Ysgrublaidd: Nathan Blaidd, Steengroeve

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

Chaman
Hemelkenner

Ysgrublaidd: Nathan Blaidd, Steengroeve

Ongelezen bericht door Chaman » 05 sep 2004 23:07

Naam: Nathan Blaidd
Beroep: Slaaf
Leeftijd: 19
Ras: Half-reus
Bezittingen: Fluit, 13 koper stukken in een beurs, één appel en een stuk brood, huissleutel,
Achtergrond:
Nathan is een bastaard en heeft zijn vader nooit gekend. Het enige dat hij weet is dat zijn vader een reus was en dat zijn achternaam of eigenlijk zijn stam naam Blaidd was.
Zijn moeder (van het menselijke ras) heeft zijn geboorte ter nauwer nood overleefd en heeft na hem nog vijf kinderen gebaard, deze zijn allen van het menselijke ras. Ondanks dat hij anders is, is hij goed opgenomen in het gezin. Omdat Nathan voor de helft reuzen bloed door zijn aderen heeft stromen, is hij groter dan een normaal mens (namelijk 2,79 meter) en is hij breder en sterker gebouwd. Hierdoor is hij al op jonge leeftijd gaan werken en onderhoud hij voor een deel het gezin. Het werk waar hij voornamelijk voor wordt aangenomen is zwaar werk (tenminste voor normale mensen, Nathan zit er niet zo mee). Hij heeft meer in zijn macht, maar omdat hij half-reus is en uit een arm gezin komt, wordt hij door de meeste mensen niet op waarde geschat. Tot nu toe is hij nog niet in vaste dienst getreden en dus staat hij iedere dag op de markt net als verschillende andere dagwerkers die geen vast werk hebben. Zo ook deze dag. Tijdens het wachten op de markt op een nieuwe opdrachtgever (eventueel één die hem in leerdienst wil nemen) speelt hij een deuntje op zijn fluit op zo de tijd een beetje te doden.

Persoonlijkheid:
Nathan is in tegenstelling tot zijn uiterlijk doet geloven een rustige jongeman. Hij heeft het hart op de goede plek. Hij houdt niet van onrecht en wanneer men hem echt kwaad krijgt dan doet zijn krachtige bouw van zich spreken.

Gezinssituatie:
Moeder: Martha Vredesstijn (42)
Stiefvader: Micheal Vredesstijn (45)
Halfbroers: John Vredesstijn (16) en Martijn Vredesstijn (9)
Halfzusters: Maria Vredesstijn (13), Julia Vredesstijn (11) en Anna Vredesstijn (7)

Lijst, volgens de lijst op alfabetische volgorde):
- Acrobatiek -5
- Acrobatiek (om je recht te houden in een storm) 6
- Acteren -5
- Adelstand -5
- Afdingen (tegenhouden van…) 3
- Algemene wereldkennis 1
- Bakkerskunsten 2
- Beeldhouwkunst 2
- Camouflage -5
- Chantage 2
- Charme -1
- Dansen -5
- Dierkunde 2
- Discussieren s -2
- Echtheidskennis 2
- Etiquette 2
- Filosofie -4
- Geduld 2
- Geneeskunde 3
- Gifmengerij -4
- Godenleer (kennis van het Pantheon) -4
- Gokken -4
- Handelsleer 3
- Heraldiek / krijgskunst / moed 4
- Het roer bedienen 0
- Hygiene 2
- Kleermakerskunsten -5
- Kleurenkunde 0
- Knopen/ontknopen -3
- Koken 4
- Leiderskunsten 2
- Lezen en schrijven 2
- Liegen -2
- Lotsaanvaarding 4
- Magie -1
- Metaalbewerking 5
- Offerkunde -5
- Opmerkzaamheid / details meteen zien 4 + 1 = 5
- Opstandigheid 1
- Opzichterskwaliteiten 2
- Penseelkunde -2
- Podiumkunsten -5
- Raadgeven 2
- Schrobben 5
- Slagerskunsten 3
- Sluwheid 1
- Steen kappen 5
- Stelen -5
- Strategie 2
- Vechten 5
- Verdraagzaamheid 2
- Verhalen vertellen 1
- Vertrouwen wekken bij de klanten 1
- Volgzaamheid 4
- Vreemde taal spreken -5
- Woudlopen -5
- Wreedheid -5
- Zakkenrollen -5
- Zwemmen -1
- Muziek 2
Totaal 0

Wapens:
Dolk -5
Zwaard 3
Bijl 5
Stok 2
Rapier -5
Totaal 0

Ysgrublaidd, en alleen Ysgrublaidd, mag hier nu beginnen te posten. De bedoeling is dat je begint in een herberg/handelaarsstand/badhuis of andere plaats waar je in contact kan komen met mensen van de groepering waar jij in wil zitten. Je wordt zoiezo opgenomen, maar de manier waarop je contact zoekt zal je beginrang en extra punten bepalen. Wees dus origineel en niet te haastig.

