Ik weet niet of iemand hier op het forum hier verstand van heeft, maar ik kan het altijd proberen.
Ik wil onderstaande racefiets kopen. Hij is tweedehands en de verkoper vraagt er 500 euro voor. Is dit een redelijke prijs voor deze racefiets?
- Frame gemaakt van titanium, zeer licht en robuust.
- Een nieuw zadel, nieuwe Schwalbe Lugano tubes, nieuwe zadelpen (zwart), nieuwe SPD pedalen, TREK Wireless teller en een nieuwe stuurpen (zwart). Ook nog twee nieuwe bidonhouders.
- Breed stuur, afgemonteerd met Campagnolo Athena, Prodigy- Slice full-carbon voorvork.
- Merk van fiets is Specialized
Ik hoor graag wat jullie er van vinden.
Gegroet,
Fitz
Is dit een goede deal?
Moderator: Beheerders
Is dit een goede deal?
Laatst gewijzigd door Fitz op 16 jun 2009 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Oerschepsel
- Contacteer:
Re: Is dit een goede deal?
Ik vind het nogal wat geld voor een tweedehands fiets.
Is het een Koga Myata? (Of soortgelijk merk)? Die zijn nieuw bijna onbetaalbaar, in dat geval zou het misschien wel het overwegen waard zijn (ligt eraan hoe oud deze fiets is).
Probeer er eens achter te komen wat deze fiets nieuw heeft gekost.
Is het een Koga Myata? (Of soortgelijk merk)? Die zijn nieuw bijna onbetaalbaar, in dat geval zou het misschien wel het overwegen waard zijn (ligt eraan hoe oud deze fiets is).
Probeer er eens achter te komen wat deze fiets nieuw heeft gekost.
-
- Kind van de kosmos
- Contacteer:
500 euro voor een tweedehands fiets?
Hoe oud is de fiets?
EDIT: Ik kijk even rond op internet en ik zie racefietsen van bijv. Gazelle voor €600 de deur uitgaan... gloedjenieuw!

Hoe oud is de fiets?
EDIT: Ik kijk even rond op internet en ik zie racefietsen van bijv. Gazelle voor €600 de deur uitgaan... gloedjenieuw!
Het ligt vooral aan de onderdelen, die maken de prijs. Dus bijvoorbeeld een aluminium, titanium of een carbon frame. En de afmontage is ook heel belangrijk. Campagnolo Athena (staat ongeveer gelijk aan Shimano Ultrega)
zie Info racefiets
Maar ja, ik weet er dus wel wat vanaf maar niet genoeg om te kunnen zeggen of de prijs/kwaliteit verhouding goed is.
zie Info racefiets
Maar ja, ik weet er dus wel wat vanaf maar niet genoeg om te kunnen zeggen of de prijs/kwaliteit verhouding goed is.
-
- Oerschepsel
- Contacteer:
Hoe is dit afgelopen, Fitz? Heb je die fiets uiteindelijk nog gekocht?
Ik heb die racefiets niet gekocht, wel een andere voor 450 euro.
-Het merk is Batavus
-Titanium frame, carbon voorvork en carbon zadelpen.
-Kilometer teller en hartslagmeter (merk weet ik niet uit m'n hoofd)
-Nieuwe michelin tubes, SPD pedalen
-Afgemonteerd met Shimano 105 tripel groep (voor drie tandwielen)
Ik heb 'm nou al een tijdje en hij bevalt me goed. Ik denk dat ik een goede koop heb gedaan
-Het merk is Batavus
-Titanium frame, carbon voorvork en carbon zadelpen.
-Kilometer teller en hartslagmeter (merk weet ik niet uit m'n hoofd)
-Nieuwe michelin tubes, SPD pedalen
-Afgemonteerd met Shimano 105 tripel groep (voor drie tandwielen)
Ik heb 'm nou al een tijdje en hij bevalt me goed. Ik denk dat ik een goede koop heb gedaan