Grimreaper: Bakiro Onulath - Leger

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Grimreaper: Bakiro Onulath - Leger

Ongelezen bericht door glamdring » 23 sep 2004 20:30

Naam: Bakiro Onulath
Beroep: nomad
Leeftijd: 38
Ras: Minotaur
Bezittingen: Een dubbelzijdige battle-axe en een knapzak met voedsel (brood en beetje vlees) en drinken (water en wat wijn)
Achtergrond: Hij is opgegroeid tussen andere minotaurs maar paste nooit in de brute regelsysteem van de sterkste heeft het meeste te zeggen. Hij voelt zich niet thuis tussen de andere van zijn ras en gaat er daarom op uit om hopelijk gezelschap te vinden van wezens waar hij zich wel thuis voelt.
Uiterlijk: Grote licht bruine hoorns sieren zijn hoofd. Hij is ongeveer 2 meter tien lang, bovenlichaam is gespierd met een witte vacht. Schuin erover hangt een riem waar zijn battle-axe aan vast zit. Om zijn middel zit een rok van leren riempjes. Zijn gespierde benen hebben een dikke bruine vacht met grote zwarte hoeven.

Lijst, volgens de lijst op alfabetische volgorde):
- Acrobatiek 4
- Acrobatiek (om je recht te houden in een storm) -3
- Acteren -4
- Adelstand 3
- Afdingen (tegenhouden van…)2
- Algemene wereldkennis -3
- Bakkerskunsten 2
- Beeldhouwkunst 3
- Camouflage -2
- Chantage 2
- charme -1
- Dansen 1
- Dierkunde 3
- Discussieren 3
- Echtheidskennis 2
- Etiquette -4
- Filosofie -2
- Geduld -5
- Geneeskunde 4
- Gifmengerij 1
- Godenleer (kennis van het Pantheon) 2
- Gokken -1
- Handelsleer 2
- Heraldiek / krijgskunst / moed 5
- Het roer bedienen -5
- Hygiene -3
- Kleermakerskunsten 1
- Kleurenkunde -1
- Knopen/ontknopen -4
- Koken 2
- Leiderskunsten 3
- Lezen en schrijven 3
- Liegen -3
- Lotsaanvaarding -5 mag min zes ook
- Magie -5
- Metaalbewerking 3
- Offerkunde 0
- Opmerkzaamheid / details meteen zien -2
- Opstandigheid 4
- Opzichterskwaliteiten 1
- Penseelkunde 2
- Podiumkunsten 0
- Raadgeven 2
- Schrobben -3
- Slagerskunsten 2
- Sluwheid 3
-snelheid 3
- Steen kappen 4
- Stelen -5
- Strategie 1
- Vechten 5
- verdraagzaamheid -1
- Verhalen vertellen -2
- vertrouwen wekken bij de klanten 1
- volgzaamheid -3
- vreemde taal spreken -5
- Woudlopen 3
- wreedheid -5
- Zakkenrollen -5
- Zwemmen -5

totaal 0

Wapens:
Dolk -2
Zwaard 2
Bijl 6
Stok -1
Rapier -5

Grimreaper, en alleen Grimreaper, mag hier nu beginnen te posten. De bedoeling is dat je begint in een herberg/handelaarsstand/badhuis of andere plaats waar je in contact kan komen met mensen van de groepering waar jij in wil zitten. Je wordt zoiezo opgenomen, maar de manier waarop je contact zoekt zal je beginrang en extra punten bepalen. Wees dus origineel en niet te haastig.

Veel plezier.

Mod van dienst in dit topic: CHAMAN

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 29 sep 2004 20:45

Ik had begrepen dat je het leger in wou. Je bent nu bij een kolonel die je ondervraagt. Ik neem aan dat je de taal gewoon spreekt ;).

'Bakiro Onulath, dat is uw naam, correct?' vroeg de man vanachter zijn bureau aan de staande Minotaur.
'Correct, meneer,' antwoordde Bakiro beleefd.
'Juist... En waarom wilt u het leger van Aeron komen versterken?'

