Lunaneia Maneschijn: Elladan Niguel, Ninja-Clan

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

Gesloten
Chaman
Hemelkenner

Lunaneia Maneschijn: Elladan Niguel, Ninja-Clan

Ongelezen bericht door Chaman » 01 sep 2004 21:28

Naam: Elladan Niguel
Leeftijd: 16
Ras: Half-Elfs (Moeder - half dark-, half high-elf, Vader - mens)
Bezittingen: Veel, belangrijkste Paard, dolkrapierninjawapens, ninjacape.
Uiterlijk Elladan is 1.77 lang. Hij heeft steil, zwart haar dat tot op zijn schouders valt en donkergele ogen. Hij heeft een puntige kin en puntige oren, die hij van zijn moeder heeft geërfd. Zijn huid is erg bleek, doorschijnend wit. Overdag, als 'gewone inwoner' van de stad Aeron draagt hij de kleding die onder de plaatselijke adel gebruikelijk is, maar 's nachts gaat zijn magere gestalte schuil onder een zwarte mantel met kap. Hij bezit een paard Fingon. Fingon is zwart en slechts trouw aan Elladan. Ieder ander die bij Fingon in de buurt komt loopt grote kans op een beettrapiets anders pijnlijks.
Achtergrond en Karakter. Omdat Elladan gedeeltelijk dark-elfs is en zijn uiterlijk vrij veel op dat van een dark-elf lijkt, wordt hij door de meeste mensen ontweken. Hij heeft nooit veel vrienden gehad, mede dankzij het feit dat niet erg verdraagzaam is. Als iemand iets tegen hem zegt hapt hij daar meteen op in. Dat hij nooit welkom was bij andere kinderen gaat nog, maar hij is meerdere malen met de dood bedreigt, enz. Dit is de reden dat hij zich nu bij de ninja's heeft aangesloten, om wraak te nemen. Elladans familieleden van vaderskant en vader, de menselijke Nigueli zijn adellijk, zodat hij nu ook van adel is. Elladan is ook vrij kunstzinnig aangelegd, maar omdat enkele van zijn grootste vijanden bij het schildersatelier waar hij les krijgt ook les krijgen, is hij daar weggelopen. Omdat hij veel gepest is in zijn jeugd zijn zijn leiderskwaliteiten niet erg goed. Omdat hij van adel is heeft hij een goede opleiding genoten, en weet vrij veel van de wereld af, leest en schrijft goed, filosofeert en weet ook goed hoe de wereld der goden in elkaar zit.
Op zich is hij best wel moedig, maar om die moed voor het 'vaderland' te geven... Elladan beschouwt Aeron, hoewel hij er geboren is, slechts als tijdelijke woonplaats. Mede dankzij zijn jeugd heeft hij eigenlijk een hekel aan de moed van sterven van je vaderland en stad. Hij staat er nogal sceptisch tegenover, en zal zijn leven hooguit voor zichzelf geven - hoewel hij daar nog niet eens erg zeker van is. Misschien dat als hij ooit nog een goede vriend/vriendin krijgt...

Lijst (op alfabetische volgorde)

- Acrobatiek -5
- Acrobatiek (op zee) -2
- Acteren 2
- Adelstand 4
- Afdingen (tegenhouden van…) -3
- Algemene wereldkennis 3
- Bakkerskunsten -3
- Beeldhouwkunst 3
- Camouflage 4
- Chantage -4
- charme -2
- Dansen 0
- Dierkunde 0
- Discussieren 2
- Echtheidskennis 4
- Etiquette 2
- Filosofie 2
- Geduld 5
- Geneeskunde 1
- Gifmengerij 4
- Godenleer (kennis van het Pantheon) 3
- Gokken -5
- Handelsleer -5
- Heraldiek krijgskunst moed -3
- Het roer bedienen -4
- Hygiene 4
- Kleermakerskunsten -3
- Kleurenkunde 0
- Knopenontknopen 3
- Koken -4
- Leiderskunsten -2
- Lezen en schrijven 4
- Liegen -1
- Lotsaanvaarding 0
- Magie -4
- Metaalbewerking -5
- Offerkunde 0
- Opmerkzaamheid details meteen zien 3
- Opstandigheid 2
- Opzichterskwaliteiten -2
- Penseelkunde 4
- Podiumkunsten 2
- Raadgeven -1
- Schrobben -4
- Slagerskunsten -4
- Sluwheid 6
- Sluipen 4
- Snelheid 2
- Steen kappen -5
- Stelen 3
- Strategie 0
- Vechten 0
- verdraagzaamheid -3
- Verhalen vertellen 2
- vertrouwen wekken bij de klanten -2
- vreemde taal spreken 3
- Woudlopen 2
- wreedheid -5
- Zakkenrollen -5
- Zwemmen 3

TOTAAL 0

Wapens
Dolk 3
Zwaard -5
Bijl -5
Stok -1
Rapier 4
Pijl en boog -2
(optioneel als ninja) - Ninjasterren 3
(optioneel als ninja) - speciale vechtstokken 3

Lunaneia, en alleen Lunaneia Maneschijn, mag hier nu beginnen te posten. De bedoeling is dat je begint in een herberg/handelaarsstand/badhuis of andere plaats waar je in contact kan komen met mensen van de groepering waar jij in wil zitten. Je wordt zoiezo opgenomen, maar de manier waarop je contact zoekt zal je beginrang en extra punten bepalen. Wees dus origineel en niet te haastig.

