Myst - Edain Sprite Callista - Paleis

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

Gesloten
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Myst - Edain Sprite Callista - Paleis

Ongelezen bericht door glamdring » 17 apr 2005 20:30

Mijn naam is Edain Sprite Callista.
Ik ben een Moonfirefly, een elf van 10.12 cm hoog. (idee van Tinkerbell uit Peter Pan). Ik heb lange donkerblonde tot blonde haren, een glad gezicht en grote (als in groot voor een 15 cm elfje) lichtblauwe transparante vleugeltjes. Ik heb blauw/groene ogen en draag vaak(bijna altijd) mijn blauwe jurkje. Ik ben klein voor de gemiddelde Moonfirefly.
Ik heb altijd mijn stafje voor mijn magie bij me. Ook heb ik altijd een zakje rond mijn middeltje hangen met daarin kruiden die ik zelf gekweekt heb.
Ik ben dus een van de Moonfireflies. Zij zijn een magisch volk. Ik ken dus de nodige trucjes Ik heb altijd in het bos gewoont, in een grote eik. Ik leefde daar met mijn moeder en mijn 5 broertjes (doen de namen van belang??) We haalden altijd veel kattekwaad uit terwijl dat niet van een Moonfirefly gedient was. Ik heb (verweg, dus niet zo zeer van belang) blauw bloed. De koning vond dat ik praktijk ervaring van het leven van buiten onze eik moest leren dus heeft mij op pad gestuurd om avonturen te gaan beleven en kameraden te vinden. Ik ben dus op zoek naar een doel. Ohja, een moonfirefly beweegt zich voort doormiddel van zijn/haar vleugeltjes, tneminste de grotere afstanden. Lopen doen ze ook wel.
Ik ben erg eigenwijs en luister dus niet zo snel naar andere mensen.
Ik hou wel van andere mensen, ik ben niet graag alleen, erg sociaal ben ik dus wel.
Ik hou erg van kattekwaad uithalen maar ga nooit te ver. Ik ken mijn grenzen, maar ben wel ondeugend
Door mijn vleugels kan ik me redelijk snel verplaatsen, niet zo zeer met het licht mee, maar wel zo dat je me niet erg gemakkelijk kan volgen als ik mijn best doe:P
Ook ben ik erg druk en vaak ook erg enthousiast, ik ben altijd aanwezig en hou van de daardoor komende aandacht.
Ook ben ik een beetje ijdel. Laat mij niet gehavend met anderen meereizen want daar kan ik dus niet tegen. Ik geval van nood kan mijn uiterlijk me nix schelen, maar als ik alle tijd heb wil ik er liever wel goed uitzien.

SPELLEIDER VAN DIENST IS: APHRAEL

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 19 apr 2005 12:57

Het was ver na middernacht toen Edain aan kwam in de stad. Ze had een moeizame reis achter de rug en zag er ietwat verfomfaaid uit. De koning had haar opdracht gegeven na aankomst zich bij de paleispoort te melden. Daar aangekomen klopte ze, nogal hard, op de poort. Een gezicht verscheen door het luikje in de poort. "Wie daar?.......He, wie is daar?.......verdoemde kinderen, altijd aan het rotzooien, ik zat net lekker voor de kachel." Met een klap sloot het luik in de poort zich weer, zonder dat de wachter Edain had opgemerkt......

Myst
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Myst » 24 apr 2005 19:27

Maar Edain moest en zou naar binnenkomen...Ze klopte weer op de deur. "Vlieg op", kwam er van binnen. Dus ze klopte nogmaals op de deur. De man kwam weer aan het luik. "WAT IS ER N....", Edain vloog voor het luik. "Mag ik alsublieft naar binnen? Oh, en ik ben geen kind, alleen wat kleiner dan jij". "Oh, er was dus wel iemand. Sorry, maar er word wel vaker geklopt op de deur en dan zijn het de kinderen uit de buurt." "Excuses aanvaard, maar kijk de volgende keer wel even naar beneden" Edain werd binnengelaten door de poortwachter.
"Meneer, ik moest me hier melden van de koning. Mijn naam is Edain Sprite Callista."