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 30 sep 2004 16:59

Bakiro keek zo eens van links naar rechts, naar het kantoortje van de voor hem zittende kolonel. Hij zag hier en daar wat trofeeën maar niks waar hij van onder de indruk van raakte. Zijn oog viel ook op de stapel papierwerk op het bureau van de kolonel. Als ze maar niet verwachten dat ik dat soort werk ga doen, dacht hij bij zichzelf. Toen dwong hij zich te concentreren op de zaak voor zich. Hij dacht nog even diep bij zichzelf na of dit wel de juiste keuze was. Toen hij zichzelf had overtuigd nam hij nog even vlug het verhaal in zijn hoofd door, wat hij al een paar keer had geoefend. 'Ik heb nu de afgelopen jaren al rond gezwerfd. Nergens thuis, elke dag weer chaos.' antwoordde Bakiro en hij haalde even diep adem. 'Dit kan zo niet langer', begon hij verder, 'tijdens mijn jaren zoekend naar een thuis heb ik van de goede dingen gehoord waar dit leger voor staat. Ik wil graag deel uitnemen van dat goeds, en wat meer structuur terugbrengen in mijn leven.' Hij keek even om zich heen om te kijken of er niemand mee zat te luisteren en ging weer verder: 'Ziet u, in mijn verleden heb ik de moeilijke keuze moeten maken om niet langer bij mijn soortgenoten te blijven vanwege hun, in mijn ogen, te gewelddadige karakter. Maar de open velden, en de tochten van stad naar stad trekken mij ook niet. Ik hoop dat ik hier mijn plaats in het leven kan vinden.' Bakiro nam nog eens diep adem spande toen overdreven zijn nekspieren en zei hoogmoedig: 'Dat en dit staat me op mijn lijf geschreven. Mijn vaardigheden met mijn bijl en vechterskunsten zullen u niet teleurstellen.' Hij blies een rookwolk uit zijn neus zoals alleen een minotaur dat kan, zette zijn handen in zijn zij en wachtte op het antwoord van de kolonel. In Bakiro's hoofd zat geen enkele twijfel dat hij niet zou worden aangenomen, wat aan zijn trotse glimlach te zien was.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 02 okt 2004 00:30

'Goed... Goed...' De kolonel schreef wat op het papier voor hem op het bureau. Hij vouwde heel netjes het papier op het deed hem in een envelop, waarna hij de sluiting met kaarsvet stempelde door zijn zegelring erop te drukken. 'Breng dit naar Sergeant Geelen, Luitenant Fer zal je naar hem toe brengen, die staat buiten, naast de deur.'
Bakiro nam de brief aan en draaide zich om.
'Vergeet u niet iets, soldaat?'
'Wat, meneer?'
'Salueren, soldaat Bakiro.'
Bakiro draaide zich om en salueerde alsnog. 'Mijn excuses, meneer.'
'Het is al goed, soldaat. U kunt vertrekken.'

Niet veel later stond Bakiro in het kleine kantoor van Sergeant Geelen, Luitenant Fer was alweer vertrokken. 'Uw naam?'
'Bakiro Onulath.'
'Herhaal dat eens, soldaat!'
'Bakiro Onulath.'
'Soldaten spreken mij doorgaans aan met meneer, soldaat Onulath. Laat dit de laatste keer zijn!'
'Ja, meneer.'
'Wat zijn je vaardigheden, soldaat Onulath? Wat wil je doen in het leger van Aeron?'

