Qemwen: Ariel Hillow - Magiërsorde

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Qemwen: Ariel Hillow - Magiërsorde

Ongelezen bericht door glamdring » 05 sep 2004 13:21

Ariel Hillow

Naam: Ariel Hillow
Beroep: Rondtrekkende magiër
Leeftijd: 23
Ras: Kender
Bezittingen: Konijn, dolk, boog & pijlen, fluitje, waterzak & brood, deken, rugzak, naald & draad, kleren

Achtergrond:

Ariel is net als alle kenders altijd vrolijk, druk en in de problemen. Ze wil iedereen helpen maar door de slechte reputatie van de kenders denkt iedereen dat ze altijd steelt en erg onnozel is. Toch weet ze met haar glimlach en haar grote, kinderlijke ogen de meeste mensen voor zich te winnen. Ze vertrouwt bijna iedereen onmiddellijk en beschouwt iedereen die ze langer dan vijf minuten kent als een goede vriend. Vriendschappen betekenen heel veel voor haar, en ze zal dan ook bijna alles doen voor haar vrienden. Behalve als ze ondertussen in een Zeer Spannend Avontuur raakt.
Ariel is op haar achttiende het huis uit gegaan omdat ze iets van de wereld wilde zien. Ze trok een tijd rond met een magiër en besloot om zelf ook naar een magiërs-school te gaan. De belangrijkste reden was dat ze zo kon leren mensen te genezen. Ariel voelde echter dat ze nog niet klaar was met haar zwerftochten en heeft de studie niet afgemaakt. Ze heeft in de tijd dat ze nog studeerde veel geleerd over genezing en filosofie. Ze kan maar op een paar vlakken magie gebruiken, namelijk telepathie en water vinden.
Ariel is dol op avonturen en spanning. Kenders kennen geen angst en stappen uit nieuwsgierigheid overal op af. Ariel moet dan ook vaak door haar vrienden gered worden als ze zich weer in de problemen heeft gewerkt. De avonturen die ze beleeft heeft vertelt ze honderd keer aan iedereen die het maar wil horen.
Tijdens haar reizen heeft ze een konijn gevonden, dat ze Goblin noemt. Goblin huppelt meestal gewoon achter Ariel aan.

Uiterlijk:

Kenders zijn klein; ze worden meestal niet groter dan een dikke meter. Verder zijn ze te onderscheiden van mensenkinderen door hun puntoren, rimpeltjes en héél veel zakken en tassen. In die zakken stoppen ze van alles wat ze op hun reizen vinden. Ariel wordt niet snel bruin in de zon, maar krijgt wel veel sproetjes op haar neus. Haar roodbruine haren draagt ze meestal in een hoge staart of in een lange vlecht. Als ze haar onschuldigste blik opzet worden Ariels bruine ogen erg groot. Maar als ze glimlacht, zijn haar ogen vrij klein en heeft ze nog meer rimpeltjes dan gewoonlijk.
Het gezicht van kenders drukt altijd heel sterk hun emoties uit, en Ariel is daarin geen uitzondering.
Ariel draagt meestal kleren met veel kleurtjes die niet bij elkaar passen. Haar kleren zitten altijd lekker en losjes, en overal zitten veel zakjes in. Ze heeft zachte laarzen die ze minstens zeven jaar geleden gevonden heeft in een hotelkamer naast die van haar. Ze zijn al een aantal keren gerepareerd en ze lopen heerlijk. Bovendien zit er aan de achterkant van haar rechterlaars een klein vakje waar een mes in zit. Ze draagt een armband met allemaal gekleurde steentjes en een ketting met een grote blauwe hanger in de vorm van een vlinder. Aan haar oranje riem zitten vier buidels van verschillend formaat, en zitten vol met haar ‘schatten’. Verder draagt ze een grote rugzak mee waar haar andere spullen in zitten. Daar bovenop ligt een op maat gemaakte boog. Daaraan heeft ze een touwtje vastgemaakt zodat ze hem snel naar voren kan trekken, als dat nodig is.

