EK voetbal

Over alles en niets. Filosofeer over het leven, de dood, politiek en de eeuwige vraag... is een tomaat nu groente of fruit?

Moderator: Beheerders

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

EK voetbal

Ongelezen bericht door Midwinter » 13 mei 2008 15:24

Volgens de statistieken is 60 procent van onze leden man, maar ik vermoed dat ik toch tegen de stroming in ga door een topic over het Europees Kampioenschap te openen. Ik ben geen grote voetbalfan, maar volg de Nederlandse competitie en het nationale elftal wel. Wie kijkt er nog meer uit naar het EK van deze zomer? Wie zijn volgens jullie de favorieten en gaan 'we' het redden in die poule des doods?

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 13 mei 2008 15:30

Ik denk dat ik zo nu en dan wel ga kijken. Wedstrijden tussen landenteams (EK en WK) vind ik altijd wel leuk. Verder heb ik helemaal niets met voetbal, vind het zelfs irritant dat het zo veel aandacht krijgt in de media.

Of "we" het gaan redden? Nou, om eerlijk te zijn interesseert dat me geen barst. Ik ben meer van het type 'hup wie d'r wint' :-D.

-G-

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 13 mei 2008 15:48

Voor het gemak: Nederland is ingedeeld bij wereldkampioen Italië, vicewereldkampioen Frankrijk en Roemenië, waarvan tijdens de kwalificatieduels met Nederland gebleken is dat het ook niet te onderschatten is. Kortom: dat worden meteen drie pittige wedstrijden met hopelijk hoogstaand voetbal.
Gwywen schreef:Nou, om eerlijk te zijn interesseert dat me geen barst. Ik ben meer van het type 'hup wie d'r wint' :D.
Daar kan ik wel inkomen. Voor sommige mensen is het toernooi verpest wanneer hun land is uitgeschakeld, maar wanneer er leuk wordt gespeeld, kunnen andere wedstrijden mij ook vermaken. Zes jaar geleden heb ik met plezier naar het WK gekeken, terwijl Nederland toen niet eens deelnam. Maar natuurlijk zie ik het liefst dat Nederland ver komt, mét mooi voetbal. Met de Nederlandse ploeg heb ik toch meer affiniteit dan met bijvoorbeeld Spanje of Italië, hoe elegant die ook spelen.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 13 mei 2008 17:22

Het verbroedert wel dat voetbal. Ik heb er ook echt niks mee, maar toch is het altijd wel erg leuk als Nederland wint tijdens zo'n tournooi. Bovendien het is nu precies 20 jaar geleden dat ze kampioen werden dus ik zeg tijd voor een herkansing. :)

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 13 mei 2008 18:32

Och ja, die ellende begint ook weer.

Nou dat zegt al genoeg denk ik. Ik hou niet van voetbal, ook niet als het landen wedstrijden zijn. Waarschijnlijk zal ik net als iedere avond gewoon achter de PC te vinden zijn. Of lekker buiten zitten met een boek.

~ Agravain ~

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Andreoden » 13 mei 2008 20:00

Bah voetbal. :P Maar als België meedoet, natuurlijk: Hup Hup België. Ze zullen wel weer zwaar afgemaakt worden in de voorrrondes.

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 13 mei 2008 20:06

Haha, België mag niet eens meedoen, zo zwak zijn ze. :P

Het zal me trouwens benieuwen hoe Nederland gaat presteren. Als ze de groepsfase doorkomen acht ik ze in staat om eens te gaan stunten, maar laat ze eerst maar eens Italië en Frankrijk afmaken.

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Andreoden » 13 mei 2008 20:16

Aah :P geen België. Dacht ik wel. Mooi, dan moet ik me er ook niets meer van aantrekken en hoef ik niet te doen alsof.

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door radio-tractore » 13 mei 2008 21:32

Gwywen schreef:Ik denk dat ik zo nu en dan wel ga kijken. Wedstrijden tussen landenteams (EK en WK) vind ik altijd wel leuk. Verder heb ik helemaal niets met voetbal, vind het zelfs irritant dat het zo veel aandacht krijgt in de media.

Mee eens, los van het feit dat ik wel ietwat meer moeite doe om de uitslagen van Heerenveen te weten te komen.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 13 mei 2008 23:25

Dat hele voetbal kan me gestolen worden :lol:

Nee, ik ga niet kijken, ik weet niet eens wanneer het is, en het boeit me ook niet of we winnen...

Jo0st
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jo0st » 29 mei 2008 13:07

Nederland ohw Nederland... :fluit:

Ik ben een groot voetbal fan, trouw PSV supporter en uiteraard kijk ik al helemaal uit naar het EK!:D

Over de kansen van Nederland durf ik niet veel te zeggen, meer dan de helft van de landen die mee doen hebben een kans of kansje om Europees Kampioen te worden. Nederland hoort voor mij zeker bij de 5 grootste kanshebbers. We hebben een heleboel spelers die internationaal super presteren, het enige dat afwachten is is hoe ze er als team zullen staan als het EK begint. Teveel ego's op een stokje werkt vaak niet, Griekenland op afgelopen EK was daar een goed voorbeeld van, uiteindelijk moet je het als team doen.

Maaaaar, niks mis met een mooi feestje, dus HUP HOLLAND, HUP!:P

Senhina
Avonturier

Ongelezen bericht door Senhina » 29 mei 2008 13:39

Tja, ik kijk geen voetbal meer sinds ik een vriend kreeg die er een hekel aan had.
De laatste keer dat ik bewust voetbal heb zitten kijken is dus 20 jaar geleden en toen woonde ik in Duitsland.

Ik doe dit jaar wel weer mee met de poll maar denk niet dat ik veel kans maak. Verder denk ik dat Nederland eruit vliegt op basis van doelsaldo.

winterlief
Toerist
Contacteer:

Ongelezen bericht door winterlief » 30 mei 2008 15:16

Mee eens, los van het feit dat ik wel ietwat meer moeite doe om de uitslagen van Heerenveen te weten te komen.
De nationale competitie is toch al afgelopen? ;)

Anyway, ik kijk toch altijd wel hoor. Ik ben opgegroeid met voetballende broers en beide kijken ze naar alle wedstrijden die op tv verschijnen.. langzaam maar zeker ben ik voetbal zelf ook gaan waarderen.
Ik weet niet hoever we komen dit EK. Ik ben ervan overtuigd dat we een goed team hebben, heel goede spelers, maar het moet er natuurlijk wel uitkomen tijdens die zware wedstrijden en daar ben ik nog niet zo zeker van. We shall see :)

radio-tractore
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door radio-tractore » 30 mei 2008 20:31

winterlief schreef:
De nationale competitie is toch al afgelopen? ;)
Ja maar áls ze spelen, dán check ik het wel. Zo bedoelde ik het :)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 31 mei 2008 10:33

Die oefenwedstrijd tegen Denemarken was in ieder geval hoopgevend. Natuurlijk is Nederland nu weer collectief aan het zeiken over de verdediging, maar ze hebben wel gekregen waar ze de afgelopen vier jaar om liepen te zeiken: mooi voetbal.

Toch moet het gek gaan als ze die eerste wedstrijd niet verliezen. :P

Plaats reactie