Qemwen: Ariel Hillow - Magiërsorde

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 06 okt 2004 20:59

Opeens werd het mistig voor Ariel's ogen.
Vervolgens zag ze allemaal gekke beelden waarvan ze zeker wist dat ze die niet met haar eigen ogen zag, en al zeker neit met al die mist.
Het volgende moment was alles weer normaal.
Ze zag de man hoopvol naar haar opkijken, en glimlachte even naar hem. Wat kón het toch betekenen.
De man greep plotseling haar had beet en trok haar naast zich op de grond. Hij keek haar indringend aan en het werd weer mistig voor Ariel's ogen, en kreeg ze gedetailleerdere beelden door... en begreep ze!

"Uhmm.. u" ze wees naar de man, "wilt dat ik", ze wees naar zichzelf," over dat pad loop "ze maakte loopbewegingen "naar het huis?" besloot ze, een dakje makend met haar handen.
De man keek haar weifelend aan en knikte toen maar.
"Oke! Tot zo dan! Goob, blijf jij hier?"

Ariel liep terug naar het pad, en huppelde in de richting die de manhad aangegeven... hoopte ze.
Al snel kwam ze inderdaad bij het hutje aan dat de man haar had getelepathie-eerd.
Vol vertrouwen dat dit het huis was waar de man zelf woonde, en met nog meer vertrouwen dat hij de deur opslot zou doen, zocht ze in haar zakken naar iets om het slot mee open te maken.
Alleen.. vond ze geen slot op de deur.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 09 okt 2004 19:40

Jaorassius had het contact gevoeld van de wachters met de magister, en hij wist meteen dat het moment eindelijk was aangebroken.

Toen in Aeron de kleine kender was verdwenen in de tuin, had hijzelf het risico genomen om een illusie te creëren in een ander tijdskader, op aanwijzen van de tuinman, die de eindstand van de deur had beschreven. Hij bleek dus toch een 2-tal jaar te vroeg gearriveerd te zijn. Nog een paar maanden en hij had het opgegeven en teruggegaan naar Aeron. Maar nu...

De kender stond op het punt de deur open te doen. De magister zou sterven, maar dat was een risico dat hij wel wilde nemen...

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 12 okt 2004 09:31

Ariel zocht nog wat langer naar een slot, maar vond er geen. Dus probeerde ze maar of de deur niet zo open ging. Misschien gaat het slot wewl vanzelf open als je tegen de deur aan duwt... en jawel, het werkte!
Ariel liep het huisje binnen en keek om zich heen.

En nu zul je me toch echt ff moeten helpen want ik snap het niet meer helemaal.
In wie zn huisje zit ik nou?
En waar is Jaorassius? Lijkt me dat hij die vage gast is die ook de taal niet spreekt van de mensen die er nu wonen?

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 12 okt 2004 19:04

Even uitleggen:

Joarassius wilde voorkomen dat jij terugging in de tijd om alles te veranderen (oorzaak en gevolg theorie) Je zou op je eentje het stichten van Aeron tegen kunnen gaan :lol:

Hij ging daarom zelf naar de tuin, en aan de hand van de kier van de deur als je ze open doet, kan je de tijd bepalen waar je in terechtkomt.

Hij gokte een beetje waar jij terecht zou gekomen zijn, en kwam eigenlijk een paar maand vroeger uit en is blijven wachten op jou. Hij is die kluizenaar die die "vreemd" taal sprak en de magister leerde telepathie te gebruiken op zijn manier. :-D

Get it now?

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 20 okt 2004 17:41

Sorry sorry voor het zo lang niet posten! Jah en dan ga je natuurlijk zeggen dat het niet uitmaakt omdat het toch mijn draadje is, maar dat moet je juist niet zeggen want dan doe ik het de volgende keer wéér. Dus zeg maar gewoon dat het stom was, okay? Thnx :)

Het huisje was heel gewoon ingericht, met een stoel, een tafel en een kast in de kamer, en twee deuren naar andere kamers.
Misschien ligt er wel verband in die kast, bedacht Ariel ze maakte hem open, maar vond niet veel interessants.
Ze liep maar naar de andere kamers en zocht daar, maar ook daar kon ze niks vinden. Waarom komen al deze dingen me toch zo bekend voor? Misschien heb ik wel al eerder geleefd hier. misschien ben ik helemaal niet echt in de toekomst geweest maar altijd al hier. Wel gek dat ik dan die andere taal heb geleerd. Kijk nou deze mantel... zo een had Jaorassius ook!
Ariel hoorde voetstappen buiten.
Oh nee! inbrekers! maar goed dat ik hier ben om ze tegen te houden.

