Pepernoten

Over alles en niets. Filosofeer over het leven, de dood, politiek en de eeuwige vraag... is een tomaat nu groente of fruit?

Moderator: Beheerders

Pepernoten maanden voor Sinterklaas?

Ja, heerlijk. Ze kunnen niet vroeg genoeg in de winkels liggen.
4
29%
Nee, het hoort allen enkele dagen rond Sinterklaas en niet anders.
4
29%
Anders, zie post.
6
43%

Totaal aantal stemmen: 14

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Pepernoten

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 21 sep 2007 22:34

Het is nog maar september en nu al liggen de pepernoten in de supermarkten. Meer dan twee maanden voor de feestdag waar het eigenlijk bij hoort. Wat vinden jullie daarvan? Leuk, omdat het toch een wel erg aantrekkelijk lekkernij is... of een schande omdat het hoort bij Sinterklaas en het totaal niet thuis hoort in de maanden september, oktober en november.

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 21 sep 2007 23:17

Voor mij hoeven ze niet al in september in de winkels te liggen, maar ik weet uit de tijd dat ik nog in de supermarkt werkzaam was dat de vraag er dan al wel is. Dus als winkel snap ik dat je die troep zo vroeg mogelijk in de winkel wilt hebben.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 22 sep 2007 07:35

Ik ben het met Lord Idiot eens. Ik eet zelf alleen pepernoten tijdens Sinterklaas (als hij in het land is dus), maar toen ik nog in de V&D werkte kwamen mensen er al heel vroeg naar vragen. Zelfde geld voor paaseitjes trouwens.
Dus zelf zou ik ze nooit vroeg kopen, dat doe ik rond 5 december pas - of ik bak ze lekker zelf :kwijl: , maar er zijn gewoon mensen die ze eerder willen.

- Christine -

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 22 sep 2007 09:46

Ik zie het probleem niet. Als ik in september pepernoten wil eten, waarom niet? Kalkoen en konijn zijn ook het hele jaar te koop, maar toch traditioneel bij het kerstdiner.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 22 sep 2007 12:30

Midwinter schreef:Ik zie het probleem niet. Als ik in september pepernoten wil eten, waarom niet? Kalkoen en konijn zijn ook het hele jaar te koop, maar toch traditioneel bij het kerstdiner.
Klopt, echter moeten ze ze dan wel verpakken in normale verpakking en niet de Sinterklaas verpakking.

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 23 sep 2007 07:25

Christine heeft het nou over die paaseitjes, is het jullie ooit opgevallen dat in een chocolade-Sinterklaas, als je het zilverpapier erafhaalt, gewoon een chocolade paashaas zit?
Tja, de vorm is natuurlijk hetzelfde, maar wat een deceptie voor kinderen. :-D

Om even terug te komen op de pepernoten: ik vind dat die pas eind november in de winkels zouden moeten liggen.

-G-

Darkangel
Toerist

Ongelezen bericht door Darkangel » 23 sep 2007 12:42

Ik vindt ook dat ze eind november in de winkels moeten liggen net als de kerst spullen.
Nog even en dan kun je het hele jaar door sinterklaas en kerstspullen kopen. Ik vindt het belachelijk dat die spullen al zo vroeg in de winkels liggen.

Grrzzz Darkangel

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 23 sep 2007 15:47

Wat zijn 'pepernoten' eigenlijk?

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 sep 2007 16:27

Omdat plaatjes meer zeggen dan woorden ;), dit zijn pepernoten:
Afbeelding

Als zie je ze vaker als kruidnootjes:
Afbeelding

Het is snoepgoed van deeg waarmee makkelijk gestrooid kan worden tijdens Sinterklaas.

Minnie
Beheerder

Ongelezen bericht door Minnie » 23 sep 2007 18:42

Mmmm, die kruidnootjes zien er wel heel goed uit!

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 23 sep 2007 19:04

after_eden schreef:
Midwinter schreef:Ik zie het probleem niet. Als ik in september pepernoten wil eten, waarom niet? Kalkoen en konijn zijn ook het hele jaar te koop, maar toch traditioneel bij het kerstdiner.
Klopt, echter moeten ze ze dan wel verpakken in normale verpakking en niet de Sinterklaas verpakking.
Correctie van mijn kant, ik bedoel dus Kruidnoten.

Niamh
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Niamh » 23 sep 2007 19:09

Tja, ik vind het wel belachelijk dat ze zo vroeg in de winkel liggen. Ze moeten gewoon in november komen, dat behoud het echte sinterklaas gevoel.

(Maar toch heb ik van de week stiekem een overheerlijke zak kruidnoten met chocola eromheen gehaald :snurk: :$ )

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 23 sep 2007 22:10

Nou die peper/kruid noten kan ik dan nog wel verdragen zo vroeg, maar die zwarte piet die ik zaterdag zag zitten in Den Bosch vond ik wel erg jammer. Ach ja, zo lang een vroege Sint of Kerst je grootste ergenis zijn mag je jezelf gelukkig prijzen dacht ik zo. :)

Dolenthoniel
Opperkiwi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dolenthoniel » 24 sep 2007 08:32

Ik eet eigenlijk bijna nooit pepernoten, maar lekker belangrijk of ze er nou in november komen of mei! Ik vind het echt niet belangrijk, al liggen ze het hele jaar in de winkel. Op de kermis staat hier ook altijd een oliebollenkraam, al is had 32 graden in de zomervakantie. Als het maar smaakt. :-D

neffalathiel
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door neffalathiel » 24 sep 2007 10:13

Tja, ik moet bekennen dat ik de eerste zak chocoladekruidnootjes ook al gekocht heb.. Maar die zijn gewoon extreem lekker. Niet dat ik het niet vreemd vind dat ze al zo vroeg in de winkel liggen hoor. Van mij mogen ze pas de winkel in als Sinterklaas in aantocht is, dus rondom de intocht. Ik vind het ook nooit zo eerlijk, want bij ons thuis (en ik weet dat heel veel ouders hetzelfde denken) mochten we pas een schoen zetten als Sint in Nederland was. En als je als klein kindje dan al dat lekkers al in de winkel ziet liggen... Het is niet eerlijk. :s

Maar goed:
Grimreaper schreef:Ach ja, zo lang een vroege Sint of Kerst je grootste ergenis zijn mag je jezelf gelukkig prijzen dacht ik zo.
Dat is ook wel weer waar.

Plaats reactie