Agravain: Glovigin-Gilden

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 18 nov 2004 21:17

Sorry, heb ff je laatste zin vervangen :lol: Je gaat niet bepaald maatjes worden met deze gasten, vooropgesteld in verdere plannen, sorry 8)

Ian streek over zijn borstelige wenkbrauwen met de achterkant van zijn hand. Die nieuweling had mogelijk potentieel, maar dan zou hij hem wat langer moeten evalueren. En hij moest vanavond nog naar dat diner in de bovenstad! Nu ja, morgen was er een nieuwe dag, en dan zou een nieuwe lading oude zwaarden en halberdiers binnenkomen. Hij zou hem wel laten zweten boven het vuur om ze allemaal tot vloeibaar metaal te smelten.

Nu moest hij zich gaan klaarmaken. Doordat de elf de wielen al naar buiten had gedaan, zat het werk er nu op. een andere leerling zou het vuur gaande houden. En toen kreeg hij het geniale idee: Elfen stonden bekend als wonderbaarlijke zangers en muziekmakers. Als hij hem meenam zou hij zeker een goed figuur slaan op het dinee.

Hij liep op de elf af en hartelijk zei hij:"Goed gedaan mijn jongen. Ik denk dat je hier wel mag blijven. Het is avond, al het werk is gedaan, dus nu is het tijd voor wat ontspanning. Wat denk je? Mag ik je uitnodigen voor een dinee in de bovenstad? Je kan toch zingen hoop ik?"

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 20 nov 2004 20:22

"mmmmmmm" Glovigin keek bedenkelijk, hoe moest hij nu uitleggen dat niet iedere elf goed kon zingen. Het was een van de bekende vooroordelen van andere rassen: Elven kunnen goed zingen, magie bedrijven en boogschieten. "Ik moet u teleurstellen meestersmid, zingen kan ik helaas niet echt goed. Hoogstens wat fluitspelen" dit zeggende toverde hij een klein metalen fluitje uit zijn zak "en het aantal liedjes wat ik ken is nogal beperkt"

Hopelijk had hij Ian hiermee genoeg afgeschrikt om hem mee te nemen naar een of ander gala. Waarschijnlijk zou hij dan tentoongesteld worden omdat Elven hier blijkbaar toch wat zeldzamer waren dan hij had aangenomen uit de reactie, of liever gezegd gebrek aan reactie, van de poortwachters. Het trok hem helemaal niet om als paradepaardje van Ian meegetroond te worden.

~ Agravaìn ~

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 24 nov 2004 14:30

Lap, daar ging zijn rariteit. Nu maar hopen dat de nieuwe uitbaatser van de winkel van zijn concurrent inderdaad zo mooi was als hij opschepte, dan zou hij met haar wel de show kunnen stelen.

"Geeft niets jongen, dan vind ik wel iemand anders, toch?"

De smid maakte aanstalten om naar buiten te gaan, De elf schraapte zijn keel.

"Oh jah, jouw slaapplaats voor vanavond. Wel, de andere leerlingen slapen allemaal in mijn huis, hier vlak naast, maar daar is voorlopig geen plaats meer. Als je wil kan ik je een leuke herberg aanbevelen? Maar neen, dat kan je niet betalen. Hm, als je wil is op het eind van de straat een kleine houten barak, meestal gebruikt als opslagplaats, maar er liggen ook hopen stro. Daar kan je je wel even te rusten leggen totdat we iets beters hebben gevonden. Pas wel hé jochie, die barak is ook bekend bij de hoerenlopers in deze stad. "

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 24 nov 2004 20:34

Toen de smid zich omdraaide greep Glovigin naar een bezem. Snel veegde hij de werkplaats nog aan. Orde en netheid was er bij hem ingestampt, dus het was eigenlijk een gewoonte geweest om aan het einde van de werkdag alles even op te vegen. Toen Ian opgedoft terug kwam was Glovigin net klaar. "Nou dan ga ik maar" zei Glovigin. Ian keek de werkplaats rond maar zei er niks van. "Hoelaat verwacht u mij morgen terug?" vroeg Glovigin. "Zeven uur" bromde de smid terwijl hij de werkplaats achter Glovigin afsloot.

