Dema: Flon ‘Flamer’ Rizzo - Magiërsorde

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Dema: Flon ‘Flamer’ Rizzo - Magiërsorde

Ongelezen bericht door glamdring » 07 sep 2004 20:56

Naam: Flon ‘Flamer’ Rizzo
Beroep: Magiërsleerling
Leeftijd: 23
Ras: mens
Bezittingen: dolk, stuk brood, mantel, hoed, ezeltje (dier, geen schildersezel)
Achtergrond:
Flon speelt informatie die hij oppikt door aan een contactpersoon van de maffia en wordt hiervoor rijkelijk beloond. Hij heeft voor dit dubbelleven gekozen voor het geld. En aangezien vele leerlingen na jaren van training naar huis gestuurd worden, wil hij zekerheid op een aardig leven daarna. Dat zou dan bij de maffia zijn. Hij is nu nog leerling bij een niet zo hoge tovenaar, en is niet de slechtste van de klas. Met vele geluk en hard werk zou hij hogerop kunnen komen, al is dat nooit zeker. In de maffia heeft hij alleen contact met een zeker Bryns, aan wie hij informatie doorspeelt en die hem ook wel eens verteld wat voor dingen ze weten willen. Het geld voor de moeite wordt anoniem op een bankrekening gestort die Flon onder een valse naam heeft geopend. Helaas laat hij nogal makkelijk over zich heen lopen waardoor hij regelmatig door de maffia afgezet wordt.
Zijn moeder was weggevlucht van het kraambed nadat hij geboren was, en zijn vader had geprobeerd hem op te voeden wat niet echt lukte. Hij was een schoonmaker in de Tempel van de Magiërsordel en besloot Flon daar te plaatsen als leerling. Hij kon zelf geen goed vak aan de jongen leren en hoopte dat hij zo toch nog iets van zijn leven zou kunnen maken. Flon heeft het zijn vader nooit vergeven dat hij het zo makkelijk opgaf en koestert nog altijd een wrok jegens hem.
Hij gelooft nergens in, behalve in zijn eigen kracht. Hij heeft zo ongeveer zijn hele leven lang alles alleen moeten doen en dat was hem aardig gelukt (naar eigen zeggen).

Wapenkennis (alle wapens buiten Rapier)
Dolk 3
Zwaard 2
Bijl -1
Stok 2
Rapier -5
Pijl en boog -1

- Acrobatiek 2
- Acrobatiek (om je recht te houden in een storm) -4
- Acteren 5
- Adelstand -5
- Afdingen (tegenhouden van…) -4
- Algemene wereldkennis -4
- Bakkerskunsten 2
- Beeldhouwkunst -5
- Camouflage 4
- Chantage -3
- charme 1
- Dansen 2
- Dierkunde 4
- Discussieren -2
- Echtheidskennis 1
- Etiquette -3
- Filosofie 1
- Geduld 3
- Geneeskunde 2
- Gifmengerij 3
- Godenleer (kennis van het Pantheon) -3
- Gokken -5
- Handelsleer -3
- Heraldiek / krijgskunst / moed -5
- Het roer bedienen -5
- Hygiene 2
- Kleermakerskunsten 2
- Kleurenkunde -5
- Knopen/ontknopen -4
- Koken 3
- Leiderskunsten -4
- Lezen en schrijven 4
- Liegen 5
- Lotsaanvaarding 3
- Magie 5
- Metaalbewerking -2
- Offerkunde -5
- Opmerkzaamheid / details meteen zien 6
- Opstandigheid 2
- Opzichterskwaliteiten -2
- Penseelkunde 0
- Podiumkunsten 4
- Raadgeven -2
- Schrobben 3
- Slagerskunsten -2
- Sluwheid 4
- Steen kappen -5
- Stelen 1
- Strategie 1
- Vechten -1
- verdraagzaamheid 4
- Verhalen vertellen 3
- vertrouwen wekken bij de klanten 2
- volgzaamheid 3
- vreemde taal spreken 3
- Woudlopen -1
- wreedheid -4
- Zakkenrollen 1
- Zwemmen -3

Dema, en alleen Dema, mag hier nu beginnen te posten. Je bent in theorie al tijden geleden in de Magiersorde opgenomen, maar de manier waarop je je eerste posts maakt zal je beginrang en extra punten bepalen. Wees dus origineel en niet te haastig.

