Groenten en fruit zijn alleen lekkerder als ze de kans hebben gehad om te groeien en rijpen op de manier zoals de natuur het ooit bedoeld heeft. Dat heeft niet per definitie met biologisch of bespoten/onbespoten te maken.
Ik zag ooit bij "How it's made" (Discovery Channel) hoe sla wordt geproduceerd. Daar komt helemaal geen grond aan te pas! "Hydrocultuur" noemen ze dat dan. Kleine slaplantjes worden in een stuk piepschuim met een gat gestoken en drijven op water (met vast een heleboel pokon-achtige voedingsstoffen erin) De worteltjes hangen maar een beetje in het water te hangen...

.
Tot de sla groot genoeg is om "geoogst" te worden.
Dan drijven al die kroppen sla langs en de medewerkers vissen de piepschuimen blokken uit het water, snijden de krop eraf en dat is dat.
Niet zo gek dat zulke sla naar water smaakt, lijkt mij.
Zo gaat het natuurlijk met een heleboel andere groenten en fruit idem dito (groen geoogst, narijpen in de winkel). Als ik die smaak vergelijk met de appels uit mijn eigen appelboom, onbespoten, zongerijpt en pas geplukt als ze vanzelf loslaten van de tak, daar kan geen appel uit de winkel tegenop.