Dema: Flon ‘Flamer’ Rizzo - Magiërsorde

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 29 sep 2004 17:21

Flamer dacht diep na. 'Ik weet het niet. Kan ik niet een andere baan krijgen? Ik heb mezelf toch aardig bewezen, dacht ik zo.'
Hij vroeg om nog een glas mede, en kreeg dat al snel. Hij gooide het in een keer achterover, voor het weer gestolen kon worden door de man die naast hem zat.
'Ik bedoel, de afspraak was dat als ik eruit gegooid zou worden, jullie iets zouden regelen voor me... De kans was groot dat ze erachter zouden komen.'
'Maar niet nu al.'
Flon schudde zijn hoofd. 'Nee, ik weet het. Maar ik heb mijn best gedaan, het vertrouwen in mij geschonden en mijn toekomst als magiër op het spel gezet. Alleen om jullie te helpen. Jullie hadden gezegd dat ik garantie had in de toekomst bij de maffia!' Hij sloeg zijn vuist op tafel. Mensen keken om.
'Niet zo hard, niet idereen hoeft het te weten.'
Flon boog zijn hoofd weer. 'Wat doen we nu?' vroeg hij aan Bryns.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 29 sep 2004 20:12

'Jij? Niets. Neem een kamer hier in de Herberg, ik weet je wel te vinden,' antwoordde Bryns. 'Dan ga ik naar mijn baas, ik raad je aan me niet te volgen.'

Niet veel later zat Flon alleen aan de bar.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 01 okt 2004 22:17

Flon staarde de man na die wegliep. Hij bestelde nog een laatste drankje, betaalde de herbergier en vroeg om een kamer. Even later zat hij op een schoon bed in een kamer met een raam dat uitkeek op het plein, zodat hij eventueel aankomend gevaar kon zien aankomen.
Hij richtte de kamer een beetje in en legde toen zijn hoofd te ruste. Kon hij nog wat hij geleerd had?Hij liet zijn ziel uitgaan naar de herbergier.... Even later hoorde hij zijn gedachten.
Kunnen die gasten niet eens ophouden met klagen?
Snel ging hij terug voordat hij ontdekt werd. Na dat probleem in de tempel was zijn zelfvertrouwen erg gedaald. Hij sloot zijn ogen en probeerde wat te slapen terwijl hij wachtte op bericht van Bryns.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 02 okt 2004 00:18

Flon werd wakker. Hij werd wakker in een voor hem vreemde kamer. Waar ben ik? Wat is er gebeurd? Ohja... Ik ben uit de tempel gezet en heb een kamer in een herberg moeten nemen.... Hij deed zijn ogen open en ging overeind zitten. Dat ik toch nog in sla- Midden in zijn gedachte bemerkte hij dat er iemand in zijn kamer stond.
"Goedemorgen slaapkop. Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws voor je." Hoorde hij een bekende stem zeggen. Flon kon niets anders dan slaapdronken stamelen: "Wa- Wattes?" "Goed nieuws, slecht nieuws... Wat wil je eerst hebben?"
"Eeeh... Slecht nieuws?"

"Goed, het slechte nieuws is dat je hier weg moet. De tempeliers hebben te snel gehandeld zeggen ze. Ze hebben een aantal mysterieuze gevoelens van meerdere magiers achter elkaar gezet. Gevoelens die schijnbaar overeenkomen met wat de hoofdmagier is overkomen. Ik denk dat je de rest zelf wel in kan vullen. Nou heeft de herbergier er normaal geen problemen mee als er eens een voortvluchtige in een van zijn kamers verblijft, maar dan moet die persoon wel betalen. Probleem is echter dat die magiers hier ook komen, en omdat zij macht hebben, kan Joachim niets anders dan ze binnenlaten."
"Maar..." Het ging allemaal te snel voor Flon, die zijn gedachten op een rijtje probeerde te plaatsen. Zo vroeg in de ochtend ging alles nog een beetje moeizaam, zeker als je net wakker wordt. "Het goede nieuws is echter dat de baas heeft besloten je toe te laten tot de Maffia. Het is mijn opdracht je mee te nemen naar onze verblijfplaats, daar ben je voorlopig veilig." Bryns steunde tegen de deurpost, merkte Flon. Achter hem stond in de bijna niet te zien in de schaduw een andere, flink gespierde man. Een vreemde grijns ontstond op het gezicht van Bryns. "We weten inmiddels dat de magiers vandaag nog hierheen komen, dus we hebben niet de hele dag te tijd om bij te praten."

