Witch, Fitz en Tigerlilly: samengevoegd topic

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Witch, Fitz en Tigerlilly: samengevoegd topic

Ongelezen bericht door aphrael » 29 mar 2005 10:29

Anna liep achter de page aan naar Hoffrin's kamers waar ze de vorige avond ook was geweest. Er was nog niemand. "Heer Hoffrin zal zich zo bij u voegen, wilt u een ontbijt?" vroeg de page. "Nee, dankje, ik heb net ontbeten" Rustig bleef Anna voor het raam staan en wachtte op Hoffrin.

A'rianna werd wakker na een onrustige nacht van een klop op haar deur. Er was een page gearriveerd om haar naar Hoffrin te brengen. "Ik kom zo, wacht even tot ik gekleed ben." De page ging netjes voor haar deur staan wachten. A'rianna deed niet lang over haar kleding, nieuwsgierig als ze was naar wat Hoffrin te melden had. Misschien wist hij wel iets meer over A'reak, of had hij toch meer informatie van William gekregen. Zodra ze klaar was, spoedde ze zich achter de page aan naar Hoffrin's kamers.

Daar aangekomen ging de deur open en zag ze een silhouet voor het raam staan. Het leek wel een centaur. Hoffrin was nergens te bekennen......

Aan jullie de volgende stap! :-D

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 29 mar 2005 11:05

Dit was helemaal niet de bedoeling geweest, William was vanacht rustig achter Beral aan naar z'n kamer gegaan, eenmaal op z'n kamer aangekomen had Beral niets meer tegen hem gezecht en de wacht betrokken voor zijn kamerdeur. Vanacht kon hij moeilijk in slaap komen, al die nachtmerries, hij was ongemerkt zijn kamer uitgekomen en was aan de wandel gegaan om tot rust te kunnen komen en na te denken. Misschien was het beter om het te vertellen....
Hij was zo diep in gedachte verzonken geweest dat hij niet merkte dat het al licht aan het worden was, hij moest snel weer naar zijn kamer komen voordat hij opgemerkt zou worden.

De dreigingen hebben gewerkt sorry :$

Edit: mooi zo, maar je was met Beral op weg, niet met Hoffrin, die is met Anna Zonnekind in gesprek. :-D

Tigerlilly
Avonturier

Ongelezen bericht door Tigerlilly » 29 mar 2005 19:56

Anna en A'rianna staarden elkaar aan. Ieder dacht van de ander dat ze slecht bestonden in verhalen. Zo stonden ze een minuut of tien tegenover elkaar.
"Goedemorgen dames." klonk de stem van Hoffrin achter hen. De dames waren inmiddels dichter naar elkaar toe gelopen, elkaar opnemend en elkaar inschattend.
"Kom dames, ontspan, ga zitten en neem wat water, de dag is nog jong."
Nog steeds elkaar aanstarend gingen ze zitten.
"Waar ik het over wilde hebben..."
"Wat is ze?" klonken twee vrouwen stemmen tegelijk door de ruimte.
"Wat? Zeg eerder wie." klonk het er direct achteraan. Opnieuw twee vrouwenstemmen.
"Sorry, ik ben helemaal vergeten dat jullie elkaar niet kennen." verontschuldigde Hoffrin zich:"A'rianna dit is Anna, Anna A'rianna. Maar waar ik het nu over wilde hebben..."
"Dus Centaurs bestaan?"
"Zoals je ziet, A'rianna." voorzichtig probeerde ze de naam uit:"Ik had nooi gedacht voor een A'reaal te staan."
"Ook wij bestaan, vertel eens, waar leven jullie?"
"Op de vlakten, weidse mooie grazige vlakten."
"A'rianna, Anna, ik wil iets belangrijks mededelen, maar jullie geven me de kans niet." zei Hoffrin rustig.
"Kom op dan, ik luister." opnieuw twee vrouwenstemmen die hetzelfde zeiden. Glimlachend keken ze elkaar aan. Dit kon wel eens het begin zijn van een hele goede vriendschap.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 31 mar 2005 13:16

A'Rianna kon haar ogen niet geloven. Ze had al heel veel meegemaakt in haar leven, maar Centaurs kwamen toch alleen maar voor in de verhalen die aan kinderen verteld werden voor het slapen gaan??

Ze merkte dat ze veel met de Centaur, Anna genaamd, gemeen had. Anna leek haar erg sympathiek, zeker toen bleek dat ze vaak dezelfde gedachtengang hadden.