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 04 okt 2004 19:33

Al dat gedoe hier, denkt Bakiro bij zichzelf, meneer dit meneer dat. En wat zijn mijn vaardigheden? Wat denkt die man wel niet? Dan neemt Bakiro nog eens diep adem waardoor zijn borstkas zichtbaar op en neer gaat. Kalmeer jezelf Bakiro, geef dit een kans.
'Mijn vaardigheden' denkt Bakiro hardop, 'nou meneer', gaat Bakiro verder, 'ik heb mijn jeugdige jaren bij mijn soortgenoten die, zoals u waarschijnlijk al weet, niet echt zachtzinnig zijn. Vanaf de dag dat ik kon lopen werd mijn lichaam getraind, mijn conditie is dus uitstekend, mijn spieren sterk en ik ben bijzonder bewegelijk.'
Bakiro pakt op een sierlijke manier zijn bijl en maakt er een paar zwaaien mee. De bewegingen gingen feilloos en aan Bakiro was duidelijk te zien dat hij er geen enkele moeite aan hoefde te besteden. Met het grootste gemak gooit hij praktisch de bijl weer op zijn plek, op de rug van de trotste minotaur.
'Die bijl heb ik zelf gesmede op jonge leeftijd en is door de sjamanen van mijn volk gezegend. In een strijd zal hij net zo fel branden als het vuur in mij. Maar vrees niet, meneer, ik ben niet een of andere barbaar die iedereen in zijn pad neerslaat, mijn bijl hongert naar de nekken van diegene die het het meest verdienen. Mijn hand zal hem om de onschuldige doen laten dansen. Verder hebben de jaren op de eenzame vlaktes, na de tijd van mijn soortgenoten, mij geleerd te overleven in me eentje. Dieren spoor ik met gemak op, en weet ik te bereiden. De meeste wonden kan ik verzorgen, op een niet magische manier wel te verstaan. Magie hoort niet tot mijn kwaliteiten ben ik bang, meneer. In gevechten en veldslagen zult u altijd op mij kunnen rekenen, meneer, zowel op mijn bereidheid om te vechten als enigszins leiding op me nemen. Daar heb ik in het verleden ervaring mee opgedaan.'
Zo dacht Bakiro bij zichzelf, dat heeft vast indruk gemaakt, op dat niet zo geweldig imposant uitziende mensje. Maar wat ik wil ik hier doen? Das een lastige vraag, en de grijns van de peinzende minotaur verdween van zijn snuit.
'Uhm nou, meneer, ik heb in mijn leven nog geen thuis kunnen vinden. Bij mijn soortgenoten was het leven te gewelddadig, hoewel dat voor u misschien moeilijk voor te stellen is, meneer. Maar de open velden of de tochten van stad naar stad was ook niks. Te veel chaos zonder structuur en in de steden te veel rust. Ik heb dan ook in vele herbergen het advies gekregen om bij het leger te gaan, onder het genot van een pul bier hoorde ik ook veel van de geweldige daden van het leger en al het goeds wat deze verricht heeft.' Voegde Bakiro er oprecht nieuwsgierig aan toe. 'Ik hoop niet dat deze verhalen grootspraak waren van één of andere dronkaard op zoek naar een gratis glas bier. Ik hoor dan ook graag van u wat van de daden van dit leger.' vroeg Bakiro en maakte een buiging en voegde er ten slotte nog aan toe: 'meneer'.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 16 okt 2004 00:27

'U begrijpt vast, soldaat Onulath, dat wij het enige leger van Aeron zijn. U begrijpt dan dus ook dat wij een naam hoog moeten houden en niet iedere schooier die we kunnen vinden een baan aanbieden.' Sergeant Geelen schraapte zijn keel en ging verder: 'Goed, u ziet eruit als een eerlijk man, Onulath. Ik denk dat ik jou de leiding ga geven over een eenheid die roversbendes in de buurt op moeten ruimen. Accepteert u, of wilt u liever iets anders?'

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 16 okt 2004 19:56

Mooi denkt Bakiro bijzichzelf, geen vuile klusjes of saai papierwerk maar het echte werk. Hij is blij dat ze zijn vaardigheden duidelijk herkennen. Een trotse grijns verschijnt op het gezich van de minotaur, voor hij de sergeant ter woord stond. 'Met genoegen,' zegt Bakiro, 'waar zijn de mannen die de eer hebben met mij te vechten? Zal ze nog wel het een en ander bijbrengen voor we vertrekken. Met uw toestemming natuurlijk, meneer'. En Bakiro maakt nog een keer een buiging. Tsja als dat soort gedrag beloond word met goede klusjes dan heb ik dat er graag voor over dacht Bakiro, op wiens gezicht de grijns weer verschenen was.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 23 okt 2004 12:09

'Die staan hierbuiten, Onulath. Vier man vergezellen u.'
Buiten aangekomen ziet Bakiro vier gecamoufleerde mannen. 'Zijn jullie miss-' 'Soldaat eerste klasse Uyrte, expeditieleider. Dit zijn Julio 'Juul' Oipae, Greos 'Groentje' Freyer en Pola 'Beer' Treseget. Groentje is onze magie ondersteuning, Juul een uitstekende verkenner en Beer is hier voor het zware werk. Wie ben jij, wat is je specialiteit en heb je nog vragen?'