Ariel sprong in een vloeiende beweging achter de stoel, schoof Goblin achter zich ("hee, ik had toch gezegd dat jij bij die meneer moest blijven!") en zette een pijl op haar boog.
Laat ze nu maar eens komen, ha!

Langzaam ging de deur open...
... en Jaorassius stapte naar binnen.
Ariel schrok, ze had nooit gedacht dat Jaorassius een inbreker was, en daardoor liet ze haar pijl alsnog wegschieten. Met een Ploink! werd de pijl in de deur geschoten, vlak naast zijn hoofd. Hij bleef nog even natrillen en Jaorassius keek geschrokken maar ook een beetje geamuseerd naar de pijl, voordat hij hem uit de deur trok.

"Zo, jij hebt heel wat uit te leggen... niet waar, Ariel?"
"Hallo Jorasussi! Ehh.. Jomandasius? Jisu.. Joari.. meneer! Wat bedoel je, ik heb iets uit te leggen? IKbennietdegenediezomaarinbreektiniemandshuis,IKbennietdegenedieraretuinenmiddeninzijntempelheeftstaan,enIKbennietdegenediemijdaarnietvoorheeftgewaarschuwd!"
Ariel had verontwaardigd haar armen over elkaar heen geslagen en keek Jaorassius uitdagend en beledigd aan.

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 31 okt 2004 09:23

Glam?

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 10 nov 2004 13:59

Een vriendelijke lach ontsnapte aan de lippen van de oude priester, en hij brak de pijl in tweeën.

"Mijn kleine kender toch, jij moet nog veel leren van de wegen op het pad van de Magie. Die tuin is onze manier om het ras van de magiërs in stand te houden. Daarin liggen onze lichamen, en wij sturen onze gedachten doorheen de tijd, om projecties van onszelf in leven te houden, en onze kennis verder te geven. Het was nooit de bedoeling dat jij er ooit binnen zou gegaan zijn."

Hij ging moeizaam zitten en vervolgde:

"Ik kwam je achterna, en het lukte bijna, op een paar maanden na dan. Ik ben hier al een half jaar, wachtend op jou, en als je deze week niet was gekomen, had ik het opgegeven, maar hier ben je dan."

"Snap je wat ik je probeer te vertellen?"

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 10 nov 2004 18:05

Ariel staarde hem met open mond aan. Ehh...wat?
"Ja maar... Ja maar jamaarjamaar... dat verklaart nog niet waarom je hier hebt ingebroken! Maar daar gaat het nu niet om, er ligt een man op een paadje hier een eindje vandaan omdat hij zijn knie nogal gebroken heeft ofzoiets omdat hij uitgleedterwijlikalleenmaar eveneenspelletjewildedoen omdatdewandeling zolangduurde. En Goblinisdaarook, maarikkanhier geenverbandvindendus ikweetnietwatiknumoetdoen. Kun jijnietietsdoen?"

Jaorassius onderdrukte een zucht. "Ik wóón hier, dit is mijn huis, en..." Ariel onderbrak hem: "Hoe kan dat nou? Je woont toch in de tempel?"
"Ja, dat ook, maar niet hier... ehm.. nu. In deze tijd. Ik leg het later nog wel eens uit. Ik weet niet of ik iets voor hem kan doen, maar laten we maar even naar hem toegaan, dan zie ik dan zel hoe erg het is."

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 11 nov 2004 18:02

(even bericht aangepast want die man is van "ondergeschikt" belang :lol: )

Jaorassius onderdrukte een zucht. "Ik wóón hier, dit is mijn huis, en..." Ariel onderbrak hem: "Hoe kan dat nou? Je woont toch in de tempel?"
"Ja, dat ook, maar niet hier... ehm.. nu. In deze tijd. Ik leg het later nog wel eens uit."

Er verscheen een frons op zijn voorhoofd en hij zuchtte. "Ik kan voor de oude Magister niets meer doen, hij is al dood."

'Nu moeten we meteen een manier vinden om terug naar onze tijd te geraken, mijn kleine kender, want er staan grote dingen te gebeuren."

