Namen

Over alles en niets. Filosofeer over het leven, de dood, politiek en de eeuwige vraag... is een tomaat nu groente of fruit?

Moderator: Beheerders

Asrai
Avonturier

Namen

Ongelezen bericht door Asrai » 07 mar 2004 16:24

MM,
ik vroeg me af welke betekenis jullie 'nicknames' hebben, en waarom jullie die naam hebben gekozen. Al jullie namen vind ik echt heel mooi, dus dat leek me even interessant.
Mijn naam, Asrai, kwam ik voor het eerst tegen in het boek 'Faeries' van Brian Froud en Alan Lee. Op de 1 of andere manier voelde ik mee aangetrokken tot deze elf. Ik las het bijschrift en er stond dat het een vrouwelijke, tere, schotse waterelf was die als mensen in de buurt komen, of aan zonlicht word blootgesteld, in water kan veranderen. Een aantal dingen klopte helemaal! Mijn element is water, ik kan best wel gevoelig zijn, en als ik in contact kom met mensen dan zet ik zeg maar een masker op, dan verander ik helemaal. En ik houd niet zo van de zon!
Ik ben daarna een heleboel op het internet en in boeken op gaan zoeken over dit wezen, maar veel wijzer werd ik niet. Na het lezen van de gehele Avalon-serie van Marion Zimmer Bradley voelde ik mee ook echt enorm aangetrokken tot Avalon. Ik ontdekte dat de elfen het volk was dat bij Avalon hoorde. Zo voelde ik me ook, alsof ik bij Avalon hoorde, net als een elf. En dus klopte deze naam nog meer bij me!
Ik heb wel een paar keer getwijfeld of deze naam echt bij me hoorde, omdat er zoveel mooiere namen zijn, zoals 'Braddhadair' wat 'firestarter'betekent, maar dan in het Keltisch. Maar toch voel ik dat de naam Asrai bij me hoort!
Sorry voor het hoge zweverigheid-gehalte van deze ding :-D !
Asrai

Caemlin

Ongelezen bericht door Caemlin » 07 mar 2004 16:34

Caemlin heeft niet echt een betekenis. Het is een stad in de boeken van Robert Jordan. Ook gebruik ik de naam voor Rpg's. Als ik de naam Caemlin hoort, dan moet ik trouwens altijd aan een Elf denken. Vandaar dat ik deze naam ook voor verscheidene rpg's gebruik.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 07 mar 2004 16:39

Waylander, naar het boek van David Gemmell...

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 07 mar 2004 17:18

Ik heb het al ergens staan, maar waar??

Naja nog maar een keertje:

Ik was bij Neverwinternights in de multiplayer server Narfell een halfling cleric. Ik moest ff een god hebben en toen heb ik (samen met Fingolfin) Qemwen geschapen=)
Qemwen is de halfling godin van geluk, met als teken/symbool een vlinder met veel kleurtjes
Zie Qemwen voor het begin van Qemwen's levensverhaal :-D

Etaín
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Etaín » 07 mar 2004 17:26

ik heb mijn naam gewoon van een of andere namensite.
Etaín komt uit de Ierse mythologie en was een zon- en paarden godin, vond het wel een mooie naam en ben ook wel een beetje gek op Ierland.
(btw. je spreekt het uit ay-teen :P )

Fingolfin
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fingolfin » 07 mar 2004 17:37

Fingolfin is een elfen koning uit de boeken van Tolkien. Hij is High King of the Noldor, wat zeg maar een soort 'high elves' zijn. Als Morgoth bijna heel Beleriand heeft veroverd en er geen hoop meer is voor de elfen, gespt Fingolfin zijn zwaard Ringil aan zijn zij en springt op zijn paard. Zo rijdt hij naar de burcht van Morgoth en daagt hem uit tot een gevecht. Natuurlijk verliest Fingolfin dit gevecht (Morgoth is een god...) en wordt hij gedood. De heer van de adelaren (adelaars??) neemt het lijk van Fingolfin mee en legt het boven op een berg.

Ik vind wat Fingolfin een erg nobele daad, en daarom noem ik mezelf ook Fingolfin. Eigenlijk vind ik dat 'high elves' zich meestal te veel terug trekken en zichzelf het beste vinden enzo, en vind ik 'wood elves' veel toffer, maar Fingolfin is voor mij een uitzondering.

