Charmender: Crowe, Ninja-clan

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

Chaman
Hemelkenner

Charmender: Crowe, Ninja-clan

Ongelezen bericht door Chaman » 01 sep 2004 21:20

Naam: Crowe
Leeftijd: 25
Ras: Mens
Wapens: werpsterren, lange stalen waar uit de uiteinden speerpunten sunnen schieten.
Gordel met geheime vakken oa. Wurg-koord

Crowe is een wees, ouders nooit gekend, werd als 5-jarige gevonden en in een weeshuis gestopt.
Door zijn eigenwijse hardvochtige karakter, kwam hij steeds in vervelende situatie zoals lichte martelingen en opsluitingen. Een tuinman leerde hem zijn woede te beheersen en leerde hem de basis regels van een ninja. Nog steeds bruist er een grote woede in hem. wachtend om te exploderen.
Hij is een enorme ego-ist en zeer op zichzelf. Contact-arm

- Acrobatiek 5
- Acrobatiek (om je recht te houden in een storm) 4
- Acteren -4
- Adelstand 2
- Afdingen (tegenhouden van…)-2
- Algemene wereldkennis 4
- Bakkerskunsten 0
- Beeldhouwkunst -1
- Camouflage 3
- Chantage 3
- charme -2
- Dansen -2
- Dierkunde 4
- Discussieren s -5
- Echtheidskennis 4
- Etiquette 3
- Filosofie -5
- Geduld -4
- Geneeskunde -5
- Gifmengerij 2
- Godenleer (kennis van het Pantheon) -2
- Gokken 3
- Handelsleer -4
- Heraldiek / krijgskunst / moed 4
- Het roer bedienen-5
- Hygiene 4
- Kleermakerskunsten -5
- Kleurenkunde 0
- Knopen/ontknopen 5
- Koken 4
- Leiderskunsten 2
- Lezen en schrijven 0
- Liegen -5
- Lotsaanvaarding -5
- Magie -5
- Metaalbewerking 3
- Offerkunde 1
- Opmerkzaamheid / details meteen zien 4
- Opstandigheid 4
- Opzichterskwaliteiten -1
- Penseelkunde -3
- Podiumkunsten -5
- Raadgeven 2
- Schrobben -5
- Slagerskunsten -2
- Sluwheid 4
- Steen kappen -4
- Stelen 2
- Strategie 5
- Vechten 3
- verdraagzaamheid -5
- Verhalen vertellen -4
- vertrouwen wekken bij de klanten -3
- volgzaamheid -3
- vreemde taal spreken 3
- Woudlopen 4
- wreedheid 3
- Zakkenrollen -3
- Zwemmen 5

Wapens:
- Dolk 0
- Zwaard -2
- Bijl -5
- Stok 5
- Rapier -2
- werpsterren 4

Charmender, en alleen Charmender, mag hier nu beginnen te posten. De bedoeling is dat je begint in een herberg/handelaarsstand/badhuis of andere plaats waar je in contact kan komen met mensen van de groepering waar jij in wil zitten. Je wordt zoiezo opgenomen, maar de manier waarop je contact zoekt zal je beginrang en extra punten bepalen. Wees dus origineel en niet te haastig.

Veel plezier.

Mod van dienst in dit topic: CHAMAN

Crowe liep door de stad. Hij was nu al enkele jaren uit het weeshuis gezet en had maar nauwelijks aan zijn boontjes kunnen doppen. Het werd tijd voor hem om zijn oude leefwijze te veranderen en iets nieuws te zoeken. Een nieuwe uitdaging die zijn grenzen, fysiek en mentaal, zou verleggen. Crowe keek eens over het plein, bestudeerde de gezichten, aan zijn kundig en geoefend oog ontsnapte niets. Langzaam liep hij op een sukkelige Elf af.
Even later bezat hij een matig gevulde buidelzak. Hoog tijd om iets anders te beginnen...
Laatst gewijzigd door Chaman op 04 sep 2004 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Charmender
Toerist

