Nahimana Tala: Rona Deeds - Gilden

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Nahimana Tala: Rona Deeds - Gilden

Ongelezen bericht door glamdring » 05 sep 2004 13:16

Naam: Rona Deeds
Beroep: Opportumiste - huidig baantje: verkoopster bij een juwelier/edelsmid
Leeftijd: 25
Ras: mens
Bezittingen: Dolk, zakje met wat kruiden, gelukskristal, tas met kleding

Achtergrond:
Rona’s moeder Rania volgt een studie bij de magiersorde. Ze is een van de weinigen die begiftigd is met behoorlijke magisch gaven, mits deze goed worden getraind.
Rania werd overvallen toen ze voor de magiersorde even de stad uit moest. Ze werd bestolen en .... negen maanden later werd Rona geboren. Rona heeft wel wat van haar moeders magisch gaven geerfd, maar die zijn nooit echt ontwikkeld of getraind in de jaren dat ze bij haar moeder heeft gewoond.
Op haar 12de werd Rona aan haar lot overgelaten, omdat haar moeder zich weer volledig wilde gaan wijden aan haar studies binnen de magiersorde. Ze was toen een jonge bloem in de knop en ontdekte al snel dat ze via haar uiterlijk (rossig/blond halflang haar en helder blauwe ogen met een vrouwlijk figuur) veel gedaan kon krijgen en dat er vele deuren werden geopend. Naar mate ze ouder werd begon ze meer te doen met deze wetenschap. Al snel werd zeer zeer behendig in het ontvreemden van sierarden en dure kleinigheden van de dames en heren die ze tegenkwam of die haar in hun huis binnen lieten. Op haar 17de werd ze al door verschillende dure heren en dames als gezelschap meegenomen op diverse reizen. Ze kreeg verschillende bijnamen als 'Sweets' en 'The Rose' en werd een jonge vrouw waar (met name oudere) mannen graag mee werden gezien.

Op een van deze reizen werd ze door iemand benaderd die haar een hoop geld boodt om haar reisgezel te doden. Aangezien er goed geld mee te verdienen was, heeft ze het aanbod geaccepteerd en werd de heer in kwestie zonder al te veel moeite vergiftigd. Daarna werd ze nog enkele malen voor soortgelijke klusjes ingehuurd waarbij het ging om oudere heren en dames die werden geacht 'verder te trekken' om op die manier hun eigendommen aan familie over te dragen. Alles bij elkaar heeft ze een 4 tal moorden op haar geweten, waarvan ze nooit openlijk is verdacht.
In de tijden dat ze niet met rijke lieden op stap was, zocht ze werk bij een van de vele winkels in de stad. Met name werk waarbij ze geen vuile handen zou krijgen. Haar uiteindelijke doel is zichzelf ergens een positie verwerven waarbij ze zonder veel te werken toch in luxe kan leven. Momenteel heeft ze een baantje als hulpje/verkoopster bij een edelsmit.

Lijst:
2 Acrobatiek
0 Acrobatiek (om je recht te houden in een storm)
3 Acteren
0 Adelstand
-1 Afdingen (tegenhouden van…)
0 Algemene wereldkennis
-2 Bakkerskunsten
-1 Beeldhouwkunst
3 Camouflage
-1 Chantage
5 charme
2 Dansen
-1 Dierkunde
-2 Discussieren
3 Echtheidskennis
3 Etiquette
0 Filosofie
5 Geduld
-1 Geneeskunde
3 Gifmengerij
-1 Godenleer (kennis van het Pantheon)
-2 Gokken
-4 Handelsleer
-2 Heraldiek / krijgskunst / moed
-5 Het roer bedienen
3 Hygiene
0 Kleermakerskunsten
-2 Kleurenkunde
-1 Knopen/ontknopen
0 Koken
-3 Leiderskunsten
2 Lezen en schrijven
3 Liegen
-1 Lotsaanvaarding
0 Magie
-4 Metaalbewerking
-3 Offerkunde
3 Opmerkzaamheid / details meteen zien
0 Opstandigheid
-3 Opzichterskwaliteiten
-2 Penseelkunde
-1 Podiumkunsten
-1 Raadgeven
-2 Schrobben
-4 Slagerskunsten
3 Sluwheid
2 Snelheid
-4 Steen kappen
4 Stelen
0 Strategie
1 Vechten
4 verdraagzaamheid
0 Verhalen vertellen
2 vertrouwen wekken bij de klanten
1 vreemde taal spreken
-2 Woudlopen
-1 wreedheid
5 Zakkenrollen
-5 Zwemmen

Wapens:
Dolk 2
Zwaard -1
Bijl -2
Stok 1
Rapier -5

Nahimana Tala, en alleen Nahimana Tala, mag hier nu beginnen te posten. De bedoeling is dat je begint in een herberg/handelaarsstand/badhuis of andere plaats waar je in contact kan komen met mensen van de groepering waar jij in wil zitten. Je wordt zoiezo opgenomen, maar de manier waarop je contact zoekt zal je beginrang en extra punten bepalen. Wees dus origineel en niet te haastig.