" Het spijt me Hoffrin, er is de laatste tijd zoveel gebeurd in mijn leven. En dan spreek ik zoals je weet niet alleen van mijn veranderde wereldbeeld. Ik heb gewoon even een ogenblik nodig om mijn wereldbeeld weer bij te stellen" Glimlachende keek ze naar de Kamerheer, ze kon merken dat hij ook van de ene verraasing in de andere viel. Ze vroeg zich af of hij onder zijn beheerste voorkomen net zo onrustig en verontrust was als zij.

" Zou je nu alsjeblieft je mededeling willen doen, we beloven dat we ons terwijl jij spreekt rustig zullen houden" Ze kon de ogen van Anna al van pret zien glinsteren en wist dat ze een goede beslissing genomen had.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 02 apr 2005 21:06

Sorry Tigerlilliy, ik heb je stuk weg moeten halen. William gaat GEEN aanslag plegen, tenminste, niet dat ik weet, bovendien was het mijn beurt. :(

Hoffrin keek de twee vrouwen in zijn kamers peinzend aan. Hoe vertel ik ze dit? "Anna, ik heb je gisterenavond gevraagd of je eventueel plek hebt voor een passagier aan boord. Daarom wilde ik je graag aan A'rianna voorstellen. Het kan zijn dat A'rianna binnen niet al te lange tijd een plek nodig heeft waar ze veilig is. Ik hoop dat ze bij jou dan kan komen, maar ik zie dat jullie het waarschijnlijk uitstekend kunnen vinden. Voordat je ja of nee zegt vind ik wel dat je van alle feiten op de hoogte moet zijn. Ongeveer een week geleden hebben we een schip in de haven bezocht waar iets vreemds was gebeurt. Dat schip is waarschijnlijk overvallen door kapers en de bemanning en een groot deel van de passagiers, hiernaartoe op weg voor de kroning, is gedood. Van de overlevenden hebben we tot nu toe nog geen zinnig woord gehoord. Aan boord van datzelfde schip was ook een A'reaal. Hij is nu dood, hij heeft gif genomen. Gif dat zich via contact kan verspreiden, daarom hebben we het schip in brand gestoken. De betreffende A'reaal was bepaald geen vriend van A'rianna, zij zal je dat later uitleggen. In ieder geval is A'rianna als gezant hiernaartoe gestuurd, dus een tweede gezant zou uiterst merkwaardig zijn. Ik ben ervan overtuigd dat hij hier was om A'rianna om het leven te brengen met datzelfde gif wat hij heeft genomen. Dat leidt me ertoe dat er misschien anderen kunnen zijn die A'rianna willen vermoorden. Dat risico kan ik niet nemen, gezien de moeizame relatie met de A'realen en zeker gezien het feit dat ik bijzonder op A'rianna gesteld ben geraakt. Ik wil dat ze veilig is en de enige manier waarop ik dat kan bereiken is door haar ongezien naar een plaats buiten het paleis te brengen. Je hebt het nu gehoord, wil je nog meer weten?"

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 12 apr 2005 13:20

Die Beral wat een goedaard.
Eenmaal bij zijn kamer aangekomen zag hij dat Beral naast de deur zat. Hij sloop dichterbij en zag dat Beral sliep, of (heel goed) de indruk wekte dat hij sliep.
Toen hij naar zijn deur liep en hem open wilde maken, deed Beral zijn ogen open en pakte zijn arm vast. " Je weet toch dat het niet geoorloofd is om 's nachts door het paleis te lopen, deze keer zal ik het door de vingers zien. "
William was niet geschrokken van Beral maar liet zien dat hij het begrepen had.
" Ik hoop voor jou dat je vanacht de goede keuzes hebt gemaakt, over een uur wordt verwacht dat je klaar bent. "
William liep zijn kamer in, knikte naar Beral, en sloot z'n deur. Hij was opmerkelijk fit, hij had z'n gedachtes op een rijtje gezet en was tot een conclusie gekomen.
Toen hij klaar was met het 'ochtendritueel' werd er op de deur geklopt.

