Qemwen: Ariel Hillow - Magiërsorde

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

Qemwen
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Qemwen »

Ariel hoorde een stem en keek om zich heen waar die vandaan kwam.
Een ontzettend grote man, zelfs voor een Groot Mens, liep op haar af. Alleen was dit niet een Groot Méns, maar een grote elf!
"Oh, hallo meneer!" zei ze vrolijk. Ze stak haar hand uit en met een grote glimlach ging ze verder:
"Ik ben Ariel, en dat is Goblin, maar u hoeft niet bang te zijn hoor want het is geen échte goblin alleen maar een konijn en hij is heeeel lief. En hoe heet U? Je bent een elf he? Ik ken een kender die Elf heet, en ik ben zelf ook een klein beetje elf, kijk maar ik heb net zulke puntoren als jij! Ben jij tuinman hier? Dit is echt een heeeel erg mooie tuin! Echt waar, maar hoe komt het dat het hier lente is? En wat zijn die bomen daar? Ik heb ze nog nooit gezien, mag ik er zo es naar kijken?"
Ze tuinier had er geen woord tussendoor kunnen krijgen, maar nu Ariel eindelijk stil was zei hij...

Oeh spannend, maak er wat leux van :p
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring »

Vol begrip voor de kender ebde de woede van de man weg. Doch bleef zijn bewustheid.

"Waarom ben je hier binnengekomen?" vroeg hij nogmaals?

Hij moest niet op het antwoord wachten. Hij kende meer kenders dan hem lief was. Allemaal waren ze even nieuwsgierig, vlug met de tong en ongelooflijk charmant als deze.
"Je weet toch dat je hier nu niet meer wegkan?"

De kender keek een beetje beteuterd.

"Waarom dan niet?" vroeg ze met vernieuwde levenslust?"Goob kan goed deuren opendoen hoor, en ik kan goed in bomen klimmen,en u heeft hier zo'n hoge mooie bomen staan, zodat ik makkelijk..."

Ze staakte haar betoog toen ze de blik van de elf zag.

"Je snapt het niet. In deze tuin staat de tijd stil. Wat hier een seconde is, is in de normale wereld een eeuw. Zou je nu teruggaan, zou alles al enorm veranderd zijn."
Qemwen
Kosmonaut

"Echt waar? Maar dat is toch alleen maar supergoed? Want over een aantal eeuwen heb ik allang die meneer bij het badhuis gehaald, en heb ik al heel veel telepathie geleerd, en heeft Goob heel veel konijnenkindjes, enzo! Ooohh ik blijf hier nog even.
Maar elfen kunnen toch supersupersuper-oud worden? Als jij nu hier de deur uitgaat dan ben je dus al helemáál superdesuper oud!" Ariel dacht een na. "Misschien ben je wel de alleroudste elf die er leeft!"
Met een grote glimlach keek ze naar de elf voor haar. Waarom vond hij het niet leuk?
"Meisje, ik geloof dat je het niet snapt. Je kunt hier niet weg. Nooit meer. Ik snap niet waarom ze de deur niet beter beveiligd hebben, als ze weten dat er in de tempel een kender rondliep. Zeg, de tempel staat er toch wel nog steeds, niet?" hij wachtte even tot Ariel knikte, knikte toen zelf ook en ging weer verder. "In de tijd dat ik hier kwam te zitten, werd de zaal voor de Vervloekte Deur altijd bewaakt door monniken. Is dat nu dan veranderd?"
De telepathie-mensen die daar zaten, waren dat bewakers? Ariel wist het niet zeker, ze zagen er neit zo uit, maar Ariel wist ook niet of bewakers die je naar de gevangenis brachten wel dezelfde soort bewakers waren als de bewakers naar deze tuin.
Uiteindelijk schudde ze van nee "Er waren geen echte bewakers, ze hadden allemaal hun ogen dicht en lieten mij er zó door toen ik heel zachtjes liep."

