Smartphones

Over alles en niets. Filosofeer over het leven, de dood, politiek en de eeuwige vraag... is een tomaat nu groente of fruit?

Moderator: Beheerders

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Smartphones

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 03 aug 2010 22:47

Omdat mijn huidige mobiele telefoon niet veel meer kan dan bellen en de wereld qua communicatie mogelijkheden op mobiele telefoons een heel stuk vooruit is gegaan, ben ik op dit moment mezelf aan het oriënteren op het gebied van smartphones.

Nu zullen er vast Aeoniërs zijn die al wat up-to-date zijn aangaande smartphones en er misschien wat meer over kunnen (en hopelijk ook willen) zeggen.

Op dit moment zijn mijn ogen op 3 smartphone types gevallen. Met elk zo hun plus en min punten. Namelijk een Blackberry 9700, Sony Ericsson Xperia X10 en de HTC Desire.

Blackberry schijnt voor zakelijk gebruik erg goed te zijn, voornamelijk omdat de software echt geschreven is voor het toestel en het daarom gewoon goed werkt. Plus dat de toestellen echt ontwikkeld zijn om te communiceren. Al zie ik ook zat nadelen. Zo lopen ze qua hardware achter op concurrerende smartphones, is het scherm veel kleiner (als komt er een type Torche in te toekomst uit met een groter scherm en een verschuifbaar toetsenbord) en de kosten voor de online mogelijkheden ligt een stuk hoger.

De Sony Ericsson Xperia X10 heeft een interessante interface t.a.v. het koppelen van verschillende profielen van contactpersonen. Zoals Facebook, MSN, Twitter etc. Daarnaast beschikt deze over één van de beste fotocamera's op een smartphone. Een andere punt wat ik een zeer groot plus punt vind is hun up-date-systeem. Zoals Sony ook gebruikt bij de PlayStation3 en de PSP. Om de zoveel tijd komt er een software update uit waardoor je telefoon langer up-to-date blijft. Jammer genoeg kent deze telefoon blijkbaar ook redelijk wat min punten. Touchscreen schijnt redelijk vaak niet goed te werken, het bevat geen hardwarematig toetsenbord, de vorm schijnt zo te zijn dat het vuil vasthoud en vast nog wel wat punten waar ik nu even niet meer op kom, sommige instellingen staan erg vast en zijn moeilijk of soms zelfs niet aan te passen en dat voor een Symbian smartphone.

De HTC Desire springt er tot nog toe bij mij boven de andere uit. Het schijnt namelijk een sterke telefoon te zijn, het heeft een redelijk groot scherm met hoge resolutie en groot kleurenpalet, het heeft een zeer sterk touchscreen te hebben die goed reageert, het is net als de Xperia X10 een Symbian smartphone, het heeft een redelijke photocamera. Een min puntje is dan weer dat het geen hardwarematig toetsenbord heeft, al heb ik begrepen dat er een opvolger komt die dat wel heeft. Verder weet ik niet in hoeverre deze smartphone qua software in de toekomst up-te-graden is.

Dus vertel mij eens... welke smartphone kan ik het beste kiezen (mag ook best een ander zijn dan hier genoemd) en waarom.

whitedragon
Kosmonaut

Re: Smartphones

Ongelezen bericht door whitedragon » 04 aug 2010 16:49

Ik zou ook opletten of hij op windows of op Android draait. Voor Android zijn er veel meer applicaties en windows mobile crasht bij mij regelmatig, terwijl ik daar mensen die Android hebben nooit over hoor. Ik ken Android niet maar van wat ik er over hoor lijkt het me een veel praktischer besturingssysteem dan Windows mobile.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 aug 2010 18:49

Ja, dat Symbian moest eigenlijk Android zijn. Het was alweer laat gisteren toen ik dit topic opende. :P

Was even in de war met de OS waar mijn N-gage op werkt. Welke dus Symbian is.

Een Windows smartphone wil ik sowieso niet. Dus die vallen voor mij al meteen af.

