Reclame/ nieuws om je voor te schamen

Over alles en niets. Filosofeer over het leven, de dood, politiek en de eeuwige vraag... is een tomaat nu groente of fruit?

Moderator: Beheerders

Lasmes
Kosmonaut

Reclame/ nieuws om je voor te schamen

Ongelezen bericht door Lasmes » 01 feb 2010 08:13

Flesje cola redt leven: na vijftien dagen gered

Mijn nekharen gingen hier echt even van rechtop staan. Natuurlijk ben ik blij dat dit meisje nog in leven is en dat ze drinken op zak had. Maar moet het woord cola echt in deze zin genoemd worden? Flesje fris had ook prima gewerkt lijkt mij. Is dit een vorm van insluip reclame?
Ik vond het in ieder geval niet kunnen.

Hebben jullie nog reclames of nieuws waarvan jullie vinden dat de makers ervan zich ervoor zouden moeten schamen?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Re: Reclame/ nieuws om je voor te schamen

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 01 feb 2010 10:34

Nou, cola noemen vind ik persoonlijk nog geen reclame. Hadden ze gezegd: Pepsi Cola of Coca Cola of welk ander merk dan ook... dan wel. Maar cola is gewoon een soort drankje.

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 02 feb 2010 09:56

Cola is inderdaad geen merk toch? Maar wat is nou eigenlijk het nieuws dan?? Want ik zie alleen een titel.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 02 feb 2010 10:43

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5899 ... tml?p=14,2

Dit is het nieuws bericht. Ik vind het gewoon een soort van reclame. Ik vind nog steeds dat flesje fris beter op zijn plek had gestaan.

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 02 feb 2010 15:26

Dat is dan nog steeds reclame voor fris en flesjes! Beter had geweest als er had gestaan "was in leven gebleven door iets", al zou dat misschien weer (sluik) reclame geweest zijn voor filosofie. ;)

Serieus:
Ik denk dat een niet-nader-te-noemen cola producent in jou de ideale klant heeft: Je associeerd cola altijd met die specifieke producent en je bent je er zelfs niet meer van bewust dat er nog meer merken cola zijn.

Afbeelding

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 02 feb 2010 19:01

Is het ook sluikreclame voor Spa wanneer Rob Trip een slokje water neemt tijdens het Journaal?

Ik heb niet zo snel last van plaatsvervangende schaamte, maar die optredens van Frans Bauer op de Vlaamse tv maken me wel eens beschaamd voor het feit dat we de Nederlandse nationaliteit delen.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 02 feb 2010 21:25

Cool leuke discusie. Op die manier had ik het nog niet gezien. Misschien ben ik dan ook wel een beetje voor een bepaald merk :$ .

Frans bauwer die zou van mijn part helemaal mogen stoppen met zijn reclames. Wat een vervelende reclame's zijn dat.

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 03 feb 2010 15:42

Het is dus wachten op:
Frans Bauer gestikt in een flesje fris.
Ik was ooit in Colombia en we deden daar een jungle tocht. Enkel natuur, lianen, bomen, oerwoud met bijhorende geluiden...prachtig.
Wat zie ik na een dag stappen in het midden van de jungle...een blikje Heineken.

Maar dat heeft niets met dit topic te maken besef ik nu...maar ik vond het slechte reklame maar dat was natuurlijk Heinekens schuld niet maar wel van de drinker van het blikje. Ik schaamde me in zijn plaats.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 03 feb 2010 17:03

Elmer schreef:Het is dus wachten op:
Frans Bauer gestikt in een flesje fris.
Of een stroomschok?

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 04 feb 2010 20:34

the Pelican schreef:Afbeelding
Even terzijde, maar als je die jaartallen weg zou halen en mij zou vragen wat het juiste logo van Pepsi is, zou ik die van 1973 aangewezen hebben.:s

En nee, bij het openingsberichtje van dit topic dacht ik ook niet direct aan Virgin of 3ES cola. :$

Elmer
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Elmer » 05 feb 2010 15:54

Haha, dat heeft met de leeftijd te maken denk ik voor mij is die van 1973 ook de enige echte :evil: :engel:

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 05 feb 2010 19:55

Grappig. Ik zou het eerste naar 1991 wijzen (toen was ik 6), dus dat moet inderdaad met leeftijd te maken hebben. Hoewel ik me ook nog goed kan herinneren dat Pepsi met het logo van '98 kwam. Toen was het ineens ontzettend in de mode om een logo 'diepgang' en een gloed te geven.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 28 feb 2010 15:56

Hebben jullie nog reclames of nieuws waarvan jullie vinden dat de makers ervan zich ervoor zouden moeten schamen?
De reclamemakers (welke dan ook) hoeven mijn inziens zich nergens voor te schamen, het zijn de mensen die zo dom zijn om er iedere keer met open ogen in te trappen die zich zouden moeten schamen. Zij leggen de lat iedere keer weer lager omdat ze zo verdomd gemakkelijk te manipuleren zijn.

Wat betreft het cola-flesje....
Ik zie er een toekomstige coca cola zero commercial in. ;)

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 28 feb 2010 23:30

Midwinter schreef:Grappig. Ik zou het eerste naar 1991 wijzen (toen was ik 6), dus dat moet inderdaad met leeftijd te maken hebben.
Maar wacht, jij suggereert dus indirect dat ik in 1973 6 jaar oud was? :x :x

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 28 feb 2010 23:39

Eerder tussen '73 en '91.

Schamen is misschien een groot woord, maar mijn nekharen gaan er wel van overeind staan. En dan heb ik het o.a. over de Postal Gold en Nederlandse Energie Maatschappij reclame's. Ligt het nu aan mij of huren deze alleen maar goedkope slechte "acteurs" in. Wat zijn deze reclames namelijk ontzettend slecht.

Plaats reactie