Agravain: Glovigin-Gilden

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Agravain: Glovigin-Gilden

Ongelezen bericht door glamdring » 14 sep 2004 19:46

Naam: Glovigin
Ras: Aard Elf
Leeftijd: 310 (naar menselijke maatstaven is hij een jong volwassene)
Geslacht: Man

Uiterlijk / Persoonlijkheid
Glovigin heeft lang rood/blond haar, bijna altijd in een staart gebonden, puntige oren, is lang, 1,90 en slank. Desondanks is hij sterker dan menigeen vermoed, omdat hij zwaar werk in de smidse verricht. Hij zal nooit de kracht van een menselijke smid kunnen evenaren. Hij draagt altijd groene kleren, en zijn rapier aan zijn rechter zijde (Glovigin is linkshandig). Zijn vaardigheden rechtshandig met de rapier benaderen zijn linkshandige vaardigheid. De rapier is een kunstig stukje elvensmeedkunst. Het ziet er eenvoudig uit, maar is speciaal voor Glovigin gemaakt als huwelijksgeschenk. Hierdoor is het perfect op hem afgestemd. Gemaakt door zijn moeder, en magisch verbeterd door zijn vader: het wapen is praktisch onverwoestbaar, en altijd vlijmscherp.
Zijn wens is om ooit de kunsten van zijn vader en moeder te overtreffen en zo de beste Elven wapensmid te worden. Door zijn achtergrond is hij zowel op de smeedkunst als op magisch gebied een beginner, omdat zijn studies nooit voltooid zijn. Hij was echter wel een veelbelovende student. Binnen de stad is hij redelijk geduldig, komt hij echter buiten de stad dan zal hij elke gnoom die hij ziet proberen te doden. Hierbij is hij echter wel zo voorzichtig dat hij zich nooit laat verblinden door woede, en zal zich niet zo snel blindelings in het gevaar storten.

Achtergrond
Zijn moeder is een meestersmid en zijn vader spreukenwever, de elfse variant van de menselijke magiërs. Toen Glovigin als leerling in de smidse van zijn moeder ging werken leerde hij Eillissand kennen, zij was net met haar meestersproef bezig. Na het behalen van haar meesterschap besloten Glovigin en Eillissand te trouwen en samen in een ander gedeelte van het elvenrijk te gaan leven. Zij zou daar een eigen smidse opzetten en Glovigin zou zijn opleiding verder bij Eillissand volgen. Gedurende deze tijd bemerkte Glovigin ook dat hij magische vaardigheden van zijn vader had gekregen. Na een aantal lessen van zijn vader kwam Glovigin er achter dat zijn magie aarde betreft. Dat wil zeggen hij is goed met metalen, edelstenen, mijnbouw magie en dergelijke. Gedurende deze lessen heeft hij ook een aantal spreuken opgepikt, maar door het vertrek is ook deze studie afgebroken.

Nadat ze de smidse hadden opgezet aan de rand van het elvenrijk, en Glovigin weer met zijn studie begonnen was, werd gedurende een jachttocht van Glovigin de smidse door gnomen overvallen. Eillissand en zijn pas geboren zoon kwamen bij de overval om het leven. Na het verlies van zijn vrouw en kind, wat voor een elf verschrikkelijk is omdat ze maar een keer in hun leven een "soulmate" vinden, heeft Glovigin huis en haard verlaten. Na een aantal rusteloze jaren bij zijn ouders is Glovigin aan het zwerven geslagen. Na vele omzwervingen besluit hij naar Aeron te trekken om daar zijn geluk te beproeven en zijn opleiding tot meestersmid te hervatten.

Vaardigheden:
Beschikt over enkele handige spreuken die voor een smid van pas kunnen komen. Hij heeft ze nog nooit kunnen gebruiken, hij bezit alleen de kennis er van. In het gebruik is hij dus nog niet geoefend:
- Versterken eigenschappen materiaal (hard materiaal harder maken, buigzaam materiaal nog buigzamer etc)
- Spreuk om materialen te mengen, ook als deze normaal niet of moeilijk te mengen zijn
- Doorzoeken van aardlagen op bruikbare materialen
- Verstevigen van wapens (gaan minder snel kapot)
- Verminderen van slijtage van wapens.

Vecht het liefst in lichte wapenrusting, zoals maliën kolder, versterkt leer etc..