Eigenschappen
- Acrobatiek 5
- Acrobatiek (om je recht te houden in een storm) -3
- Acteren 3
- Adelstand -2
- Afdingen (tegenhouden van…) -2
- Algemene wereldkennis -2
- Bakkerskunsten 1
- Beeldhouwkunst -3
- Camouflage -3
- Chantage -5
- charme 3
- Dansen 3
- Dierkunde 1
- Discussiëren 3
- Echtheidskennis -2
- Etiquette -2
- Filosofie 6!
- Geduld -3
- Geneeskunde 5
- Gifmengerij 0
- Godenleer (kennis van het Pantheon) 5
- Gokken 5
- Handelsleer -3
- Heraldiek / krijgskunst / moed 5
- Het roer bedienen -5
- Hygiene 3
- Kleermakerskunsten 1
- Kleurenkunde -3
- Knopen/ontknopen 5
- Koken 1
- Leiderskunsten -4
- Lezen en schrijven -2
- Liegen -3
- Lotsaanvaarding 3
- Magie 5
- Metaalbewerking -4
- Offerkunde -1
- Opmerkzaamheid / details meteen zien -2
- Opstandigheid 4
- Opzichterskwaliteiten -4
- Penseelkunde -4
- Podiumkunsten 3
- Raadgeven -2
- Schrobben -2
- Slagerskunsten -4
- Sluwheid -4
- Snelheid 1
- Steen kappen -3
- Stelen 5
- Strategie -4
- Vechten -2
- verdraagzaamheid 5
- Verhalen vertellen 4
- vertrouwen wekken bij de klanten -5
- vreemde taal spreken -3
- Woudlopen 5
- wreedheid -5
- Zakkenrollen 5
- Zwemmen 2

Wapens:
Dolk 3
Zwaard -4
Bijl -4
Stok 3
Rapier 0
Pijl en boog 2

Qemwen, en alleen Qemwen, mag hier nu beginnen te posten. De bedoeling is dat je begint in een herberg/handelaarsstand/badhuis of andere plaats waar je in contact kan komen met mensen van de groepering waar jij in wil zitten. Je wordt zoiezo opgenomen, maar de manier waarop je contact zoekt zal je beginrang en extra punten bepalen. Wees dus origineel en niet te haastig.

Veel plezier.

Mod van dienst in dit topic: GLAMDRING

De gezette magiër zat te wachten. Een paar dagen geleden had hij bericht gekregen dat een nieuwe leerlinge zich had aangeboden bij de tempel, maar blijkbaar kon ze het gewoon niet over haar hart krijgen om te zwijgen tijdens de namiddagwake, waarbij men via geestenscontact moest spreken. Zij bleef echter praten, en uit pure wanhoop had Dorna, de ondermagister, de oudere magiër gestuurd naar een plaats buiten de stad om haar te onderrichten, en haar de kunsten van het telepathische contact bij te brengen. Hij was maar wat beneiuwd wat hij zo meteen tegenover zich zou hebben...

(Ik heb de vrijheid genomen om jou al te latne starten in de magiërsorde, maar niettemin bepaald je gedrag bij deze eerste opdracht je verdere rang. Hopelijk vind je het leuk.)