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 03 okt 2004 18:07

Snel griste Flon wat spullen bij elkaar en stopte deze in een tas die hij over zijn schouder zwaaide.
'Laten we dan gaan,' zei hij en hij liep snel de kamer uit.
De grote man en Bryns brachtten hem snel naar de verblijfplaats van de maffia. Daar moest hij wachten tot ze besloten hadden wat ze met hem zouden doen.
Als hij wilde ontsnappen was dit zijn kans. Maar wat moest hij dan doen? Naar de magiërs? Naar de politie? Hij kon het beste maar blijven, met een goede kans om veel geld te krijgen en ook een behoorlijke kans op een vroegtijdige dood. Hij zuchtte en begon op een stukje brood te knagen dat hij bij zich had.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 03 okt 2004 19:31

Flon werd een grote ruimte in geleid waar een man achter een bureau zat te werken. 'Baas, de nieuweling,' zei de grote man, waarna zowel hij als Bryns achter Flon gingen staan.
'Alles wat boven je is, noem je baas.'
'Wat zegt u?'
'Ik zei: Alles wat boven je staat, noem je baas,' herhaalde Peln Nod. 'Mij noem je baas, Gety noem je baas... Iedereen die jou opdrachten mag geven noem jij baas.'
'Aha.. Okay...'

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 03 okt 2004 19:58

Flon keek een beetje zenuwachtig om zich heen. Het woord 'baas' lag op het puntje van zijn tong, zodat hij zich neit snel zou vergissen. Zo ongeveer iedereen was zijn baas dus dat was eenvoudig, nu het nog goed aanleren.
'Baas.'
'Ja?' hoorde hij van drie kanten komen.
Hij haalde zijn schouders op. 'Even het woord proeven. Hoe weten jullie nu wie ik bedoel?'
'Dat komt vanzelf, let maar op.'
'Maar wat moet ik nu doen?'
Peln keek hem streng aan.
'Ik bedoel, wat moet ik nu doen, baas?'

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 03 okt 2004 22:14

Peln Nod grijnsde. 'Bryns, blijf hier. Gety, breng onze nieuwe gast naar de trainingsruimte. Eens zien wat we aan hem hebben.' Terwijl Gety en Flon de ruimte verlieten en afsloegen richting de genoemde trainingsruimte, hoorde Flon Nod vloeken en schelden tegen Bryns. 'Arme jongen,' zei Gety. 'De Baas vind dat hij je beter had moeten trainen met al die magierszooi. Volgens de Baas had Bryns je moeten zeggen dat die gasten niet op hun achterhoofd zijn gevallen als het gaat om magie.' Flon keek bedachtzaam voor zich uit. 'Zeg baas, is Peln Nod onze hoofdbaas ofzo?'
'Hahaha! Dat mocht ie willen! Nee, Nod is op deze afdeling de Baas. Afdeling Magie en Camouflage zit je hier, jonge knul. Boven de Baas zijn er nog wel een paar Bazen. Als je verder wilt komen hier, dan moet je onopvallend opvallen bij een van die Bazen boven Nod. Nog andere vragen, jongeling?'

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 04 okt 2004 19:34

Flon voelde woede opborrelen die hij snel onderdrukte. Woede kon hij beter niet laten merken, had hij het idee. Ze deden alsof hij niet voro zichzelf kon denken. Hij had ook wel geweten dat magiërs niet zo makkelijk om de tuin te leiden waren, maar het was toch aardig goed gegaan...

