Viconia en Agravain : Samengevoegd Topic

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Viconia en Agravain : Samengevoegd Topic

Ongelezen bericht door glamdring » 26 jun 2005 20:10

Jullie spelen vanaf nu af aan samen. Even de situatie schetsen als je geen zin hebt om elkaars topic helemaal door te nemen:

Agravain werd beschuldigd van de moord op zijn meester, de Smid Ian (onterecht beschuldigd). Hij wordt niet geloofd door de stadswacht en wacht in de dodencel op zijn terechtstelling.

Viconia is een dwerg die naar Aeron kwam om zijn goed fortuin te vinden. Doch wordt hij aanzien voor een spion van de slaven in de steengroeve en opgesloten in de dodencel.

Viconia, naar aanleiding van je PM: je mag zelf terug onbewusteloos worden om met Ag te praten hoor 8)

Voor meer vragen: Stuur maar een PM

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 27 jun 2005 15:50

Even leek het alsof er helemaal niets aan de hand was. Thain droomde, hij droomde over de tijd waarin hij een goed leven had. Weg waren de beschuldigen, die ellendige reis die had moeten maken en ook zijn gevangenname leek niets meer te zijn dan een akelig hersenspinsel. Maar zoals aan alle dromen, kwam ook aan deze een abrupt einde.
De dwerg opende zijn ogen, zijn hoofd bonkte zo erg dat het wel leek alsof er in zijn hoofd kleine elfjes zaten die met hamers tegen de binnenkant van zijn dikke schedel aansloegen. Kreunend ging hij overeind zitten en wreef over zijn hoofd. Langzaam kwam alles weer naar boven toe. Die kwal van een wachtmeester had hem bewusteloos laten slaan, de bult op zijn hoofd getuigde ervan dat de wachters dit maar al te graag hadden gedaan. “Ik krijg ze wel” Bromde hij zacht. Waar was hij eigenlijk? Ze hadden hem verplaatst, want dit was niet de kamer waar hij ‘ondervraagt’ was. Hij keek om zich heen en zag opeens dat hij niet de enige aanwezige in deze kleine cel was. “En jij bent?” Vroeg hij met opgetrokken wenkbrauwen. Dit was niet een van de bewakers, wellicht een medegevangene?

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 29 jun 2005 19:03

"Ahhhhhhhhh je bent wakker, heer Dwerg." sprak Glovigin. "Welkom in de dodencel." vervolgde hij. "Mijn naam is Glovigin, maar de uwe heb ik nog niet goed verstaan, heer Dwerg." ging Glovigin verder. "Ook dat nog, een dwerg als celgenoot" dacht hij. "En als je het wilt weten, ik zit hier onschuldig, maar dat zal iedereen wel zeggen die in de cel zit." vervolgde hij verder met een bitter lachje. "Mag ik vragen waarom jij hier zit?"

~ Agravaìn ~

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 01 jul 2005 12:39

“Onschuldig hè?” Argwanend keek hij naar de man, hij zag er nou niet echt uit als een gewetenloze moordenaar. “Doen ze dat vaker hier? Mensen die niets gedaan hebben zomaar in een dodencel gooien!?” Thain stond op, knarsetandend keek hij naar de dikke stenen muren. Hij mompelde wat onverstaanbaars, vervolgens draaide hij zich weer naar man toe. Toen hij eens goed keek, viel hem iets op. De vent had puntige oren….”Nee hè!” Zei hij op een zeurderige toon. “Waarom gooien ze me bij een Elf in de cel!?”Alsof het een ondefinieerbaar goedje was wat naast hem in de cel lag, keek hij hem met een blik aan waaruit je kon opmaken dat hij alles behalve blij was met zijn ‘kamergenoot.’ “Ik wil een paar afspraken met je maken. Geen grapjes over mijn lengte, over mijn baard of over wat dan ook wat je komisch aan dwergen vind! Begrepen?” Toen dat pijnlijke onderwerp behandeld was, liet hij zich weer op de grond vallen. “Thain Mendeval is de naam. Ik ben opgepakt om dat ik schijnbaar een spion bent.” Zo vertelde hij even vluchtig het verhaal over zijn aankomst in Aeron, de achterlijke wachtmeester en zijn korte ondervraging.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 01 jul 2005 20:31

Toen Thain zijn verhaal had verteld besloot Glovigin het zijne ook maar te vertellen. Hij vertelde het gebeuren van de eerste herberg, van de smid Ian en hoe hij uiteindelijk was neergeslagen door de stadswacht. Waarna hij werd verhoord door de stadswacht. "En nu willen ze het op een accoordje gooien geloof ik. Schuld bekennen en in leven blijven of opgehangen worden. " besloot Glovigin zijn verhaal. "Nou, ik ben niet van plan om de schuld van een of andere edelman op me te nemen." Zijn hand zocht de hanger met de haarlokken van zijn vrouw en zoon, maar ook die hadden ze afgenomen. "Misschien kunnen we samen iets verzinnen om te ontsnappen of om de wakers van onze onschuld te overtuigen?" opperde Glovigin.