Veel plezier.

Mod van dienst in dit topic: CHAMAN

Vrouwe Dorna liep woedend door de gangen. Waar is dat mens nu weer? Weet hij dan niet dat hij les heeft? De vrouwe probeerde in gedachten contact te zoeken met haar leerling. Flon, waar ben je in Godensnaam? Niets. Toen ze uiteindelijk, na lang zoeken, nogmaals de kamer van de jonge magier binnenliep, sprak ze met een woedende tril in haar stem: "Je kan maar beter een hele goede verklaring hebben, jongeman..."

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 09 sep 2004 17:56

Flon keek geschrokken op toen vrouwe Dorna de kamer binnenkwam.
'Je kan maar beter een hele goede verklaring hebben, jongeman...'
Zijn hersens kraakten op volle toeren. Ik was nog aan het oefenen, zei hij in haar gedachtes.
Ben je al beter? vroeg ze terug. Hij knikte en stond op.
'Ik denk het wel,' antwoordde hij hardop.
'We zullen zien.'
Ze ging hem voor naar de kamer waar ze les hadden. Het was een grote kamer die hem de eerste keer angst in had geboezemd. Nu was hij echter gewend aan deze kamer en zag hij hem bijna als huiskamer. De opgezette dieren aaide hij af en toe als huisdieren en het hoge plafond merkte hij nauwelijks meer op.
'Laten we maar beginnen,' zei hij.
Laatst gewijzigd door Dema op 11 sep 2004 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 12 sep 2004 00:04

'Open je geest, verruim je eigen bewustzijn. Probeer contact te maken met je innerlijke zelf,' zei vrouwe Dorna. 'Als je denkt er klaar voor te zijn zal ik hem loslaten.'
'Ik ben er klaar voor.'
Vrouwe Dorna opende de kooi waarin het wezen zat opgesloten en bracht het beest bij bewustzijn. 'Open zijn geest, ban zijn kwade gedachten uit. Laat hem zien dat je zijn vriend bent.' Een stilte volgde, het beest kwam langzaam het hok uit, zijn ogen laten wennend aan het heldere licht, enigszins beinvloed door de pogingen van de jonge magiersleerling. Even leek hij te twijfelen, maar al snel leek hij zeker van zijn zaak. Een zachte grom kwam uit de keel van het zwarharige wezen. Flon, probeer t dan... Maak je geest leeg. Ban je gedachten uit en maak contact!
Even scheen Flon de gedachten van het beest onder controle te hebben, maar al gauw bleek dat het beest niet onder de indruk was van Flon's prestaties. Met een luide brul sprong het beest op de ongewapende jongen af, maar brak op het allerlaatste moment zijn sprong af en liep weer terug naar zijn hok, waar vrouwe Dorna het hok dichtdeed. Je hebt weer verzaakt Flon. Het lijkt me dat je je geest niet leeg kan maken. 'Ik - Ik kan het gewoon niet... Onzin! Natuurlijk kan je het wel! Je bent alleen te veel bezig met andere dingen. Wat is er toch, jong? Wat vertroebelt je geest?

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 12 sep 2004 19:42

Flon ving de boodschappen van Dorna helder op, maar het zenden ging hem op het moment niet goed af. Normaal was hij beter. Waarom kon hij die vervelende gedachtes niet verbannen? Hij haalde diep adem en probeerde nogmaals de gedachtes in zijn hoofd te wissen.
'Mag ik het nogmaals proberen?'
Hij keek haar zelfverzekerd aan. Hij voelde dat zijn hoofd nu aardig leeg was, maar ook dat de gedachten nog op de achtergrond lagen, klaar om weer zijn hoofd te vullen als hij zich niet genoeg op het Lege concentreerde...