Bezittingen:
Zilveren hanger, gemaakt door Eillissand, met een haarlok van Eillissand en zijn zoon.
Rapier, gemaakt door zijn moeder, magisch versterkt door zijn vader. Hierdoor slijt het wapen niet en zal moeilijk breken tijdens een gevecht.
Boog met pijlenkoker en wat pijlen.
Rugzak met trekkersbenodigdheden: vuurstenen, zakje zout, enkele zakjes kruiden, waterzak, gedroogd vlees, gedroogd fruit, enkele goud- zilver en koperstukken, stuk touw, dolk, extra set kleren (groen), extra pijlpunten en wat klein smidsgereedschap dat hij uit de puinhopen van zijn huis heeft kunnen redden.
Mantel, ook groen.

- Acrobatiek -3
- Acrobatiek (om je recht te houden in een storm) -4
- Acteren 2
- Adelstand 3
- Afdingen (tegenhouden van…) 5
- Algemene wereldkennis 3
- Bakkerskunsten -4
- Beeldhouwkunst -4
- Camouflage -2
- Chantage -4
- charme 3
- Dansen 1
- Dierkunde 4
- Discussieren 0
- Echtheidskennis 5
- Etiquette 2
- Filosofie 4
- Geduld 1
- Geneeskunde 4
- Gifmengerij -1
- Godenleer (kennis van het Pantheon) -4
- Gokken -4
- Handelsleer 5
- Heraldiek / krijgskunst / moed 2
- het roer bedienen -4
- Hygiene -1
- Kleermakerskunsten -4
- Kleurenkunde -4
- Knopen/ontknopen -3
- Koken -3
- Leiderskunsten 2
- Lezen en schrijven 5
- Liegen -3
- Lotsaanvaarding -1
- Magie 5
- Metaalbewerking 5
- Offerkunde -3
- Opmerkzaamheid / details meteen zien -1
- Opstandigheid 0
- Opzichterskwaliteiten 1
- Penseelkunde -3
- Podiumkunsten -3
- Raadgeven 4
- Schrobben -4
- Slagerskunsten -4
- Sluwheid -3
- Snelheid 4
- Steen kappen -5
- Stelen -4
- Strategie 3
- Vechten 4
- verdraagzaamheid 1
- Verhalen vertellen 3
- vertrouwen wekken bij de klanten 5
- vreemde taal spreken 5
- Woudlopen 2
- wreedheid -4
- Zakkenrollen -4
- Zwemmen -2

Wapens:
Dolk 1
Zwaard -5
Bijl -5
Stok 2
Rapier 4
Pijl en boog 3

Agravain, en alleen Agravain, mag hier nu beginnen te posten. De bedoeling is dat je begint in een herberg/handelaarsstand/badhuis of andere plaats waar je in contact kan komen met mensen van de groepering waar jij in wil zitten. Je wordt zoiezo opgenomen, maar de manier waarop je contact zoekt zal je beginrang en extra punten bepalen. Wees dus origineel en niet te haastig.

Veel plezier.

Mod van dienst in dit topic: Glamdring

Glam, als je het te druk heb wil ik deze wel overnemen, ik heb niks te doen...getekend Milamber

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 19 sep 2004 13:04

De wind wapperde door zijn haren.

Lang was het geleden dat hij zich nog blij had gevoeld. Nu jah, blij, eerder een sprankeltje hoop dat opvlamde in zijn borst, nu hij eindelijk, na die vele jaren van omzwervingen, bij de stad van zijn doel was gekomen: Aeron, zijn toeverlaat, hulp en vrede.

Hij wandelde rustig de heuvel waarop hij zojuist gestaan had af, zich afvragend waar hij zou beginnen met het zoeken naar werk.

Hopelijk vergeef je mij mijn traagheid en inspiratieloze post, maar het is echt vreselijk hectisch deze laatste weken :lol:

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 28 sep 2004 18:42

Het is je vergeven hoor Glam :D, ik zit ook niet zo ruim in mijn tijd dus het posten van mij zal ook wel niet zo snel gaan :D

Via een kronkelig weggetje, omringt door beukenhagen, waarachter uitgestrekte wijngaarden lagen, wandelde Glovigin richting Aeron. Heel in de verte hoorde hij de klokken van de stad het middaguur slaan. Gelukkig had hij nog tijd genoeg om voor het sluiten van de poorten de stad binnen te zijn. Toch versnelde Glovigin zijn pas om wat eerder in de stad te zijn. Hij had er een hekel aan om de eerste de beste herberg te moeten nemen. Meestal waren die vlak bij de poorten smerig, druk en duur. Zoveel had hij inmiddels al wel geleerd tijdens zijn omzwervingen.

