Waylander: Nemmet Arelor, Magiërsorde

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 01 okt 2004 20:38

"Dankbaarheid kan in vele manieren geuitworden, zoals een mes in je rug. Ik heb niets aan loze beloften, of je komt aanzetten met iets aanneembaars, of ik doe niets voor je." Nemmet maakte zijn krachten paraat, op elk moment klaar om deze kamer met een hoop magie te bestoken. "Mischien begrijpt u het niet, maar van alle aanwezigen in deze kamer ben IK de machtigste, niet u, uw kameraden hier stellen niet veel voor." Nemmet keek naar de bodyguards, in Delra hadden ze dat soort dingen veel beter geregeld, hij kon deze zonder enige moeite aan, vond hij.
"Nu, als u iets gedaan wilt krijgen van mij zult u moeten betalen, en goed ook." Zijn innerlijke duivel begon weer wat wakkerder te worden, langzame en saaie dingen zoals zeereizen hadden lang effect op zijn waakzaamheid voor kansen en situaties. "Ik kan ook uw herberg plat branden, als u dat liever heeft"

:evil:

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 01 okt 2004 20:56

"Waarlijk, dat kan u. Maar dingen gaan niet zoals op Delra mijn jongen. Je kan ons doden, eveneens allen in deze herberg. Maar dan is jou hele opzet weg. Het oprichten van een nieuwe orde van Asmodeus en aanhangers vergaren voor je duivelse opzet wordt dan onmogelijk, want iedereen zal weten dat jij dit gedaan hebt."

Terwijl de herbergier zeflgenoemd glimlachte, begon de Tiefling zich ongerust te voelen? Hoe wist hij van zijn bedoelingen?

"Hoe weet ik van je bedoelingen?" De Thiefling schrok: de man herhaalde precies wat hij dacht.

"Je denkt toch niet waarlijk dat de orde de enigen zijn die telepathie kennen? Jij vertrouwt mij niet, wat mij de mogelijkheid geeft tot het lezen van jouw gedachten. Dat hebben die mietjes van de orde je toch geleerd?

De heer van de Ninja's heeft ook deze mogelijkheid, daarom kan hij verborgen blijven voor de politie. En als mede-Magiër is hij jouw zaak dus heel genegen, en wil hij jou als medewerker. Je kan hier een sterkte bondgenoot krijgen, mijn jongen. Wat denk je dat Asmodeus wil: 10000 goudstukken, of een nieuwe, sterke orde, met invloed in de stad?"

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 01 okt 2004 21:10

"Hmm, ik moet dat toch ook eens leren," mompelde Nemmet voor zich uit.
"Ok, ik zal het doen. Als het lukt zal hij vanavond nog uit zijn leven gesleept worden. Maakt het trouwens wat uit hoe ze om het leven komen? Ik ben Asmodeus nog het een en ander verschuldigd, als u begrijpt wat ik bedoel." Nemmet wees met zijn ogen op de ritueele dolk aan zijn riem.
"Verder vroeg ik me af of er iemand is die een permanente verblijfplaats in deze stad zou kunnen regelen, ik kan er wel een gebruiken."

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 01 okt 2004 21:57

"Vanavond zal dat neit zijn Nemmet. Ik heb strikte orders je eerst naar het badhuis te sturen. Je wordt eerst opgeleid met een spoedcursus in hun technieken, naar wat ik ervan verstaan heb. Je krijgt dan toegang tot hun clan, met alle verblijfplaatsen van dien.

Volg de man ana je rechterkant, Isaac, maar; Hij heeft orders je rechtstreeks naar het badhuis te brengen, of anders te sterven proberen je tegen te houden te ontsnappen. Zorger aub voor dat ik geen bodyguard kwijt raak, Nemmet."