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 13 sep 2004 18:15

Concentreer je, Flon... Het proces van eerder werd herhaald, maar weer lukt het Flon niet om de gedachten van het beest onder controle te krijgen. Flon... Ik voel gewoon dat er iets mis is... Wat vertroebelt je geest toch, mijn jongen?

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 13 sep 2004 19:48

De gedachtes waren weer teruggekropen maar hij weigerde op te geven. Met al zijn kracht maakte hij zijn hoofd leeg voor Dorna kon ingrijpen.
Hij drong in het hoofd van het monster.
Rustig vriend, je bent hier veilig,' zong hij zachtjes in het hoofd van het wezen. 'Kom tot rust, mijn lieveling, ik ben je goedgezind.'
Hij had al eerder gemerkt dat een lievig liedje een wezem sneller kalmeerde dan enkel lieve woordjes. Het was een trucje dat hij met niemand deelde, al vermoedde hij dat Dorna ervan af wist.
Het monster ging liggen en krulde zijn staart om zich heen. Trots keek Flon naar Dorna, zijn zorgen vergetend doro deze triompf.
'Zie je wel, gun me wat tijd, en het lukt me wel,' seinde hij naar haar.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 14 sep 2004 12:15

Een zwaluw maakt nog geen zomer, schat. Maar je hebt het goed gedaan, al gebruik je trucjes om jouw en het beest zijn gedachten onder controle te krijgen. 'Goed, je lessen van vandaag zijn voorbij. Ga terug naar je kamer om te mediteren, ik zie je vanavond bij het eten weer.' Met die woorden stond Vrouwe Dorna op en verliet ze de ruimte, Flon alleen achterlatend.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 16 sep 2004 21:16

Flon bleef even alleen in de kamer ronddrentelen. Daarna keek hij om het hoekje van de deur om te zien of de gang echt leeg was. Hij wilde proberen wat gedachtes lezen... de gedachtes van een van de grootste magiërs in het gebouw, om precies te zijn. En daar werd hij liever niet bij gestoord. Hij ging op de grond zitten in lotus-houding en mediteerde.
Zodra hij merkte dat hij ver genoeg was weggezakt, liet hij zijn ziel naar de ziel van de magiër zweven...

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 18 sep 2004 23:52

In Flon's gedachten veel later werd hij bruut uit zijn meditatie verstoord. 'Hier... Volgens mij is het hier...' Hoorde hij, waarna een deur openging. Toen Flon zijn ogen opendeed zag hij vrouwe Dorna, vergezeld door enkele magiers, waaronder een vrij oude man. 'Is dit hem?' Hoorde Flon vrouwe Dorna zeggen. 'Ik denk het wel, Dorna,' antwoordde de oude man. 'Jongeman! Wat heeft u zojuist gedaan? Waar waren uw gedachten?' vroeg hij met een luide, ruwe stem naar Flon.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 19 sep 2004 20:39

Verrast keek Flon op.
'Ik mediteerde,' antwoordde hij neutraal, hoopte hij. Gedachten raasten door zijn hoofd. Waar werd hij van beschuldigd? Hij was heel vorozichtig te werk gegaan met gedachtenlezen... Daar konden ze toch niet achter zijn gekomen? Toch?

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 19 sep 2004 23:28

Jaorasius, want hij was de oude man, liep op de Flon af. 'Je bent op heterdaad betrapt, jongeman.'
'Wa-... Wat?'
'Meerdere malen hebben enkele magiërs trillingen in hun meditatie en in hun gedachten gevoeld. Vandaag heb je de fout gemaakt hetzelfde bij mij, Jaorasius, Hoofdmagiër van Aeron, te proberen. Ik ben niet dom, jongeman. Ik beheers mijn geest. Ik weet niet wat je doet met de informatie die je verkrijgt uit onze gedachten en eerlijk gezegd maakt dat ook niet meer uit. Je hebt er zelf voor gekozen om het kwade pad te volgen, en het kwade is niet het onze. Bij de macht die mij gegeven is als Hoofdmagiër verzoek ik u dringend zich te verwijderen uit onze heilige tempel. De plaats van onze verblijfplaats zal uit uw gedachten worden verwijderd.' Met die woorden draaide de oude Magiër zich veerkrachtig om en liep hij de deur uit, gevolgd door de anderen. Alleen vrouwe Dorna keek nog even naar Flon, schudde haar hoofd en fluisterde: 'Waarom? Waarom heb je ons vertrouwen zo beschaamd? Je bent nu een verstotene, is dat je doel geweest?'

