Viconia - Thain Mendeval (gilden)

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

Gesloten
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Viconia - Thain Mendeval (gilden)

Ongelezen bericht door glamdring » 26 mar 2005 20:39

Naam:
Thain Mendeval

Beroep:
Handelaar

Leeftijd:
130 jaar oud

Ras:
Dwerg

Bezittingen:
Een gevulde beurs, een handbijl en een half gevulde fles brandewijn.

Achtergrond:
Het enige waar Thain in gelooft is het feit dat geld verdienen de enige manier is om iets te bereiken in het leven. Van jongs af aan was Thain al geïnteresseerd in de handel en alles wat dat met zich meebracht. Het was daarom ook niet meer dan logisch dat toen hij de volwassenheid bereikte, hij zijn ouderlijk huis achter zich liet en erop uit ging om een succesvol handelaar te worden. In de jaren daarop leerde Thain het vak pas echt kennen. Heel wat keren ging hij op zijn bek doordat hij verkeerde beslissingen had genomen, maar uiteindelijk slaagde hij er toch in om zich staande te houden in de harde handelswereld. Het duurde echter nog heel wat jaren voordat hij uitgegroeid was tot een vooraanstaande koopman met een redelijk hoge reputatie. Toch ging er op een gegeven moment iets mis. Thain – gierig als hij was – begon handel te drijven met figuren uit de onderwereld en werd verleid door het vele geld wat daarmee te verdienen was. Steeds meer begon hij bekend te staan als een veredelde crimineel. Toen op een gegeven moment de autoriteiten besloten om hem op te pakken en zijn zaak op te doeken, was Thain genoodzaakt om te vluchten.

Uiterlijk:
Zoals elke Dwerg is Thain klein maar stevig gebouwd. Hij heeft een lange zwarte baard en donkerbruine ogen. Hij draagt altijd dure kleding en heeft een handbijl aan zijn riem hangen.

Eigenschappen:
Discussiëren
Lezen en schrijven
Vreemde taal spreken
Opmerkzaamheid
Echtheidskennis

Jouw spelleider voor deze RPG is : GLAMDRING

Thain stond voor de stad, beroofd van zijn have en goed, met niets in zijn bezit dan zijn bijl en wat van zijn eens zo mooie kleding, die nu afgerafeld langs zijn lichaam hing. Deze stad was hem beschreven als één van de mooiste in de hele wereld, maar nu hij ervoor stond twijfelde hij toch een beetje. Zo prachtig en groots scheen deze stad niet te zijn.

De wachtmeester had de kleine naderende gestalte met lede ogen bekeken. Het kwam niet vaak voor dat dwergen uit het noorden naar deze gebieden kwamen, zeker geen met zulke kleding. Het was daarom ook dat hij zijn wachters door de noorderpoort naar buiten stuurde met de opdracht de dwerg zo vriendelijk mogelijk te vragen om even met hem een onderhoud te hebben...

(Waarschijnlijk gaat de eerstvolgende twee weken wegens mijn afwezigheid Milamber of Aphrael mijn rol overnemen. Daarna zal ik er terug zijn om je te begeleiden in de stad 8) )

IK zou aanraden dat je het topic van Agravain - Glovigin (gilden) eens rustig begint door te nemen... 8)

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 27 mar 2005 18:39

Was dit nu die geweldige stad waar hij zoveel over gehoord had? Thain haalde zijn neus op. Waar was al die pracht en praal die hem beloofd was? Hij schudde zijn hoofd. Nu kon hij nog geen goed oordeel geven – hij stond immers nog aan de andere kant van de muur – maar tot nu toe zag het er allemaal nog erg gewoontjes uit. Niet dat hij het recht had om te klagen, want het feit was dat hij van geluk mocht spreken dat hij een stad zoals deze überhaupt nog kon bezichtigen. Toch voelde hij zich lichtelijk misleid door de verhalen die verschillende koopmannen hem verteld hadden. ''Daar trap ik dus geen tweede keer in.'' Bromde hij tegen zichzelf. Met een chagrijnige uitdrukking op zijn gezicht begon hij naar de poort toe te lopen.
Het begin van een nieuw leven.....