Tigerlilly
Avonturier

Ongelezen bericht door Tigerlilly » 16 apr 2005 10:30

"Dus als ik het goed begrijp," zei Anna:"moet ik iemand aan boord smokkelen en daar verborgen houden. Het is heel waarschijnlijk dat sommige mensen alles in het werk zullen stellen haar toch te vinden dus het zou op vechten uit kunnen draaien."
"Ja." was het korte, maar heldere antwoord van Hoffrin.
"Wat krijg ik er voor terug?"
"een schadevergoeding natuurlijk. De tijd dat A'rianne op het schip is kan je niet weg en dat lijkt me niet goed voor de handel. Je zult ook de rest van je leven vrij toegang hebben tot het paleis en vrijwel iedereen die er woont."
"Oké, hoe gaan we haar aan boord verbergen?"
"Ik dacht dat alle schepen smokkelaarsluiken hadden, dan kan ze daar onder."
"Dat niet helemaal waar, maar we hebben een kleine ruimte onder het grote laadruim voor de kostbaaste vaatjes wijn. Dan zouden we haar daar in moeten wringen."
"Even tussendoor,"onderbrak A'rianne het gesprek:"Hoe lang zal ik opgesloten zitten in zo'n klein ruimtetje?"
"Tot het weer veilig is."antwoorde Hoffrin.
"Geen zorgen, ik laat je geen dagen in dat hok zitten. Je kunt eruit en door het ruim wandelen, maar niet op dek. Daar is het risico dat je gezien wordt te groot." vulde Anna aan.
"Maar ik heb ook m'n frisse lucht nodig op z'n tijd."
"Dat zul je dan later in moeten halen."antwoorde Anna,"beter gebrek aan frisse lucht dan dood zijn lijkt me zo."
"Dat is waar, maar het idee staat me totaal niet aan."

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 19 apr 2005 08:25

Ze was het er helemaal niet mee eens!! Ze begreep wel dat ze alleen maar aan haar veiligheid dachten, maar deze oplossing was gewoon onaanvaardbaar.

" Luister ik kan het waarderen dat jullie zoveel voor me over hebben, maar jullie vergeten 1 ding. Als A'reaal is het vor mij niet moeilijk om me in veiligheid te brengen. " Ze kon zien dat die twee haar niet goed begrepen, daarom keek ze overdreven over haar schouder en spreidde tegelijkertijd haar vleugels.
" Zoals jullie schijnbaar vergeten zijn kan een A'reaal heel goed vliegen en zijn wij in staat om zeer snel het luchtruim te kiezen. Ik wil me best ergens verborgen houden als dat nodig mocht zijn, maar niet in een kleine ruimte, wij houden niet zo van kleine ruimtes. Meestal worden onze vleugels dan nl heel snel beschadigd en dat risico kan en mag ik niet lopen. Zonder het gebruik van mijn vleugels kan ik me bijna niet verdedigen, dan ben ik helemaal uit balans." Ze kon hen bijna horen denken over een betere oplossing.

" Luister misschien is dit een idee, als jij me nu eens andere kamers gaf. Met als reden dat ik gevraagd heb om kamers in 1 van de torens van het Paleis. Dat moet toch wel te verklaren zijn tenopzichte van iedereen die nieuwsgierig is naar mij. Iedereen weet nu intussen wel dat ik nogal excentriek ben. Bovendien is zo'n eis te verwachten van een A'reaal, zij houden tenslotte van ruimte om hen heen en het liefst zo hoog mogelijk in de lucht. Als ik dan andere kamers heb, dan kan een betrouwbare wachter onder aan de torentrap wacht houden, dan kan niemand die daarboven niets te zoeken heeft in die kamers komen. We kunnen dan iets afspreken dat in geval van gevaar gedaan kan worden. Ben ik in gevaar, dan kan ik direkt vanuit de torenkamer ongezien, en geloof me dat kan ik, naar het schip van Anna vliegen."

Ze hoopte dat haar plan de goedkeuring van Hoffrin kon wegdragen, ze wou het Paleis zo kort voor de kroning niet verlaten. Bovendien was ze geen lafaard en kon ze best zichzelf verdedigen tegen elke aanval.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 19 apr 2005 12:52

"Ik begrijp wat je zegt A'rianna, maar laten we wel wezen, tegen een kruisboog begin je ook niks met vliegen. Bovendien zijn we in een stadium beland waar ik niemand meer vertrouw. De enige die te vertrouwen is, is Beral en die heeft een andere klus, zoals je weet. Ik weet dat je heel goed op jezelf kunt passen, maar na wat er op dat schip gebeurt is kan ik je veiligheid niet meer garanderen." Wat moet ik nou doen? Ze moet op korte termijn het paleis uit. Wat nu?