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 06 sep 2004 21:54

Ariel liep over de stoffige straat. Goblin huppelde een eindje voor haar uit. Overal lagen afgevallen blaadjes op de grond en Ariel had er al een heleboel opgeraapt. Zo mooi geel en rood... dat kon ze toch niet laten liggen? Ze keek tussen de bomen door naar de zon en merkte dat die al best hoog stond. Ze begon te huppelen, dat ging sneller dan gewoon lopen. Al snel haalde ze Goblin in.
"Kom op, joh, opschieten! Dinges, ehh hoe heetie nou? Nou ja, hij dus, hij zit te wachten."
Al snel kwam ze bij een kruispunt. "Dorna zei dat ik hier linksaf moest, toch, Goob? Of was het rechts?" Ariel zuchtte. De vorige keer dat ik ergens naar links ging, moest ik naar rechts. En de vorige keer dat ik naar rechts afsloeg, was het goed... laat ik dus maar naar links gaan.
Ze sloeg linksaf en praatte tegen Goblin over wat ze allemaal ging doen vandaag.
"... Wat ik alleen niet snap is waarom ze mij altijd overal naartoe sturen waar ik de weg niet kan vinden. Vorige week ben ik mijn laatste kaart kwijtgeraakt. Ik moet snel maar eens een nieuwe gaan aanleggen.
Weet je, ik zeg altijd maar zo: Je kunt beter een kaart hebben, dan de weg kwijt raken. Want als je de weg kwijt raakt kunnen anderen hem misschien ook niet meer vinden, stel nou dat je gewoon middenop de weg loopt, en ineens is die weg kwijt. En je bent dan met een heleboel anderen, en die zijn de weg niet kwijt, dan ben je ook die anderen kwijt. Of... of ze zijn jou kwijt, als je het andersom ziet, want dan weten zij niet dat je de weg kwijt bent en je kunt het ze ook niet vertellen watn je bent hen kwijt. Hoe moeten zij dan weten waar jij de weg kwijt bent geraakt? Want daar zul je dan nog wel zijn, toch? Hmm.. daar moet ik het maar eens over hebben met.. ehm... dingetje. Of zou hij ook willen dat ik de hele tijd alleen maar telepatisch praat? Dat snap je toch niet he, dat gaat toch veel minder snel? Je kunt toch beter gewoon pas telepatisch gaan praten als je het al kunt? Dat oefenen schiet ook niet op opdat je dan veel te veel tijd kwijt bent."
Ze zuchtte opnieuw.
Gelukkig was ze de weg niet kwijtgeraakt, want ze zag de wegwijzer staan die ze zich herinnerde van Dorna's beschrijving.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 08 sep 2004 13:28

Rohna zag de kleine kender afkomen. Wat hadden ze hem nu aangesmeerd, een kender???

Deze soort was voorzeker één van de minst geschikte om magiërstudies tot een goed einde te brengen, geen wonder dat ze hem hiervoor hadden gevraagd.

Gelukkig stond hij bekend om zijn geduld en mogelijkheden goed overweg te kunnen met moeilijke gevallen ,dus was het maar een kwestie van tijd eer hij een manier zou moeten vinden ook deze leerling in toom te krijgen.

Maar was dat nu een konijn dat achter haar aanhuppelde?

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 08 sep 2004 16:32

In de verte zag Ariel een klein figuurtje staan met witte kleren.
"Ah, dat zal die telepathieleraar zijn. Hij staat volgens mij al te wachten. Kom op Goblin, we gaan rennen, dan hoeft hij niet nog langer te wachten."
Ze zwaaide alvast naar Rohna, zodat hij niet zou denken dat ze ergens voor op de vlucht was, maar gewoon naar hem toe kwam. Niet dat ze ooit ergens voor op de vlucht was, tenzij iemand haar vertelde dat ze ergens voor op de vlucht moest gaan, en het nog overtuigend bracht ook. Maar misschien zou haar nieuwe leraar wel bang worden, dat kon toch? Groten waren altijd zo snel bang.
Onder het rennen merkte ze dat het figuurtje steeds groter werd.
Gek is dat eigenlijk, dat iets groter wordt als het dichterbij is. Misschien werkt het net als met avonturen: grote avonturen zijn altijd dichtbij. Maar avonturen worden niet nog groter als je ernaartoe loopt. Hmm... dan moet het zijn omdat.. ehh... nouja omdat het gewoon niet anders kan als je het vergelijkt met andere dingen die gewoon kloppen. Punt.

Even later kwam Ariel hijgend aan bij Rohna. Ze stak haar hand uit.
"Hallo! Ik ben Ariel. Jij bent mijn telepathieleraar he? Ik kan het al een klein beetje, maar alleen met Goblin hoor. Da's mijn konijn, en hij is suuuuuperlief! Hij zal nu wel ergens aan het eten zijn, ik hoop dat er hier nergens een moestuin is.. ehh, was? Zal ik hem eens roepen?"Ariel kneep haar ogen even stijf dicht en er verschenen diepe rimpels op haar voorhoofd.