Tijdens het korte wandelingetje naar de herberg had Glovigin besloten dat hij zijn geld beter kon besparen, en zegde de kamer op. Met zijn spullen liep hij naar het houten kotje wat de smid had aangewezen. Na een uitgebreide inspectie van de straat glipte hij naar binnen toen er niemand te zien was. Binnen zocht hij een een plek op de hooizolder uit, en trok voor de zekerheid ook de ladder op. Vervolgens schoof hij een paar hooibalen naar de rand van de zolder, als iemand die zou aanraken zouden ze naar beneden vallen. Tijdens zijn lichte slaap zou hij daar zeker wakker van worden. Gelukkig had hij vele nachten buiten door gebracht zodat hij daar in getraind was.

Al zijn belangrijke spullen op zijn lichaam verbergend maakte hij het zich gemakkelijk onder zijn mantel. Na een laatste gedachte dat de hoerenlopers echt niet de moeite zouden nemen om naar boven te komen voor hun zaakjes besloot hij dat hij zo veilig als maar mogelijk was lag. Terwijl de stadsomroeper de tijd riep, sukkelde Glovigin langzaam in slaap.

~ Agravaìn ~

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 07 jan 2005 22:10

Na een lange, lange, lange, zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer lange nacht (;) ;) ;) ;) hint hint) werd Glovigin, ongedeerd en onbestolen, wakker. Hij strekte zijn armen, klopte het stro van zijn mantel, verfriste zich in een regenton achter het hok en stapte de staat op. Gelukkig was hij nog ruim op tijd bij de smidse.

~ Agravaìn ~

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 09 jan 2005 13:48

Dat was het moment waarop de soldaten hadden gewacht. De elf was uit zijn kamertje gekomen en naar de smidse iets verderop gelopen. Er was echter nog niemand anders te bekennen en ze zagen hun kans schoon. Ze waren gewaarschuwd voor de elf, een persoon van een ras dat nogal bekend stond om zijn heftige gevechtstechnieken. Ook stond het ras bekend voor zijn zachtaardige natuur, maar dat was deze nacht wel anders gebleken. Uit verhoor van andere smidsknechten hadden zij vernomen dag de elf de smid had vergezeld naar het feestje waar hij volgens getuigen de smid had vermoord. Hun taak was deze elf zo snel mogelijk op te pakken en naar het kasteel te brengen voor ondervraging.

De leider van de groep, een grote soldaat die Erik heette stapte naar voren, de anderen teken gevend hem te volgen. De elf scheen niets in de gaten te hebben en bewusteloos zeeg hij neer nadat Erik hem een klap op zijn hoofd had gegeven met het gevest van zijn zwaard.

Het volgende wat de elf zag was het wazige beeld van een mens, waarvan de mond hem vroeg waarom hij het had gedaan...

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 12 jan 2005 12:16

Er hingen twee gezichten boven hem. Ze draaiden een beetje om elkaar heen. Glovigin zag de monden bewegen maar kon niks maken van het geluid wat er uit kwam. Toen hij zijn hand naar zijn hoofd wilde brengen om aan een zeer pijnlijke plek te voelen merkte hij dat hij gebonden was. Met een ruk schoot hij omhoog, en viel kreunend van de pijn weer naar achter. Een vlaag van misselijkheid trok door hem heen.

Na wat met zijn ogen geknipperd te hebben vloeiden de twee gezichten samen tot één gezicht. De mond bewoog weer: "Waarom heb je het gedaan?" De vragen schoten door zijn hoofd, "Wat gedaan?" stamelde Glovigin verbaasd, "waar ben ik eigenlijk? waarom ben ik hier? En wie bent u eigenlijk?" met elke vraag die hij stelde werd Glovigin kwader.

~ Agravaìn ~

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 22 jan 2005 19:10

"U mijn beste bent niet bepaald in de situatie om eisen of vragen te stellen. Wij zijn de stadswacht en u weet verdraaid goed waarom u hier bent. Wij hebben verscheidene hooggeplaatste edelen die getuigden dat u gisteren met de smid op het feestje van de Graaf was en dat u hem heeft gedood alvorens de vlucht te nemen. Ontkennen heeft geen enkele zin. We zoeken enkel nog een motief vooraleer we u ophangen voor de moord op de smid. Jij en je smerig ras, jullie zijn allemaal dezelfde."