Ongelezen bericht door Charmender » 02 sep 2004 19:37

Crowe liet het buideltje met een langzame beweging achter zijn riem verdwijnen waarover zijn bruine cape hing. Hij leunde een moment, met beide handen de staf aan de bovenkant omvattend, met zijn kin op zijn linkerbovenarm en keek het marktplein over. Hij bevond zich niet in het midden maar meer aan de zijkant, dusdanig dat niemand hem eventueel van de achterkant kon verrassen. Het plein was vol bedrijvige mensen. Volgens hem werden er voorbereidingen getroffen voor een markt. Kooplieden liepen af en aan met waren. Een aantal waren nu al aan het onderhandelen om voor de markt aan spullen te komen. Duidelijk handelslieden die op voorhant onwetenden goede waar voor weinig geld wilden aftroggelen om deze later met zeker meer dan 100% winst door te verkopen.
Crowe hield niet van dit soort lui. Hij spoog op de grond. De zon scheen in zijn gezicht. Daar werd hij onruistig van. Zonlicht ontnam je visie. Hij trok zijn kap dusdanig over zijn hoofd dat zijn ogen zichtbaar waren maar wel in de schaduw van zijn kledingstuk.

Hij zette zich in beweging en begon zich langzaam maar zeker zich onder de mensen te begeven richt de pauper-buurt. Daar wist hij zeker dat hij zich onder dieven zou begeven. Een dief daar kan je van op aan. Die willen je beroven. Adel en Burgerij vond Crowe maar een stelletje hypocrieten.

Voor de deur van een herberg hield hij halt. Hij had zich altijd voorgenomen eerst een moment van rust in te lassen voordat hij tot een actie overging. Ervaring had hem mentaal rijker gemaakt

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 02 sep 2004 20:55

Crowe stapte de herberg in, alwaar onmiddelijk een jong meisje op hem af kwam lopen. "Zoekt u iets, meneer?" ratelde ze, "Een bed, bad, voedsel en drank of misschien gewoon gezelschap?" Ze keek de man aan die onderwijl de ruimte bestudeerde. Een grote, nog vrij rustige ruimte, waar hier en daar tafeltjes met stoelen stonden, ideaal om iets te eten, te vergaderen of om gewoon een pintje te pakken met een stel vrienden. Het zal er allemaal vrij klassiek uit, rustig maar toch stijlvol, duidelijk getuigend van grote klasse van de persoon die de herberg had aangekleed, op elk detail was gelet. Crowe's blik wendde zich tot het meisje dat, hoewel niet de mooiste vrouw ooit, er toch best goed uitzag. Een vrolijke blik, glimlach en glinsterende ogen. Terwijl ze haar hoofd scheef hield vroeg ze terloops: "Of zoekt u kostbare informatie?"

Charmender
Toerist

Ongelezen bericht door Charmender » 05 sep 2004 18:20

"Of zoekt u kostbare informatie?"

Crowe kijkt de serveerster van de herberg aan. Zijn blik onderzocht van onder tot boven. Hij probeerde te peilen wat voor type hij voor zich had. Zij was kleiner dan hijzelf. Zij had lang rood haar, een lok bungelde speels voor 1 van haar groene ogen. Zij probeerde deze weg te blazen aangezien zij haar armen vol had met borden waar de etensresten nog oplagen. Kip was duidelijk het dagmenu. Haar huid was bleek, wat de meeste roodharigen hadden. Haar jurk was verder beige en zag er smoezelig uit, met hier en daar natte plekken van haar arbeid.

"Of zoekt u kostbare informatie?" Deze woorden analyseerde hij in zijn brein. Hij stapt net een voet binnen en nu al komt er een vrouw voor hem staan die meteen een hoop vragen aan hem stelt en in zijn oren nogal specifieke vragen . Zou het door zijn houding zijn of....
zat er meer achter. Hij haalde zijn schouders op.