Enkele uren later wandelde hij door de poorten naar binnen. De wachters wierpen hem slechts een korte blik toe, blijkbaar waren de verhalen over de stad waar: het was een smeltkroes van verschillende rassen. Er werd blijkbaar niet eens meer opgekeken van een binnenkomende elf, hoewel zijn ras toch erg op zichzelf was en weinigen buiten de Elvenrijken kwamen, meestal alleen uit noodzaak of om zich van het ene naar het andere rijk te begeven.

Na een wandeling richting het centrum van de stad vroeg Glovigin aan een langkomende wachter waar een goede, niet al te dure herberg was.
"Links, Rechts en dan weer Links" mompelde Glovigin bij zichzelf, "Uithangbord met een varken". Hij staarde omhoog en zag het betreffende bord in de bries heen en weer wiegen met een piepend geluid. "De tevreden Big" las Glovigin op, zich nog steeds verwonderend over de belachelijke namen die sommige herbergen hadden. Dit was niet de raarste maar bij verreweg ook niet de normaalste naam die hij zag. Hij haalde zijn schouders op en stapte de gelagkamer binnen.

De warmte sloeg hem tegemoet, maar de herberg zag er eenvoudig maar keurig uit. Blijkbaar had hij het ook nog getroffen want hij zag een aantal slagers en bakkers aan een tafel zitten. Blijkbaar was het een herberg waar veel gildeleden kwamen. Met ferme pas liep Glovigin naar de toog. "Een cider" bestelde hij, "en neem zelf ook wat." De herbergier trok een wenkbrauw op maar nam het aanbod aan. "Is het mogelijk om een tijdje een kamer te huren? Niet te groot, een eenvoudige, schone kamer volstaat" vervolgde Glovigin

~ Agravaìn ~

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 03 okt 2004 20:16

"Hangt ervanaf waarvoor jij ze wilt gebruiken man." De waard keek hem achterdochtig aan.
"Wij houden niet zo van vreemdelingen in de tevreden big, als je begrijpt wat ik bedoel. We hebben liever niet dat één of andere vreemdeling zich bij onze belangen komt bemoeien, als je begrijpt wat ik bedoel. Anders zou die vreemdeling zich wel eens binnen dit en een paar uur in de slotgracht kunnen bevinden, als je begrijpt wat ik bedoel."

Hij knikte met zijn hoofd naar twee zwaargebouwde mannen die in een hoekje zaten. Met een verbazingwekkende snelheid voor hun grootte stonden ze recht en kwamen naar de bar.

"Gelieve dit elfse uitschot naar de uitgang te begeleiden beste heren. Misschien dat hij in "De Blaffende Vis" meer geluk heeft."

De elf kwam hard neer op de kasseien...

(sorry, maar we moeten je in die andere herberg zien te krijgen :lol: )

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 08 okt 2004 19:11

Glovigin sprong lichtvoetig op, Zijn hand op zijn rapier. Bedachtzaam trok hij zijn hand terug van zijn wapen, terwijl hij naar de dichte deur staarde. Even overwoog hij om naar binnen te gaan en in ieder geval zijn cider op te drinken. "Een slechte investering dus" mompelde hij bij zichzelf terwijl hij de deur inspecteerde. Deze zat vol met ingekerfde berichten en symbolen. Snel liet hij zijn ogen over de straat gaan, die stil was. Iedereen zat binnen aan de maaltijd. Vlug haalde hij zijn dolk te voorschijn en kraste een elvenrune in de linkerbovenhoek. "Zo, hier zullen ze niet veel elfse klanten ontvangen" dacht Glovigin bij zichzelf. Mocht de man ook zaken doen met elven dan zou hij de volgende keer dat ze langs kwamen onaangenaam verrast zijn. In het gunstigste geval zou de prijs van de artikelen wel eens hoger kunnen liggen. Of zouden de waren opeens niet meer leverbaar zijn.

Een treurig elfs wijsje fluitend stak Glovigin met een sierlijk gebaar de dolk weer weg, en liep met luchtige tred de straat verder in. Op een plein aangekomen wilde hij net een marktkoopman aan klampen toen hij een uithangbord met een vis zag.