Veel plezier.

Mod van dienst in dit topic: CHAMAN

"Oke jongens, pak jullie verdovers, het is tijd om wat slaven te ronselen! Jullie weten wat voor types we zoeken, het liefst groot en sterk, zodat ze de Groeve langer dan een paar weken overleven!" riep een hoofdopzichter tegen zijn ondergeschikten. Hij grijnsde van oor tot oor, dit was waar hij van genoot: Willoze wezens bij elkaar scharrelen, zodat ze voor hem konden werken. Werken totdat ze er dood bij neervielen...
Niet veel later werden een aantal lichamen in alle maten voor de hoofdopzichter neergelegd. Hij liep langs de wezens, die nog steeds buiten bewustzijn voor hem lagen. Bij de grootste stopte hij even en spuwde hij op het weerloze lichaam. "Een halfreus. Bah," mompelde hij in zichzelf. De hoofdopzichter keerde zich naar de opzichters die bij het lichaam van de halfreus stonden. "Ik wil dat deze schurk ondere dubbele bewaking staat en plaats hem in het strafblok."

Niet veel later werd de negentienjarige Nathan wakker in zijn veel te kleine cel. Voor mensen was de cel al klein, maar voor een halfreus... Een knallende koppijn gierde door zijn kop. "Wat is er gebeurd?" fluisterde hij. "Het ene moment stond ik op de markt en nu zit ik een cel van pure rots...."
Laatst gewijzigd door Chaman op 09 sep 2004 08:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 05 sep 2004 23:29

Nathan krabbelde op handen en knieën en probeerde zich op te richten. Het plafon was te laag en de beweegruimte die hij had was veel en veel te weinig. Toch kon hij nog net het metaalwerk zien, dat voor het gat in de wand was geplaatst. Het gat waardoor zij hem in deze holte hadden gebracht. Als of dat nog niet genoeg was zag hij ook nog twee bewakers staan. Ze keken zijn kant niet op. Nathan probeerde wat te zeggen en constateerde dat zijn keel vreselijk uitgedroogd was. Hoelang heb ik hier al wel niet gelegen. Dacht hij in zich zelf. Na wat met zijn tong door zijn mond te hebben bewogen om het speeksel weer op gang te brengen, probeerde hij nogmaals contact te maken met zijn bewakers. Want al hadden ze hem waarschijnlijk al horen bewegen, ze reageerden niet op hem.
“Uhum” Begon Nathan. “Ik wil niet onbeleefd zijn, maar ik zou graag willen weten waarom ik hier zit. Zover ik weet heb ik niets onwettigs gedaan dus waarom zit ik in een cel?”
Eén van de bewakers keek om en keek Nathan in het gezicht met een blik van: jij bent niks, nog minder dan de modder aan mijn schoenen.
Nathan zag het en werd er stil van, drukte zijn rug tegen de muur en wachtte gespannen af op wat men met hem van plan was. In zijn binnenste dacht hij aan zijn familie en zachtjes begon er in zijn binnenste een vlammetje van woede te ontbranden.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 06 sep 2004 16:59

Niet veel later kwamen er enkele opzichters, vergezeld door de hoofdopzichter, voor de cel van de halfreus staan. De hoofdopzichter keek een korte tijd in de cel, waarna hij zich tot zijn directe ondergeschikte wendde en hem kortaf toeblafte: "Londases, breng hem naar leefruimte C. Doe niets wat ik ook niet zou doen." Een grijns verscheen op het gelaat van de hoofdopzichter, al kon Nathan dat niet zien. "Ja, meneer."
Toen de hoofdopzichter samen met enkele van de andere opzichters vertrokken waren, opende Londases de cel van Nathan. Die hem kwaad aankeek en de man bijna wou aanvallen. "Rustig, grote man... Ik ben niet zoals Hyar. En trouwens, als je wilt blijven leven doe je er goed aan om geen enkele opzichter te doden," zei de man op een vriendelijke toon. Een paar opzichters liepen op de halfreus af om zijn boeien af te doen. Enkele andere stonden op een afstandje toe te kijken, met getrokken verdovers.
Laatst gewijzigd door Chaman op 06 sep 2004 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 06 sep 2004 21:59

Nathan ademde krachtig door zijn neus van woede en probeerde in zijn innerlijke weer tot rust te komen. Hij zag hoe de mannen zijn boeien los maakte en hoe andere hem met verdovers in de gaten hielden. Hij dacht aan zijn familie. Dood hebben ze niks aan mij, dus verlopig houd ik mij rustig. Toen zijn armen los waren, wreef hij eerst met zijn linker hand over zijn rechter pols en daarna met de rechter hand over de linker pols. Hij keek de opzichter, die Londases werd genoemd, strak aan en sprak: “Ik zal mij rustig houden, althans voorlopig, want ik heb geen andere keus. Toch zou ik graag willen weten waarom ik hier ben en waar jullie mij nu naar toe moeten brengen.”