Jaorassius was geschokt door het binnendringen van de kender in De Tuin. Daarin bevonden zich de lichamen van alle magiërs die ooit succesvol telepathie hadden kunnen bemeesterne, en hun lichamen bleven daar in een eeuwige slaap, zodat zij met hun illusies van zichzefl de dingen die in de wereld moesten gebeuren konden sturen. Hij leefde nu al langer dan een paar Era's, had de opkomst van de stad meegemaakt, maar nog nooit was er een niet-telepathische magiër binnengedrongen in De Tuin. Voor zijn weten waren er sinds zijn toetreding maar twee bijgekomen die écht de telepathie beheersten: Dorna en Norha. De meeste van zijn leerlingen zouden de training niet overleven, eens ze de ware aard van de telepathie hadden leren kennen.

Hij was zowel verontrust als geschokt: wat zou Niko, de Wachter, doen met haar?
Qemwen
Kosmonaut

Damn, dis al de derde keer dat ik opnieuw meot beginnen omdat het steeds weggaat. Stom internet! Stomme pc!

"Ik liep heel erg zachtjes, maar toch werden ze wakker toen ik de deur openmaakte omdat die zo erg piepte en kraakte en toen werden ze allemaal boos maar ik kon er toch ook niks aan doen dat de deur kraakte? Ik vraag me af of ze nu nog steeds boos zijn want ze zijn niet achter me aangekomen... ik ga even kijken hoor!"

Voordat Niko er iets tegenin kon brengen was Ariel naar de deur geglipt en maakte ze die open.
"Oohhhh! Ze zijn weg... maar... alles is weg! Ohnee, daar is een klein dorpje. Maar de hele tempel is weg hoe kan dat nou?"

In drie grote stappen was Niko bij de deur en wilde Ariel tegenhouden, maar zij en Goblin waren er al doorheen gestapt.
Ariel, die met haar gedachten alweer helemaal bij haar Grote Nieuwe Avontuur zat, hoorde niet wat hij haar nog achterna riep:
"Nee meisje, wacht! Je kunt er niet doorheen, dat is gev..."

BOM

de deur viel met een klap dicht.
Wat gek, deze keer kraakte de deur helemaal niet.

Ariel draaide zich om, maar de deur was weg! Wel was er een paar meter verderop een kleine tempel. de vorm en de versieringen herkende Ariel meteen: dit was een deel van de tempel waar ze zojuist in was geweest.
Ze wist dat een groot deel van de tempel later pas was bijgebouwd, dus dan moest ze nu... eerder zijn?!
Ariel krabde aan haar hoofd, maakte denkrimpeltjes in haar voorhoofd en keek schuin naar boven: Hoe zat dit nou weer?
Ze piekerde er niet al te lang over, want:
"Sommige dingen zijn te moeilijk om over na te denken, dus kun je je beter bezig houden met denken over dingen die niet zo moeilijk zijn. Goob, waar gaan we naartoe?"
Ariel draaide zich weer om naar het dorpje. Hmm, dat ken ik niet! Ik dacht dat hier alleen maar Aeron lag en geen kleine dorpjes. Nouja, we zullen eens kijken.

Ariel zag een zandpad en liep er naar toe. Toen vertrokken zij en Goblin naar het dorpje...
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

De wachters hadden haar opgemerkt.

Al jaren hielden zij eenzaam de wacht, onder de grond bij de deur, te wachten op een nieuwe magiër die waardig was bevonden door de Telepathie Meesters. Maar, doch, dit keer was er geen Magiër door de deur binnen gegaan, neen! Deze keer was er een klein meisje, opgewekt, met een vreemdsoortig dier uit de deur naar buiten gekomen.

De wachters zonden meteen bericht naar de OpperMagister in het dorp die midden tijdens zijn maaltijd werd gestoord.