"Ligt eraan welke informatie je hebt, dan zal ik beoordelen hoe kostbaar die informatie is", sprak hij. Hij bestelde ondertussen kip en een kroes bier. Hij ging zitten aan een tafel in de hoek waar hij een goed overzicht had over de bar.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 05 sep 2004 22:51

Niet veel later kwam hetzelfde meisje naar zijn tafel, haar handen vol met kroezen bier. "Alstublieft, uw bier," zei ze, waarna ze wegliep naar een tafel in een andere hoek waar nog een stel zeelui zaten. Een andere, schijnbare, bediende bracht Crowe zijn kip, waarna de man plaatsnam aan de tafel. "Uhm, pardon, maar ken ik u en waarom gaat u aan deze tafel zitten?" vroeg Crowe.

"U kent mij niet, maar waarschijnlijk heeft u van mij gehoord. Mijn naam is Joachim, de herbergier van Herberg 'De Blaffende Vis'. Ik weet alles voor de juiste prijs."

Charmender
Toerist

Ongelezen bericht door Charmender » 06 sep 2004 19:59

"U kent mij niet, maar waarschijnlijk heeft u van mij gehoord. Mijn naam is Joachim, de herbergier van Herberg 'De Blaffende Vis'. Ik weet alles voor de juiste prijs."

Crowe kon er met zijn pet niet bij. Hij kan niet eens normaal eten of komt er zo een vent aan tafel. Wie dat doet wil of zijn geld of wil hem uithoren. Crowe bedacht een klein listje in zijn eigen voordeel.

Crowe had zijn kap afgedaan en zijn zwarte haren kwamen er onder vandaan. Her en der had hij een zwarte kraaienveer in zijn haar gestoken en een aantal raven veren aan de achterkant.
De naam Crowe was zijn bijnaam, niemand wist het bestaan van zijn echte naam. Een lidteken liep rond zijn keel, alsof hij ooit was opgeknoopt.

Hij deed zich nog tegoet aan de kip en dronk daarna zijn kroes leeg.

Hij plaatste de bundel met geld voor zich op de tafel.
"Ik doe je het volgende voorstel.Ik stel een vraag, jij antwoord. Bevalt mij het antwoord, krijg jij een goudstuk. Zegt het antwoord mij niets, haal ik er weer een goudstuk vanaf. Deze krijg je nu al. "
Hij plaatste drie goudstukken in het midden.

Vraag 1: Wie is wat in deze stad en welke wat heeft het hier het meeste voor het zeggen?

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 06 sep 2004 21:12

Joachim pakte een van de goudstukken die midden op de tafel lagen, hield hem voor zich en controleerde de munt. Na enige tijd liet hij de munt verdwijnen en begon hij te ratelen: "Onze mooie stad wordt geregeerd door de Kapitein, wiens naam Fycar is. Hij is de man met de macht in dit land. Hij wordt bijgestaan door vijf regenten, gekozen door het volk zelf. Zij zijn Generaal Morke, tevens leider van de Politie en van het Leger van Aeron. Generaal Morke staat voor de orde. Opperpriester Perriensa is een man van het geloof en een oude vriend van de Kapitein, hij staat voor het Geloof van Aeron. Regente Choralio is tevens leidster van de Gilden. Olgises is de regent die voor de Rijke Adel in de raad zit. Bij hem zit al het geld. De laatste regent is Foyades, de man die de havens bezit en de handelaren onder controle houdt."
Even hield hij stil.
"Buiten de regenten om zijn er nog enkele wezens met macht. De leiders van de Maffia en van de Ninja, maar bijna niemand weet wie dat zijn, hebben veel touwtjes in handen. Noriak 'De Norse' bezit de Steengroeve, geld is wat hem drijft. De laatste groep is die van de Magiers, alwaar Jaorasius zit. Hij heeft de orde doen toenemen en is een groot geneesheer."