Veel plezier.

Mod van dienst in dit topic: CHAMAN

Elladan, geduldig als altijd, wachtte rustig af tot het juiste moment daar was. En hij wist dat dat moment niet ver weg meer was. Nee, bijna was het tijd... Bijna was de tijd rijp om te doen wat gedaan moest worden, de volgende stap in Elladan's nog jonge leventje. Slechts zestien jaren was hij, maar nu al was hij zo sluw als de Gara en had hij het geduld van een oude man op weten te bouwen. Met veerkrachtige stappen liep hij het plein over, op weg naar zijn nieuwe lot...

Lunaneia Maneschijn
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Lunaneia Maneschijn » 02 sep 2004 16:58

Het was druk op het marktplein. Elladans blik viel op een badhuis, bestemd voor de hogere adel. De eigenaar was Nogimis. Langzaam liep hij richting het gebouw. Hij had zich aangewend vrijwel geluidloos te gaan lopen, in combinatie met zijn uiterlijk lieten mensen hem dan meestal wel links liggen. Hij trok zijn bovenlip op in een grijns, zijn in verhouding lange en puntige hoektanden ontblotend. Hij ging het badhuis binnen, dat voor het grootste deel van marmer was gemaakt. Op de grond van de hal lag een mozaïek van gekleurde stukjes marmer dat Aerona, de beschermgodin van de stad Aeron uitbeeldde. Het was met vaardige hand gemaakt, maar Elladan dacht dat hij het zelf beter zou kunnen. Hij bekeek het mozaïek nauwkeuriger, en mompelde enkele fouten voor zich uit. "Dus jij zou het beter kunnen, jongen?" Een amusante stem deed hem opschrikken. Schuin achter hem stond een man die hij niet kende.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 02 sep 2004 21:00

Een grote grijns was duidelijk op het gezicht van de man te zien. "Ik liet je toch zeker niet schrikken he?" vroeg hij, waarna hij een professionele houding aannam: "Ik ben Pavlo, een van de badmeesters. De kleedkamers zijn die kant op," de man wees naar links, "de baden en het luxe gedeelte zijn daarheen," de man wees naar rechts, "en als u het hier al voor gezien houdt, dan is de uitgang daar." Waarna hij achter zich wees. "Is er iets waarmee ik u van dienst kan zijn?"

Lunaneia Maneschijn
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Lunaneia Maneschijn » 03 sep 2004 13:57

Elladan glimlachte minzaam. "Jazeker kunt u dat. Ik zou graag als het kon de baas van dit badhuis willen spreken, de heer Nogimis. Een kleine moeite voor u, hoop ik? Ik zou hem graag iets willen vragen. Ik heb namelijk - iets - van iemand in de stad over hem gehoord, en wou graag even kijken of dat waar is, meneer - Pavlo was te naam toch?"
Laatst gewijzigd door Lunaneia Maneschijn op 03 sep 2004 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 10 sep 2004 22:36

"Ja, mijn naam is Pavlo. Maar ik betwijfel ofdat je Nogimis spreken kunt. Hij is namelijk een erg druk en bezet man die zijn tijd niet verspilt aan de simpelen dezer aarden," antwoordde Pavlo. "Maar misschien kan ik u helpen?"

Lunaneia Maneschijn
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Lunaneia Maneschijn » 11 sep 2004 09:29

Nogmaals glimlachte Elladan, maar liet nu zijn tanden zien. "Of ú mij kunt helpen? Maar meneer Pavlo, u hebt het zelf ook erg druk." Elladan haalde drie gouden munten uit een van zijn mantelzakken en begon te jongleren. "Ik heb trouwens een brief voor meneer Nogimis, die hij alleen zelf mag lezen en die ik persoonlijk moet overhandigen."

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 11 sep 2004 11:42

Just for the record: Je weet niet dat Nogimis leider is van de Ninja. Dat weet je NIET. Okay? Probeer op een andere manier bij de clan te komen.
"Zoals ik al zei: Nogimis is een erg druk en bezet man die zijn tijd niet verspilt aan de simpelen dezer aarde. Hij neemt alleen boodschappen aan van wezens die hij daarvoor heeft aangesteld en die zijn mij bekend. Dus als u echt zonodig wilt dat de brief gelezen wordt door Nogimis, dan kunt hem het best aan mij afgeven."

Gesloten