Aeron: samengevoegd topic: alle spelers!

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Aeron: samengevoegd topic: alle spelers!

Ongelezen bericht door aphrael » 26 okt 2005 09:06

Van buiten het grottencomplex waar Nathan en Bakiro, de leiders van de opstand zich bevonden en nog steeds op zoek waren naar de Norse, slavendrijver en opzichter van de slaven, kwam een diep gerommel. Nathan, Bakiro en de rest van de aanwezigen keken verward om zich heen. Toen werd iedereen door een krachtige schokgolf tegen de grond geworpen. De conclusie was duidelijk; de losgemaakte slaven hadden de vooraad explosieven gevonden die zich in de mijn bevonden. Een plaatselijke alchemist had deze vooraad aangelegd op verzoek van de eigenaren van de mijn, voor het geval er grote stukken steen uit de weg geruimd moesten worden.

Bakiro en Nathan krabbelden overeind en keken elkaar enigzins versufd aan. Van alle kanten hoorden zijn kreten komen van pijn, maar ook van vreugde. Er was kennelijk een bres geslagen in de muren die de mijn afsloten van de rest van de stad. Bakiro en Nathan hoefden niet lang na te denken over wat er verder zou gaan gebeuren. De slaven zouden oprukken naar de stad en als zij de leiding niet zouden nemen zou dat gepaard gaan met plundering, moord en verkrachting. De slaven hadden al te lang in de mijn geleefd om nog enige beschaving te tonen. De Norse zou moeten wachten........

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 26 okt 2005 12:06

"Ik vermoed dat je op dit moment niet meer achter de Norse aan wilt" sprak Nathan over het tumult heen. "Je, zult de burgers wel willen verdedigen. Ik in ieder geval wel. Ze hebben nauwelijks iets met de mijn te maken en verdienen het niet." Nathan overkeek het land tussen de mijn en de stad. Hij zag dat de groep slaven zich verspreide. "Als je gaat neem dan die flank. Dan neem ik de andere. Als we ons verspreiden over de groep, kunnen we zoveel als mogelijk in de hand houden. Ik zal zorgen dat enkele slaven die ik vertrouw ook een groep onder zich nemen. Of heb jij een andere briljant plan?"

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 26 okt 2005 20:36

Ondertussen in het Paleis:

Ze waren net goed en wel in Hoffrins kamers gekomen en hadden plaats genomen in een gemakkelijke praathouding of het paleis werd opgeschrikt door een explosie in de mijnen...

"Mijn waarde Edain het spijt me zeer, maar ik moet u nu tijdelijk verlaten. Mijn aanwezigheid wordt nu dringend elders verlangd. Ik stel voor dat u in deze kamers blijft, ik zal zo spoedig mogelijk proberen terug tekeren met nieuws. Daarna zullen we verder zien over wat ons nu te doen staat"

Niet wachtend op haar antwoord, wat opzich al een teken van grote ongerustheid bij Hoffrin was, liet hij Edain alleen in de kamers achter.......

Rond dezelfde tijd in Williams kamers....

William kon er maar niet over uit, eerst zijn nieuwe baantje meteen kwijt, daarna die hele zooi in de stad met die vreemde vrouw A'Rianna. Waar was hij toch in terecht gekomen?? Door een plotselinge klap werd hij ruw uit zijn overpeinzingen opgeschrikt. Wat nu weer?? Wat zou er nu weer aan de hand zijn?? William bedacht zich niet lang en stapte de inmiddels overvolle gang op. Overvol want intussen was er paniek in het paleis uitgebroken.....