EDIT: Het is nu nog de Kapitein en je wordt natuurlijk nooit zo maar op eigen houtje in het paleis losgelaten.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 26 apr 2005 10:36

"Sorry euhh, dame, ik had u over het hoofd, euhh, niet gezien. Ik zal u naar de Hofmeester brengen, die kan u dan voorzien van kamers." Ze zal aan een vogelkooitje wel genoeg hebben "Als u mij wilt volgen?" De wachter ging haar voor naar een van de torens waar hij moeizaam de vele trappen op klom. Toen hij achter zich keek zag hij het elf-achtige wezentje achter zich zweven. Hij was jaloers en wilde dat hij kon vliegen. Na een klop op de deur werd Edain naar binnen gelaten. Binnen wachte haar een lange, broodmagere maar zeer knappe man, naar menselijke maatstaven, met een glimlach op zijn gezicht. "Welkom, welkom, Edain Sprite Callista, gezant van de Moonfireflies. Wij zijn zeer verheugd u te mogen ontvangen. Helaas heeft u het diner al gemist, maar ik zal zorgen dat u een diner krijgt in uw kamer. Ik heb kamers voor u gereed laten maken, zullen we dan maar? U begrijpt dat het nogal laat is, dus de kapitein kan u vandaag niet meer ontvangen, maar hij wil u graag morgenochtend zien bij het ontbijt."

De hofmeester ging haar, met een page, voor naar een van de eindeloze kamers in het paleis en deed de deur open voor haar. Edain was verrast. Het was een prachtige lichte kamer, helemaal bekleed met lila wandtapijten tegen de kou en met, voor een paleis, verrassend veel ramen, zodat de kamer, ondanks het late uur, heel luchtig aanvoelde. "Ik hoop dat u het hier naar uw zin zal krijgen. De kapitein heeft erop gestaan dat wij de kamers in zouden richten naar uw wensen, dus als u iets anders wenst, dan zegt u het maar." Hoffrin wees op de page. "Dit is Leras, hij zal uw vaste page zijn gedurende uw verblijf. Als u iets nodig heeft, roep hem dan, hij slaapt in de kamer naast uw woonvertrekken. Wilt u misschien liever een vrouwelijke page, dan kan dat ook natuurlijk."

Myst
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Myst » 29 apr 2005 16:22

"Nee, dank u", zei Edain, nogsteeds wat verrast. "Dit is voorlopig wel genoeg"
Edain vloog de kamer in en bleef zweven boven het bed. Het was groot, maar niet naar menselijke maatstaven. "Sorry, juffrouw, maar we hebben geen tijd gehad om een bed speciaal voor u te maken. Ik hoop dat dit voldoet, anders laat ik alsnog een bed voor u verzorgen.""Nee, het is goed, ik overleef het wel," en ze glimlachte naar de Hofmeester.
Hij lachte terug, hij had een mooie lach. "Oke, ik zal u nu alleen laten, het diner zal zo arriveren. Goede nacht, juffrouw Callista." "Goedenacht, zei ze terug."En ze plofte op het bed neer

Na een half uurtje of iets kwam de werd er op de deur geklopt. En ja hoor, daar was de page met het diner. "Alstublieft, juffrouw", en hij wou weer vertrekken. "Nee blijf, ik kan wel wat gezelschap gebruiken. Ik hou niet van alleen zijn. Neem plaats", ze wees naar een stoel in de hoek, die wel duidelijk voor mensen was bedoeld. "Vertel me, wat is uw naam" De page en Edain kwamen in gesprek en tot een uur of 12 hielden ze diepe gesprekken.

Het ochtend zonnetje kwam langzaam de ramen binnen. Het kleine wezentje werd wakker door de kraaien die in de stad scharrelden. Ze maakte zich klaar voor ontbijt. Net toen ze aangekleed en klaar was werd er geklopt. "Binnen!" "Mevrouw, het ontbijt is klaar, de Kapitein verwacht u.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 11 mei 2005 11:44

Rap werkte Edain haar ontbijt naar binnen terwijl de page voor de deur wachtte. Ze had net de laatste hap in haar mond gestoken toen ze al op weg ging naar de Kapitein. De page wenkte haar om haar te volgen. Na een lange weg door het kasteel langs vele trappen en kleine hoekjes en gangetjes begon Edain werkelijk te geloven dat het paleis een groot doolhof was. Zij kon gelukkig vliegen, de page had dat geluk niet. De arme knul was inmiddels buiten adem. Uiteindelijk stopte hij voor dubbele deuren van prachtig hout. De deuren waren versierd met een ingewikkeld patroon van houtsnijwerk en ingelegd met koper. Het was mooier dan Edain ooit had gezien. Naast de deurn stonden twee schilwachten van de paleisgarde in hun officieele uniform. Ze zagen er zeer imposant uit, hoewel een van de wachten haar nieuwsgierig vanonder zijn helm bekeek. Edain gaf hem een vette knipoog en giechelde. De wachten openden alleen de linkerdeur en de page gaf Edain een teken dat zij alleen naar binnen kon gaan.