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 20 sep 2004 14:57

Flon schrok bij de teleurgestelde blik van Dorna. Hij had zich teveel aan deze mensen gehecht... Hij wist dat deze dag zou komen, maar nu al? Hij wist niet dat het zo pijnlijk zou zijn.
'Ik heb dit niet gewild...' was het enige dat hij uit kon brengen. Zou hij nu worden verbannen van deze plaats die zijn huis was geworden, konden ze hem echt de plaats van zijn WONING laten vergeten? Hij krabbelde snel overeind. Hij haastte zich naar zijn eigen kamer om zijn spullen bij elkaar te zoeken. Voor hij zijn papieren bij elkaar griste, tekende hij op de achterkant van 1 ervan een plattegrond met beschrijving van de plaats van de tempel. Voor de zekerheid schreef hij erbij wat het was... Daarna stopte hij de herinnering daaraan zo ver mogelijk weg in zijn hoofd en schoof er een denkbeeldige kast voor. Hij hoopte dat ze er niet achter zouden komen...
Hij pakte de rest van zijn koffers in en met een gevoel van achterlating meldde hij zich bij Dorna...

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 20 sep 2004 20:17

'Flon, goed. Je weet waarschijnlijk niet hoe de verbanning in zijn werking gaat?'
'Eeeh... Nee, niet echt...'
'Goed, ik zal het je uitleggen: De herinnering van de tempel zal onweerlegbaar uit je gedachten worden gewist, je spullen zullen doorzocht worden op tekeningen. Kijk niet zo verbaast, je bent echt niet de eerste wezen die we helaas moesten bannen uit de orde. Onze verblijfplaats is daarnaast onzichtbaar gemaakt voor de zwakken des geest en voor de wezens die wij niet willen hebben.'
Flon kon niets anders doen dan zijn wenkbrauwen ophalen toen zijn spullen doorzocht werden en de papieren eruit gevist werden. Hij kon niets doen tegen Vrouwe Dorna die zijn geest binnendrong, ongeoefend en nog lang niet vergevorderd in de magie als Vrouwe Dorna.
'Goed, volg mij.'

Niet veel later stond Flon alleen en moederziel verlaten op het grote plein, voor de Herberg 'de Blaffende Vis'.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 21 sep 2004 20:13

Verdwaasd keek Flon om zich heen in de drukte. Hoe was hij hier beland? Het laatste wat hij zich kon herinneren was... Dat hij met Dorna praatte. Hij was uit de orde gegooid! Een traan welde op in zijn rechteroog. Snel veegde hij hem weg voordat hij aandacht zou trekken. Hij mistte de gangen en geluiden van magie nu al... Hij begon zich af te vragen waarom hij zich niet volledig opde magie had geworpen. Het antwoord wist hij natuurlijk. De kans op een baan of zelfs om erg goed te worden waren zeer gering... Hij had voor de zekerheid gekozen, e ndaar stond hij nu.
Hij liep naar de herberg en ging naar binnen. Joachim stond achter de bar. 'Een glas mede graag,' zei hij. Joachim knikte en pakte een glas.
'Iets te verdrinken?' vroeg hij neutraal.
Flon knikte. 'Vraag maar niet,' antwoordde hij.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 28 sep 2004 22:11

Joachim haalde zijn schouders op. Van dit soort types had hij er wel meer gehad. Hij draaide zich naar een andere klant en liet Flon aan zijn lot over.

'Je bent eruit gegooid?' Flon draaide zich om en zag achter zich het gezicht van Bryns. 'Dat is niet goed... Dat is zeer zeker niet goed.' Bryns pakte het glas mede van Flon en goot het in een keer achterover. 'En wat denk je dat je nu gaat doen, Flon?'

Gesloten