Met deze post worden Myst aka Edain Calliste een moonfirefly (elf van ongeveer 10cm hoog) en Fitz aka William een mens (voormalig loods in de haven)in dit Topic geïntroduceerd en mogen ze beginnen met posten binnen dit Topic. Veel plezier allemaal
Laatst gewijzigd door Witch op 26 okt 2005 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 26 okt 2005 21:53

"Precies mijn idee vriend, "sprak Bakiro en gaf Nathan een knipoog, "Jij met jouw mannen die flank en ik met mijn soldaten de andere." Hij keek even vlug of al zijn soldaten er nog waren en schreeuwde hun toe, "Oké mannen ik wil een linie zien en wel nu!" Ter indicatie waar ze moesten staan wees hij naar de flank die hun diende te beschermen. "Ik in het midden en de rest verspreid zich over de flank. Lopen, lopen lopen!"

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 31 okt 2005 12:20

In het paleis

Op het moment dat Penthe, de hofbibliothecaris, wilde gaan uitleggen waarom er een inmiddels dode priester en een dood meisje in haar kamers lagen, werden ze onderbroken door een enorme knal. Alle ramen in de kamer trilden zowat uit hun sponningen. "Wat is dat?" vroeg iedereen geschrokken aan elkaar. Nog geen drie seconden later waren overal uit het paleis kreten te horen en rennende voetstappen klonken door de gangen. Mynn, de hofkok, stond er verslagen bij. Eerst vond ze de dode priester en Selene, haar medespion, ook dood, op de grond in Vrouwe Penthe's kamers en nu dit weer. Wat was hier toch aan de hand? Penthe had ook nog steeds geen antwoord gegeven op de vragen van de wachter. Wie had de hand in de dood van Selene en Procter? Waarom lagen hier twee doden die met zeer veel geweld om het leven waren gekomen?

Penthe ondertussen had haar rokken verzameld en stond met een bleek gezicht voor het raam. Ze draaide zich om naar de wachters. "Heren, dit zal moeten wachten. Ik ben bang dat we grotere problemen gaan krijgen. Die explosie kwam uit de richting van de mijn. Ga aan het werk! Mynn, kom met me mee. Wij gaan naar Hoffrin en kijken of hij iets meer weet." Met een blik op Mynn voegde ze eraan toe: "Ja, ik zal je onderweg alles uitleggen."

En een hartelijk welkom aan Mai aka Mynn, paleiskok en spionne voor vrouwe Penthe. Ga je gang en veel plezier! Ga eerst maar Edain ontmoeten in Hoffrin's kamers, Hoffrin is nog op onderzoek.

Mai
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Mai » 31 okt 2005 18:03

Terwijl Penthe met vastberaden stappen in de richting van Hoffrin's kamers beende, liep Mynn enigszins verdwaasd achter haar aan. Fenithya, die lijkbleek was, zag ze nog net ineenzakken. Fenithya had de laatste tijd al vaker een soort zenuwinzinkingen gehad, en was net herstellende geweest toen ze werd geconfronteerd met twee neergestoken lichamen. Penthe was haar echter al een stuk vooruit en aangezien de hofarts in de kamer was besloot Mynn achter Penthe aan te rennen. 'Het was Selene' zei deze over haar schouder tegen Mynn. 'Ze kreeg ruzie met Procter, de priester.' 'Wat?!' Riep Mynn door de gang. 'Ik bedoel, hoe bedoelt u? Hebben ze elkaar..' Ze maakte haar zin niet af. 'Ik ben bang van wel' antwoordde Penthe grimmig. 'Maar dit zal toch echt moeten wachten. Ik hoop dat die explosie in de mijnen een ongeluk was en geen gereguleerde opstand, want dan hebben we de draken aan het dansen. Hoffrin! Hoffrin!' Penthe timmerde op de deur van Hoffrin's vertrekken, maar kreeg geen reactie. 'Precies wat ik dacht, Hoffrin kan natuurlijk ook niet stil in zijn kamers blijven zitten met die verdoemde nieuwschierigheid van hem. Hoffrin!' Penthe trok met volle kracht aan de deurknop toen die plotseling meegaf.

