Wat vinden mannen mooi?

Over alles en niets. Filosofeer over het leven, de dood, politiek en de eeuwige vraag... is een tomaat nu groente of fruit?

Moderator: Beheerders

Gwywen
Oerschepsel
Contacteer:

Wat vinden mannen mooi?

Ongelezen bericht door Gwywen » 01 feb 2005 15:49

Ik vraag me wel eens af wat mannen mooi vinden aan een vrouw. Ik heb zelf lang blond haar en ik merk dat dat over het algemeen wel gewaardeerd wordt (hoewel het soms knap lastig is - als het waait bijvoorbeeld :P ), maar ik vind het zelf ook soms heel mooi om mijn ogen heel donker op te maken. Maar volgens mij vinden mannen dat eigenlijk helemaal niet mooi! Zowiezo geen vrouwen die zich onder een dikke laag make-up verbergen.
Zelf ben ik altijd nogal jaloers op jonge meiden (zoals op een aantal foto's her en der op Aeon) die zo'n mooi glad en fris huidje hebben en eigenlijk helemaal geen make-up nodig hebben.
Liv Tyler vind ik een van de mooiste vrouwen op aarde.

-Gwywen-

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 01 feb 2005 16:11

Ik moet me nu echt inhouden om niet een foto van Lasmes neer te zetten ;)

Eigenlijk is uiterlijk niet zo heel erg belangrijk. Dat 'Amerikaanse ideaal-beeld' vind ik aan de andere kant wel weer verschikkelijk. Vaak (let op vaak! niet altijd) zijn die bloedmooie blondines echt krengen. Die hebben mij iets te veel ego. Zoals je al zei is te veel make-up verschikkelijk, das gewoon te nep. Over siliconen maar niet te beginnen. Mensen die zoveel met hun uiterlijk bezig zijn zijn meestal geen aardige mensen. Zo, weer genoeg clichées voor 1 dag dacht ik zo :P (hoewel ik het wel echt meen natuurlijk)

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 01 feb 2005 21:23

Ach het kan leuk zijn een knappe vrouw te hebben, maar een vrouw die WEET dat ze knap is, dat is wat anders... (wereldlijke wijsheid van wijlen mij opa :-D ) en gelijk heeft ie.

Zoals al gezegd zijn TE knappe meisjes zich daar vaak van bewust en laten ze zich de aandacht welgevallen, resulterend in arrogantie en ergere dingen.

Voor mij persoonlijk is die opsmuk allemaal niet nodig. Zoals gezegd door Grim is uiterlijk niet het eerste punt, maar veleer het innerlijk en hoe dat aansluit bij dat van jou. Nu niet om te zeggen dat ik een lelijk meisje zou uitvragen, maar een "mooi" meisje met een goed karakter ligt mij in elk geval het beste.

Na een paar mislukkingen ben ik ook van mening dat je je partner vooral moet zoeken in je eigen "klasse" (voor zover dat bestaat). Je eigen studierichtinggroep, sociale status, etc... Anders heb je blijkbaar niks om over te praten (zo ervaarde ik het toch al keer op keer)

en ten slotte: JA liv tyler is één van de mooiste vrouwen ter wereld :kwijl: 8)

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 02 feb 2005 10:43

Ja, ja! :s Ik geloof er geen klap van! Als je de keuze hebt tussen een mooie vrouw en een minder mooie, met dezelfde karaktereigenschappen, waar kies je dan voor? Juist ja, de mooie. Uiterlijk telt! Je ziet toch gewoon liever een mooie vrouw dan een minder mooie? Je let in eerste instantie altijd op uiterlijk. Maar trek het je niet aan, dat doen vrouwen ook.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 02 feb 2005 11:50

Dus je insueert dat wij liegen? Nou bedankt hoor.