Een half uur later waren hij en de 5 andere magiërs op weg naar de overblijfselen van de oude tempel, en het vreemde wezen waarvan de wachters hem op de hoogte hadden gebracht.
Qemwen
Kosmonaut

Ariel, die niet wist van het bestaan van de Wachters, vervolgde nietsvermoedends haar weg.
Ze had het koud en had er spijt van dat ze haar jas in haar kamer had laten liggen.
Niet veel verderop stond een bosje, en Ariel liep daar even heen om wat takken te zoeken. Niet veel later zat ze bij een klein vuurtje, samen met Goblin, te eten.
Ze zat met haar rug naar het dorpje toe, daarom merkte ze niet dat er mensen aankwamen...
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Nieuwsgierig kwam de Magister naar voren.

Wat voor een wezen was dit? EN wat was het kleine knaagdier dat naast haar bij het vuur zat?

De wachters hadden hem informatie gestuurd over de handelingen van het wezen, en het was zonder twijfel van een vergelijkbare intelligentie als de hunne, maar toch...

een klein takje kraakte en de vorm voor het vuur draaide zich om.

de magiër richtte meteen een schild op rond zichzelf en zijn metgezellen, niet overtuigd van enige goede bedoelingen van het wezen...

Ik kan zo vlug niks meer bedenken: enjoy :lol:
Qemwen
Kosmonaut

Toen Ariel de mensen hoorde, draaide ze haar hoofd om.
Hee leuk, Grote Mensen!
Ze sprong op en stak haar kleine hand uit.
"Hallo! Ik ben Ariel, en wie zijn jullie? Waar ben ik trouwens, is dat Aeron, maar dan vroeger? Jah kijk ik ben hier gekomen door eendeur die er nu niet meer is, omdat ik in een heel-erg-langzame-tijd-kamer zat omdat ik in de tempel verdwaald was en toen allemaal slapende monniken zag en die werden boos op me, snap je?"
De Grote Mensen staarden haar niet-begrijpend aan.
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

De magister schrok even en trok zich toen stilletjes terug. Deze taal, die het vreemde wezen had gesproken, had hij maar 1 keer eerder gehoord...

Voor de anderen in de groep was het onbekend, en ze verstonden haar niet, maar hij, die al zoveel tijd bij de zonderling had doorgebracht, verstond reeds wat woorden, en hij wist dat hij haar zo vlug mogelijk naar hem moest brengen.

Ook hij was uit het niets opgedoken van tussen de wachters, een 10-tal jaren geleden, en sinsdien had hij als een kluizenaar geleefd, met enkel de magister als bezoeker.

Wat had dit, op het eerste zicht kleine meisje, te maken met de andere vreemdeling die zoveel meer wist van magie dan de magister?

:lol:
Qemwen
Kosmonaut

Mn pc is n beetje kapot dus ik kan denk ik een paar dagen alleen maar op school posten, zoals nu.

Ariel probeerde het nog een keer.
"Hallo! Ik ben Ariel.... wie zijn jullie?" Nee, deze mensen snapten haar he-le-maal niet, werd haar al snel duidelijk.
Ze wees met haar vinger naar zichzelf "Aa-rie-jel"

De mensen bogen zich naar elkaar toe en begonnen te mompelen in een taal waar Ariel niks van begreep. Omdat ze niks anders te doen had wendde ze zich maar naar Goblin. "Waar zouden ze het over hebben? Misschien zijn het wel kannibalen, daar heb ik ooit we les over gehoord. Die waren er hee erg vroeger, en nu is het heel erg vroeger, dus misschien zijn dit wel kannibalen.
Dan gaan ze ons ontvoeren en in een heeeeel grote ketel stoppen en die dan op het vuur zetten. Ik hoop wel dat ze dan opschieten want ik krijg het koud..."

De magister legde aan de anderen uit wat hij van plan was. Helaas waren ze het niet allemaal met zijn plannen eens: sommigen meenden dat dat kleine meisje eigenlijk een gevaar in vermomming was.
"Hebben jullie die duivelse taal die ze spreekt neit gehoord? En waarom laat ze steeds al haar tanden zien? Ik ken geen mensenkind dat op zo'n vreemde manier lacht!"

Hee, misschien kan ik ze wel telepathieën, bedacht Ariel.
Ze kneep haar ogen dicht en concentreerde zich helemaal op de Grote Mensen voor haar. Maar helaas, zonder effect.
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

De magister raakte in een hevige woordwisseling terecht met de andere leden van de orde.