Goblin hoorde van een afstand zijn naam, en hij besloot eens te gaan kijken. Daarom zag Rohna hem aankomen, precies toen Ariel hem 'telepathisch riep'. Hij had natuurlijk door dat het toeval was, maar besloot dat nog even voor zich te houden.
"Nou, kom maar mee naar binnen, en neem je ehh.. konijn maar mee."
Ariel liep achter hem aan naar binnen, en Goblin volgde haar.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 11 sep 2004 15:44

Sorry qem, maar ik dacht dat ik al gepost had bij jou :lol:

Voor zover Rohna wist, waren Kenders goede magiërs. En zeker hier zou deze leerlinge eigenlijk geen probleem moetne hebben, aangezien de telepathie op haar lijf geschreven was.

Telepathie was opgebouwd uit vertrouwen. Als je de persoon waarmee je het wilde doen, vertrouwde, kon je er gebruik van maken. Deze kender, en eigenlijk allen van haar ras, kenden geen wantrouwen, want zij vonden het goeds in elke mens keer op keer, en geloofden dat ze hen geen kwaad zouden doen, tenzij natuurljik overduidelijk anders bewezen.

Doch, deze kender zag hem er iets te levenslustig uit om een makkelijke leerling te zijn, zonder twijfel de reden waarom ze haarn aar hem hadden gestuurd...
Laatst gewijzigd door glamdring op 12 sep 2004 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 11 sep 2004 20:27

Zoiets dacht ik al, kan gebeuren ;)
Is het nou Rohna of Norha?

Ariel huppelde achter Rohna aan, terwijl ze aan het vertellen was dat ze vorige week gevangen was genomen door een groep rovers.
"Het was eigenlijk best gezellig hoor, ze bleven maar tegen me praten. Wat zeiden ze toch ook alweer? Ik meen iets van "hou je kop, stomme kender!" dat snap je toch niet zeg? Zeggen ze tegen mij dat IK mijn hoofd moet houden, ohnee ze zeiden dat ik mijn kop moest houden. Nouja, hoe dan ook, dat ik mijn dinges moest houden terwijl ze zelf de hele tijd dat maar zeiden. Ik vond het eten daar alleen niet zo lekker dus ik ging even naar buiten om wat anders te zoeken, maar toen wilden ze niet meer eten, maar tikkertje spelen. Ze werden het er alleen niet over eens wie hem zou zijn, dus toen gingen ze allemaal achter mij aanrennen. Maar ze waren vergeten hun messen weg te leggen toen ze opsprongen van tafel, en die hadden ze dus nog allemaal bij zich. Het was echt heel leuk! Maar ik ben toch maar neit terug gegaan want ik zou hierheen komen. Ik hoop dat ze heet niet erg vinden dat ik hun verrekijker even heb geleend. Oh, ik breng hem terug hoor" Ariel keek heel erg onschuldig terug naar de fronsende Rohna "... als ik ze weer es zie. Ik weet zeker dat ze het wel begrijpen. Ik hoop alleen dat ze van spelletjes houden. Die zak met goud die ze gevonden hadden heb ik maar gebruikt met verstoppertje, in plaats van mezelf te verstoppen. Hoe lang zou het duren denk je, voordat ze in een grot met drie beren gaan zoeken?"

Rohna liet haar de slaapzalen zien. Uit enkele kamers kwam was geluid, maar de meeste waren leeg.
"Dit is jouw slaapzaal, Ariel. Je kunt hier je spullen neerzetten. Daar staat een kan met water en een schaal, zodat je je even kunt opfrissen. Het avondeten begint pas over een paar uur, maar ik zou je graag zometeen even willen rondleiden en wat dingen regelen. Daar staat een zandloper, ik zet hem nu om, over een half uur zal hij leeg zijn, en dan kom ik je hier halen, oke?" Ariel knikte, ze haalde adem om iets te zeggen, maar Rohna ging snel verder.
"Goed, dan ga ik nu even zelf wat regelen. Heb je nog vragen?"
"Waar blijft Goblin? Ooh, misschien kan hij hier naast het bed wel slapen, als je nog een kussen hebt waar hij op kan liggen? Hij houdt er niet zo van om op de grond te slapen."
"Goblin? Oh, je konijntje. Ja nou eh.. honden zijn hier hier niet echt toegestaan eigenlijk, maar een
konijn? als je zelf zijn eh.. sporen opruimt en als hij niets kapot maakt..."
"Jeej! Dankjewel!" Ze gaf Rohna een knuffel, wat moeilijk ging door zijn omvang en haar kortje armpjes.
"Hoorde je dat, Goob?" ze begon daarna tegen Goblin te praten over hoe gezellig deze kamer was.
Ze zwaaide nog even toen Rohan de deur dicht deed, maar hij had het gevoel dat ze eigenlijk al compleet vergeten was dat hij bestond. Dat meisje moest waarschijnlijk nog veel discipline worden aangeleerd.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 12 sep 2004 14:35

Nadat de zandloper leeggelopen was deed Rohna de deur weer open.