Dat hij al zo snel weer in aanraking met de autoriteiten zou komen, had Thain ook niet verwacht. Met gefronste wenkbrauwen keek hij toe hoe een paar stadswachten – zo zagen ze er tenminste uit – op het af kwamen lopen. Hadden die lui hem soms herkend? Dat leek hem zeer onwaarschijnlijk. Hij werd dan wel gezocht door bepaalde mensen, maar hij kon zich niet voorstellen dat deze stad er belang bij zou hebben als ze hem op zouden pakken. Toch waren de mannen duidelijk naar hem op zoek. Wat moest hij? Wegrennen leek geen zin meer te hebben. Naast het feit dat mensen over het algemeen een stuk sneller dan dwergen waren, was de afstand tussen hem en de wachters gewoon te klein om nu nog proberen te vluchten. Nee, deze keer moest hij een andere oplossing vinden. ''Wat moeten jullie van me?'' Vroeg hij op een norse toon toen de wachters binnen gehoorafstand waren gekomen.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 07 apr 2005 20:20

De langste wachter van de twee buigde diep, alsof het een vorst betrof; terwijl de andere een spottende grijns op zijn gezicht had en snerend begon:"Welkom beste heer, wat brengt u en uw uitstekend galagewaad naar onze stadsmuren?"

De andere wachter kon nu ook zijn lach niet meer inhouden en met twee grote grijnzen namen ze de dwerg bij de armen en sleurden hem naar de poort, waar de wachtmeester stond te kijken...

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 18 apr 2005 21:02

''Hé!'' Snauwde Thain. ''Als jullie me niet snel loslaten, stuur ik jullie hoogstpersoonlijk naar de eeuwige jachtvelden!'' De twee wachters leken het dreigement niet echt serieus te nemen en liepen gewoon door. De dwerg verzette zich hevig en probeerde naar zijn bijl te grijpen, maar de mannen waren sterk genoeg om hem in bedwang te houden. ''Wie geeft jullie het recht om een door velen gerespecteerd dwerg zoals ik, op deze manier te behandelen? Ik heb contacten! Een gesprek met de stadshouder van dit veredelde dorp en jullie staan op straat!'' Terwijl Thain diverse malen houvast zocht aan het een of ander, bleef hij tegen de soldaten schreeuwen. De meest beledigende scheldwoorden verlieten zijn mond, maar het leek de situatie niet echt goed te doen. Het laatste wat hij wilde was weer opgepakt worden, toch moest hij erkennen dat hij op het moment niet in staat was om te kunnen ontsnappen uit de greep van de wachters. ''Laat me los!'' Riep hij voor de zoveelste keer. Eenmaal bij de poort aangekomen, hield het tweetal plotseling halt. Thain keek omhoog en zag nog een man in uniform staan. ''Ik weet niet wie jij bent miezerig mannetje, maar zou je die twee bavianen alsjeblieft het bevel willen geven om me los te laten!?''

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 19 apr 2005 20:25

"En dan heeft meneer de dwerg nog praatjes nog ook nog! Mijn beste, wij zijn allesbehalve één van die plaatsen in het westen waar men dieren opsluit voor vermaak, noch een vlooiennest of een veredeld dorp. Wij zijn Aeron, of moet ik zeggen, IK ben Aeron - voor u althans- dus zou ik u willen matigen in uw drieste woorden. U moet weten dat dwergen in een slecht daglicht staan de laatste jaren, en een dwerg zoals uzelf, duidelijk van een zeer hoge status," een glimlach ging over zijn gezicht "maant ons natuurlijk tot voorzichtigheid."

De wachtmeester deed teken naar de wachters die de dwerg nog steeds vasthadden en ze gingen een donkere trap af, naar de koele kelder onder de wachttoren. Een zwarte doek werd van een lantaarn gehaald in een paar seconden daarvoor nog aardedonker lokaal en de dwerg werd ruw in een stoel geduwd, maar pas nadat zijn wapens hem waren afgenomen en zijn handen en voeten vastgebonden waren, onder luid gebrul van de trotse kleinerd, en tot groot vermaak van de soldaten.