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 23 okt 2004 15:38

OC je hebt niet echt een gedetailleerde beschrijving gegeven, vast niet erg als ik dat dan doe ;) Oh en in principe heb ik niet veel tegen dat jij af en toe ook mijn char bestuurt maar aub niet te vaak. Zoiets als overbeleefd met 'misschien' willen vragen zie ik eigenlijk niet bij mijn char passen bijvoorbeeld.

Een wolk lucht ontsnapt hard de snuit van Bakiro, woede duidelijk op zijn gezicht. Hij zet een stap richting de man die hem zomaar onderbrak. Vervolgens balde hij zijn vuist onder het gezicht van de opeens lijkbleke man. Bakiro laat zijn borstkas overdreven opkomen en zegt: "Onderbreek mij nog één keer soldaatje eerste klas en ik breek jou begrepen?" Het gezicht van Bakiro komt zelfs nog dichterbij dat van Uyrte, de niet al te frisse adem van Bakiro dringt de neusgaten van de geschrokken man binnen die bang met zijn hoofd knikt. "Mooi zo," begint Bakiro en loopt een stukje weg van Uyrte"en loopt langs de andere, "begrijp goed dat ik hier ben aangesteld als leider", hij stopt even om over zijn schouder te kijken naar Uyrte en gaat verder, "door jullie Sergeant Geelen. Dus ik eis van jullie enige respect, discipline, loyaliteit en inzet. Als ik dat van jullie zie zul je merken dat we best goede vriendjes kunnen worden." Bakiro was al voorbij de groep gelopen terwijl hij dat zei, met de rug naar hun toen, en draaide zich bij die laatste woorden om en gaf ze een glimlach en een knipoog en bulderde. Haha, mooi dacht hij bij zichzelf, die weten nu wie hier de baas is. "Ik ben Bakiro Onulath, mijn grootste specialiteit hangt op mijn rug." zei de minotaur met een grijns, doelende op zijn grote battle-axe. "Verder ben ik natuurlijk uiterst vaardig in een pak rammel geven aan degene die dat verdienen. Wat jullie spoedig genoeg zullen zien, wees daar maar gerust van." Bakiro stond toen even stil, voor het eerst de mannen eens goed te bekijken. Uyrte zag er uit als een doorsnee man, zwart haar en netjes bijgehouden baard. Hij droeg een schild bij zich, met het logo van het Aeonische leger en aan zijn riem zat een schede met zijn zwaard erin. Soldaat eerste klas dacht Bakiro, dertien in een dozijn. Juul keek hij afvragend aan. Er was iets elf-achtigs aan hem, maar hij kon het niet met zekerheid zeggen, zijn lange haren bedekten zijn oren volledig. Misschien een half-elf? Nou ja kom ik later wel achter, ben voor nu blij te zijn dat we ook een boogschutter bij ons hebben. Beer zag er inderdaad sterk uit moest Bakiro toegeven, voor een mens dan. Van Beer viel zijn oog op Groentje en van binnen moest hij zuchten. Een magiër? Bah, die hoopte ik eigenlijk niet tegen te komen. Hij zag toen pas de morgenster aan zijn riem hangen. Mooi, geen totale verspilling van mijn tijd. "Nou mannen, als iemand nog wat over zich kwijt wil is daar nu het goede moment van voor. Daarna hoor ik graag meer over onze taak, sergeant Geelen heeft mij nog weinig verteld. Dan stel ik voor dat we kort daarna, zo niet onmiddellijk, vertrekken."

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 08 dec 2004 14:09

Beer herstelde zich het snelste van Bakiro. 'Het is de bedoeling dat wij een standaard verkenningstocht uitvoeren langs de stadsmuur en daarnaast moeten we de situatie op het 'Oude Velt' opnemen, meneer.' Uyrte, die blijkbaar eigenlijk de touwtjes in handen had willen gehad kijkt nog engszins verdwaasd naar Bakiro. 'Zullen we maar gaan, meneer?'