Ik noem mezelf bij veel computerspellen Fingolfin en ook vaak op fora enzo. (mn gitaar heet ook Ringil :-D 8) )

Mansh00n
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Mansh00n » 07 mar 2004 17:45

Nou mijn bijnaam komt van een wizard uit de Forgotten Realms. Manshoon dus... Hij is een archmage en best wel :evil:. Ik kwam op de naam omdat ik hem in de Forgotten Realms Campaignsetting voor D&D tegen kwam. Ik vond het wel een stoere kerel dus vandaar.

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 07 mar 2004 18:16

Milamber is de Kelewaanse naam voor Puc is de boeken van Feist...voel me ook erg tot hem aangetrokken.

Selene
Fortuinzoeker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selene » 07 mar 2004 19:59

Selene is de godin van de maan. En ik vond het wel mooi klinken, en ik vind de maan ook wel boeiend dus vandaar.

Fimbrethil
Toerist

Ongelezen bericht door Fimbrethil » 07 mar 2004 20:16

Fimbrethil is een Ent uit de Ban van de Ring, en het betekent Slanke Beuk. Ik was nogal gek van Ents, dusja.
Oja Latijnse naam heb ik er zelf bij verzonnen (klopt wel): Angustus Flavius Sylvatica

Shadowheart
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Shadowheart » 07 mar 2004 22:47

Toen ik m'n eerste stapjes op het internet zette, heb ik deze naam bedacht, en ik ben er tot zover aardig tevreden mee. Gewoon een kwestie van een goed, Engels woord uitkiezen (shadow) en daar een ander passend woord achter plakken. Het heeft wel een Fantasy-klank, maar te specifiek is het ook weer niet.
Ik weet trouwens wel dat ik lang niet de enige ben die de naam "Shadowheart" verzonnen heeft, je hoeft maar een zoekmachine te gebruiken om te zien dat er een hoop andere mensen deze naam op fora en dergelijke gebruiken, en dat de naam in en op boeken en CDs voor komt. Maar ik heb mezelf dus naar geen dezer dingen vernoemd.

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 08 mar 2004 11:45

Fitz komt uit de boeken van Robin Hobb (De Zieners en van de Nar) Ik kan me helemaal in hem inleven als ik het boek lees.

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 08 mar 2004 12:13

Ik ben geloof ik een van de weinigen die zijn naam redelijk duidelijk heeft uitgelegd in zijn "welkom" topic. Ofwel, zie hier:
http://www.planet-aeon.nl/viewtopic.php?t=162

Voor foto's van the Pelican, check mijn website: the Pelican files. 8)

Daenerys
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daenerys » 08 mar 2004 12:46

Daenerys Stormborn, mother of dragons uit GRR Martin's boeken van Ice and Fire. Nogal jong meisje dat nogal veel meemaakt. Puur toevallig gekozen omdat ik dat boek aan het lezen was, en heb vervolgens nooit meer mijn nick verandert. Nou okay, 1x, maar dat telt niet echt.

Daenerys heeft verder weinig met mijzelf te maken. Ik heb niets met draken, ben niet jong en ook niet op weg om de troon te veroveren.

De naam heet gaandeweg wel wat te betekenen gekregen voor mij, omdat ik mijn Grote Liefde op internet ontmoette onder deze naam. Overigens kort Martin haar naam af naar Dany en kort ik het af naar Dae (spreek uit Dee). De naam staat nu echt los van het personage waar ik het van gejat... ehm, geleend heb.

whitedragon
Kosmonaut

Ongelezen bericht door whitedragon » 08 mar 2004 13:46

Caemlin schreef:Caemlin heeft niet echt een betekenis. Het is een stad in de boeken van Robert Jordan. Ook gebruik ik de naam voor Rpg's. Als ik de naam Caemlin hoort, dan moet ik trouwens altijd aan een Elf denken. Vandaar dat ik deze naam ook voor verscheidene rpg's gebruik.
Caemlin Silverleaf is geloof ik ook een elf in een of ander fantasyboek, maar ik weet niet zo gauw meer welke. Het was wel een heel bekend boek (Feist misschien?). Volgens mij ga ik me schamen dat ik het niet meer weet als ik erachter kom.

Ennuh, whitedragon heb ik verzonnen omdat ik dol ben op alles dat met draken te maken heeft. En whitedragon klonk beter dan blackdragon, reddragon, greendragon of andersgekleurde draken. :P

Plaats reactie