De ene helft leek het vreemde wezen meteen te willen doden, ongeacht de gevolgen, terwijl de andere helft haar wilde opsluiten, of tenminste proberen te neutralizeren. Hij was de enige die zijn angst voor het onbekende opzij wilde en kon zetten, en denken aan mogelijkheden om te weten te komen wie en wat ze was, niet wat ze kon doen met hun manier van leven...

Hij was echter de leider, en het maakte niet uit wat de andere vonden. Hij bracht hen tot stilzwijgen met een kreet en stuurde hen met een enkel woord en een gebaar terug : "WEG!"

Toen ging hij naar het vreemde meisje, en met een gebaar maakte hij duidelijk dat ze hem moest volgen, en hij begon uit het bos te gaan, naar het zuiden van de ruines van de tempel...
Qemwen
Kosmonaut

Ariel zag iedereen in de richting van het dorpje gaan, op een iemand na.
Die begon vreemde gebaren te maken, waarvan Ariel dacht dat ze betekenden dat ze die man moest volgen.
Ze zwaaide nog even naar de anderen, maar die waren allemaal al omgedraaid. Dus huppelde ze maar achter die ander aan.
"Psst, Goob... waar denk jij dat we naar toe gaan?" fluisterde ze tegen Goblin.

Lang liepen de magister en Ariel (en Goblin) over het pad, en Ariel begon zich behoorlijk te vervelen.
Ze trok aan de wijde mouw van de man "Zullen we een spelletje doen? Tikkertje ofzo? Of néé, verstoppertje, da's veel leuker! Jij bent hem!"

Ariel rende weg, het bos in, en de magister rende erachteraan: wat als ze toch gevaarlijk bleek te zijn? Dan kon ze maar beter niet los rondlopen...

"Kom terug, meisje! Kom terug!"riep hij in zijn eigen taal, maar dat kon Ariel natuurlijk niet verstaan. Het kleine wezen dat het meisje bij zich had liep opeens voor zijn voeten, waardoor de magister struikelde.
Hij viel met zijn knie op een scherpe, uitstekende steen.
Ariel hoorde een schreeuw en rende terug. Spelletjes zijn niet leuk als iemand er pijn door krijgt.
"Ooohh gaat het een beetje, meneer?" vroeg ze bezorgd.
Ze magister mocht dan niets van haar woorden snappen, hij wist door haar toon toch wat ze bedoelde. Hij probeerde te glimlachen, en keek het meisje aan, maar haar blik was intussen al op de grond ericht, waar het nat en rood was van het bloed.
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Sorry qem, maar we hebben andere plannen met die kleine kender van jou. :lol:

Pas je post aan dat je WEL met hem meegaat, geen ongevallen ofzo. :-D
Qemwen
Kosmonaut

Ja tss kan die kerel niet eens zichzelf genezen?
Zorg er maar voor dat hij weer kan lopen!
Je denkt toch niet dat Ariel braaf over een saai weggetje gaat lopen? Dan ken je haar nog niet!
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

We gaan gewoon verder: :lol:

Hoewel hij nog net een klein glimlachje op zijn gezicht kon houden, voelde de magister dat dit bloedverlies veel ernstiger was dan eerst gedacht. Een stuk bot stak uit zijn been en hij zou zeker sterven aan een ziekte als hij niet vlug naar het dorp kon gebracht worden.

De enige die echter op tijd zou kunnen zijn was de kluizenaar.

Hij besloot zijn kennis, die hij had gekregne van diezelfde kluizenaar, te proberen op dit vreemde wezen: hopelijk was zij ontvangkelijk voor deze nieuwe vorm van geestesoverdracht, telepathie genoemd door de oude man.

Hij stuurde hara eerst een paar beelden van de te volgen weg, om uiteindelijk een paar seconden lang te eindigen met een beeld van zijn hut, ten zuiden van de tempel.

Nu maar hopen dat ze begreep dat ze bij hem hulp moest gaan zoeken... 8)
Gesloten