Aan de andere kant van de deur was niemand. Tenminste, dat dacht Mynn, totdat ze opeens een klein, vliegend wezentje zag. Ze knipperde minstens 15 keer met haar ogen, maar het wezentje wilde maar niet verdwijnen. 'Jij moet Edain zijn' zei Penthe tegen het wezentje. 'Weet je waar Hoffrin naartoe is? Het is een noodgeval.' 'Weg,' antwoorde het wezentje, 'we hoorden een hoop lawaai en toen moest hij snel weg.' Twee grote ogen draaiden zich naar Mynn, en ze zag dat het wezentje eigenlijk toch wel veel menselijke trekken had.

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 01 nov 2005 19:10

Wat is dit nu weer. Allemaal mensen renden voorbij, sommige naar links andere naar rechts, er zat geen structuur in. William stapte tussen de menigte. Op dat moment botste er een vrouw tegen hem op. "Wat is er aan de..." begon William, maar de vrouw keek hem boos aan en rende verder.
Daar kan ik dus niks van verwachten, dan moet ik er zelf maar achter zien te komen,dacht hij. Naar boven dan maar, de knal leek ergens uit de omgeving van de stad te komen. Op een toren of een verhoging zou hij over de stad kunnen kijken en zien wat er aan de hand is en een beslissing kunnen nemen over wat hem te doen stond.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 01 nov 2005 22:26

Nathan bekeek de situatie. Vele slaven liepen chaotisch door elkaar. Het grootste gedeelte drukte richting de stad. Een ander deel wist totaal geen raad met de situatie. Op enkele plekken zag hij groepjes proberen de meute bij elkaar te houden. Voornamelijk soldaten, vermoedelijk van de zelfde groep als Bakiro. Toch zag hij ook af en toe acties van slaven. Iets verder op herkende hij Io en zijn broer John. Waarom is John er niet vandoor gegaan toen hij kon. Ik had het hem nog zo gezegt. Dit is geen plek voor hem. Hij moest echter toegeven dat John zijn mannetje stond met behulp van onderandere Io. "Io. John." Schreeuwde Nathan richting de mannen. Hij zag dat de mannen zochten naar waar de roep vandaan kwam. Nathan begon zijn armen te zwaaien. Ze zagen hem en wilde op hem af rennen. Nathan maakte een beweging dat ze dat niet moesten doen en wees een plek aan, aan de rand van het terrein. "Proberen jullie de mensen daar kalm te houden." Schreeuwde hij ze toe. Ze knikte en trokken zich op naar de aangewezen plek. Nathan hoopte maar dat de rand het minste gevaar zou opbrengen. Hij zou het niet op zijn geweten willen hebben dat John wat overkwam. Zelf trok hij echter een stuk drukker gebied in. Hier en daar mensen aansporend om de rust er in te houden. Hier en daar en flinke klap uitdelend, ruziende slaven uitelkaar trekkend of een bewaker neermeppend. Hoe konden ze ervoor zorgen dat de chaos niet nog groter werd? Dit kon nog wel eens in een ramp eindigen.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 02 nov 2005 16:53

In de gevangenis

Ongeveer de helft van de gevangenen was nu bevrijd, de anderen werden al geholpen door hun makkers. Thain en Glovigin kwamen zwijgend tot de conclusie dat het tijd werd om te ontsnappen uit de gevangenis, maar ze moesten eerst nog de uitgang zien te vinden...

(Agravain en Viconia zijn twee gevangenen (een elf en een dwerg) die door de onrust na de explosie hun kans schoon zien om te ontsnappen. )

In de rijke wijk

Zowel Way als Dema en Evanesceron zijn opgeschrikt door de explosie en zijn op weg naar de hoofdkantoren van hun organisaties. (doorheen de stad)

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 02 nov 2005 18:09

Nemmet riep een incantatie op. Zwarte energie trok over zijn huid heen en kleding heen, en langzaam verdween zij materie uit het zich, alles wat overbleef was zijn schaduw. "Dat lijkt me een zeer goed idee, ik neem dat u er zelf wel komt, ik ben veel te verdacht, al helemaal voor een brandend huis." Daarna zette hij het op een rennen, de route af naar het badhuis, die hij zich nog herinnerde van de heenweg. Hij kon niets anders doen dan hopen dat het geluid van zijn voetstappen op de stenen onopgemerkt zou blijven in het tumult.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 04 nov 2005 17:06

In de paleisgangen

Het was een chaos in het paleis. Terwijl ze A'Rianna had verlaten was Anna snel haar kamer weer ingegaan om haar spullen op te halen.