Het speeksel kwam uit de mond van de wachter op de elf terecht...

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 30 jan 2005 16:26

Met een vies gezicht wendde Glovigin zijn hoofd af. Zijn woede zakte weer snel omdat hij wist dat hij er bij zo'n half debiele stadswacht niet veel mee op zou schieten. Met de waarheid waarschijnlijk ook niet veel, maar meer had hij niet te bieden, hopelijk zou hij te maken krijgen met een hogere in rang. Met een diepe zucht begon Glovigin:

"Gisterenavond probeerde Ian, de smid waarbij ik werk, me mee te nemen naar een of ander gala in het paleis, dat is waar," toen de wacht wat wilde zeggen vervolgde Glovigin snel, "maar aangezien ik al de hele dag hard gewerkt had, en er helemaal niets voor voelde om als rariteit meegetroond te worden als vermaak voor een stel edelen, ben ik naar een hooizolder gegaan die Ian me had aangeraden om te overnachten, totdat hij een beter plekje zou vinden in zijn smidse." Glovigin zocht een iets gemakkelijkere houding, "Toen ik vanochtend voor de smidse stond te wachten om weer te beginnen werd ik lafhartig neergeslagen van achteren" Dit stak hem eigenlijk nog het meeste, dat een stel lompe wachten hem hadden kunnen besluipen, hij die als een goede jager gold, en jarenlang in de bossen had rondgezworven. "Misschien moet u die edelen eens wat beter ondervragen in plaats van een onschuldige op te pakken, die hebben bij een sterfgeval waarschijnlijk veel meer te winnen dan ik" merkte Glovigin op.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 15 feb 2005 21:29

"Mijn beste uitschot!
Hoe haalt u het in uw hoofd om onze nobele edelen van zo'n misdaden te beschuldigen!"

Een nieuwe klap in het gezicht volgde op de woorden van de wachter en het bloed begon uit de mondhoeken van de elf te sijpelen

"Toevallig is één van die edelen onze prominente Heer van aan de andere kant van de wereld, Nogimis, eigenaar van het badhuis, en een erg goede vriend van de Kapitein. Wij hebben geen enkele reden om aan zijn woorden te twijfelen."

De wachter draaide zich om en liep naar de deur.

"Executeren!" Klonk luid en duidelijk doorheen de kamer. Wat kon het hem schelen dat hij maar al te goed wist dat deze arme drommel niet loog en dit gewoon een manier was om een schuldige te vinden voor een moord begaan door een ander. Deed hij het niet, dan was het zijn hachje dat eraan ging. Gelukkig kreeg elke ter dood veroordeelde nog een dag respijt om te biechten. Wie weet gebeurde er nog iets...

"Breng hem naar zijn cel!"

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 16 apr 2005 09:41

Glovigin verdomde het om de schuld op te nemen voor iets wat hij niet gedaan had. Het zou gewoon een leugen zijn. Misschien kon hij zichzelf redden op door te liegen, maar een elf loog gewoonweg niet. Nouja de meeste elfen logen niet. De elfen die dat wel deden werden meestal uit de leefgemeenschap van de elfen verbannen.

Met een onzachte smak werd Glovigin weer de kerker in gesmeten. "Morgen komen we je weer halen" bromde de bewaker, met een onheilspellende grijns. Glovigin begon zijn opties te overwegen, hij keek omhoog, een paar meter boven hem schitterde het licht van een luchtgat in de muur. Te hoog en te klein om er door de kunnen. Vervolgens liep hij naar de deur, rukte er een paar keer aan, dicht uiteraard zou de bewaker niet vergeten om goed af te sluiten. Hij sloot zijn ogen, en begon zijn magie op te roepen. Hij voelde de spanning door zijn lichaam stromen, misschien kon hij het slot van metaal smelten, door het metaal vloeibaarder te maken. Voorzichtig legde hij zijn handen op de metalen plaat en moedigde het metaal aan om te gaan vloeien. Het lukte, maar plotseling werd hij uit zijn concentratie gehaald. Glovigin probeerde het opnieuw, maar het lukte niet.

Ik Heb je laatste stukje even veranderd, omdat we nu dit topic gaan samenvoegen met Viconia, en het raar zou zijn als ze niet in je cel raakten om haar ook op te sluiten daar 8)

Gesloten