Met een klein glimlachje draaide de herbergier zich om en verdween door de deur.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 21 okt 2004 14:50

"Nou, 'Isaac,' ga maar voor, laat mij dat badhuis maar zien." De man wou zich omdraaien en naar de deur toe lopen. "En owja, haal je ook wat te drinken voor me? een kop thee zou goed zijn, niet te gretig met de suiker, en hebben jullie hier ook van die zoute koekjes? Die zou ik ook graag één willen hebben. Begrijp je dat?"
Nemmet vond deze man helemaal niet waardig om hem te leiden, ookal was het alleen maar om naar een plek toe te gaan.. De man keek Nemmet even verbaasd aan. "Nou, schiet op! Ik heb niet de hele dag de tijd!"

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 10 nov 2004 14:02

De man zweeg en hield de deur open, niet van plan op Nemmet's eisen in te gaan.

Zijn orders waren duidelijk: leidt de magiër naar het badhuis, en als hij probeert te ontsnappen haal je het apparaat boven. Dan wordt de leider van het badhuis gewaarschuwd en zullen zij ervoor zorgen dat ze hem vinden.

Hij had dus eigenlijk niks te vrezen, want eender hoe, de magiër zou in het badhuis terechtkomen. Waarom? Geen idee, maar dat maakte hem niks uit. HIj deed gewoon wat zijn baas hem opdroeg. Misschien kon hij zich dan later een plaatsje veroveren op een koopvaardijschip, dat voer naar één van de verre eilanden, misschien Delra. Hij had opgevangen dat deze man ook uit Delra was, en zijn nieuwsgierigheid bedwong zich niet langer:

"Hoe is het in Delra?"

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 17 nov 2004 18:42

'Oke, ik zal je vergeven dat je zo lui bent dat je geen thee voor me haalt, maar houd alstjeblieft je gebazel voor je.' Nemmet liep door de deur naar de uitgang van de herberg. 'Nou, waar sta je op te wachten? Gaan we nog naar dat badhuis of niet?'
Nemmet trok een staf uit zijn mantel te voorschijn. Isaac schrok op, maar Nemmet stelde hem sarcastisch gerust, 'Het is niets meer dan een wandelstok.'

De twee verlieten de herberg en vertrokken richting badhuis, altans, dat was wat Nemmet vermoede. Hij had door dat de man hem niet uit het oog mocht verliezen, wat hem uitdaagde om met hem te spelen. Nemmet bleef in de straten zoveel mogelijk achter hangen, kijken naar verschillende gebouwen langs de weg en stalletjes van de stadsmensen. Isaac keek hem na een tijd aan met een bedreigende blik. "Wat? Je gaat me nu toch niet zeggen dat ik niet deze buurt even mag bekijken?" "We gaan rechtstreeks naar het badhuis," antwoorde Isaac. "we? WE? Het schijnt niet echt tot je door te dringen, maar de enige reden waarom ik je zelfs maar in de buurt van me laat is omdat ik geen zin heb om direct problem met je meester te hebben. Dus, of je laat mij nu gewoon m'n gang gaan, of je rent terug door de straat, naar je meester, en hoopt dat ik je niet meteen afmaak."

Edit: Sorry, ik moet denk ik weer even inkomen ofzo, stuk is bij deze verlengt.
Laatst gewijzigd door Waylander op 18 nov 2004 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 18 nov 2004 21:29

"Dat zou ik niet proberen als ik van u was, beste heer magiër."

Hiermee was alles gezegd. Isaac zou hem even laten doen, maar binnen het half uur moesten ze aan het badhuis zijn. Dus ze moesten opschieten. Isaac zou rustig terugkunnen naar zijn leventje van afpersen en Joachim helpen in de herberg.

Fast Forward... (nodig voor de rpg)

Ze hadden het badhuis betreden door een smal deurtje naast de hoofdingang, dat bewaakt werd door twee stoere heren. Achter het deurtje lag een trap die naar de bovenste verdieping leidde en ze waren uitgekomen in een kleine kamer. Daar stonden een paar comfortabele stoelen klaar en ze gingen in stilte zitten. Na een paar minuten kwamen ook een andere man en een vrouw binnen. Isaac en de man begroetten elkaar en het viel Nemmet op dat ze wel tweelingen zouden kunnen zijn. De vrouw daarentegen, zag er helemaal niet zo gelukkig uit...

(Je topic zal nu samengevoegd worden met dat van Nahimana Tala. )

Gesloten