the Pelican
Kind van de kosmos

Ongelezen bericht door the Pelican » 02 feb 2005 13:34

Rachel Long op 19 Juli 2000 (o.a. in mijn profiel) schreef:It is only with the heart that one can see rightly,
What is essential is invisible to the eye.
En zo zie ik het ook. :) Geloof het of geloof het niet.
En ja, ik kan me voorstellen dat hen die Gaia gezien hebben, dit niet direct geloven. :P
aphrael schreef:Als je de keuze hebt tussen een mooie vrouw en een minder mooie, met dezelfde karaktereigenschappen, waar kies je dan voor? Juist ja, de mooie. Uiterlijk telt!
Leuke hypothese, maar wel een waarvan ik denk dat die niet op gaat. Rede daarvoor is dat ik van mening ben dat je nooit 2 vrouwen gaat vinden die exact het zelfde zijn m.u.v. hun uiterlijk.

Uiterlijk heeft invloed, o.a. hoe je 'gevormd' wordt. Zo kan ik me voorstellen dat in een wereld waarin uiterlijk helaas steeds belangrijker schijnt te worden (even 'voor de grijze massa' gesproken), een meisje met een minder fraai uiterlijk op vroege leeftijd veel onzekerder is geweest en daar later een stuk zekerder en minder naief uit zal komen. Gevolg is dat je nooit twee dezelfde personen zal treffen met 'slechts' een verschillend uiterlijk.

Maar goed, stel dàt je dat wel zou lukken. Stel dat je (heel plat gezegd) twee 'onderwerpen' vind die exact dezelfde functionaliteiten zouden hebben, maar waarvan alleen de verpakking van een van de twee er fraaier uit ziet. De situatie die dan optreed is dat de fraaiste dan vaak een hogere marktprijs zal hebben (wat in geval van mensen direct weer invloed heeft op 'de binnenkant' van de persoon wat dus al weer aangeeft dat deze stelling bij mensen niet kan). Het zal op dat moment afhankelijk zijn of jij die prijs ook kan betalen. Heb ik minder te besteden, dan ga ik voor het minder fraaie exemplaar.
Stel dat deze 'onderwerpen' ook dezelfde marktprijs hebben (zoals bijvoorbeeld bij appels in de supermarkt), dan ga ik natuurlijk voor het fraaiste exemplaar.

Conclussie:
Als je de keuze hebt, dan kies ik behalve voor het beste ook voor het mooiste. Ik denk echter dat deze situatie zich bij vrouwen (en ook bij mannen) niet voor zal doen.

Even tot zover.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 02 feb 2005 17:02

Dat vind ik erg ruw uitgedrukt, maar jammer genoeg is het in de praktijk wel zo.

Je gaat afwegen wat je kansen zijn, kan jij op tegen de concurrentie die er zeker in grote mate zal zijn voor de knappere vrouw en in mindere mate voor de minder knappe en mocht dat niet zo wezen ga je voor de grootste kans op succes.

Er zijn theorieën dat mannen dit doen door een natuurlijke drang naar voortplanting. Immers: schoonheid is iets dat gekweekt wordt door de maatschappij, want ook lelijke vrouwen kunnne kinderen krijgen. (niet mijn theorie, besproken tijdens een paar lessen)

Toch leun ik me er sterk bij aan, hoewel het ook geld voor de vrouwen wanneer zijn een man moeten kiezen volgens mij.

Christine
Kind van de kosmos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Christine » 02 feb 2005 21:31

Geweldig topic!

Wat ik nou ook wil weten... wat vinden de meeste jongens nou leuker?
Kort haar / Lang haar
Veel make-up / Weinig make-up / Geen make-up
Grote borsten / Kleine borsten
Hoge hakken / Lage hakken / Geen hakken
Zwart ondergoed / Rood ondergoed :P
Hoio het er maar uit....... wat vind jij leuker?

- Christine

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 02 feb 2005 21:36

Christine schreef:Geweldig topic!

Wat ik nou ook wil weten... wat vinden de meeste jongens nou leuker?
Kort haar / Lang haar
Veel make-up / Weinig make-up / Geen make-up
Grote borsten / Kleine borsten
Hoge hakken / Lage hakken / Geen hakken
Zwart ondergoed / Rood ondergoed :P
Hoio het er maar uit....... wat vind jij leuker?