Veel plezier.

Mod van dienst in dit topic: GLAMDRING

Ian, de meestersmid, kon niet beter gezind geweest zijn op deze avond. Hij was uitgenodigd op een etentje bij één van de meest belangrijke addellijke heren van de stad, had een mooie vrouw naast zich lopen. En niet zomaar een vrouw, neen! Ze was op de koop toe ook nog eens de werkneemster van zijn grootste rivaal, de edelsmid. Duidelijk tevreden dat hij haar had kunnen overhalen om met hem mee te gaan, liep hij met haar aan de hand naar de grote binnenplaats, waar de gastheer en vrouw hen stonden op te wachten.

Wist hij veel dat de vrouw aan zijn arm minder goede bedoelingen had dan enkel haar baas jaloers te maken...

Veel plezier Nahimana :lol:

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 07 sep 2004 17:04

Terwijl Rona naast de meestersmid liep moest ze even terugdenken aan hoe het allemaal was begonnen. Eerst de lange reis om in Aeron te komen, niet iets dat ze vaak wilde doen, achterop een rammellende kar. Daarna dat briefje aan het prikbord in de herberg waardoor ze een baantje bij een edelsmid te pakken had kunnen krijgen. Perfect. Er bestond geen betere plek om de 'gegoede burgerij' te ontmoeten en te bestuderen. Het was niet zo moeilijk geweest om de edelsmid te overtuigen dat haar kwaliteiten precies waren wat hij nodig had om zijn juwelen aan de man te brengen. Nu had ze alleen nog een vaste verblijfplaats nodig, want ze kon toch niet altijd in de herberg blijven slapen. Maar, zo had Rona bedacht, dat had geen haast.

Ze keek naar Ian en glimlachte. Ze had een beetje moeilijk gedaan toen hij in eerste instantie had gevraagd of ze hem de eer wilde geven hem te vergezellen naar dit etentje. Natuurlijk was er geen sprake van twijfel geweest. Dit waren precies de dingen die ze nodig had om het wereldje van de adel binnen te komen. Zoals ze had verwacht had Ian het niet direct opgegeven en uiteindelijk had ze toegegeven op het moment dat haar baas had geroepen. "Op stap?! MET HEM?"
Even had ze nog overwogen om een van de kettingen van haar baas aan te doen, maar ze had bedacht dat dat net iets teveel van het goede zou zijn. Dus had ze zich de rol aangemeten van een onschuldige jonge vrouw die met Ian op stap ging. Ze plukte een pluisje van Ian's jas af met haar vrije hand en lachte hem vriendelijk toe. "Ik vind het allemaal best spannend. Ik hoop dat ik niets stoms doe vannavond, waarmee ik je in verlegenheid breng." Ze bloosde een beetje. "Denk je dat er nog meer gasten zijn?"

Toen ze bij de gastheer en gastvrouw aankwamen zakte ze netjes door haar knieen, waarbij ze een knikje maakte met haar hoofd, wachtend tot Ian haar aan hen zou voorstellen. Ondertussen merkte ze met een snelle blik op ze te gast waren bij een aardig welgesteld paar, tenminste als de ringen een indicatie waren. "Mag ik u voorstellen.. Rona Deeds." Rona sloeg haar ogen op met een en keek de gastheer onschuldig aan. "Aangenaam heer, dame" zei ze zachtjes met een kniktje naar de gastheer en gastvrouw.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 07 sep 2004 20:52

De heer des huizes werd een beetje moe van dit hele gedoe.

Reeds 20 gasten had hij moeten verwelkomen, en dan niet alleen deze avond, neen! Elke vrijdagavond van de maand was het weer zover: adellijken en de clerus, die samenkwamen bij zijn thuis, om Zijn eten op te eten, ZIJN salon overhoop te gooien, en dan vooral: ZIJN humeur te verstoren.