Charmender
Toerist

Ongelezen bericht door Charmender » 07 sep 2004 19:13

"Hmmm, het draait in deze stad slechts om macht en geld, vandaar ook dat jij er als de kippen bij was om aan mijn tafel te komen zitten", sprak Crowe langzaam en zo zacht dat alleen de man tegenover hem hem kon verstaan. Deze kletskous weet nog wel meer te vertellen, als er maar wat tegenover staat bedacht hij zich. Ik moet hem nog verder uit zijn tent lokken

"Aangezien je niet metteen alle drie goudstukken van de tafel af grist, wil ik je toch verzoeken om er vanaf te blijven, de hoeveelheid in het midden van de tafel bepaald de hoeveelheid goudstukken je krijgt voor de informatie die je mij geeft."
Crowe boog zich voorover en pakte een tweede goudstuk van de tafel zodat er slechts 1 restte.
"Ik was van plan je alle drie te schenken voor de hoeveelheid info die je mij gaf, maar aangezien jij er reeds 1 van hebt genomen, kan ik niets anders doen er ook 1 af te halen. Zo slinkt het stapeltje wel heel snel. De volgende vraag moet danook niet anders bevatten dan een schat aan informatie".

Crowe haalde er vervolgens 5 uit zijn buidel, legde deze voor zich en wachtte een moment af. Zijn ogen gingen tergend langzaam van links naar rechts. Een magere, kleine man die op een barkruk aan de bar zat, had de gehele tijd een pul aan zijn mond en voor zijn gevoel staarde deze man in het luchtledige, alsof hij zijn oren spitste om de confersatie te kunnen volgen. De roodharige dame hing over de bar en keek hem met een veelbetekenende blik aan. Geld en macht dat zijn de sleutels hier, dat is wel duidelijk Hij knipoogde naar de vrouw. Een glimlach was het antwoord.

Iedere vezel was gespannen, de goudstukken verdwenen terug. Crowe wijzigde zijn strategie
"De omgeving is niet gewoon aan zoveel glinsteringen, hou het goudstuk in het midden van de tafel. Hij is voor jou, ik wil nu een plaats om te overnachten".

Joachim was een nogal vatsige man van rond de 45 jaar. De gesprongen aders op zijn aardbei-achtige neus verraadde dat hijzelf wel van zijn eigen voorraad hield. De bovenkant van zijn hoofd was kalig. Het vlassige haar dat hem nog restte piekte alle kanten op. Hij was zeer kortademig, hij piepte en steunde. Van tijd en weile ging een theedoek over zijn voorhoofd om de transpiratie weg te vegen. Hij had het duidelijk warm. Crowe wachte zijn antwoord af.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 07 sep 2004 19:59

"Jacob, Eerse, jullie blijven hier, waarschuw me als hij er is," blafte de Herbergier naar de man met de pul en de roodharige vrouw. "Trese!? Waar ben je?" Niet veel later verscheen er een kleine, nogal lelijke vrouw voor de tafel van de twee. "Wijs onze gast zijn kamer voor een nacht. Doe er maar een op de zuidzijde. De vrouw, wiens zwarte haar kroezelig en smerig was, knikte naar haar baas en wenkte de man om haar te volgen. De herbergier stond op en zei tegen zijn gast. "Als u een conversatie wilt moet u niet bij deze trol zijn, ze kan namelijk niet praten. U kunt haar wel naar mij toe sturen als u ergens behoefte aan hebt." Het goudstuk was inmiddels al in een van de zakken van de man verdwenen.
Na een korte wandeling kwamen Trese en Crowe aan bij een kleine kamer. Niet veel bevond zich in de kamer, alleen een bed en een kast hadden hun plek. De vrouw boog en snelde zich weer terug naar... Waar ze dan ook heen ging en liet Crowe alleen achter.

Charmender
Toerist

Ongelezen bericht door Charmender » 07 sep 2004 20:23

Jacob, Eerse, jullie blijven hier, waarschuw me als hij er is galmde het door zijn hoofd terwijl hij in de slaapkamer stond. Ik word wel heel snel afgevoerd. Er is meer aan de hand, zeker iets wat het zonlicht niet kan verdragen.
Crowe recapituleerde het gesprek. Joachim had het over edelen, priesters en over andere lieden, waar had hij het over? Oh ja Maffia. Is die vent een maffioso? Of moest hij geld afstaan aan de aftuig-ploeg?