Hoffrin bleef even in gedachten verzonken zitten. Afwachtend keken A'rianna en Anna hem aan. "Goed dames, ik denk dat ik het heb. A'rianna, met de dood van A'reak lijkt het me dat je niet in onmiddelijk gevaar bent en dat we je voor nu in het paleis kunnen houden. Het lijkt me dan wel verstandig dat je de kamers naast de mijne krijgt toebedeeld. Er zullen wat geruchten ontstaan maar deze toren aan de westkant is de enige veilige toren op dit moment. Dit zal je waarschijnlijk tegen de borst stuiten, maar ik denk dat we de geruchten zelf maar moeten verspreiden. Laat ze maar denken dat wij een, laten we zeggen, romantische relatie hebben ontwikkelt. Niemand zal daarvan opkijken omdat we al veel tijd met elkaar doorbrengen. Ik ga met je plan akkoord op een voorwaarde: Op het moment dat ik het zeg, vertrek je onmiddelijk naar Anna's schip, met of zonder mij. Is dat duidelijk? Je moet me beloven dat je, bij het minste of geringste gevaar naar Anna toegaat. Anna en ik kennen elkaar al lang en ik vertrouw Anna volledig. Anna, wil jij beloven dat je A'rianna onderdak geeft, en mij ook als dat nodig is?"

Voordat een van de dames kon reageren werden ze onderbroken door een ferme klop op de deur. Beral stapte binnen met William voor zich uit. "Kom de gevangene brengen baas, waar wil je hem hebben?" Beral duwde William in de richting van een stoel en vatte post bij de deur.

"William, goed dat je er bent. Ik hoop dat de kerker je de kans heeft gegeven om af te koelen?" Toen Anna aanstalten maakte om zich terug te trekken, gaf Hoffrin haar met een handgebaar een teken om te blijven. "Anna, dit gaat jou ook aan, blijf alsjeblieft. Als William hier besluit om verstandig te zijn komt er misschien nog informatie uit waar jij ook iets aan hebt. Wel, wat heb je te vertellen William?"

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 19 apr 2005 14:29

" Goed Hoffrin, daar kan ik mee instemmen." Sprak ze glimlachend. Ze kon de humor van een relatie met Hoffrin wel inzien.

" Ik ben benieuwd hoe het hof zal reageren op een dergelijk gerucht." Ze kon het niet nalaten om Hoffrin alleraardigst toe te glimlachen. Ze kon zien dat ook hij benieuwd was naar de reactie van het hof en zo was er zelfs in deze ernstige situatie nog steeds humor te vinden. Humor die de meeste A'reaalen niet met haar zouden delen, maar goed zij was dan ook wel anders dan haar soortgenoten in de meeste zaken. Ze vroeg zich af wat haar vader zou denken als het gerucht hem terore kwam. Ik hoop dat vader niet denkt dat een van ons iets met de dood van A'reak te maken heeft als zo vlak na zijn dood het gerucht over een relatie tussen Hoffrin en mij gaat.

*zucht* hij zal toch wel denken dat zijn vreemde dochter allerlei problemen veroorzaakt tijdens de kroning, dus wat zou het.

Ze werd uit haar overpeinzingen opgeschrokken toen Beral de jonge William de kamer inbracht.

Ik ben benieuwd wat hij over deze toestand te zeggen heeft!

Fitz
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Fitz » 20 apr 2005 12:11

William werd ruw de kamer in geduuwd, hij keek om zich heen, diezelfde A'Reaal van het schip was er weer nu en was er ook een Minataur aanwezig.
"Wel, wat heb je te vertellen William" zei Hoffrin.
Niet heel veel ben ik bang, ik zal alles vertellen wat ik nog weet.
"Toen het sein was gegeven dat het schip eraan kwam ben ik met de ploeg naar de afgesproken plaats gevaren. Tot mijn verbazing lag het schip er al, maar zoals jullie weten was het zeer gehavend. Zoals voorgeschreven staat ging ik alleen naar het dek om de kapitein te begroeten.
Op het dek aangekomen was er niemand te zien en het zag eruit alsof er een oorlog was gevoerd.
Toen ik dacht niemand meer op het dek aan te treffen voelde ik een vlaag lucht achter me, daar stond hij, ik keek in het gezicht van een A'reaal, hij had felle rode ogen en leek niet veel goeds in de zin te hebben. Voordat ik iets kon zeggen had hij me al in een sterke greep en zij hij, zonder dat zijn mond bewoog dat ik niks mocht zeggen van wat ik hier gezien had, ik kreeg een onbeschrijfelijke pijn in m'n hoofd en ben waarschijnlijk flauw gevallen.
Ik werd wakker gemaakt door mijn roeiers, zij hadden niks ongewoons gezien of gehoord, toen kwamen jullie eraan gevaren.
Dat is alles wat ik te zeggen heb, het is niet veel informatie.
Mag ik nou weten wat hier allemaal aan de hand is....