Maar, bingo! Wat gebeurde er hedenavond? Wie was dat knappe, jonge ding dat aan de hand van zijn minder geliefde gast Ian meeliep?

Bij de goden, sinds de dag van zijn 25ste huwelijksverjaardag met dat oude ding naast zich, had hij zich niet meer zo opgewonden gevoeld, nooit meer zo gewillig om er goed uit te zien voor een ander.

Deze meid had het potentiaal om zijn hart te doen overslaan. Mogelijkerwijs zou hij zijn charmes moeten aanwenden vanavond, iets waar hij nu al reeds erg naar uitkeek. :lol:

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 10 sep 2004 07:11

De gastheer nam haar hand en gaf haar een handkus. Een blik was voldoende. Bingo! De aandacht is getrokken. Rona richte zich tot de gastvrouw. "Het is zeer vriendelijk van u dat u Ian en mij wilt ontvangen. Ik verheug me op een deze avond." "Rona, was het toch? Ik kan niet zeggen dat ik u al eerder heb gezien. Verblijft u al lang in Aeron?" "Nee vrouwe, ik ben slecht enkele weken geleden naar Aeron gekomen. Gelukkig vond ik snel werk." De gastvrouwe glimlachte "Vandaar dat we u nog niet eerder hebben gezien. Waar werkt u nu?" "Bij de edelsmid, als verkoopster."
Er werden nog wat beleefdheden heen en weer uitgewisseld en Ian en Rona werden verder geleid naar de salon in afwachting van het eten. Rona gaf haar ogen goed de kost, er liep een keur aan adel rond in de salon. Niemand leek echter erg geinteresseerd in Ian. Blijkbaar is Ian toch niet zo belangrijk binnen dit gezeldschap als hij zichzelf vindt. bedacht Rona. Ze keek naar de portretten die aan de muur hingen en naar de snuitserijen die op het dressoir stonden. Ze veegde een lok haar uit haar gezicht en zuchte lichtjes. Als ze pech had ging dit een lange avond worden.
Rona besloot maar een praatje te maken met Ian. "Ian, jij bent meestersmid he? Wat doe je dan allemaal precies?"

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 11 sep 2004 19:46

Ian keek verwonderd naar zijn zijde, waaraan de knappe jonkvrouw nog steeds schreed.

Ze stelde hem zowaar een vraag. Ze wilde niet alleen maar mee met hem om tussen de adel te komen, maar vond hem nog interessant ook! Wacht maar tot de mannen in het badhuis dit hoorden.

"Oh, meisje toch, ik doe alles! Alle juwelen die je in deze kamer ziet ,alle goud en edelstenen in de hogere kringen, zijn eerst via mijn werkplaats gepasseerd! Zoals overlaatst, toen de markiezin van Gène-Eurlat een armand had bestelt. Ik heb moeten zweten om hem op tijd af te krijgen, maar ik moet zeggen, wat een staaltje meesterschap heb ik me daar toch weer neergezet! Jaja, ik kan voorzeker zeggen dat ik debeste smid ben uit heel de stad.

zelfs de kapitein bestelt bij mij, wistj e dat?"

Hoogingenomen met zichzelf keek Ian de kamer rond en zag in een hoekje een potentiele koper zitten: een man die een oude ketting aanhad.

"Excuseer mijn lief, meng je maar even tussen de gasten, dit is een jobopportuniteit!"

en hij laat haar daar achter, hopeloos alleen...

(yeah right! :lol: ) laat je charmes werken girl!

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 14 sep 2004 13:26

Nou, fraai is dat. Ik hoef er dus niet op te rekenen dat hij me gaat introduceren. Nou ja, wat had ik ook verwacht. Ze keek rond. De salon was ondertussen gevuld met een 24 tal personen. De meeste waren adel, dat was duidelijk te zien. Een paar anderen waren zoals Ian deel van 'het gewone volk'. Ze zouden vast de betere posities bekleden, maar het niveau van de adel haalde ze niet.

Het verschil was zo eenvoudig te zien. De kleding van de adel was van fijner materiaal gemaakt, ongetwijfeld door de betere kleermakers, misschien zelf overgebracht uit een ander land. De juwelen die de vingers, pols, hals sierden waren van betere kwaliteit en natuurlijk straalde velen van hen een eigendunk uit waar je u tegen zou zeggen. En het was vaak precies die eigendunk die tegen hen gebruikt kon worden. Rona zucht lichtjes. Haar idee om binnen de hogere kringen een kijkje te nemen werd er niet eenvoudiger op. Ik kan natuurlijk niet op een willekeurige persoon afstappen.