"Bent u klaar, vrouwe?"

De kender giechelde even omdat deze grote man haar vrouwe had genoemd, een titel die zij normaal nooit zou krijgen, gezien haar gestalte, en natuurlijk uitbundigheid, en daarom fluisterde ze wat in het oor van haar konijn, die tevreden meehuppelde toen ze van haar bed opstond.

"Je moet begrijpen, leerling, dat we hier niet zijn in een woonhuis, een herberg, of erger nog: een rovershol in het bos! Deze tempel is een openbare plaats, waar de mensen komen om zich te latne verzorgen of om raad te vragen aan de Magiërs. Waar we nu zijn, liggen de slaapvertrekken, die zijn alleen toegankelijk voor de leerlingen en hun opleiders.
"

Rohna sloeg de hoek om, en deed een deur open. Ariel trok enorme ogen van verbazing toen ze het hoofdvertrek van de tempel binnenstapte en bleef staan om naar het plafond te kijken;

"Mooi eh? Dat is onze trots in de tempel: de Schilderingen van Marcos, de grootste schilder aller tijden, en nu nog steeds de trots van de schildersgilde in de stad."

Rohna kon duidelijk zien dat dit de kleine kender niets kon schelen, want nu had ze haar aandacht al gericht op de grote poort, die rijkelijk versierd was met houten ornamenten.

"Kom, kleine schavuit! We zullen eens laten gaan kijken bij Jaorassius wanneer je eerste opdracht aanvang zal nemen."

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 12 sep 2004 15:05

"Opdracht?" Ariel keek verbaasd op. "Ik dacht dat ik hier alleen maar mocht leren, maar mag ik ook opavontuur?" ze klapte blij in haar handen. "Oohh wat leuk! Hee wat een groot raam, waar kijkt het op uit?" Ariel rende naar het raam en klom op de vensterbank, omdat ze anders niet veel kon zien van wat er buiten was. Ze zag een grote tuin met veel bloemen, een aantal andere gebouwen en een grote bomensirkel met een rond stenen plein er tussen.
Ze duwde haar neus tegen het glas "Wat mooi!"

"Zeg, kom daar eens vlug vanaf!" zei Rohna een beetje geprikkeld.
Ariel deed maar wat er gevraagd was, er waren vast nog veel meer leuke dingen te zien hier.

"Uhm, die opdracht die je krijgt, je moet dat zeker neit zien als een of ander kin.. ehh.. avontuur hoor. Het is heel serieus ja. Besef je dat?"
Ariel knikte braaf.

Ze liepen verder naar de kamer van Jaorassius.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 14 sep 2004 19:17

Rohna liep het kantoor van de magister binnnen, maar niet zonder geklopt te hebben.

Na een goedkeurend brommetje vanachter de plaat van eikenhout, duwde hij de kleine kender voor zich uit, het enorme vertrek binnen.

Van zodra Jaorassius opgestaan was, verdween Rohna opeens met een luide plof!

De kender keek even naar de oude man, glimlachte toen en vroeg:"Waar is Rohna heen? Is hij ergens anders een spelletje aan het doen? Mag ik mee gaan doen? Ik speel graag spelletjes, weet u!"
Ze maakte aanstalten om de deuren terug uit te lopen, en mee te gaan "spelen", toen Jaorassius haar bi jzich riep.

"Mijn beste kind, " Zei hij" Rohna is nooit echt bij jou geweest, hij is nu gewoon terug naar zijn gewone toestand teruggekeerd."

De kender keek hem verbaasd aan.