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 06 sep 2004 23:41

"Voorlopig moet je zwijgen, je zal op zijn tijd te weten komen wat je weten moet," antwoordde Londases. "Kom, volg mij."
Enkele gangen later kwam de groep aan in een grote ruimte, waar vele andere gevangenen zaten. Nathan keek de ruimte rond en zag dat er geen opzichters waren, evenmin waren er in of uitgangen. Hij draaide zich om, maar zag alleen maar rots. Londases was verdwenen, evenals de andere opzichters en de doorgang waar hij zojuis vandaan kwam. "Wat de..."

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 07 sep 2004 00:10

“…donder is dit nou weer?” Nathan stak zijn armen uit en betaste de wand die er eerst niet was geweest. Hij controleerde de wand op elke millimeter dat hij maar kon. Dit kan gewoon niet. Dacht hij bij zichzelf en begon uit frustratie tegen de wand aan te beuken met zijn vuisten. Het hielp voor geen meter en dus keerde Nathan zich van de wand weg en zag dat verschillende gehavende personen, angstig naar hem opkeken.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 07 sep 2004 11:56

Uit de groep gevangenen kwam een oudere man lopen. Hij toonde geen angst, maar zag eruit als een man wiens levenseinde zeer binnenkort zou komen. Uitgeblust, zo leek de man naar Nathan. De levenslust verloren. Een grijze baard, groezelig en smerig, een gebogen rug, kaal hoofd. "Zo zijn ze allemaal... die nieuwelingen... Sommigen rammen tegen de muren, anderen doden een opzichter. Weer anderen doen helemaal niets. Ze zijn er allemaal," mompelde hij.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 07 sep 2004 12:15

“Ik geloof u graag, meneer.” Sprak Nathan, “Misschien kunt u mij uitleggen waar ik ben. Mij is namelijk niks verteld en naar mijn weten heb ik niets onwettigs gedaan.” Nathan keek over zijn schouders naar de wand waar eerst een opening was geweest. “Daarnaast is dit wel een erg rare cel voor een gevangenis.” De oude man stond op het punt een antwoord op zijn vragen te geven, maar Nathan maande hem tot stilte en sprak: “Meneer, vermoei uw lichaam niet ter mijne wille.” Nathan wees met zijn rechter hand naar een rustig plaatsje in de cel, waar de twee makkelijk, tenminste gezien de situatie makkelijk, konden zitten. “Laten we gaan zitten en vertel mij wat u weet.” Nathan begeleide de oude man naar de zitplaats en nam, na dat deze was gaan zitten, plaats aan zijn linker kant.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 07 sep 2004 13:56

"Mijn naam is Frygt. Ik zit hier al zo lang als ik mij herinneren kan. Hier is de Steengroeve, die in het bezit is van Noriak 'De Norse'. Hij doet alles voor geld en ronselt zijn werkers, slaven eigenlijk, door eens in de zoveel tijd de straat op te gaan en schooiers, zwervers en andere ongelukkigen uit hun leefomgeving weg te rukken. Dit is geen gevangenis, dit is de hel op aarde. Velen die hier komen zijn na drie weken al kapot, doodop. Hoe oud denk je dat ik ben?"
"Ehm... oud, denk ik zo."
"Ik ben slechts 35 jaar oud. En vrijwel niemand hier is ouder dan ik. De mijnen breken je. Hyar breekt je." Een ijzingwekkende gil weerklonk in de verte, de overige gevangen negeerden het, maar Nathan schrok op. "Wat is dat?"
"Dat, jongeling, is een slaaf. Niemand weet wat er precies gebeurt daar, want niemand is ooit teruggekomen van daar. Zorg ervoor dat je uit de handen blijft van Hyar."

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 07 sep 2004 16:28

“Dank u Frygt voor het advies. Ik zal het onthouden. Daarin tegen ben ik niet van plan om hier weg te rotten.” Nathan stond langzaam op, wilde de cel grondiger inspecteren maar bedacht zich toen iets. Hij draaide zich naar Frygt om en vroeg: “U zit hier waarschijnlijk het langste van allemaal, dus bent u de beste persoon om deze vragen te beantwoorden. Zijn er mensen geweest die probeerde te ontsnappen, wat was hun ontsnappingsplan, waarom mislukte de ontsnapping en wat is er met hun gebeurd. Al vermoed ik wat uw antwoord op de laatste vraag zal zijn, ik wil het toch met zekerheid weten.”

