, maar er volgen nog meer.

Afbeelding

-Marcel-

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 09 jul 2007 15:53

Grappig, terwijl jullie daar waren is Petra tot een van de zeven nieuwe wereldwonderen uitgeroepen!
Ben benieuwd naar de andere foto's.

-G-

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 09 jul 2007 19:02

Mwah, stiekum waren we alweer terug toen, maar we hebben wel bij Petra zelf gestemd. We zijn wel ontzettend blij dat we ervoor zijn geweest, nu zal het vast een stuk drukker worden!
De foto hierboven is trouwens genomen vlak na onze ballonvlucht boven de Wadi-Rum woestijn! :love:

- Christine-en-Marcel -

Marcel
Toerist

Ongelezen bericht door Marcel » 11 jul 2007 07:23

Zoals beloofd zijn hier nog enkele foto's van onze vakantie in Jordanië :-D .

Afbeelding

Amman

Afbeelding

Jerash

Afbeelding

Uitzicht vanaf Mount Nebo, van waar Mozes uitkeek over het beloofde land (links is de Dode Zee)

Afbeelding

De Treasury van Petra (nadat Christine daadkrachtig wat Japanners heeft weggestuurd 8) )

Afbeelding

De Treasury van Petra

Afbeelding

Christine na 850 traptreden klimmen bij 35 graden Celsius

Afbeelding

Christine voldaan aan de top bij het View Point nabij het klooster in Petra

Afbeelding

De Treasury van Petra aan het eind van de middag

Afbeelding

Uitzicht vanuit hotel bij Petra

Afbeelding

4-Wheel drive door de Wadi Rum woestijn

Afbeelding

Christine en Marcel vermaken zich uitstekend

Afbeelding

Onze maniacale chauffeur wist het gaspedaal wel te vinden

Afbeelding

Kamelentocht door de Wadi Rum woestijn

Afbeelding

Wadi Rum vanuit de luchtballon

Afbeelding

Wadi Rum vanuit de luchtballon

Afbeelding

Snorkelen boven koraalriffen in de Rode Zee

Afbeelding

De Dode Zee, met een zoutgehalte van zo'n 35%

Afbeelding

Christine dobbert lekker rond in de Dode Zee

Afbeelding

Marcel ingesmeerd met de helende modder van de Dode Zee

- Marcel -
Laatst gewijzigd door Marcel op 13 jul 2007 06:54, 3 keer totaal gewijzigd.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 11 jul 2007 10:01

Ooh hemel, wat een geweldige foto's! Het ziet er echt geweldig uit daar.:kwijl:
*Pakt haar lijstje met landen erbij en zet "Jordanië" er ook maar snel op*

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 13 jul 2007 12:06

Ik weet het, ik weet het, veelsteveel foto's, maar deze moet er nog even bij! Dit is namelijk het uitzicht wat we vanuit de luchtballon hadden!

EDIT: Marcel had de foto er al bijgezet!

- Christine -

jimbow
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door jimbow » 19 jul 2007 16:57

Ik ga aanstaande woensdag richting turkije voor 3 weken :-D

Zaterdag dus maar ff naar de bieb om wat te lezen te halen..

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 19 jul 2007 17:58

Naar de bibliotheek!?!? :huh:

Turkije heeft zoveel meer te bieden dan strand en terras waar je je boekje kan lezen! Mag ik vragen waar je naar toe gaat in Turkije?

- Christine -

jimbow
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door jimbow » 19 jul 2007 18:21

Christine schreef:Naar de bibliotheek!?!? :huh:

Turkije heeft zoveel meer te bieden dan strand en terras waar je je boekje kan lezen! Mag ik vragen waar je naar toe gaat in Turkije?

- Christine -
Ik ga naar Side toe, en ik weet idd ook wel dat Turkije meer te bieden heeft, maarja ik ben pas 15 en moet dus gewoon maar met men ouders mee. Niet dat een beetje op het strand liggen me niet bevalt hoor :-D, maar men ouders willen zeg maar gewoon uitrusten in de vakantie en het meest culturele wat hun dus zullen doen is een boottochtje.

Heb altijd leuke vakanties met men ouders, maar over het algemeen zie ik in die vakanties niet meer dan het strand, de bar en dan dus ook boeken.
Zwemmen is leuk maar de hele dag in zee liggen is ook weer overdreven, om dan wat boeken bij te hebben is toch wel fijn

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 19 jul 2007 18:56

In dat geval...ja, dan heb je groot gelijk dat je naar de bibliotheek gaat. Misschien een idee om je ouders eens te porren om naar Efese te gaan, of Troje? Zo van: "Ja maar mam, zo'n uitstapje kan ik gebruiken voor m'n CKV en dat levert vast een 9 op". :fluit:

- Christine -

jimbow
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door jimbow » 20 jul 2007 07:07

Christine schreef:In dat geval...ja, dan heb je groot gelijk dat je naar de bibliotheek gaat. Misschien een idee om je ouders eens te porren om naar Efese te gaan, of Troje? Zo van: "Ja maar mam, zo'n uitstapje kan ik gebruiken voor m'n CKV en dat levert vast een 9 op". :fluit:

- Christine -
Hehe, kan het altijd proberen, maar heb zo het idee dat ze daar te lui voor zijn :)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 24 jul 2007 12:40

jimbow schreef:Ik vlieg vannacht naar Turkije om daar 3 weken te blijven.

Dus tot dan en een fijne vakantie

beagollum
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door beagollum » 29 jul 2007 16:50

Ik ben ook weer terug uit Frankrijk. Het weer was niet super, maar er was wel een hele leuke groep mensen wat veel avonden en midagen op de camping blijven betekende; hangen, pokeren, zwemmen etc. Heerlijke vakantie gehad :)

Plaats reactie