"Zie je, Ariel, wat wij je zullen proberen te leren, is de kracht van de telepathie, het overbrengen van gedachten op anderen. Dit gaat bi jde meer ervarenen zelfs zover, dat ze beelden kunnen overbrengen, of projecties van zichzelf. Rohna is op dit moment bezig met een andere leerling, maar door zijn gedachten over te brengen op jou, kreeg je een visioen van hem, alsof hij bij je in de kamer was."

Hij wachtte even en peilde aan de uitdrukking op het gezicht van de kender of ze het snapte.

"Het kan miscshen wat moeilijk zijn om te begrijpen, maar ooit zal je het wel snappen.

Nu! Ik heb een opdrachtje voor jou, misschien vind je het leuk, misschien ook niet. Aan de overkant van de stad, ligt er een heel groot badhuis. Heer Nogimis, een zeer rijke edelman, is de heer van dit badhuis. Ik had graag met deze heer gesproken, en ik zoek iemand om hem te gaan halen. Kan je dat allemaal onthouden en hem naar hier brengen denk je?"

De warme glimlach staarde de verbaasde kender recht aan... :lol:

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 14 sep 2004 19:33

Ariel hield haar hoofd schuin en kneep met haar ogen: ze dacht na.
"Maar... U bent hier toch zo'n heel erg belangrijk iemand? Dan moet U toch ook wel goed zijn met telepathie enzo? En alsjijdanzogoedbent danmoetjijtochookwel zo'nbeetjealleskunnen watRohnaookdoet, ja toch?"
Jaorassius kon maar amper volgen wat de kender er achter elkaar uitgooide, maar hij meende het toch verstaan te hebben. Hij knikte langzaam.
"Nou, en als Rohna al een visillusioen kan maken, enjijbent beterdanhij, of nee, enjijbentbeterdanzijnvisidinges, en jijkuntwatRohankandanzuljetochookwelkunnenwatzijnvisiloenkan, ja toch?"
Jaorassius had al door waar ze naar toe wilde, maar hield zijn gezicht in de plooi.
"Nou, dan kunjetochookwelzo'n illiuun naar Nogoe..Noga.. Nogilus? Naar Dinges van dat badhuis sturenofzo?"

Een kleine glimlach vormde zich op zijn lippen. "Nou..." begon hij

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 14 sep 2004 19:40

"Zo makkelijk gaat het niet hoor. Zie je, wat jij hebt, is heel speciaal. JIj bent een kender, een wezen dat per difinitie geen wantrouwen, haat of angst kent. Om telepathie te kunnen uitoefenen met anderen, zoals Rohna dat met jou deed, is er vertrouwen nodig van beide kanten. En vriendschap, dus zeker geen wantrouwen. Heer nogimis, die jij moet gaan zoeken, is niet bepaald de beste vriend van de magiërs, snap je? Ik wil dat je hem gaat halen, omdat er iets besproken is in de hoge raad op de vergadering van gisteren. Maar ik kan hem niet zelf roepen met een visioen, aangezien hij ons niet vertrouwt. jij doet dat wel, want jij bent er van overtuigd dat alle mensen goed zijn. Snap je het een beetje?"

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 14 sep 2004 19:53

"Ehh... tuurlijk! Iedereen vertrouwt mij, en niemand doet ooit stom tegen mij, en omdat ze aardig doen tegen mij kan ik ook aardig doen zonder dat ik er bijben? Zo iets toch?"
Jaorassius was blij dat ze maar af en toe zo snel ging praten.
"Maar als hij jou niet aardig vindt... wil hij dan wel hierheen komen?"
Nog voor Jaorassius daar antwoord op kon geven, leek ze de vraag alweer vergeten te zijn en ze kwebbelde weer door.
"Maar okay, dat kan ik wel even doen hoor. Hij is toch niet allergisch voor konijnen he? Anders kan Goob niet mee en dat zou hij niet leuk vinden denk ik. Moet ik nu gaan? Moet ik nog iets anders ook doen? Is het leuk in het badhuis? Ik ben daar nog nooit geweest maar ik heb het er wel iemand over horen hebben. Wat zei hij toch ook alweer? 'Ga je smerige gelieg en gejat maar van je smoel wassen, smerige dief!' Oh! Nou weet ik ook weer wie dat zei! Het was die bakker uit de stad, ik had daar een broodje gekocht, ik geloof dat ik er nog drie over heb. Maar ik weet niet tegen wie hij het had hoor. Ik geloof wel dat hij het meende, ik denk echt dat hij het daar leuk vond want anders zou hij toch niet iedereen aanraden om erheen te gaan?
Maar zal ik nu dan maar meteen gaan?" ze draaide zich al bijna om, om weg te gaan, maar bedacht zich. "Waar ligt het badhuis nou?"