Binnengekomen keek Edain haar ogen uit. Het was geen kamer maar een complete zaal. In het midden stond een enorme vergadertafel met wel 40 stoelen aan alle kanten. Verspreid over die stoelen zaten een aantal mensen en wezens, niet meer dan 5 in totaal die duidelijk met hun eigen dingen bezig waren. De tafel lag bezaaid met enorme kaarten en overal waar ze keek, hingen ook kaarten aan de muren, naast de vele wandkleden. In een enorme haard brandde een reusachtig vuur, waar Edain de hitte van kon voelen bij de deur. Terwijl ze haar ogen goed de kost gaf keek ze tegelijkertijd uit naar de Kapitein. De mensen die hier aanwezig waren, zouden zijn adviseurs wel zijn.

Een van die adviseurs had Edain nu eindelijk opgemerkt. "He, wat doet dat vliegding hier?" Gemeen grinnikend begaf de man zich naar Edain toe. Ze kon zijn valse grijns al vanaf een afstand zien. Hij was redelijk klein en gedrongen en had een kop als een varken. Edain sloeg een keer extra met haar vleugels om te laten zien dat ze zich niet zou laten wegjagen maar keurde het nare mannetje verder geen blik waardig. "Dat is genoeg Dart! Ik heb je niet uitgenodigd in de vergaderzaal en ik heb je zeker niet uitgenodigt om mijn gasten te beledigen. Maak dat je wegkomt, anders laat ik je door de wachters eruit sodemieteren." Een man, lang en met een rood gezicht van woede stond vanuit het niets voor Edain en nam haar in bescherming tegen het nare varken. Datzelfde varken, blijkbaar met de naam Dart, kreeg ook een rood hoofd van woede maar zei niets. Hij draaide zich hooghartig om en verdween door de deur. De lange man draaide zich om naar Edain en glimlachte haar toe. "Wees welkom Edain Sprite Callista. Het spijt me dat ik er niet eerder was om je te begroeten."

Myst
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Myst » 14 mei 2005 16:50

"Is al goed", zei Edain. "Bedankt dat u mij wilt ontvangen vandaag. Ik kom hier in opdracht van mijn koning. Ik weet dus niet geheel duidelijk wat mij hier te doen staat"
"De koning heeft mij vertelt over zijn plannen. Hij wil jou de wijde wereld in sturen, voor levenservaring," zei de Kapitein.
"Dat gedeelte heb ik meegekregen, jah. Maar ik vraag me af, waarom ik eerst naar u moet gaan. Wat heeft u voor een plannen? Wat gaat er gebeuren? krijg ik een opdracht? Ik zou graag verheldering willen hebben."
"Oh, ik heb grootse plannen. Daarom ben je ook hier. Ik moet je de geschiedenis en de reden van je vertrek vertellen. Het is allemaal zeer ingewikkeld."zei hij.
"Maar eerst, gaat u zitten. Ik heb u wat te laten zien" Hij pakte een rol van de tafel en rolde hem open voor Edain. Dit is het rijk wat toekomstig van mij zal zijn. Elk uithoekje is hierop te vinden. Bekijk het maar eens. Ik moet wat regelen met de soldaten. Ik ben zo terug. Hij liet Edain achter.
Daar zat ze. Aan een grote tafel. Gebogen over een map van het koninkrijk van de toekomstige koning.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 07 jun 2005 10:56

Nadat ze de kaart een tijdje had bestudeerd begon Edain zich te vervelen, ze stond op en vloog door het vertrek heen. Bij iedere kaart die aan de muur hing hield ze even stil om ze te bekijken. Veel begreep ze er niet van. Op een kaart die naast de grote schouw hing hield ze wat langer stil. Iemand, waarschijnlijk de kapitein, had op de kaart markeringen aangegeven. Toen ze ze wat beter bekeek zag ze dat de kaart dezelfde was als die ze net van de kapitein had gekregen en dat de markeringen waarschijnlijk legerplaatsen of wachtposten voorstelden.