"Nu, mijn beste. Wij weten dat je van de steengroeve komt om te spioneren, net zoals we weten dat jouw slavenvriendjes binnen enkele dagen zullen arriveren en proberen binnen te dringen. Maar nu vraag ik me toch af: waarom in godsnaam kom je als een idioot bij de hoofdpoort naar het noorden aankloppen? Het lijkt me toch dat iemand met iets of wat verstand onder zijn gevlochten haar een wat schalkser weg had kunnen vinden..."

Viconia
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Viconia » 14 jun 2005 13:03

Thain reageerde niet direct. Met een blik die boekdelen sprak, keek hij naar de wachtmeester. Dit was nu echt het soort mens wat hij absoluut niet kon uitstaan. Wat zou hij die zelfverzekerde grijns toch graag van zijn bek afslaan. ''Ik weet niet wat jij allemaal in je hoofd haalt, maar als je werkelijk denkt dat ik uit de steengroeve komt, dan ben je nog een grotere idioot dan ik al dacht!'' De dwerg begon rood aan te lopen en tevens zijn zelfbeheersing te verliezen.''Als ik zometeen weer op vrije voeten bent, dan vreet ik je rauw op!'' Het gescheld begon een hoogtepunt te bereiken. Toch viel hij op een gegeven moment opeens stil. Hij haalde zijn neus op en spuugde vervolgens recht in het gezicht van de wachtmeester. Een grote grijns verscheen op zijn gezicht. ''Dat staat je al een stuk beter, mens.'' Nu hij al zijn gif uitgespuugt had - letterlijk en figuurlijk - leek de dwerg zichzelf weer onder controle te hebben. Arrogant keek hij de andere kant op en negeerde de drie mannen volledig. Blijkbaar hadden ze hem voor iets opgepakt waar hij dus helemaal niets mee te maken had. De positieve kant aan dit verhaal was dat men dus nog niet wist dat hij ergens anders gezocht werd, maar op het moment was dat dus ook het enige lichtpuntje. Wat waren die lui met hem van plan? Het was overduidelijk dat ze hun eigen conclusies al getrokken hadden. Het zou hem daarom ook verbazen als hij binnenkort weer op vrije voeten stond.
~Het begint al weer goed, Thain~ Dacht hij bij zichzelf.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 25 jun 2005 18:17

Het slijm nog druipend van zijn kin deed de wachtmeester teken naar zijn ondergeschikten, die onmiddellijk de arrogante dwerg van zijn stoel sleurden, hem bewusteloos sloegen, vervolgens ontdeden van al zijn kleren en wegvoerden naar de cel. De wachtmeester zelf vond het tijd een bezoek te brengen aan zijn overste, de bevelhebber over de troepen die gestationeerd waren aan de noordkant van de stad, omdat hij vreesde dat de aanval van de opstandige slaven niet lang meer op zich zou laten wachten. Nu ze zo drastisch en overmoedig waren een dwerg als spion te zenden, zouden ze zeker niet meer twijfelen in actie te komen.

En toen pas begon het tot hem door te dringen. Wat als deze dwerg nu eens geen spion was, maar een afleidingsmaneuver? Natuurlijk! Hoe dom zou het zijn om een dwerg te sturen, waarvan men toch wist dat die meteen zou opgepakt worden, en dan zelf nog eens te komen. Tenzij ze natuurlijk hoopten dat die dwerg de bevelhebbers zodanig zou bezighouden met folteringen en ondervragingen dat ze de wachtrondes zouden verslappen.

Hij haastte zich met allergrootste spoed naar de Noordmeester, na het bevel gegeven te hebben dat de dwerg in de dodencel moest gestopt worden samen met de moordenaar van de Edelsmid Ian, die ze de ochtend daarvoor hadden opgepakt...

Gesloten