In gedachten rolde Jaorassius met zijn ogen. Hij vroeg zich af hoeveel maanden het haar zou kosten om Nogimis te halen.
Misschien zou hij iemand mee kunnen sturen om te kijken hoe eht haar verging. Ze zei toch iets over dat ze ieamnd mee wilden nemen? Joop of zo iets, meende hij zich te herinneren uit haar woordenwaterval. Hij dacht na, wie kon een illusie meesturen in een andere gedaante?

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 16 sep 2004 20:32

De illusie was even snel geplaatst als verzonnen.

Het konijn, dat nu Goob of Joop heette, *Jaorassius wist het zelf niet goed* was binnen de twee minuten vervangen door een perfecte illusie, gestuurd door de oude man zelf.

"Ziezo," dacht hij bij zichzelf,"zo kan ik haar toch nog een beetje onder controle houden. Ze zal wel niet opkijken van een pratend konijn als ze achtervolgt wordt door wat stadsbewoners."

sorry, 15 maal sorry, maar de inspiratie laatm e steeds meer in de steek del aatste tijd :$

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 18 sep 2004 19:40

Ik ken het probleem... :'(

Ariel liep naar haar kamer... althans, dat was haar bedoeling. Ze had geen plattegrond van de tempel gezien, en ze kon zich niet zo goed oriënteren.
Zo kwam het dat ze niet bij de slaapzalen uitkwam, maar in een grote zaal.
Er zaten allemaal mensen in een kring, die allemaal hun ogen dicht hadden en niks zeiden.
Hmm.. dit moet de oefenzaal zijn, bedacht Ariel.
Aan de andere kant van de zaal zag ze een grote deur.
Ze wilde zich omdraaien en weglopen, maar haar nieuwsgierigheid zorgde ervoor dat ze haar blik niet van de deur af kon houden.
Zo stil als ze kon liep ze er uiteindelijk naartoe, wat kon ze anders?, en voelde aan de klink. De deur zat op slot, maar dat was natuurlijk geen probleem voor de kender. In slechts een paar seconden had ze het slot open gefriemeld en maakte ze de deur open.
Op dat moment werd ze opgemerkt door een aantal mensen in de zaal. Deze mensen waren eerst zo diep geconcentreerd geweest dat ze het meisje niet hadden horen lopen, maar de deur, die bijna nooit gebruikt werd, piepte en knarste zo hard, dat ze het wel móésten horen.

Ariel glipte door de deur toen ze zag dat al die mensen niet vrolijk keken. Maar ik kon er echt echt echt niks aan doen!. Toen de deur dicht was gevallen draaide Ariel zich om.
Waar zou ze terecht gekomen zijn?
Tot haar teleurstelling bleek ze in de tuin aangekomen te zijn.
Maar waarom zouden ze de deur dan dichtdoen? Als hij toch alleen maar naar de tuin leidt?
Toen vielen haar twee dingen op in de tuin.
Het was hier net lente, terwijl het eigenlijk buiten herfst zou moeten zijn, en er stonden bomen in die ze nog nooit gezien had.

Hope you don't mind dat ze nog niet weg is.
Is Goblin al een illusie of nog niet trouwens? Had Jaorassius al een illusie van hem gemaakt?

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 18 sep 2004 20:03

De tuinier keek verschrikt op.

"Wat doe jij hier?" Riep hij uit.

Het was reeds 12 jaar geleden dat er nog iemand deze tuin had betreden zonder zijn uitnodiging, 12 jaar, een hele tijd. De laatste keer dat dit gebeurde had het niks goed betekend. De man die toen was binnen gekomen, had de tuin nooit meer verlaten.

Toen de kleine meid niet antwoordde, maar verschrikt de deur dichtgooide, wierp hij zijn hark weg en begon op haar af te lopen...

Gesloten