Haar blik viel op een echtpaar dat net was binnengekomen. De heer in kwestie stond al uitgebreid te praten, terwijl de dame een beetje verveeld voor zich uit stond te kijken. Rona nam haar op. Ze was wat ouder, stevig gebouwd en zag eruit als iemand die op de hoogte was van alle nieuwtjes die in de stad de ronde deden. Geen adel, maar die kent dan vast ook veel van deze mensen.
Enkele blikken volgde haar toen ze in de richting van deze dame liep.

"Mag ik mezelf voorstellen? Rona Deeds. Mijn tafelgenoot heeft me achtergelaten voor ... jobopportuniteit.. zoals hij het noemde." "Maar kind, natuurlijk mag je dat. Ik ben Betrijs." Ze leek helemaal in haar nopjes omdat er iets nieuws voor haar voeten kwam. "Wie is dan wel die man die je aan je lot heeft overgelaten?" "Ian, de meestersmid, mevrouw." Betrijs keek even rond. "Natuurlijk wie anders." ze zuchte "Die man zal het nooit leren. Maar zeg eens, ik heb je hier nog niet gezien? Nieuw in de stad?" Rona knikte. "Ja, ik heb momenteel werk bij de edelsmid. Eigenlijk ken ik nog bijna niemand in Aeron. En hier al helemaal niet." Betrijs lachte. "Tja, dit zijn ook niet de mensen die je dagelijks tegen zou komen. " Rona glimlachte terug terwijl Betrijs een heel relaas begon af te steken of wie dan wel wie was.
"De oude mand waar Ian nu mee staat te praten.. dat is de oude Graaf Beral. De laatste in zijn lijn, ongetrouwd en kinderloos. Hij is ooit verloofd geweest, maar zijn verloofde kreeg een vreselijk ongeluk. " Op zachte toon ging ze verder."Ze zeggen dat er van zijn graafschap financieel niet zoveel meer over is. Hoewel er ook verhalen gaan over een grote schat aan goud en juwelen die hij in zijn huis heeft verstopt. Ik geloof nooit dat Ian bij hem geld gaat lospeuteren." Kijk, dacht Rona, dat soort weetjes zijn interessant. Betrijs keek rond. "O, en dat daar dat zijn baron Grisal en zijn vrouw, zeer welgestelde mensen. Sommigen denken dat ze banden hebben met de mafia of admiraal Fergas, ik persoonlijk denk dat ze gewoon op erg goede voet staan met Olgises." Rona bekeek baronnes Grisal, ze had een duur uitziende armband aan waarvan het sluitinkje dermate was dat als ze de armband zou ontvreemden iedereen zou denken dat ze de armband zou zijn verloren. Maar dat was niet voor deze avond. Niet nu ze voor het eerst in deze cirkels binnen kwam.

*Tjonge jonge, dit valt nog niet mee zeg.. :duizel: Ik heb geen idee wat ik aan het doen ben :$ *
*Edit: hum een paar typo's eruit gehaald. :) Op het werk engels en tienduizende wisselingen van spellingsregels. Ik word oud denk. :P
Laatst gewijzigd door Nahimana Tala op 15 sep 2004 06:52, 5 keer totaal gewijzigd.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 14 sep 2004 19:22

Je moet wat letten op je schrijffouten denk ik (nivo -> niveau, circles ->cirkels :lol: )

Ik post hier straks nog wel ff iets, moet nog ff nadenken welke opdracht ik je ga geven.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 15 sep 2004 07:23

Terwijl Betrijs door bleef pratenover de verschillende personen in de salon, keek Rona luisterend rond. Haar gedachten dwaalde af. Niemand kende haar in deze stad. Niet als 'the Rose' of ‘Sweats’ zoals ze werd genoemd in haar geboorteplaats. Ze kuchte en legde daarbij haar hand op haar borst. Onder de stof voelde ze het onzichtbare zakje poeder dat ze eigenlijk altijd bij had. Niet dat ze plannen had om het te gebruiken, maar het was eigenlijk deel geworden van haar standaard routine. Aankleden, zakje poeder op zijn plaats en Rona was klaar voor een nieuwe dag van haar laatste opdracht. Die opdracht had ze nog uitgevoerd voor ze was vertrokken naar Aeron. Het had lang geduurd. Langzaam was de oude baron ziek geworden, tot grote vreugde van zijn nakomelingen... Niemand had enig idee dat Rona daarmee te maken had, alleen zijn oudste zoon natuurlijk. Natanial had haar benaderd en had haar vervolgens gezorgd dat ze in huis werd opgenomen als gezeschapsdame. De perfecte positie. Ze wist eigenlijk nog steeds niet hoe hij erachter was gekomen dat Rona hiertoe in staat was. Er was slechts een heel selecte groep mensen geweest die op de hoogte waren van Rona’s kunnen met gifjes, aangezien ze er redelijk spaarzaam mee omging.