~ Agravaìn ~

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 02 jul 2005 14:06

“Die leeghoofden ervan overtuigen dat we onschuldig zijn?” Thain lachte. “Ik wed om honderd goudstukken dat die lui nog eerder hun eigen baard opvreten dan toe te geven dat ze twee onschuldige burgers in de dodencel hebben gestopt. Vooral die wachtmeester, volgens mij gooit die vent iedereen in het gevang wiens gezicht hem maar een beetje niet aanstaat.” Thain verviel in stilzwijgen, ook hij had geen zin om hier te wachten op de beul. Aangezien hij zich niet uit deze situatie kon kopen – want ze hadden hem immers al zijn bezittingen afgepakt – was een ontsnappingspoging zonder twijfel nog de enige mogelijkheid. “Heb jij misschien een plan? We zouden de wachters kunnen overmeesteren wanneer ze ons komen halen, hun wapens afpakken en onze weg naar buiten vechten!” Trots keek hij de elf aan, alsof hij zojuist een meesterplan bedacht had.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 13 jul 2005 18:44

"hmmm" Glovigin deed net of hij er serieus over nadacht. "Ik had het kunnen weten, weer zo'n heethoofdige dwerg die overal in rent zonder na te denken." "Misschien moeten we het op een andere manier proberen, hoe goed ben jij met magie?" vroeg hij aan Thain. "Misschien kunnen we de deur openbreken of iets dergelijks." Thain begon al bedenkelijk te kijken, dus Glovigin vervolgde haastig "Niet dat jou plan slecht is, maar als ze voedsel of water komen brengen dan zullen ze juist op hun hoede zijn. Kunnen we echter ongemerkt ontsnappen dan komen we er waarschijnlijk zonder kleerscheuren af."

~ Agravaìn ~

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 15 jul 2005 21:05

Thain fronste, wat was dat nou weer voor een vreemd plan? Als er iets was waar hij geen gebruik van maakte, dan was het wel magie. Niet dat hij er een echte afkeer voor had, maar hij had het geduld er gewoon niet voor om zich te verdiepen in de kunsten van de magie. Bovendien, wat had je als handelaar zijnde nou aan die vreemde abracadabra? “Bah!” Spuugde hij eruit. “Magie, veel te ingewikkeld!” Hij sloeg zijn armen over elkaar heen en keek koppig naar Glovigin. Hij was een elf, die rare lui beoefenden waren veel te vaak bezig met alles wat ook maar enigszins met dat hele hocus-pocus gedoe te maken had. “Jij bent een elf, die hebben toch van nature magie door hun lichaam stromen?” Vanuit zijn ooghoeken keek hij naar de deur, hij vroeg zich af met wat voor een soort spreuk je die deur zachtjes – want je mocht blijkbaar niet al te veel geluid maken – zou kunnen doen laten ‘verdwijnen’. “Of is dat maar een leugen?” Zijn gezicht ging nog norser staan. “Zou me niets verbazen, jullie zijn veel te trots om toe te geven dat jullie niet perfect zijn!”

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 26 jul 2005 19:36

Glovigin's oren tuitten van de stroom cliche's die de mond van de dwerg verlieten. "Nou ik ben niet geoefend in magie, dus ik wil wel wat proberen, maar of het resultaat heeft weet ik dus niet" antwoordde Glovigin, naar volle eerlijkheid. Pffffff, wat zijn die dwergen toch moeilijke lui zeg, geen wonder dat het nooit zo geboterd heeft tussen onze volken dacht hij. "Als het donker is zal ik proberen het slot te smelten, over echt krachtige magie beschik ik niet" legde hij nog uit aan de Dwerg.

~ Agravaìn ~

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 27 jul 2005 16:37

“Goed dan” Thain was te trots om toe te geven dat het plan van Glovigin wel degelijk een kans van slagen had, maar hij zag ook wel in dat op dit moment er niet heel veel andere mogelijkheden waren. “Maar als dat niet werkt, dan moeten we de wachters maar gewoon overmeesteren” Te ongeduldig om rustig te blijven zitten, begon de dwerg te ijsberen. Keer op keer liep hij van de ene naar de andere muur, af en toe een opmerking makend maar verder zweeg hij als het graf. Op een gegeven moment bleef hij bij de muur stil staan. “En wat als we ontsnapt zijn? Waar moeten we dan heen? Die wachtmeester zal allicht alles doen om ons op het hakblok te krijgen. Weet jij misschien een plek?” Omdat hij niet bekend was in Aeron, was hij min of meer overgeleverd aan de kennis van de elf. "We moeten zien te bewijzen dat we onschuldig zijn, als we de wachtmeester nou eens ontvoeren en bepaalde ondervragingstechnieken op hem toepassen...." Dit idee verwierp hij weer toen hem te binnen schoot dat het haast onmogelijk zou zijn om als voortvluchtigen zijnde in de buurt te komen van de man. "We moeten bedenken wat we gaan doen als we dit hol eenmaal verlaten hebben. Als we dat niet doen worden we zo weer opgepakt en ter plekke onthoofd"