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 21 apr 2005 08:26

Ruw werd ze uit haar gedachten opgeschrikt. "Wat zei je daar, rode ogen??!! " Riep ze verschrikt uit.
Ze wist dat ze er nu niet meer omheen kon, ze moest een langbewaard geheim prijsgeven aan deze groep personen en alleen maar hopen dat zij ook werkelijk zo betrouwbaar waren als zij dacht dat ze waren.

" Goed " zuchtte ze " ik heb blijkbaar geen anderen keus dan jullie een goed bewaard geheim over mijn volk te vertellen. Zoals jullie wel weten is de Luchtheer de leider van ons volk." Ze zag Hoffrin en Anna bedachtzaam knikken, William zag er eerder uit als iemand die niet weet wat hem over komt.
" Nou dat is dus niet zo, de Luchtheer is alleen voor de buitenwereld de leider van ons volk, de echte leiding en macht ligt in handen van de Zieneres. Zij is de echte Heerseres van ons volk. De Luchtheer is altijd haar gemaal die ze uitgekozen heeft op het moment dat de macht aan haar overging. We laten echter de buitenwereld in de waan dat de Luchtheer de machhebber is omdat er in het verleden al is voorgekomen dat de zieneres stierf tijdens een oorlog voordat ze haar macht kon overlaten gaan op haar opvolgster. Deze opvolgster is altijd haar oudste dochter. Nu naar het punt waarom die rode ogen zo belangrijk zijn. De mannelijke helft van onze bevolking heeft geen tot bijna geen magie alleen de vrouwen hebben bij ons bijna allemaal, in mindere of meerdere mate, magie. Zoals jullie je wel kunnen indenken heeft de enige dochter van de Zieneres en de Luchtheer heel veel magie, niet dat ik alles nu al kan gebruiken hoor. Er is echter 1 uitzondering op die regel, er is 1 mannelijke A'Reaal die redelijk veel magie heeft en dat is de broer van mijn vader. Toen mijn moeder haar macht kreeg had hij verwacht en gehoopt dat hij tot Luchtheer benoemd werd, maar zij koos voor zijn broer. Dat heeft hij nooit helemaal kunnen vergeten of vergeven. Nu heeft hij eindelijk verkozen om iets aan de voor hem beschamende situatie te doen. Zijn gave voor magie heeft als neven effect de door William geziene rode ogen, vandaar ook dat ik er zeker van ben dat hij het was die William een dwang heeft opgelegt. Een geluk voor ons is dat hij in zijn haast de dwang niet sterk genoeg heeft gemaakt, anders had William ons nooit kunnen vertellen wat er gebeurd is. Hij probeert om een oorlog tussen Aeron en ons volk uit te lokken, niet wetende dat mijn vader mij al als afgezant gestuurd heeft, heeft hij A'Reak die hij als afgezant beschouwde om het leven gebracht met een dwang om zo snel als hij in de haven was samen met iemand uit het paleis een gifkapsule te nemen. Ons geluk is nu echter dat zijn plan geen verdere gevolgen heeft op de verstandhouding tussen onze volkeren. Het is nu echter van het grootste belang dat ik in het Paleis of op z'n minst in de stad blijf en ook zichtbaar ben voor het volk van Aeron. Zolang ik aanwezig ben zullen ze de geruchten die onherroepelijk ontstaan niet geloofd worden, want als er echt iets aan de hand was dan zou de afgezant van de A'Realen toch zeker niet in de stad blijven?"

Ze kon zien dat het voor de personen om haar heen allemaal moeilijk te verwerken was. Ik kan alleen maar hopen dat mijn vertrouwen in hen terecht is en dat er nu geen misbruik van deze kennis gemaakt wordt.

Na haar lange verhaal had ze verschrikkelijk dorst gekregen en bediende ze zich dan ook van een beker wijn. In afwachting van de reacties dronk ze genietend van de voortreffelijke wijn.