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 14 nov 2004 13:57

"Dood?! Wat zielig!! Hij was heel erg aardig! Maar waar is Goblin dan? Die zou op hem passen!"
Als op commando huppelde Goblin op dat moment het huisje binnen.
"Haa Goblin!" riep Ariel uit. Toen wendde ze zich weer naar Jaorassius. "Moeten we nu al terug? Echt waar? Wat jammer, ik heb het dorpje nog helemaal niet gezien. Oh ja, die toren daar he in het dorp, is dat de toren die bij ons in de stad staat of niet? Want het is bijna helemaal precies dezelfde, zo ongeveer.
En die tempel, dat is hoe die eerst was he? Maar de deur was er nog helemaal niet en de tuin ook niet. Maar ik snap het niet want als ik niet in die tuin mocht komen, waarom nu dan weer wel?
Ik denk dat ik toch liever hier blijf want ik weet dat ik over een heleboel jaar nog leef want ik was er zelf bij maar ik snap niet helemaal hoe het dan kan dat ik nu nog leef want ik had eerst helemaal geen herinneringen van deze tijd, maar dan leef ik nu t och gewoon van dez tijd tot vroeger.. nee later... ehm.. waar ik eerst was?"

Jaorassius had het hele verhaal niet helemaal meegekregen, maar het interessseerde hem ook minder dan de vraag: hoe komen we zo snel mogelijk terug?

Ariel ratelde intussen nog verder over de oude tijd en de nieuwe tijd die eigenlijk veel ouder was, en of ze nou jong of oud of eigenlijk niet geboren was, en verviel uiteindelijk in een duscussie met zichzelf.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 14 nov 2004 21:15

Jaorassius probeerde het uit te leggen nadat ze opgehouden had met praten.

"Die tempel zal zeer binnenkort worden verplaatst naar de heuvel waar zich ook de ingang van de tuin bevindt. De toren is inderdaad het stadshuis, dat al die eeuwen overleefd heeft. Het dorp zal nog veel groter worden, en uiteindelijk de stad Aeron worden, die jij ondertussen al hebt leren kennen."

Hij deed de deur open en gebaarde naar de kender dat ze naar buiten moest gaan. Eens buiten nam hij het pad naar de heuvel.

"Er moet een reden zijn waarom dit gebeurd is, alles heeft een reden. Alleen weet ik niet met welke reden we naar hier gezonden zijn. We zullen moeten proberen daarachter te komen. Verstond je iets van wat die andere magiërs tegen je gezegd hebben?"

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 14 nov 2004 22:03

"Nee helemaal niks... of wacht eens, jawel. Die meneer die mij wegbracht naar jou maar toen zijn knie stootte en nu dood is die ging ook tegen mij telepathieën. En dat verstond ik wel. Maar verder niets nee. Ik vond ze wel allemaal heel erg aardig. Wat gaan we nou doen? Blijven we nou hier of gaan we terug? Hoe kunnen we dan terug want de deur is hier toch niet, die deur naar de tuin bedoel ik. En waarom ben jij hier ook? Ik had toch gewoon hier lekker verder kunnen gaan? En hoelang geleden is het nou? Ik snap nog steeds neit hoe het nou zit met hoe oud ik ben, want ik ben nou toch eigenlijk nog niet geboren? Kun je dat niet uitleggen meneer Jorasisisisi? En hoe oud ben jij dan?"

Jaorassius werd gek van de vele vragen, die maar bléven komen, en de meeste negeerde hij dan ook.

(Zou je misschien ff iets kunnen vertellen over wat we nou gaan doen want dan kan ik ook iets meer posten dan gewazel van Ariel)

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 27 nov 2004 15:00

Schopje...

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 27 nov 2004 16:18

:lol: Sorry qem.

Nu moeten we naar die andere magiërs gaan en hen een voorwerp ontfutselen dat we nog zullen nodig hebben later. Dus: we moeten naar het dorpje.

"kom nu maar mee, kleintje. Die vragen van jou worden veel vlugger opgelost dan jij zou willen."

Eindelijk had hij overdacht waarom dit gebeurd was. In het reilen en zeilen in het universum gebeurde niks zonder reden, dus dit ook niet. Hij had nagedacht over de geschiedenis van de stad, en over de tijd waarin ze nu blijkbaar terecht waren gekomen. Dit was de tijd waarin een machtige talisman was verdwenen uit de stad, en daardoor zou binnenkort een huurlingenleger de stad verwoesten, waarna het begin van de definitieve grondvesten zou gelegd worden. Ze moesten zo snel mogelijk naar het dorpje om te zien of ze de talisman niet konden vinden.

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen » 27 nov 2004 16:47

"Echt waar? Leuk! Maar hoe kan dat nou, want ik wil het zo vlug mogelijk,dan kan het toch nooit sneller gaan? Zullen we een wedstrijdje doen? Wie er het laatste is is een dronken trol op zondagmorgen met zeven veren in zijn neus en een worm onder zijn nagel!"
Ariel sprintte weg, zonder te kijken of Jaorassius achter haar aan kwam.

Gesloten