Hoe 'wow' is Windows Vista?

Over alles en niets. Filosofeer over het leven, de dood, politiek en de eeuwige vraag... is een tomaat nu groente of fruit?

Moderator: Beheerders

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 01 nov 2007 19:08

Op zich is KDE ook heel fijn en is ook eigenlijk wel een van mijn favoriete. Lijkt iets meer op Windows. Maar aangezien de Kubuntu distro niet geleverd wordt met Firefox maar met Konquerror... En die geen proxies ondersteund. (Doet ie wel maar niet die op mijn werk) Heb ik daar met Ubuntu lopen klooien. Bovendien was een vriend van me, heel positief erover. :D

Maargoed, het blijft de meest waardeloze keus die je moet maken. Ik vind die gears 3 keer niks. Al is Konquerror wel weer beter dan Nautilus. Momenteel vind ik de Gnome die op Ubuntu is afgestemd intinutiever dan ik van KDE gewend ben. :)

Ow enne die grafische hoogstandjes komen van het programma Compiz. :)

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 01 nov 2007 19:28

Ja inderdaad, ik zocht op Beryl maar kreeg Compiz Fusion. Blijkbaar zijn die projecten aan het fuseren, daar stond ook iets over op de website van Beryl. Het maakt in ieder geval duidelijk dat Linux tegenwoordig over evenveel eye candy beschikt als Windows Vista, zo niet meer.

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 01 nov 2007 19:28

Midwinter schreef:Ja inderdaad, ik zocht op Beryl maar kreeg Compiz Fusion. Blijkbaar zijn die projecten aan het fuseren, daar stond ook iets over op de website van Beryl. Het maakt in ieder geval duidelijk dat Linux tegenwoordig over evenveel eye candy beschikt als Windows Vista, zo niet meer.
[zeurmodus]
Het is andersom. ;)
[/zeurmodus]

Ja inderdaad ze zijn samen, voor bepaalde systemen heb je nog Beryl nodig maar ik kreeg nu meteen Compiz meegeleverd. En de vorige keer had ik die ook al omdat ik het direct kon uitvoeren. Beryl gaat via een tussenlaag om het heel simpel te zeggen en Compiz meteen in de driver. (Klinkt vaag)

Features zijn eindeloos, want je kan ze eventueel, mits je in desbetreffende taal kunt programmeren, ze zelf maken.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 02 nov 2007 20:28

Zelf heb ik eerst Ubuntu geinstalleerd, en vervolgens de KDE desktop er bij. Nu heb ik onder KDE ook FireFox beschikbaar, even wat standaard shortcuts verwijderen (Konqueror) en plaatsen (FireFox) en de zaak is goed toegankelijk. Verder maakt de desktop me eigenlijk niet zo uit. Ik vind soms KDE beter en soms Gnome. Nu kan ik vrij snel wisselen als ik de liever de andere gebruik.

~ Agravain ~

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 04 nov 2007 11:37

Ik heb Ubuntu een tijdje op mijn PC gedraaid naast XP, maar heb jammer genoeg nooit echt tijd gehad/gemaakt om me te verdiepen in hoe je sommige dingen nu juist aan de praat krijgt :P . Mijn grootste probleem is - maar dat ligt niet aan de makers - dat er geen drivers zijn die mijn geluidskaart doen werken onder Linux. Ik heb veel geld geïnvesteerd in die geluidskaart; dan wil ik er natuurlijk ook wel gebruik van maken :-D
Toen ik dan Vista Ultimate tegen een spotprijs kon krijgen heb ik die dan maar geïnstalleerd en gelijk Ubuntu er afgegooid omdat ik het toch niet gebruikte. En ja, Vista doet soms moeilijk en valt me soms wel eens lastig met opmerkingen als 'er is een volledige back-up nodig' (bepaal ik zelf wel), maar over het algemeen ben ik er heel tevreden over. De meeste spellen draaien, en anders doet de compatibiliteitsmodus wel wonderen (om dus een antwoord op Ys' vraag te geven: ja, je kan ook onder Vista de compatibiliteit instellen) :) . Het enige spel dat nog steeds niet draait, werkte ook onder XP al niet meer.

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Andreoden » 17 nov 2007 22:41

Vista suckt!!!!!!!!!!! niet te doen :x
Ik ben zo dom geweest om dat ding te installeren op m'n laptop.
De helft van m'n programma's werkt niet meer :( en mijn pc gaat traag en crasht om de haverklap
(als er dus rare dingen gebeuren met mij op dit forum, je weet de oorzaak).

Ik heb natuurlijk geen cd van XP en moet het dus verder doen met dit klote (sorry voor het woord maar het is wat het is) besturingssysteem.
Ik denk er erg hard aan om over te stappen naar linux

Midwinter
Eigenaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Midwinter » 26 nov 2007 14:09

Om even terug te keren naar de essentie van de discussie: ik las vandaag op Webwereld dat Vista SP1 is twee keer zo traag is als XP SP3. Voor wie het niet zo volgt: SP3 (Service Pack 3) is de volgende grote update voor XP, die binnenkort verschijnt. Kortom: de marge tussen beide besturingssystemen wordt alleen maar groter.