Na een korte inspectie van de buitenkant leek herberg de "Blaffende Vis" hem wel wat. Overigens had hij geen zin om langer te zoeken, de schemering was al ingezet. Als het niks was zou hij de volgende dag wel opzoek gaan naar werk én een andere herberg. Met een zucht trok Glovigin de deur open en stapte een overvolle gelagkamer binnen, die er toch gezellig en uitnodigend uitzag, mede als gevolg van een grote haard met een loeiend vuur er in. Hij baande zich een weg naar de bar. Door de vorige ervaring besloot Glovigin eerst maar eens te informeren naar een kamer voordat hij geld aan drank of eten zou besteden. Hij wenkte de waard en vroeg op rustige toon "Heeft u een kamer voor minimaal een nacht?" En toen er een vlaag van gebraden vlees uit de keuken langs kwam voegde hij er aan toe "en misschien wat te eten?"

~ Agravaìn ~

post maar als je tijd hebt hoor

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 09 okt 2004 19:36

De waard scheen hem geïnteresseerd op te nemen.

"Lang geleden dat we één van jouw soort hier nog gehad hebben, meester Elf. Mijn naam is Joachim, de waard hier. Voor mensen met geld, zijn wij de mensen met kamers en eten."
Hij knipoogde even naar hem en wenkte een dienstertje.

"Bedien jij meneer even, terwijl ik een kamer voor hem zoek."

Nadat Glovigin een pint bier en een bord gebraden schapenvlees voorgeschoteld had gekregen, kwam de waard terug.

"Hier is je sleutel. Kamer 12, tweede verdieping, meteen rechts na de overloop over te steken."

Hij nam een kruk en ging tegenover de toog zitten, en keek Glovigin indringend aan.

"Jij weet toevallig niks van die opstand in de steengroeve?"

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 11 okt 2004 19:08

"Nee, helaas, daar weet ik niks van, buiten het feit dat ik daar niet wil werken" zei Glovigin."Ik zoek meer iets in de richting van de wapensmederij, misschien dat u iets weet?" De waard keek bedachtzaam naar Glovigin, alsof hij inschatte wat voor een smid een elf zou kunnen zijn. "U zult vast wel meestersmeden hier over de vloer krijgen" vervolgde Glovigin onverstoorbaar onder de wegende blik van de waard. "Hier dat is alvast voor de kamer en de maaltijd van vanavond" zei Glovigin terwijl hij een geldstuk over de bar schoof. Uit ervaring wist hij dat het een zeer ruime vergoeding was voor een maaltijd en kamerhuur voor een nacht. "Ik weet nog niet hoelang ik zal blijven, maar dit zou de kosten van de nacht ruimschoots moeten vergoeden."

De waard keek even naar het geldstuk en schoof het terug. "Dit is teveel" bromde hij. "Nou ik ben best bereid om wat te betalen voor een paar goede tips wat betreft wapensmeden betreft" gaf Glovigin ten antwoord, "welke goed zijn, waar iets te leren valt, en nog belangrijker welke opzoek zijn naar leerlingen. Maar misschien lust u ook wel iets, voor mij nog een kroes bier graag" vroeg Glovigin,terwijl hij het geldstuk terug schoof. "Overigens is mijn naam Glovigin" stelde hij zich voor.

De waard bromde wat, veegde met een snel handgebaar de munt weg en zette twee kroezen bier neer op de bar. Na een korte blik door de gelagkamer, om te kijken of alles goed liep, trok de waard de kruk er weer bij, veegde zijn handen af aan zijn schort en ging tegenover Glovigin zitten. "Meestersmeden" mompelde Joachim voor zich uit.

~ Agravaìn ~

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 11 okt 2004 20:33

Even voor de duidelijkheid: Joachim is een inhalige waard die niks doet zonder betaling: een goudstuk terugschuiven zou hij nooit doen :lol: maar we laten het nu ff staan, maar in het vervolg zou ik graag hebben dat je hem wat meer geld laat vragen, om later beter verstaanbare redenen 8)

"Meestersmeden hm" Hij keek nog even glazig voor zich uit en keerde zich toen weer met volle verstand en rede naar de elf. "Edelsmid Ian zou je misschien kunnen helpen. Of de zijn eerstvolgende concurrent. Maar neen, die maakt enkel juwelen. Wil je wapens en de rest, dan moet je bij Ian's ateliers wezen. Er zijn er ongeveer 5 in heel de stad, geleid door zijn ondergeschikten. Hijzelf zit in het rijkenkwartier, ongeveer een 10-tal minuten van hier lopen naar het noorden. Ik zal een kaart in uw zadeltas laten steken voor het ochtend is."

Hij graaide naar de gouden munt op de toog:"ik denk dat dit toch ongeveer genoeg is."