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 24 aug 2005 19:06

"Tja dat is een goede, zover had ik nog niet nagedacht" moest Glovigin bekennen. "Maar als we hier blijven hangen zullen onze koppen zeker rollen. Het interesseert ze niet of ze onschuldigen ophangen of niet. Ik ben in iedergeval niet van plan om te boeten voor iemand anders zijn misdaden." Glovigin werd een beetje geirriteerd van de heen en weer benende Dwerg, maar goed ik zit hier al wat langer bedacht hij. "Goed als het weer donker wordt dan ga ik een poging wagen," hakte hij de knoop door.

's avonds, nadat er door de opening boven in de cel geen licht meer naar binnen kwam liep Glovigin naar de deur. De Dwerg keek nieuwsgierig toe. "Ik moet nogmaals bekennen dat ik hier niet goed in ben, want ik heb nooit veel training gehad" zei Glovigin. Na even geluisterd te hebben aan de deur legde hij zijn handen op het slot. Langzaam gleed zijn geest naar het metaal. Hij probeerde het materiaal te laten vloeien. Omdat hij zijn krachten niet vertrouwde richtte Glovigin zich op een klein onderdeel van het slot, de pin die in het kozijn stak. Heel langzaam begon het metaal te vloeien, er ontstond een stroompje koud metaal dat langzaam naar de vloer kroop.

Met een zucht stond Glovigin op, hij keek rond en zag de Dwerg op een bosje stro zitten. "Nou,nou dat zou tijd worden zeg" bromde Thain, "je bent uren bezig geweest." "Ja maar ik denk dat de deur nu wel open gaat, probeer het maar" zuchtte Glovigin vermoeid.

~ Agravaìn ~

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 29 sep 2005 21:40

Het duurde lang voordat de avond viel, maar toen de zon uiteindelijk achter de horizon wegzakte en de duisternis zijn intrede deed, stond de elf Glovigin voor het eerst sinds hun ontmoeting op en liep naar de deur toe. Thain die op een gegeven momenten verveeld was geraakt van zijn eigen heen en weer geloop, was een tijdje geleden weer op de grond gaan zitten en niet zo heel lang geleden ingedommeld. Door het plotselinge bewegen van Glovigin schrok hij echter weer wakker en keek verbaasd om zich heen. Toen hij zag wat zijn celgenoot aan het doen was, keek hij nieuwsgierig toe en hoopte die bevrijdende klik maar zo snel als mogelijk te horen. Er was hem nog gezegd dat Glovigin niet echt een ster was in de magie, maar toch duurde het te lang naar zijn zin. "Schiet toch op, elf" Fluisterde hij. Thain ging maar weer zitten, dit kon nog wel even duren. Het zat hem vandaag ook echt niet mee. Net toen hij bijna weer in slaap viel, draaide Glovigin zich om en keek naar de dwerg. Aan de blik in zijn ogen te zien was de elf er nog in geslaagd ook. "Nou,nou dat zou tijd worden zeg" bromde hij, hij wilde uit principe niet al te blij overkomen. Niet tegen een elf die hij nog niet kende. "je bent uren bezig geweest." Hij hees zichzelf weer overreind en keek verwijtend naar man die tegenover hem stond. Ongetwijfeld was het korter geweest, maar Thain ging op zijn gevoel af en die vertelde hem wat anders. "Ja maar ik denk dat de deur nu wel open gaat, probeer het maar"

De deur ging inderdaad open, eindelijk was daar het lichtpuntje in de toch al zo donkere avond. Thain grijnsde. "Goed gedaan, Elf!" Zei hij behoorlijk hard. "die magie van je is ons toch goed van pas gekomen." Strijdlustig wreef hij in zijn handen. "En nu....laten we een paar schedels gaan breken!" Had Glovogin hem niet tegengehouden, was de op het moment even bloeddorstige dwerg zo de hal ingerend.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 09 okt 2005 16:06

"Misschien is het handiger om wat rustiger te werk te gaan Heer Dwerg" merkte Glovigin op. "We zijn ten slotte wel ongewapend." Na deze woorden trok hij heel langzaam de deur verder open en tuurde een schemerige, slecht verlichte gang in. Na deze korte inspectie trok Glovigin zijn hoofd weer terug de cel in. "Meestal worden de spullen van de gevangenen vlakbij het cellenblok opgeborgen, dus misschien moeten we eerst hier eens gaan zoeken naar onze bezittingen." Hiertegen kon Thain weinig in brengen, met een norse knik stemde hij in met het voorstel.