- Christine
lang haar
geen tot weinig make-up
als ze maar echt zijn
lage hakken
alsof de kleur van ondergoed belangrijk is :lol:

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 02 feb 2005 23:57

Dit is zoo grappig om te lezen! :lol:

Het mysteri Man ontrafelt 8)

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 03 feb 2005 10:26

Nou dit is wel een grappig onderwerp, later zal ik wel meer posten maar voorlopig het volgende:

Persoonlijk vind ik lang, donker (zwart) haar mooi vooral in combinatie met een bleke huid, donker opgemaakte ogen ook schitterend. Verder niet te veel make-up. Kleding maakt me op zich niet zo uit, (er zijn natuurlijk grenzen), maar gothic kleding vind ik bij vrouwen wel erg mooi staan. Morgen waarschijnlijk een wat meer diepgaandere post.

~ Agravain ~

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 03 feb 2005 20:55

Mwah..tijdje dit topic ontweken maarja. :P
Ik zie heel veel mooie meisjes bij ons op school maar die me toch verrekte arrogant zijn. Met gelukkig enkele (4 meisjes) daar gelaten. Je hebt zulke over paard getilde mensen.
Uiterlijk geeft toch zeker wel de eerste indruk.
Een ideaal uiterlijk bestaat niet. Er zijn veel mensen die ik echt bloedmooi vind. Van Jennifer Lopez tot Liv Tayler. Van Anna Kournikova tot Heidi Klum. :-D
Innerlijk is uiteraard natuurlijk a big factor. Iemand die met beide benen op de grond staat en naar me luistert. Iemand met wie ik een goed gesprek kan voeren en met wie ik een verbondenheid voel.
En dat voor iemand van 15 jaar ;)

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 03 feb 2005 22:34

grinnikt wat mee tijdens het lezen....

*grinnik*

caelis
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door caelis » 04 feb 2005 15:11

Er is niet 1 type vrouw waar ik op val...lang haar, kort haar, lang, klein, licht, donker...Het maakt allemaal niet uit...
Een vrouw moet een uitstraling hebben, een zelfverzekerde, intelligente, bedachtzame blik..en een leuk koppie!!!
Ok laat ik het anders zeggen ik val niet op zeikwijven(dit straalt zo'n vrouw meestal al uit) en al helemaal niet op domme vrouwen...

Wanneer het mogelijk is dat er 2 vrouwen innerlijk hetzelfde zijn en enkel in uiterlijk verschillen dan is het niet meer dan logisch dat een man voor de knapste zou gaan...

Voor Christine...

Kort haar / Lang haar : Don't care

Veel make-up / Weinig make-up / Geen make-up : Geen tot heel weinig

Grote borsten / Kleine borsten : Zoals Grim al zei..Zolang ze maar echt zijn :s

Hoge hakken / Lage hakken / Geen hakken : Uit onderzoek is gebleken dat de meeste mannen hoge hakken enorm sexy vinden staan bij vrouwen. Reden: de hoge hakken kantelt het bekken van de vrouw..Mensen die zich dat voor kunnen stellen, weten waarom een licht gekanteld bekken sexy/geil is....Dus hoge hakken!! :P

Zwart ondergoed / Rood ondergoed : ondergoed??wow dan denk ik niet echt aan iets wat ik kan waarderen..Lingerie rood of zwart? : Beide vind ik niet super..Maar rood is helemaal erg...Ik ben iemand die houdt van kant in zachte kleuren...

Ok als afsluiting...
Uiterlijk is niet belangrijk @ de vrouwen Echt waar!!! Het oog wil ook wat maar is zeker niet het belangrijkste!!
Het belangrijkste voor mij is: just be yourself!!! want dan voel je je het lekkerst en zie je er ook het lekkerst uit :-D

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 04 feb 2005 16:03

Geweldig!!

Zit al de hele tijd onder het lezen te glimlachen!! ;)

Plaats reactie