Moderator: Beheerders
Dit heeft echt zo he-le-maal niets met globalisering te maken. * mist een rol-ogen-smilie *Dracul schreef:Daarbij was er gisteren op het journaal een stuk over sexueel misbruik van indonesische kinderen door o.a. nederlandse mannen. De politie daar doet er niet eens iets aan
. Dankzij globalisering kan iedereen met een beetje geld overal naartoe reizen, dus ook die pedofielen. Ben ik de enige die er zo over denk of zijn er meerdere?
Hier is opzich niet veel mis mee, zo leer je alle anderen culturen kennen en misschien ook waarderen.Globalisering is het principe van: de wereld is een dorp: men kan vanuit zjin huiskamer heel de wereld zien en meemaken.
Hmm, ik weet niet of ik een duidelijke mening heb ten opzichte van de globalisering. Als je zo snel de wereld mee kan maken, dan is het inderdaad zo dat je makkelijk in contact kan komen met andere culturen. Helaas, juist door dat contact is het ook weer minder, vind ik. Het is goed dat iemand veel weet van culturen, maar als je uitgaat van het principe: de wereld is een dorp, dan vind ik het niet zo geweldig. Gewoon niet om het feit dat alles te simpel is. Je hoeft niets meer te doen om ergens achter te komen. maar ook ik heb er geen verstand van...glamdring schreef:globalisering is idd iets heel anders dan wat dracul ermee bedoeld. Globalisering is het principe van: de wereld is een dorp: men kan vanuit zjin huiskamer heel de wereld zien en meemaken.
de wereld wordt erg klein: iedereen maakt alles mee op zijn luie stoel. dat is (denk ik) toch globalisering. En ik denk niet dat daar iets negatiefs echt over kan gezegd worden. Tenzij natuurlijk dat we luier en luier worden.