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 07 sep 2004 19:03

"Ontsnappen? Dat is waanzin! Niemand kan hieruit ontsnappen! Het mijnenstelsel is te groot, niemand kan hier ontsnappen. Al zou je het proberen, overal staan opzichters, die niet zullen aarzelen om te doden. De kans dat je gepakt wordt is groot, en wanneer je gepakt bent..." Een rilling gaat over het lichaam van de oude man, Nathan kan duidelijk zien dat hij niet wil denken aan de gruwelijkheden die zeker zullen komen als iemand wordt gepakt. "Zelfs op het beramen van een ontsnapping... Niemand is ooit teruggekeerd van Hyar zonder gebroken te zijn... Nee, ontsnappen is onmogelijk, geen wezen in deze cellen wil er ook maar over denken."

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 07 sep 2004 19:25

Geen enkel wezen in deze cellen? Dacht Nathan. In ieder geval één wezen. Hij was niet van plan hier tot het einde van zijn dagen te blijven zitten. Te wachten op een gruwelijke dood. Nathan keek om zich heen naar de verschillende gehavende personen. Als drie weken een man hier kapot maken. Je in korte tijd maakt tot de schaduwen die ik hier zie. Misschien dat ik het langer uithoud, maar als ik de kans krijg dan ben ik hier binnen drie weken weg. In tegenstelling tot zijn gedachten zei hij tegen Frygt: “Dan rest mij alleen nog maar mijn lot te accepteren. Mij neer te leggen bij de situatie en net als u proberen het beste ervan te maken.” Nathan vertrouwde Frygt niet. Het leek een aardige man, maar als zijn verhaal waar was, waarom had hij het dan zo lang uitgehouden in deze levende hel. Nathan was van plan eerst in zijn eentje op zoek te gaan naar een mogelijke ontsnapping voor hij wie dan ook zou vertrouwen. “Hoe zit het hier trouwens met het eten, ik begin al aardig honger te krijgen.” Riep Nathan tegen niemand in het bijzonder.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 07 sep 2004 19:49

"Dat is goed, jongeling," bromde Frygt vanonder zijn baard. "Ze houden hier niet van oproerkraaiers. Oproerkraaiers leiden tot vragen, vragen leiden naar Hyar. Hyar is slecht." Al pratende zakte het hoofd van de oudlijkende man naar beneden. Niet veel later waren enkele slaapgeluiden vanuit het lichaam te horen. De halfreus alleen latend, met niets dan vragen en een lege maag en niemand die zijn honger kon stillen. Voorlopig was hij aangewezen op Frygt en zichzelf.

Enige tijd later kwamen er twee mannen op Frygt en Nathan af, stil maakten ze de oude wakker en leiden hem naar een rots aan de andere kant van de ruimte. Onmiddellijk kwam er beweging in de gevangenen, ze gingen in drie lange rijen staan, met hun hoofd naar de rotsblok. Slechts enkele wezens bleven op hun plaats. Toen Nathan de wezens nader bestudeerde, bemerkte hij dat enkele van hen er tamelijk levenloos uitzagen, de andere keken nogal angstig om zich heen, zich niet goed raad wetend met de situatie.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 07 sep 2004 20:07

Nathan liep op een van de levenloze wezens of en schudde hem door elkaar. Het wezen viel slap neer. Die is er geweest. Dacht hij en liep op de volgende af. Deze keer was het een haar en langzaam kwam het leven weer in het wezen. Ook de derde werd weer wat levendiger, maar op weg naar de vierde begon de rotswand te vervagen. Daar zul je de opzichters wel hebben. Nathan greep de twee wezens die hij levendig had gemaakt bij de polsen en plaatste ze elk aan één kant van zichzelf. Iedere rij zo afsluitend. Wachtend op wat er komen zou. Nog steeds met een honger gevoel en een verlangen om naar zijn eigen leven terug te keren. Zijn oude leven wel te verstaan.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 07 sep 2004 20:44

De rotsblok waar Frygt voor stond ging open, waarna een grote groep opzichters de ruimte binnenliepen. Enkele van hen liepen op de levenloze lichamen af en sleepten ze mee door de uitgang, een aantal andere verzamelden de wezens die nog niet in de drie rijen stonden en namen ze mee. De overige opzichters bleven bij de uitgang staan.
Frygt liep langs de rijen en wees hier en daar een wezen aan, die vervolgens naar de uitgang liepen en zich daar verzamelden. Toen er een stuk of tien man en vrouw verzameld waren, werden ze door een opzichter meegenomen en sloot de rots, nadat ook alle andere opzichters weg waren, zich als vanzelf. De gevangenen in de drie rijen bleven echter staan, wachtend. Niet lang nadat het tiental met de opzichters was verdwenen ging de rots weer open en verschenen ze met voedsel en drank.
"Godenzijdank, voedsel..." fluisterden sommigen. De rots sloot weer.

Gesloten