Bij deze introduceer ik Tigerlilly aka Anna, zij is een centaur die als Kapitein op een vrachtschip werkt. Veel plezier samen.

Tigerlilly
Avonturier

Ongelezen bericht door Tigerlilly » 04 nov 2005 18:18

Even later stond ze buiten. Ze wist wat er aan de hand was. Net een paar uur daarvoor had ze de geruchten op gevangen over een ophande zijnde opstand onder de slaven. Het grote "iets" wat op handen was hadden ze niet zo ver moeten zoeken. tenzij deze opstand in verband stond met iets anders. Maar daar wilde ze niet over nadenken. Haar schip lag inmiddels buiten de haven en liep geen gevaar. Maar zelf wilde ze hier niets mee te maken hebben. Al zat ze er natuurlijk midden in met al haar plannen en besprekingen met A'rianna en Hoffrin. Ze stormde de gangen door, opzoek naar A'rianna. Ze was tenslotte benoemd tot haar lijfwacht, of iets wat daarop leek. En als er echt rellen uitbraken zouden die wel eens tot hier door kunnen dringen. Als tenminste echt alle slaven meededen aan deze uitbraak...

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 07 nov 2005 12:42

Net toen Slagra wilde reageren op het commentaar van Zogal werden ze beiden opgeschrikt door een enorme knal. Omdat Zogal zo klein was werdt ze tegen de grond geworpen. Slagra keek verward om zich heen en richte het woord tot Zogal. "Wat? Wat was dat? O laat maar, jij weet toch niks. Ik ga kijken en jij? Dit gesprek maken we later wel af, klein kreng. Wacht jij maar." Met een woedende uitdrukking beende Slagra de gang door, weg van Zogal.

Zogal was zich een ongeluk geschrokken. Wat was dat voor knal? Alle deuren in de gang werden nu opengesmeten en leerlingen stroomden met geschrokken gezichten naar buiten. Een paar keken naar Zogal maar realiseerden zich al snel dat zo'n kleine bosnimf niets met die explosie te maken kon hebben.

Ik introduceer met gepaste trots: Lasmes aka Zogal Ami, een bosnimf. Ze bevindt zich op dit moment bij de magiersorde
Laatst gewijzigd door aphrael op 07 nov 2005 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 07 nov 2005 12:54

Flon schrok verschrikkelijk van de knal. Hij bedacht dat hij het beste terug kon gaan naar het hoofdkwartier. Snel vluchtte hij door de straten, zo onzichtbaar mogelijk. Even later kwam hij aan in het hoofdkwartier. Hij kwam er daar alleen achter dat hij niet meer wist hoe hij binnen moest komen... Hij ging in de buurt tegen een muurtje zitten en wachtte tot het probleem zichzelf zou oplossen. Hij hoopte dat het niet te lang zou duren.

Lasmes
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Lasmes » 09 nov 2005 17:16

Zogal zag Slagra weglopen, ze kroop ineen om niet platgelopen te worden door de menigte. Ze wist niet wat ze moest doen. Toen de meeste mensen wegwaren kwam ze overeind en rende de rest achterna wat een tijdje duurde voor ze ze had ingehaald. Ze stonden allemaal buiten. Zogal kroop tussen de benen door om meer vooraan te komen nieuwsgierig wat er aan de hand kon zijn. Ze trok een andere leerling aan haar gewaad. "Wat is er aan de hand?" Vroeg ze zo hard mogelijk.

Gesloten