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 23 okt 2004 19:38

Tegen het krieken van de dag stond Glovigin op. Toen hij beneden in de gelagkamer stond schoot er een serveersterje op hem af. Met haar ogen neergeslagen drukte ze hem een kaart in de handen en maakte zich uit de voeten. "mmm" mompelde Glovigin voor zich uit, terwijl hij de kaart bekeek. Het was slechts een ruwe krabbel op een vodje papier. Nauwlijks de omschrijving kaart waard. "het is in ieder geval beter dan niets".

Hij ging terug naar de kamer en pakte zijn spullen, na een korte wandeling kwam hij langs een juwelierszaak. Volgens de kaart moest hij hier wezen. Glovigin diepte uit zijn rugzak nog een werkstukje op op dat hij eens had gemaakt. Het was op het oog een eenvoudige ring. Iemand die beter keek zag dat de ring bestond uit een aantal dunne, in elkaar verweven, metalen draden van goud, zilver en koper. "Dat moet toch voldoende zijn om op zijn minst een leerlingsplaats te bemachtigen" dacht Glovigin bij zichzelf.

Inmiddels was de stad tot leven gekomen, zag Glovigin, na nog een blik op de gevel stapte hij de zaak binnen. Er stond een knap grietje achter de toonbank. Ze keek glimlachend op. "Ik zou graag de baas willen spreken" begon Glovigin, "kunt u aan hem vragen of hij even tijd voor mij heeft?"

~ Agravaìn ~

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 10 nov 2004 13:52

"Iaaaaaaaaaaaaaaaaaan!" Brulde de meid vanachter de toonbank, en een ogenblik later kwam er een gezette man vanachter de dierenhuid die het atelier scheidde van de inkomsthal. De man was klein, dik en bijna helemaal kaal, maar enorm gespierd in armen en benen en droeg een zware voorhamer.

"Wat?" Zijn stem klonk rauw en raspend, maar tegelijk warm en vol ervaring.
"Deze elf wilde je spreken." Ze sprak het woord Elf uit alsof ze het er zo vlug mogelijk uit wilde spuwen, en keerde zich daarop van de elf af.

"Zo, mager mannetje, wat kan ik, de grootste smid van heel de stad, voor jouw bescheiden lijfje betekenen?" Hij bulderde van de lach, en gooide de voorhamer naar de elf die...

(cliffhanger... :lol: )

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 10 nov 2004 21:05

heel behendig opzij dook en met een razend vlug gebaar de hamer uit de lucht plukte. Glovigin ademde onhoorbaar door zijn tanden in, de hamer was zwaarder dan hij had ingeschat, morgen zou hij wel spierpijn hebben. Meteen daarna flitste het beeld van Algovar door zijn hoofd, die haalde ook altijd dat soort geintjes uit in de smidse van zijn moeder. Na al die jaren had hij zijn reactie vermogen nog.

Terwijl de piep van de schrille stem van de verkoopster uit zijn oren wegtrok besloot Glovigin dat een beetje brutale aanpak wel bij de smid zou passen, het leek hem een niet zo aangenaam persoon, die snel mensen zou ondersneeuwen. "Dit bescheiden lijfje is opzoek naar een leerlingsplaats in een smidse" merkte Glovigin op, terwijl hij bedreven de zware hamer heen en weer zwaaide om de grip en balans te bepalen. "Alle mensen die ik spreek verwijzen me naar u, en geven hoog op van uw kwaliteiten" besloot Glovigin. Hij legde de hamer op de toonbank en vervolgde "dus ik vroeg me af of u nog een, enigszins geoefende, leerling kunt gebruiken."

~ Agravaìn ~

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 11 nov 2004 18:06

"Een enigzins geoefende leerling eh? Ik hoef u natuurlijk niet te vertellen heer elf, dat jullie op ons mensen een makkelijke voorsprong kunnen hebben in de smeedkunst, aangezien u niet gebonden bent aan de vloek vna onze sterfelijkheid, en wel 20 van onze levens hebt om dit allemaal te leren. Maar vertel mij dan eens, wat zijn uw "ervaringen", want hoewel u een mooie ring rond uw vinger hebt, is er voor de rest niiks van juwelen of smeedkunst aan uw lijf te zien, tenzij u die armzalige dolk met bladermotief als kunst beshouwd..."