Rona schrok op uit haar gedachte toen er een belletje rinkelde. “Dames en heren wilt u mij volgen naar de eetzaal?” Een bediende, strak in het pak, wees de gasten naar de eetzaal. Rona keek rond. “Waar is Ian gebleven?”

*Type ik nog wat verder, als het moet haal ik het weer wel weg.*

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 16 sep 2004 20:28

ik ga ff verder waar we ian het laatst hebben achtergelatne eh

"Mijn beste Beral, hoe gaat het met je jongen!"

De oude graaf keek langzaam op. Zijn ogen roodomkringd, zijn mond gerimpeld en wangen spierwit. Het zou niet lang meer duren eer deze man het loodje zou leggen, dacht de smid.

De man lachte zijn gele tandne bloot, probeerde op te staan, wat niet lukte, en liet zich dan maar terug in de zetel zakken.

"Ian," Zei hij met raspende stem," Wat leuk dat jij ook hier bent!" Het klonk niet zoals de zin het zou vermoeden. Koud, zonder gevoel en met afgunst werd de zin uitgesproken.

Vervolgens ging alles zo snel, Ian zou zich tot aan zijn dood niet meer herinneren hoe het ooit had kunnen gebeuren.

De graaf keek heel vlug spichtig rond, alsof om te kijken of niemand hen in de gaten hield, toen sprong hij vliegensvlug op, legde een korte dolk op Ians keel en sleurde hem mee naar de achterkamer...

:lol:

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 17 sep 2004 12:32

Rona bleef rustig in afwachting van Ian. Alle gasten druppelden de eetzaal binnen, maar Ian kwam niet. Vreemd, ik kan me niet voorstellen dat hij me zomaar laat staan hier. In de salon was Ian in ieder geval niet meer. Rona keek voorzichtig de eetzaal binnen. Er waren nog drie stoelen leeg, verder had iedereen zijn plaats al ingenomen. "Excuseer." sprak ze tegen de bediende. "Ik geloof dat ik mijn tafelgenoot ben misgelopen. De meestersmid? Is hij misschien vertrokken?" De bediende keek haar aan. "Geen van de gasten is vertrokken na binnenkomst mevrouw."
Rona wist niet zo goed wat ze nu moest doen. Naar binnen gaan zonder Ian? Of moest ze hem gaan zoeken? Ze kon toch ook niet zomaar door het huis gaan zwerven? Ze was er te gast. Spontane wandellingen door het huis zouden wel eens een verkeerde indruk kunnen wekken. "Misschien kunt u voor mij op zoek gaan naar hem? Hij moet haast wel zijn afgedwaald." Ze bleef een beetje ongemakkelijk bij de ingang naar de eetzaal staan, zichzelf koelte toewuivend met haar hand.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 20 sep 2004 20:00

*slaat zichzefl tegen het hoofd* ik moet echt ophouden met dingen te lezen om daarna niet meteen te antwoorden. Ik dacht dat ik al gepost had, 1000x sorry :$

"Zozo oude jongen"Fluisterde de graaf in het oor van de meestersmid:"JIj dacht mij zomaar kunnen blij te maken met een gratis halssnoertje?"

Hij drukte de dolk iets steviger tegen de nek van de man, die door het angstzweet helemaal glibberig was geworden

"En dan nog het lef om met een moordenares en gifmengster naar het feest te komen." Hij spuugde op de grond.

Het wit trok uit het gezicht van de smid. Een gifmengster? Die lieve verkoopster van zijn rivaal?

"Je liegt" wist hij stil uit te brengen

"Ooooh jah, tuurljik, mijn jongen. Al wat jij mooi vind, dat is puur en rein eh, zoals die valse diamanten die je verkocht hebt aan Gravin De Noblesse. Nu, onze "sweats" heeft haarn aam niet gestolen nietwaar?"

"Waar heb je het over?" stamelde de bedreigde.

"Oh, die meid waarmee je binnenkwam. Maakte onze Leenheer van kant een paar jaar geleden. In onze opdracht natuurlijk. IK vraag me af wat ze hier komt doen. Haar handelsterrein lag vroeger een heel stuk meer zuidelijker."