Plotseling hoorde ze een zacht kuchje achter zich. De kapitein stond direct achter haar. Ze had hem niet horen binnenkomen. "Aha, ik zie dat je onze andere kaart al hebt ontdekt met de legerplaatsen? Ze zijn van groot strategisch belang. Kom, dan zullen we een maaltijd gebruiken en ondertussen kun je me alles over jezelf vertellen." Hij had dat nog niet gezegd of een bediende kwam binnen met een groot blad met voedsel en drank. Plotseling geroerd, zag Edain dat ze zelfs een kleine drinkbeker mee hadden genomen voor haar.

Myst
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Myst » 06 jul 2005 12:32

Edain werd wakker en nu had ze heerlijk geslapen. Een bediende had gister voor haar speciaal een wat kleiner bed gemaakt. Dus nu was ze heerlijk uitgerust. De maaltijd van gister had haar ook goed gedaan. Ze zat nog steeds vol.
Zo lag Edain nog wat na te denken, over wat ze gezien en gehoord had in en rond het kasteel.
Plotseling klopte er iemand op haar deur. "Binnen", zei Edain. Het was de page. "Uw ontbijt staat klaar, juffrouw. De kapitein verwacht u binnen over een half uurtje." "Dank u , page."
De page verliet de kamer weer. Edain schoot snel uit bed en was te zich even in de teil die bij haar spiegel stond. Ze trok wat kleren aan en vloog de kamer uit. Het was een flink eind vliegen naar de eetzaal maar de vlucht was dan ook de moeite waard. Vele schilderijen versierde het kasteel en Edain kon het niet laten om af en toe even stil te hangen. 1 Van de schilderijen kwam haar bekend voor. Ze bleef er even bij hangen en bedacht zich toen dat ze onder weg naar de Kapitein was. Snel vloog ze door, maar het schilderij bleefin haar geheugen gegriefd.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 08 jul 2005 11:09

Eindelijk, ze had de kamers van de Kapitein bereikt!! Ze hoefde niet eens te kloppen, de deur werd zowaar meteen voor haar geopend door een page die zo leek het wel op haar stond te wachten.

Ze hoefde zelfs niet eens te wachten voor ze naar de kapitein toe kon, maar tot haar verbazing stond hij al op haar te wachten.

"Ah Edain net de persoon die ik wou zien! Ik heb een opdracht voor je, zoals je wellicht wel weet is het heel onrustig in en rondom de stad. Nu heb ik iemand nodig die onopvallend inlichtigen voor me kan verzamelen. Je begrijpt wel dat dit iemand moet zijn die ik tenvolste vertrouw.....en aangezien ik jou, mede door het fijt dat je koning jou naar mij heeft toegestuurd, vetrouw had ik aan jou gedacht." Hij kon zien dat ze wel oren had naar zo'n opdracht. "Je begrijpt dat je aan niemand verslag mag uitbrengen van de dingen die je ontdekt, behalve aan mij of in een noodgeval aan mijn hofmeester Hoffrin. Ik zal proberen om je zoveel mogelijk te ondersteunen in je taak, maar je zult toch zelf die taak moeten uitvoeren en moeten beslissen of je het eigenlijk wel wilt doen. Ik stel voor dat je even over mijn voorstel nadenkt en mij de beslissing zo snel mogelijk meedeelt"

Hij wist dat ze tijd nodig zou hebben voor zo'n beslissing, hij hooptte alleen dat ze niet te lang de tijd zou nemen. Hij zou haar als ze toestemde in kontakt brengen met het groepje dat schulden inde voor Hoffrin. De stadsbewoners zou het niet opvallen als er plotseling 1 persoon meer meeging op hun tochten, en voor haar zou het makkelijk zijn om onopvallend overal in de stad te komen.

Glimlachend keek hij Edain aan "zullen we gezamelijk het onbijt gebruiken?? Veel tijd om gezellig te praten heb ik niet, maar eten moeten we allemaal."