'Wat voor training is het, baas?' vroeg hij, terwijl hij verder dacht. Hij vertrouwde het hier niet helemaal, als ze allemaal gedachtes lazen... Hij onderdrukte een rilling bij die gedachte. Ach, hij moest er maar het beste van maken. Hij was tenslotte niet geheel onbekwaam in telepathie. Als hij nog iets langer had kunnen blijven... Hij dacht met weemoed terug aan Vrouwe Dorna en was zo in gedachtes verzonken dat hij niet doorhad dat Gety antwoord had gegeven.
'Luister je wel?'
'Euh, sorry, baas, wat zei je? Mag ik wel "je" zeggen, of moet het "u" zijn?' stamelde hij haastig.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 16 okt 2004 00:31

'U graag,' bulderde Gety. 'Ik heb er een hekel aan dat ik dingen moet herhalen. Laat dat niet nog eens voorkomen!' 'Ja, baas.' 'Goed, je training. Zoals je ziet hebben we hier in deze ruimte een deel van de stad nagebouwd. Jouw doel: Het uitschakelen van de man in het rood. Probeer niet betrapt te worden en gebruik je verstand. Probeer jezelf te camoufleren terwijl je het doelwit nadert. Ohja, een ding nog: De man in het rood moet je hebben, de mannen in het zwart moet je onbeschadigt houden. Vragen?'

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 16 okt 2004 17:08

'Krijg ik er wapens voor?'
Hij hoopte niet dat hij het met enkel magie moest doen. Het enige wat hij eigenlijk kon was gedachtes lezen en gedachtes beïnvloeden. Hij had geen flauw idee hoe hij die mannen zou moeten uitschakelen met gedachtes...
Flon had weer het antwoord gemist. Hij durfde niet om een herhaling te vragen dus strekte hij zich uit naar de gedachtes van Gety in de hoop daar een antwoord te vinden. Hij stuiterde op een blokkade. Het was een ander soort blokkade dan bij de hogere magiërs. Hij wrikte ermee en probeerde erlangs te komen. Het lukte hem niet. Waarom lukte het hem niet bij hem en wel bij de magiërs? Misschien was hij niet geconcentreerd genoeg...

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 08 dec 2004 13:59

'Gebruik wat je vind.'

Flon werd alleen achter gelaten. Een stukje verder, tegen een nepmuur aanleunend, stond een man in het zwart voor zich uit te staren. Hij had zijn ene hand op het heft van een dolk gelegd, zijn andere hand lag op op zijn kin. De man scheen duidelijk ver van deze wereld te zijn. Vanaf de plaats waar Flon stond was er niemand anders te zien.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 21 dec 2004 17:47

Flon keek een beetje om zich heen, maar kon geen man in het rood ontdekken. Hij besloot de namaakstad door te zoeken. Alles deuren zat potdicht en hij had nog steeds niemand gezien, behalve de man in het zwart dan. Hij liep door steegjes en vond op een gegeven moment een stok. Hij pakte deze om als wapen te gebruiken en liep weer verder. Na een tijdje kwam hij terug bij de man in het zwart die nog in dezelfde houding stond.
'Euhm, heeft u.. misschien een man in het rood gezien?' vroeg hij zenuwachtig aan de man. De man leek dan wel van de wereld, Flon vond hem bedreigend.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 09 jan 2005 14:05

Ik neem het hier even over van chaman, als je het niet erg vind

"Beste jongen, ben jij ooit in een stad geweest zonder mensen met rode kleren aan? Ik heb in mijn levensjaren al honderden mannen in het rood gezien maar niet dat dat jou iets aangaat natuurlijk."

De man richtte zijn blik weer voor zich uit. Er was opdracht gegeven de training niet verder te helpen tenzij de rekruut doorslaggevende argumenten gebruikte. Ook was hem verteld dat hij gedachten kon lezen. Nou goed, dan kreeg hij tenminste geen slag op zijn gezicht zoals de andere rekruten meestal deden als ze informatie nodig hadden en die eruit wilden slaan.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 28 jan 2005 22:58

Flon was even stil. Waarom wist hij nooit zo goed hoe hij dan moest reageren?
'Euhm, maar ik ben net deze hele stad doorgelopen en ik heb niemand anders gezien dan uwe persoon... Heeft u echt niemand anders gezien?'
Voorzichtig tastte hij naar de gedachten van de man maar het lukte niet zo goed. Hij was nogal zenuwachtig en hij kon geen rust in zijn lijf vinden. Misschien moest hij het zometeen van een afstandje proberen, dan kon hij erbij mediteren....

Gesloten