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 13 nov 2004 22:05

"Nou gezien de omstandigheden heb ik niet veel aan mijn studies kunnen besteden, ook voor jullie menselijke begrippen niet. Slechts vijf jaren." Heel even trok er een pijnlijke blik over Glovigin 's gezicht toen hij aan zijn gezin dacht, "Maar de ring heb ik zelf gemaakt." vervolgde hij. "De dolk is geen elfensmeedkunst, maar ik had er een nodig."

Hij dacht terug aan de gnoom die de dolk bij zich had gehad. Die had er na de ontmoeting met Glovigin toch niks meer aan. Glovigin herinnerde zich de teleurstelling toen hij zag dat de dolk maar een imitatie van een echte elfendolk was. Aan de andere kant had de gnoom ook geen elf hoeven te vermoorden om er aan te komen. Maar beter een dolk dan geen dolk, bedacht hij zich. Als hij in de gelegenheid was zou hij wel een echte smeden voor zichzelf.

"Ik ben bereid om te leren" merkte Glovigin op tegen de smid, "en om hard te werken, ik denk dat het ook in uw voordeel kan werken om een elfse leerling te hebben. U weet hoe hoog de elfensmeden staan aangeschreven."

~ Agravaìn ~

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 14 nov 2004 21:06

"Juist om de redenen die ik zojuist aanhaalde: ze hebben veel meer tijd gehad om het allemaal te leren, en oefening maakt kunst zeg ik altijd. Nu goed. Je ziet er niet erg sterk uit, maar ik weet ook dat jullie magere mannetjes veel meer in je mars hebben dan je op het eerste zicht doet vermoeden, dus laat maar eens iets zien eh."

Hij wenkte dat de elf mee moest komen naar de werkplaats, en na het doek weggeschoven te hebben, onthulde zich een donker lokaal. Rode vonken spatten uit grote kolenhouders en een 10 tal mensen waren aan het werk. De één aan een wiel van een kar, maar de ander was dan weer een ring aan het kneden. Het was duidelijk een plaats waar je veel kon leren.

"Die karrenwielen daar," hij wees naar de leerling die het karrewiel aan het herstellen was, waarnaast er nog een twintig tal stonden "die zijn allemaal klaar en mogen naar buiten gebracht worden. De deur is aan die kant." Hij wees naar de overkant van het vertrek." Ben je daarmee klaar, dan mag je een paar emmers koud water gaan halen uit het reservoir, door de deur rechts. Mors niet te veel als je wil, dat regenwater is veel te vlug op hier."

Hij liep naar de grote oven. "Hier smelten we onze metalen. Als je ziet dat het vuur een beetje minder wordt, meteen enkele kolen opgooien; Zelfs 's nachts blijft dit ding branden. Gesnopen? En dat geldt voor jullie ook hoor, luiwammessen!" Roept de smid terwilj hij zelf wat kolen bij op het vuur smijt "Ze weten het allemaal goed genoeg, maar je zou toch denken dat ze iets meer gemotiveerd zouden zijn om het ook daadwerkelijk te doen. Nu goed: begin maar, meester elf."

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 17 nov 2004 20:36

"Goed baas" zei Glovigin waarna hij lichtvoetig naar de wagenwielen liep. Hij zette er een recht op en begon deze naar de deur te rollen. Op deze manier was het niet zo zwaar en kon hij ze snel allemaal naar buiten werken. Hij vermoedde dat het een test van de smid was om zijn intelligentie te testen en durfde er bijna zijn hand voor in het vuur te steken dat verschillende van de aanwezige leerlingen de wielen stuk voor stuk naar buiten hadden gedragen. Hij gniffelde even inwendig toen het beeld van zwoegende en vloekende leerlingen voor zijn ogen langs schoot terwijl de smid hen de huid vol schold.

Uit zijn ooghoeken zag hij Ian naar hem kijken, met een schattende blik. Als hij wilde weten hoe sterk hij was zou de smid daar op een andere manier achter moeten komen dan door zo'n dom klusje. Met zwier haalde hij vervolgens twee zware emmers met regenwater, zonder een druppel te morsen. De smid had zich inmiddels met een grom omgedraaid en was weer aan zijn werk getogen. Vervolgens liep Glovigin naar het vuur en zag dat het weer minder werd. Snel gooide hij er een paar scheppen kolen op. Hij hoopte dat hij dit soort werk niet al te lang hoefde te doen, maar ja voordat hij zijn waarde bewezen had zou hij, als nieuwste leerling dit soort werk moeten blijven doen. Door zijn drukke werkzaamheden was hij nog niet in contact gekomen met een van de andere leerlingen in de smidse.

~ Agravaìn ~

Gesloten