ik vroeg me af welke betekenis jullie 'nicknames' hebben, en waarom jullie die naam hebben gekozen. Al jullie namen vind ik echt heel mooi, dus dat leek me even interessant.
Mijn naam, Asrai, kwam ik voor het eerst tegen in het boek 'Faeries' van Brian Froud en Alan Lee. Op de 1 of andere manier voelde ik mee aangetrokken tot deze elf. Ik las het bijschrift en er stond dat het een vrouwelijke, tere, schotse waterelf was die als mensen in de buurt komen, of aan zonlicht word blootgesteld, in water kan veranderen. Een aantal dingen klopte helemaal! Mijn element is water, ik kan best wel gevoelig zijn, en als ik in contact kom met mensen dan zet ik zeg maar een masker op, dan verander ik helemaal. En ik houd niet zo van de zon!
Ik ben daarna een heleboel op het internet en in boeken op gaan zoeken over dit wezen, maar veel wijzer werd ik niet. Na het lezen van de gehele Avalon-serie van Marion Zimmer Bradley voelde ik mee ook echt enorm aangetrokken tot Avalon. Ik ontdekte dat de elfen het volk was dat bij Avalon hoorde. Zo voelde ik me ook, alsof ik bij Avalon hoorde, net als een elf. En dus klopte deze naam nog meer bij me!
Ik heb wel een paar keer getwijfeld of deze naam echt bij me hoorde, omdat er zoveel mooiere namen zijn, zoals 'Braddhadair' wat 'firestarter'betekent, maar dan in het Keltisch. Maar toch voel ik dat de naam Asrai bij me hoort!
Sorry voor het hoge zweverigheid-gehalte van deze ding

Asrai