Hope you like it :-D

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 21 sep 2004 07:12

"Volgens mij heb ik hem het laatst gezien samen met graaf...Beral? Heeft u die misschien gezien?"
De bediende dacht even na en schudde zijn hoofd. "Het zou kunnen zijn dat ze zich hebben teruggetrokken om over iets zakelijks te spreken. Dat is niet geheel ongebruikelijk. Als u wilt kunt u zelf even gaan kijken in de achterkamer, daar worden de meeste gesprekken gevoerd."
Rona keek naar de deur naar de achterkamer. "Dank u." Ze liep naar de deur en klopte "Ian? Ben je daar?" Ze luisterde, er klonk wel geluid in de achterkamer. "Ian?"

:lol: Maakt niet uit.. ik wacht wel.. Straks mag jij een maand op mij wachten... Vakantie van 10 oktober tot 7 november. :P

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 23 sep 2004 18:17

De dolk verschoof even toen de graag opkeek naar de gimengster in de deur, net genoeg voor de smid om de situatie naar zijn hand te zetten.

Hij gaf de Oude man een stomp in zijn maag zodat hij achterover viel, de dolk wegvliegend zonder schade aan te richten.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 24 sep 2004 06:42

Er klonk gestommel van achter de deur. "Ian? IAN? Is alles ok?" Ze opende de deur en zag de graaf opkijken. Op datzelfde moment gaf Ian hem een dreun in zijn maag en viel hij achterover. Er vloog een dolk door de lucht. "Wat..." snel deed Rona de deur dicht. "..wat gebeurt hier allemaal. Ian waarom sloeg je die man? En waar komt die dolk vandaan. O jeetje...." Ze wuifde zichzelf koelte toe terwijl en keek de beide mannen verward aan, terwijl ze in haar hoofd alles op een rijtje zette.

Het viel haar op dat Ian haar een beetje anders aankeek dan voorheen. Ze glimlachte voorzichtig naar hem. De graaf probeerde omhoog te komen. Rona liep aarzelend naar de oude graaf en hielp hem omhoog. Nu ze zo dicht bij hem kwam en zijn gezicht beter zag, kwam er een vage herinnering naar boven. Ken ik deze man? Hij lijkt me zo bekend, maar waarvan dan. "Ian, zou je de graaf niet even helpen? " Ze richte zich weer tot de graaf. "Gaat het graaf Beral?"

Beral, Beral. Beral! Natuurlijk! De klus voor Reinaar van vier jaar terug! Plots wist ze het weer. Een aantal jaar terug had ze haar vierde en tot dusver laatste klusje aangenomen om een leenheer 'naar een beter oord' te laten vertrekken. Ze had de opdracht gehad van ene Reinaar. Op een als feestje ingeklede bijeenkomst had ze graaf Beral ook zien rondlopen. Ze waren zelfs aan elkaar voorgesteld. Ze keek de graaf aan en glimlachte. Toen had hij er nog jonger uitgezien. De tijd was voor hem blijkbaar hard gegaan. Zou hij mij ook herkennen? En, niet onbelangrijk, is hij op de hoogte van de klus van toen?? Als dat zo is... dan heb ik nog een appeltje te schillen met Reinaar. En .. wat heeft hij dan zojuist tegen Ian verteld? Bij die gedachte flitste er een felle blik door Rona's ogen, die alleen voor de graaf zichtbaar was.

Rona probeerde op een rijtje te zetten wat het verstandigste was. Duidelijk laten merken dat ze hem kende, of het voorlopig voor zichzelf houden en afwachten. Ze besloot maar even af te wachten. Ze wist niet precies wat er speelde. De graaf was dermate veranderd door de ouderdom dat doen alsof ze hem niet direct had herkend toch wel geloofwaardig zou zijn.

Op onschuldig toontje sprak ze. "Heren, ik weet niet wat hier speelt, maar onze gastheer wacht."

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 24 sep 2004 20:08

"Ach doe niet zo meisje" Reageerde de graag geërgerd terwilj hij zich probeerde op te richten.
"Je gezelschap weet reeds een paar minuten nu dat jij eigenlijk op niets meer uit bent dan zijn geld."

Hij grijnsde vals naar de vrouw, die nu onzeker leek over wat te doen.

"Is dat wa, wa, waar?" stamelde de smid, die zijn date met grote ogen aankeek.

Gesloten