Tigerlilly
Avonturier

Ongelezen bericht door Tigerlilly » 28 apr 2005 16:12

Pijnzend staarde Anna voor zich uit. Rustig had ze het verhaal aangehoord, slechts lichtelijk verbaasd over het grote geheim van de A'realen.
"Je oom is dus de enige mannelijke magiër met macht genoeg om dingen als Dwang te gebruiken?"
vroeg ze.
"Ja, er zijn er nog enkelen die een heel klein restje hebben, maar dat is zo weinig dat zelfs hun ogen niet rood kleuren." was het antwoord.
"Je wilt je gezicht laten zien in de stad?"
"Ja."
"Denk je dat het nuttig zou zijn als je met een Centaur gezien werd? Onze volkeren zijn nooit grote vrienden geweest en dit zou een mooi plaatje van eenheid naar buiten zijn."
"Dat is misschien wel een goed idee ja." antwoorde A'rianne en glimlachte naar haar nieuwe vriendin. Anna glimlachte terug.

"Waarom?" vroeg William:"Waarom wil je oom oorlog hebben tussen onze volkeren behalve om zijn wraak? Een groot volk zijn jullie nooit geweest en een oorlog zou volgens mij jullie einde kunnen zijn."
"Dan vergis je je een beetje jongeman,"zei A'rianna vriendelijk:"We leven op veel meer plaatsen dan jullie mensen wensen te weten en steeds meer trekken weg naar afgelegen plaatsen. Daar worden ze niet gestroord en kunnen ze rustig leven. En A'Drean, zoals mijn oom heet, is best in staat alleen voor wraak deze oorlog te ontketenen."
"Nu denk ik dat jij fout zit A'rianna,"zei Hoffrin nadenkend:"Ik geloof niet dat iemand bereid was een komplete volkeren oorlog te riskeren alleen voor zijn wraak. Daar moet meer achter zitten. Weet je zeker dat hij de enige man is met zo veel macht?"
Laatst gewijzigd door Tigerlilly op 30 apr 2005 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Witch
Sterrenschipper

Ongelezen bericht door Witch » 29 apr 2005 18:57

"Ja ik ben er heel zeker van dat A'Drean de enige man is met zulke macht. Ook ken ik hem beter dan de meeste anderen ik heb in mijn jeugd zo'n pakweg 150 jaar geleden enkele jaren met hem doorgebracht. Ik ben er dan ook zeker van dat hij alleen om gevolg aan zijn wraakgevoelens te geven een verschrikkelijke oorlog zou ontketenen. Misschien heeft hij wel handlangers gezocht in deze zaak vermoedelijk is zijn zucht naar wraak groter dan zijn afkeer van andere volkeren."

Ze had al gehoopt dat Anna zo zou reageren en was dan ook aangenaam verrast door haar aanbod. Als dit alles voorbij was moest ze Anna een keer meenemen om haar volk te ontmoeten, misschien zou zij ook Anna's volk kunnen ontmoeten. Zulke dingen zouden zeker helpen om de verstandhouding tussen de beide volkeren te bevorderen, de vete had toch zeker al lang genoeg geduurd.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 11 mei 2005 11:29

"Goed, maar ik blijf het te gevaarlijk vinden voor je om alleen met Anna de stad in te gaan. Anne, wees alsjeblieft niet beledigd, ik weet dat je heel sterk en scherp bent, maar tegen een kruisboog kunnen we geen van allen veel uitrichten. A'rianna, kan ik je dan tenminste overtuigen om ook Beral met je mee te nemen? En dat je mij vertelt wanneer je het paleis uitgaat en wanneer je weer terug bent? Ik wil gewoon geen risico's nemen."

Hoffrin zuchte...Verdoemd, ik heb geen informanten die mij kunnen vertellen wat A'rianna's volk van plan is. Hoe kan ik haar op deze manier beschermen? en wat moet ik met William?

Nadenkend keek Hoffrin naar William. "Jongen, jij bent een loods en hebt wel enige verstand van de scheepvaart begrijp ik?" William knikte. "Ik denk dat we jou niet meer terug kunnen sturen naar de haven. Ik heb bericht gekregen van de havenmeester dat je je loodsbaantje kwijt bent geraakt. Ik moet je eerlijk zeggen dat Rakvist nogal bijgelovig is en jou nu in verband brengt met wat er op dat schip is gebeurt. Omdat het je eerste loodsklus was, denkt hij dat jij nu ongeluk zult brengen over de haven. Anna, heb jij nog plek voor een ervaren zeeman? Ik kan je in ieder geval vertellen dat William een harde werker is...."

Gesloten