Sterven. Hoe wil jij graag sterven.

Over alles en niets. Filosofeer over het leven, de dood, politiek en de eeuwige vraag... is een tomaat nu groente of fruit?

Moderator: Beheerders

Selphius
Toerist

Ongelezen bericht door Selphius » 28 feb 2004 12:13

Ik ben niet bang voor de dood, dat is zeker, Het is een moment in je leven dat ook ook eens komt. Dood gaan is zoiets als geboren worden je kun het niet veranderen. Maar daarintegen, dood gaan lijkt me niet het fijnste, voor al niet in de zin van echt langzaam weg kwijlen in een ziekenhuisbed. Maar ja, daar zal iedereen wel ongeveer zo overdenken.

En denk maar zo, dood is juist weer een nieuw begin

Magical_Night
Ontdekkingsreiziger
Contacteer:

Ongelezen bericht door Magical_Night » 28 feb 2004 14:11

Ik wil dood gaan als ik alles geleerd heb en gedaan heb enzo wat nodig was. Als ik "uitgeleefd"ben. Ik zou ook niet in een stom verpleegte huis willen sterven. Ik wil wel bij bewustzijn zijn als ik dood ga, niet in mn slaap..

Selphius
Toerist

Ongelezen bericht door Selphius » 28 feb 2004 14:16

Is toch fijn, dood gaan in je slaap, gevoelloos.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 28 feb 2004 15:15

mij maakt het niet uit hoe lang ik leef, zolang als het maar gezond is. (niet dat ik graag voor mijn 20ste wil sterven :) )

Mansh00n
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Mansh00n » 28 feb 2004 15:32

Dracul schreef:Als ik er ben, is de dood er niet. Als de dood er is, dan ben ik er niet meer. :-D Dus je zal nooit de dood meemaken 8)
Dracul schreef:
Daenerys schreef: Jij eet toch ook neem ik aan?
Alleen warm, vers bloed uiteraard :evil: :-D
Klinkt een beetje tegenstrijdig Dracul :P

Misschien is dood zijn helemaal niet zo erg. Misschien is er wel leven na de dood dat nog beter is dan dit leven (wat eigenlijk niet zo moeilijk is). Het klinkt op zich logisch want eerst ga je van niet-leven naar leven dan naar niet-leven en waarom zou dat niet weer gevolgd kunnen worden door leven :?

Sal A. Mander
Avonturier

Ongelezen bericht door Sal A. Mander » 29 feb 2004 20:12

Ik wil 124 worden, en dan ga ik eens nadenken over hoe ik wil sterven...waarschijnlijk vredig :-D

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 29 feb 2004 20:16

als ik nu zou sterven aan een ziekte zou moeten sterven zou ik op mijn sterves bed om een zwaard vragen en met een zwaard op mijn borst sterven

Fimbrethil
Toerist

Ongelezen bericht door Fimbrethil » 29 feb 2004 21:02

Zoals Ken Watanabe in The Last Samurai, en dan zoals Achilles gecremeerd worden.

Selphius
Toerist

Ongelezen bericht door Selphius » 01 mar 2004 02:20

Sterven in je harnas is natuurlijk het helemaal, maar in deze maatschapij zou dat achter je bureau zijn met je handen nog op het toetsenbord.

Kurt Coben
Avonturier

Ongelezen bericht door Kurt Coben » 01 mar 2004 07:09

Hoe ik dood zou willen gaan?

Ik weet wel dat ik eerst een duidelijke mening wil achtergelaten hebben voordat ik eigenhandig een eind aan mijn ...leven maak. Een mening om duidelijk te maken in wat voor een zieke wereld we leven, en vervolgens eerst een deel van mijn vingertoppen afsnijden om daar een zin om de muur te schrijven in mijn eigen bloed. Een zin zoals: You've made me... Of zoiets. Vervolgens nog een afscheidsbrief, en dan vind ik het ook wel goed...

liadan
Avonturier

Ongelezen bericht door liadan » 10 mei 2004 10:00

ik zou wel oud en heel gelukkig willen sterven.
meer kan ik er niet van maken, want het is niet het onderwerp waar ik graag over na denk.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 10 mei 2004 11:35

Mijn dood doet er niet echt toe, toch zou ik als laatste daad iets willen doen, 'held zijn' zouden sommigen zeggen. Wegrotten in een bejaardentehuis vind ik niets, tenzij ik daar niet echt weg rot uiteraard...

lord idiot
Technicus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lord idiot » 10 mei 2004 13:50

ik zou m'n adrenaline theorie wel willen testen..

Asrai
Avonturier

Ongelezen bericht door Asrai » 10 mei 2004 18:30

Ik heb een keer gedacht dat als je in je droom overlijdt, en je net aan het dromen bent, je voor altijd in die droom blijft 'leven'.
Ik zou het dus erg fijn vinden om in mijn slaap te overlijden, en dan het liefst als ik net een heerliojke droom aan het dromen ben, waar ik bijv. een Elf ben, of ik leef in een fantasy wereld. Geweldig!

Asrai

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 10 mei 2004 19:31

Nou ten eerste voorlopig zou ik nog lang niet willen sterven.
Als mijn tijd gekomen is, uiteraard na een lang en vooral gelukkig leven, het liefste snel, pijnloos en in mijn slaap. Niet als een kasplantje aan allerlei apparatuur langzaam uitdoven. Dat lijkt me verschrikkelijk, niet voor mezelf (waarschijnlijk merk ik daar dan toch niks meer van) maar voor mijn familie en vrienden die achter blijven.

~ Agravain ~

Plaats reactie