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 07 aug 2010 12:59

De iPhone schijnt anders ook niet slecht te zijn :-) Verder weet ik er niets van af. Mijn gsm heeft al wat ik nodig heb en die heb ik gratis gekregen, dus ik zie geen reden om sloten geld uit te geven aan die dingen :P

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 07 aug 2010 18:58

Met iPhone heb je steeds te maken met de Apple store... en dat zie ik persoonlijk niet zo zitten. ;)

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 11 aug 2010 17:35

Android gebruiker hier (HTC legend). Ben een half jaar geleden geswitched, en tot op heden nog geen moment spijt gehad. Ik zou dus voor de HTC kiezen

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 11 aug 2010 19:13

De HTC staat op het moment bij mij ook wel bovenaan. Iemand nog tips t.a.v. abonnement?
Ik zit bij KPN en wil daar ook blijven. Maar ze hebben verschillende bundels... en in de winkels roepen ze vaak weer net wat anders dan op hun site etc.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 11 aug 2010 19:22

Kpn is prima. Flexibele bundel. Welke bundel precies hangt natuurlijk van jouw gebruik af. Ik adviseer wel om een internet bundel erbij te pakken. Een android toestel zonder internet is vrij waardeloos

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 11 aug 2010 19:31

Tja, ik bel en sms amper... dus gaat me sowieso vooral om het online zijn.

Maar in de winkel zeiden ze al dat de goedkoopste bundel incl. internet al 22,50 kost. Vind dat toch nog best prijzig.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 11 aug 2010 19:33

Kleinste bundel (100 minuten) is idd 18,50 per maand (exclusief internet)

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 14 aug 2010 20:27

Even kijken of iemand dit even voor mij kan verhelderen. Aangezien ik me eigenlijk wel bedot voel door de KPN verkoper.

Oke, ik heb nu een abonnement van 8,60 per maand (SIM only).

Nieuwe abo zou dan komen op 22,50. Maaaaaaaaaaar... telefoon is niet gratis en kost dan zo'n 159 euro. Dan roepen ze erbij: Ja, en dat is met 60 euro korting. Goed, dat ding kost dan dus normaal zo'n 219 euro?

In die 22,50 zit 2,50 voor het ongelimiteerd online zijn op de mobiel. Voor de rest is het niet heel anders dan mijn andere abo. Oftewel het verschil per maand is 11,40.

Dat betekent dat die 60 euro korting binnen 6 maanden betaald is. Maar dan zit je dus nog 1,5 jaar vast aan die 22,50.

Lijkt me het toch een stuk handiger om de mobiel in zijn geheel te kopen en mijn abo op te waarderen met 2,50 voor ongelimiteerd internet (geen idee of dit mogelijk is btw maar ze zeggen altijd bij de KPN dat ze zo flexibel zijn). Of denk ik nu weer zo onlogisch?

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 15 aug 2010 10:32

Klopt. Een los toestel kopen is in de meeste gevallen handiger. Hou even in je achterhoofd dat kpn-winkel medewerkers een bonus krijgen voor ieder nieuwe kpn abbonement. Geld eigenlijk voor zo'n beetje alle telefoon winkels

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 15 aug 2010 10:37

Thanks, dan ga ik daar maar eens achteraan. Want zover ik heb begrepen houdt KPN er per 1 Oktober mee op met het aanbieden van ongelimiteerd internetten op je mobiel (waarom ze dan nu zo'n 2,50 per maand levenslang actie hebben is mij dan weer een raadsel maar oké).

Het wordt dan nu denk ik een HTC Desire en die kan ik dan later misschien wel weer omwisselen voor een HTC Desire HD tegen die tijd. Als ik dat ding toch zelf koop.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 23 aug 2010 17:12

En is het nu de Desire geworden?

Ik heb de Samsung Marvel (Star WiFiVe) gekocht, helaas nog niet binnen maar het apparaat heeft in elk geval WiFi en dat was eigenlijk het enige wat ik wilde hebben op m'n telefoon.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 aug 2010 17:15

Jup, vandaag de HTC Desire opgehaald. Die ligt nu stroom te happen. In die tijd kan ik mooi even kijken naar leuke applicaties en deze vanavond installeren. En dan wordt het uittesten geblazen. :P

Plaats reactie