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 08 dec 2004 23:43

"Mooi. Ik stel voor dat we in een simpele plus formatie lopen. Juul, jij als boogschutter voorop, ik neem aan dat je de weg weet?" begon Bakiro te commanderen en ging na een knik van Juul verder. "Ik pak de linkerflank, Beer jij de rechter. Groentje jij komt tussen ons in en Uyrte jij achter Groentje aan." Na de mopperende Uyrte nog eens strak aangekeken te hebben vertrokken ze in de opgegeven formatie.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 09 jan 2005 14:20

De formatie marcheerde aan een gestadig tempo voort terwijl de mannen hun ogen de kost gaven. Eens in de open weiden buiten de stadsmuren was het landschap overweldigend mooi, behalve dan de ene donkere plek in het noorden. Op Bakiro's vraag was dat moest voorstellen antwoordde Uyrte :" Dat is de steengroeve. De slaven van de oostelijke eilanden werken daar en de stenen worden naar de stad vervoert in grote kolonnes. Die worden soms wel eens overvallen door bendes, en daarvoor worden wij erop uitgestuurt: om die kolonnes te behouden voor bandieten. Normaal gaan we eerst even naar de steengroeve om de bossen rondom het terrein te doorzoeken."

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 10 jan 2005 00:30

De steengroeve... dacht Bakiro terwijl zijn gedachte wegdreven. Gedachtes naar zijn vader die hem vertelden over de geschiedenis van de minotaurussen. Verhalen over slavenarij, waaronder zijn opa die in een steengroeve had gewerkt en gestorven. In de korte periode van vrijheid daar tussenin werd zijn vader verwekt. Zijn verdere gedachtes werden verstoord toen hij zag dat de groep naar hem keek.
"Ahum," kuchte Bakiro, "de steengroeve. Juist. Als het standaard is daar eerst te kijken, waarom nu dan niet? Als daar ook bandieten zijn kunnen we toch net zo goed daar beginnen?" Hij wist dat zijn eigenlijke missie daar niet lag, maar zijn diep gewortelde haat voor slavernij dreef hem ergens anders heen. Hoewel hij dit niet wenste te vertonen.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 10 jan 2005 18:37

De uitkijk zag de partij al van ver afkomen. De vier gebruikelijke wachters had hij al vaker gezien: die kwamen eens per week om de bossen rondom de steengroeve uit te kammen. De nieuweling, van op deze afstand meer een witte vlek was echter iets wat de uitkijk nog nooit had gezien. In oude boeken had hij wel eens een paar afbeeldingen gezien en men zei dat deze wezens erg gevaarlijk rondtrokken in het noorden en het oosten, maar hij had nooit geloofd dat ze waarlijk bestonden. Maar nu, terwijl de companie in ijltempo af kwam gelopen, vroeg hij zich af of het wel verstandig zou zijn een minotaurus in hun steengroeve toe te laten. Hij schreeuwde een bevel naar een slaaf onder hem en droeg hem op de hoofdopzichter te gaan halen. Mocht die beslissen de groep niet te laten passeren, zou er nog hard gevochten kunnen worden...

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 26 jan 2005 22:58

De groep kwam aan bij de poort van het gebouw. Bakiro liep naar de aanwezige poortwachter. Het liefst greep hij hem naar zijn strot, niks is ergen dan slavenarij. Maar hij herrinerde zijn nieuwe functie, als hij deze functie in het leger ooit zou werken dan kon hij nu niet in woede uitbarsten. "Gegroet, ik ben Bakiro Onulath, soldaat van Aeon en leider van deze groep. Mijn mannen en ik zijn bezig met een verkenningstocht om een groep bandieten op te sporen. Ik wil graag van u weten of deze de laatste tijd gesignaleerd zijn in de buurt. Verder zou ik graag een vlugge ronde door dit complex doen, om te kijken of alles ordelijk verloopt." Zijn stem was kil en zijn blik strak. Bakiro hoopte dat hij tijdens deze vlugge ronde een excuus zou vinden om het gevecht aan te gaan, dat zou de minotaur goed doen.

Gesloten