Langzaam schuifelde twee gedaantes langs de klamme muur, een lange dunne en een korte gedrongen gestalte. Aan het einde van de gang aarzelde de voorste van het tweetal even, toen morrelde hij aan een dichte deur, waarna deze met een licht gepiep opendraaide. In het donker lagen verschillende vormeloze hopen, maar er klonk verder geen enkel geluid. "Ik geloof dat we geluk hebben," fluisterde Glovigin, "het lijkt er op dat dit een of andere voorraadkamer is." Na snel een toorts gehaald te hebben uit de gang begon het tweetal de spullen te doorzoeken. Enige tijd later stond het tweetal in het bezit van al hun spullen voor de voorraadruimte. "En nu misschien opzoek naar een sleutel van de andere cellen, gezien de hoeveelheid spullen zitten er ruim voldoende andere gevangenen hier om een kleine rel in de kerkers te beginnen. Misschien kunnen wij dan ontsnappen in de chaos." fluisterde Glovigin.

~ Agravaìn ~

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 09 okt 2005 22:44

Nu hij eenmaal zijn eigen spullen weer terughad, koelde Thain weer wat af en maakte de agressieve en opvliegende dwerg plaats voor de berekende zakenman.Hij keek om zich heen, bewegende schaduwen op dikke muren vormden een spookachtig schouwspel. Als je goed luisterde kon je in de verte de geluiden horen van de andere gevangenen die hier vast zaten. En dan had je ook nog de soldaten die overal wacht liepen. Ze maakten genoeg geluid om ze van ver aan te kunnen horen komen. Dit was in principe een voordeel, maar het feit dat 'de vijand' in grote aantallen aanwezig was kon hij nu ook niet bepaald geruststellend noemen. Ondanks dat zijn kleding van goede kwaliteit was en in staat moest zijn om de kilte die in deze kerker aanwezig was buiten te houden, liepen de rillingen over zijn rug. “Ik vind alles best, alleen....” Met achterdochtig staande ogen keek hij even om het hoekje heen, alsof hij verwachtte dat er elk moment een man in uniform kon komen aanwandelen.”Ik heb geen zin om een seriemoordenaar te bevrijden. Ik weet niet wie hier allemaal vast zitten, maar allicht ook figuren die echt de strop verdienen.” Niet dat hij door de korte periode in de cel ineens een betere dwerg geworden was, maar om nou een sadistische moordenaar los te laten met alle gevolgen van dien ging hem ook weer wat ver. “Maar goed, we moeten eerst die sleutels zien te vinden. Laten we maar op zoek gaan”

Als het echt moet dan kunnen dwergen wel stil zijn, Thain was hier in dit geval het levende bewijs van. Goed, sluipen als iemand als Glovigin zou hij nooit kunnen maar slecht deed hij het ook niet. “Hoorde jij dat ook?” Vroeg hij zacht. “Ik zou zweren dat ik stemmen hoorde” Hij spitste zijn oren. “Wellicht dat een van die schildwachten de sleutels in zijn bezit heeft. Moeten we straks iedereen nog controleren ook!” Voorzichtig keek hij de duistere gang in, zijn ogen samenknijpend.

Agravain
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agravain » 25 okt 2005 21:36

Daar had de dwerg wel een punt. Bedacht Glovigin zich. Ook hij liet niet graag moordenaars en verkrachters vrij. "Laten we dan eerst maar eens zien of we hieruit kunnen komen zonder herrie te trappen." Na nog een hoek te zijn omgegaan zagen Thain en Glovigin vrijwel gelijktijdig de deur die op een kier stond. Vanuit die ruimte steeg af en toe een bulderend gelach op. Het leek wel alsof er een feest aan de gang was.

Snel sloop het tweetal naar de deur toe, en gluurden door de kier naar binnen, door de smalle spleet was er niks te zien, maar er walmde wel een lucht van goedkope wijn naar buiten. Blijkbaar hadden de wachters het zichzelf wel comfortabel gemaakt. Aan de stemmen te horen konden het er nooit meer dan twee of drie zijn, en het leek er op dat er ook al aardig wat drank was genuttigd.

Langzaam trok Glovigin zijn zwaard, en keek de dwerg met een vragende blik aan.

~ Agravaìn ~

Gesloten