Crowe rukte aan het raam. Deze kwam stroef omhoog. Crowe deed zijn kap weer over zijn hoofd. Hij was gewoon om zich compleet in het zwart te verhullen. Een mythe moet voorleven, dus leef als de mythe zodat de mythe je dekmantel is dacht hij bij zichzelf. Bijna geluidloos liet hij zich naar beneden zakken en kwam met beide benen op de grond. Langzaam bewoog hij zich naar het raam. Hij bleef een aantal passen ervanaf staan. In de schaduw. Licht brande binnen, hij wist dus zeker dat ze hem niet konden zien. Want door het licht weerspiegelde hun eigen beeld door de donkere achtergrond. Gaten in het raam zorgde ervoor dat hij alles kon horen. Hij keek naar het bevallige achterwerk van Eerse.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 07 sep 2004 20:51

Crowe zag een man binnenkomen. Een kale man, zo op het eerste gezicht. Geheel in het zwart gekleed, op een rood shirt onder zijn mauwloos overhemd na. Joachim liep op de man af. "Smutz, welkom." "Joachim, ik heb haast." "Maar natuurlijk, wie heeft er geen haast dezer dagen?" "Het is allemaal geregeld?" vroeg de man in het zwart emotieloos. "Ja. Alles verloopt volgens plan." Goed, kom, we bespreken de zaken boven, waar geen luistervinken zijn."
De Herbergier en de man in het zwart, die van achteren een lange, maar erg dunne, paarse staart bleek te hebben, vertrokken naar een van de stille kamers bovenin de herberg, waar niemand hen af kon luisteren.

Charmender
Toerist

Ongelezen bericht door Charmender » 10 sep 2004 22:00

Eigenlijk kon het Crowe dit hele gedoe helemaal niets schelen. Hij was slechts op doorreis te voet en had een grote behoefte om aan een ander transport middel te komen. Opvallen daar had hij geen zin in. Hij kon nu twee dingen doen. Weer terugklimmen, die regenpijp op en dan vervolgens via de reguliere trap naar beneden lopen. Of gewoon plompverloren naar binnen stappen.

Hij koos voor het laatste. Een element van verrassing. Waarom iets doen wat ieder ander wel zou doen. Opvallend genoeg doch onopvallend genoeg in Crowe zijn opinie. Het zijn soms de opvallenste mensen die onopvallend door het leven gaan had zijn leermeester hem eens toegefluisterd.

Hij stond op, uit zijn hurkstand en liep weer naar binnen. De man genaamd Jacob keek hem met gefronste wenkbrauwen aan. Crowe ging naast de magere man zitten en wenkte Eerse. De vrouw beviel hem wel. Deze onopvallende vrouw had wel iets opvallends. Haar glinsterende groene pretogen keken hem aan.

"Wat ik mij afvraag Eerse". Hij stopte een zevental tellen. Hij had zich gewoon gemaakt met deze gewoonte. Of men reageert meteen of men zwijgt en wacht af. Hij keek Eerse aan, smakte met zijn mond alsof hij de smaak van iets onbeduidends wilde proeven. Eerse reageerde niet op zijn vraag.
Duidelijk een vrouw met ervaring, mooi

"Wat ik mij afvraag Eerse is, iemand komt binnen, je bied kostbare waar aan in dit geval informatie en een man komt het incasseren, waarom bied jij het dan aan?"Hij keek haar recht in haar gezicht.