Myst
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Myst » 27 jul 2005 18:18

Het ontbijt was, zoals alle andere maaltijden in het kasteel, heerlijk. Het gaf de Kapitein en Edain genoeg tijd om alle details van haar eventuele opdracht door te nemen. Zo kon Edain beter beslissen of ze met de Kapitein in wou gaan. Maar een vraag bleef op haar tong branden:

"Zal ik echt niet opvallen? Mijn leven is mij namelijk wel erg lief."
"Zelfs ik kan dat niet beantwoorden. Het ligt er aan hoe goed jij kan acteren. Of je je zenuwachtig gedraagt of niet. Of juist te nonchalant," antwoorde de Kapitein.
"Ohja, ik snap het. Is de opdracht dan zo gevaarlijk?"
"Dat ligt ook aan de omstandigheden en de omgeving. Als je tegen de verkeerde op loopt kan het wel je leven kosten. Ik zal de Hofmeester alle gevaarlijkste criminelen die nog vrij lopen voor je op een rijtje zetten. Zodat je weet bij wie je je wel of niet te dichtbij kan begeven. Ik ben nu geheel open en eerlijk tegen je. Zodat jij beter kan beslissen of je de opdracht wil of niet."
"Daar ben ik blij mee. De beslissing is al moeilijk genoeg. Alle informatie kan een beetje bijdragen aan de beslissing," zei Edain tegen de Kapitein.
"Edain, ik heb niet veel tijd meer. Heb je nog brandende vragen?"
"Nee, maar als ik ze nog bedenk, kan ik dan bij de Hofmeester terrecht?"
"Ja, de Hofmeester kan al je vragen beantwoorden."
"Dankje wel,"zei ze zo nonchalant als mogelijk.

Van binnen zat ze in tweestrijd. Wat moest ze doen. D eKapitein was inmiddels vertrokken en Edain vloog dan maar een eindje door he kasteel. Op zoek naar nieuwe dingen en wezens. En om na te denken over haar moeilijke beslissing.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 28 jul 2005 16:58

In gedachten verzonken liep Hoffrin door het Paleis het werd langzaam tijd dat hij weer eens met het groepje van A'Rainna sprak, niet dat hij haar niet zag. Nee, ze zagen elkaar ja per slot van rekening elke avond weer, maar hij moest toch dringend met hen spreken. In gedachten verzonken lette hij niet op waar hij liep zodat hij het kleine vliegende wezen niet gezien had totdat ze tegen hem opbotste. Schijnbaar was ook zij, want het was overduidelijk een zij in gedachten verzonken.

"Oh pardon, ik had u niet bemerkt. Ik hoop dat onze botsing niet al te pijnlijk voor u is geweest. Maar ik geloof dat onze botsing nog een geluk bij een ongeluk is, want als ik me niet vergis bent u degene naar wie ik opzoek was. U bent toch Edain nietwaar??"

Verwonderd keek Edain de vreemde man voor haar aan. "Nee ik heb me geen pijn gedaan, maar waarom bent u naar mij opzoek?" vroeg ze achterdochtig. Wie weet welke vreemde mensen hier allemaal rondlopen en wie weet wie ik van deze personen kan vertrouwen en wie niet.

"Oh pardon, laat ik me even voorstellen. Mijn naam is Hoffrin en ik ben de kamerheer/hofmeester van dit Paleis. Ik heb van de Kapitein een boodschap ontvangen dat u met mij wou spreken. Ik stel dus voor dat we naar mijn kamers gaan, daar kunnen we ongestoord met elkaar praten."
Edain stemde toe, waarna ze samen opweg gingen naar de kamers van Hoffrin. Kamers die naar Edain even later merkte in een afgelegen deel van het paleis lagen, maar in een bescheiden luxe waren ingericht. Terwijl ze omzich heen keek viel haar op dat er verschillende vreemde voorwerpen en kledingsstukken in de ruimte aanwezig waren. Hmm hij woont hier beslist niet alleen, ik vraag me af waar zijn kamergenoot of genote is.

"Waarde Edain, ik stel voor dat u plaats neemt en u ontspant. dan zullen we eens zien waarmee ik u van dienst kan zijn"....

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 26 okt 2005 17:32

Zo dit was de laatste post in dit topic, voor de rest verwijs ik je naar het samengevoegde topic. Laat wel even weten voordat je inspringt. Ik zal je daar eerst introduceren met een post voordat je mag beginnen met posten.

Gesloten