Afbeelding

after_eden
Eeuwentemmer

Ongelezen bericht door after_eden » 26 nov 2007 19:02

Ach ja ze weten er goed raad mee in Redmond. Vista is gewoon zwaar, en dat is het ergste nadeel momenteel. Je pc kan ineens minder. :huh:

Waldtyr
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Waldtyr » 27 nov 2007 21:21

Opzich is het net zoals elke meuk van Microsoft een nieuw besturingssysteem met kinderziektes waar je om de haverklap service packs van komt te downen om 'm uiteindelijk fatsoenlijk en volledig aan't lopen te hebben. Het enige grote nadeel ervan is dat elke nieuwe uitgave steeds meer geheugen in beslag neemt met voornaamlijk luxe applicaties die de helft van het volk niet eens gebruikt.

Oh ja, De ''zeik'' mode van vista took staggering proportions omdat je bij 90% van de programma's die je installeert bevestiging en goedkeuring moet geven en de code pack voor geluid en beeld materiaal zeer gebrekkig is.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 28 nov 2007 09:58

Ik heb nu ook Vista! Op mijn nieuwe laptopje. Ik moet zeggen, het ziet er wel mooi uit. Vooral dat je in de startbalk kan zien wat je gaat zien zou je een schermpje openen :-D

Maar dat voortdurende toestemming geven en de overdreven beveiliging zijn idd vervelend. Van de grootte heb ik op dit moment geen last, maar misschien komt dat nog als ik de laptop langer heb en hem steeds voller gooi!

Waldtyr
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Waldtyr » 28 nov 2007 19:16

Vista's ''peak in de mappen'' is in mijn ogen totaal overbodige rotzooi wat meer geheugen vreet dan nodig is. Sinds wanneer zijn de slaafjes van Gates op het idee te komen om glitter en glamour in de wereld van besturingssystemen te mikken? Veel handiger is het niet en geef toe, als je zonder je mappen en files niet kunt vinden wordt het tijd om alles te rangschikken en submappen aanmaken waarin je onderverdeeld. Vista is zelfs wat onnoverzichtelijker dan XP !

Ubuntu veegt vista van de kaart:
http://www.youtube.com/watch?v=nPecBxM2f6c

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gwywen » 04 dec 2007 20:04

Ik heb gewoon XP, en als ik zie wat een problemen mijn man op z'n nieuwe laptop heeft met Vista, ben ik superblij met mijn XP. Zo was op een dag zijn McAffee antivirusprogramma verdwenen. Compleet. Onvindbaar. Map leeg.
Zulke dingen.

Afbeelding

-G-

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Andreoden » 05 dec 2007 21:00

Die cartoon is zo lachen. :P
Trouwens, kunnen we over UPdaten spreken? Ik zou het eerder over downdaten spreken. Elke eerste versie van een nieuw operating system zit immers zo vol fouten dat de kopers wel gedwongen zijn om de tweede (minder fouten bevattende) versie te kopen. Heel slim gezien van Windows (goeie commerce en zo), maar ik ben er niet mee gediend. :x
Het word eens tijd dat iedereen massaal overschakelt op Linux (over +/- 3 weken heb ik mijn cd trouwens :)).

delea
Kosmonaut

Ongelezen bericht door delea » 06 dec 2007 08:46

Weinig kans dat dat gaat gebeuren. De meeste gebruikers willen gewoon onmiddellijk aan de slag met hun computer, zonder eerst te moeten uitzoeken hóé ze ermee moeten werken. Ubuntu mag dan 'Linux for human beings' zijn, het blijft toch nog een hap moeilijker om mee te werken dan Windows of Mac OS. En het is gewoon anders dan Windows (veel gehoorde commentaar op Vista is dat men vele functies niet terugvindt: dat is eigenlijk hetzelfde probleem; op Office 2007 kwam eveneens de reactie dat het 'te moeilijk' is om mee te werken terwijl het eigenlijk veel intuïtiever werkt dan eerdere versies. Men weet gewoon niet hoe men ermee moet werken).
Nog een probleem is dat vele programma's niet zomaar geïnstalleerd kunnen worden onder Linux. Ik weet dat daar programmaatjes voor bestaan waarmee dat meestal wel lukt, maar Jan Modaal wil gewoon zijn programma's installeren en er direct mee werken. Eerst programma B installeren om pas in tweede instantie met programma A te kunnen werken is te veel moeite.
Daar komt nog mijn eerder aangehaalde probleem bij: voor sommige hardware zijn er geen drivers beschikbaar. Ik heb een fantastische geluidskaart, maar onder Linux ben ik er niks mee. En dat is echt de hoofdreden waarom ik niet bij Linux ben gebleven en toch terug overgeschakeld ben naar Windows (Vista).

Andreoden
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Andreoden » 06 dec 2007 17:19

Daar ligt nu juist het monopolie van meneertje Bill Gates. Iedereen wil dat alle programma's goed en direct werken. En Bill heeft er wel voor gezorgd dat alle programma's voor Windows worden geschreven. Daarom wil bijna niemand nog een ander opp. sys. hebben. Maar aan alles komt een eind, daar ben ik rotsvast van overtuigd. Microsoft teert nu verder op zijn successen uit het verleden (vroegere versies van windows waren wel handig). Windows is ingeburgerd en dat zal nog wel even zo blijven, maar als ze verder gaan met het produceren van zulk een slechte opp. systems zullen de mensen op den duur ook wel door hebben dat er andere mogelijkheden zijn.

Plaats reactie