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 10 sep 2004 22:23

"Waarom niet?" antwoordde Eerse, waarna ze zich terugtrok.
"Je stelt de verkeerde vragen," wist Jacob de man te vertellen. Crowe bleef stil, afwachtend. "De vraag die je eigenlijk moet stellen, die weet jij, die weet ik, die weet iedereen in de Herberg. Toch stel jij die vraag niet. Dat is dom."
Het bleef even stil tussen de twee mannen.
"Het is een zeer vreemde wereld waar we in leven. Wezens komen. Wezens gaan. Bij de een draait het om Macht, bij de ander om Geld. Een persoon moet zich aan alles en niets met volle kracht vasthouden om niet te verzuipen in de wilde wereld waarin we leven. Het ogenschijnlijke is niet alles, hetgeen dat te zien is, is niet alles. Denk na, kijk verder! Er is meer dan het oog je verteld, er is meer dan het verstand je zegt."
Eerse kwam weer terug, pakte een schoon glas en vulde het met een doorzichtig goedje. Ze zette het glas voor Crowe neer, maar zei niets. "Wat is dit voor spul?" vroeg Crowe aan Eerse terwijl hij de vrouw intens in de ogen keek. "Dit spul is goed voor je," antwoordde ze kort en op een manier die niets te raden liet over het vervolg van het gesprek tussen haar en Crowe: Geen. De man schudde zijn hoofd, bracht het glas naar zijn mond en nam een teug. Hij liet het vocht door zijn mond glijden om de smaak te kunnen proeven. Toen hij het glas weer neer zetten en naar de kruk naast hem keek, waar Jacob zat, bemerkte hij dat de man verdwenen was.
"Zo..." Hoorde Crowe plots achter zich. Hij draaide zich om en keek recht in het gezicht van de bijna-kale man die zojuist samen met Joachim was verdwenen. Joachim echter was nergens te bekennen. "Zo... U bent dus de man die aan het luistervinken was. Kijk niet zo verbaast jongeman, het is mijn werk om alles van iedereen te weten," vervolgde de man. "U heeft vast opgevangen hoe mijn naam is?" Crowe knikte slechts, wie deze man ook was, ontkennen leek hem zinloos. "Mooi, dan is die hindernis uit de weg heer..." Crowe slikte het spul in zijn mond weg en antwoordde met een stem die niet op de zijne leek: "Crowe... meneer."
"Smutz is voldoende, Crowe. Maar wie ik ben doet er eigenlijk niet toe, het belangrijkste is dat ik het antwoord ben op de vraag die Jacob zojuist aanhaalde."

Charmender
Toerist

Ongelezen bericht door Charmender » 10 sep 2004 23:06

"Antwoord op mijn vraag? Ik heb geeneens een vraag. Ik kom hier binnen en alles wordt mij aangeboden. Ik hou er alleen niet van dat mensen mij als een soort marionetje denken te kunnen behandelen. En een beetje proberen te manupileren. De twee mannen waren beide geheel in het zwart gekleed. Crowe was een halve kop groter dan Smutz, maar dat zei Crowe niets.
Eerse had duidelijk een goedje in het vocht geworpen. Crowe begon langzaam een bartsende hoofdpijn te krijgen. Zijn ogen begonnen te knipperen en te tranen en hij moest zich duidelijk focussen om rechtop te blijven. Hij leunde naar achteren tegen de bar aan. Zijn staf lichtelijk schuin naar voren, een punt naar beneden, tussen zijn benen. Hij strok aan de koord van zijn cape, die van zijn schouders afviel. Ook hieronder was Crowe volledig in het zwart gehuld. Hij concentreerde al zijn energie in zijn midden rif en begon meteen te braken. Het bruisende sap liep langs zijn gezicht. De hoofdpijn was er nog steeds. Hij was wel weer alert en stond weer steviger op zijn benen.

"Nogmaal Smutz, als jij een antwoord op mijn ongestelde vraag ben, geef dan maar meteen antwoord, want dan hoef ik het ook niet te vragen. aangezien iedereen die ik maar tegen kom mij alleen maar wil voorzien van informatie. Wie zegt mij dat het niet juist andersom is?

Chaman
Hemelkenner

Ongelezen bericht door Chaman » 10 sep 2004 23:20

"Omdat jij, mijn beste, zojuist van een vreemde drank hebt aangenomen. Je bent dus blijkbaar nieuw in de wereld die je schijnbaar binnen komt wandelen. Wij hebben jou gekozen, omdat wij denken dat jij iets voor ons kan betekenen. Dat spul dat jij zojuist binnen hebt gekregen is een magsich drankje dat verplicht waarheden te vertellen. Dus als jij graag wilt dat ik vragen stel, geen probleem. Maar ik weet zeker dat je dingen van jezelf vertelt die je liever geheim houdt. Nogmaals, ik weet alles, het is mijn baan, doet dat je niet een beetje afvragen wie ik ben? Of op zijn minst wat ik ben?"

Gesloten