Grimreaper en Ysgrublaidd: samengevoegd topic

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 15 mar 2005 16:28

Toen Bakiro hoorde dat de wachter de weg zou wijzen twijfelde hij even of hij hem wel los moest laten, de kleine rat zou er ook vandoor kunnen gaan. Maar goed samen met de half-reus moet hij vast wel weer te pakken te krijgen zijn en hij liet hem los, hij achtervolgde de wachter op de voet. De wachter wou er tussen uit glippen, maar niet als het aan Bakiro lag. Hij greep de wachter bij zijn kraag beet en gooide hem voor zich uit. "Weet je wat mij een goed idee lijkt? Als jij gewoon met ons mee loopt, dan weet ik je gelijk en zeker te vinden mocht ik je nodig hebben. Waar wacht je op? Opstaan en doorlopen!" Schreeuwde hij eruit voordat de wachter kans kreeg antwoord te geven.

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 16 mar 2005 19:03

Petr schrok. Hij dacht dat dit aardige mannen waren. Hij strompelde vooruit met een bang gezicht. Toen ze eenmaal voor een grote deur stonden zei Petr: 'Hier zat Hyar toen ik hem tegenkwam maar laat me alsjeblieft niet naar binnen gaan. Als Hyar het merkt dan word ik onthoofd.'
Hij wachtte met een bang gezicht op antwoord en vervolgde snel: 'mag ik anders met jullie mee ontsnappen?'

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 17 mar 2005 14:42

“Ligt eraan hoe graag je wilt ontsnappen” sprak Nathan. “Als wij jou hier laten wachten is de kans groot dat je er tussenuit glipt. Dat risico kan ik niet nemen en ga ik ook niet nemen. Wat Bakiro doet is zijn beslissing. Voorlopig stel ik voor dat jij netjes met ons mee gaat. Mocht Hyar er niet zijn, dan weten we tenminste precies waar je bent. Je zijn dus in mijn ogen drie mogelijkheden namelijk, Nathan stak één vinger omhoog, “één, je verzet je ter plekke en gaat er dus aan.” Een tweede vinger werd opgestoken, “twee, je gaat met ons mee en verzet je binnen tegen ons om Hyar te helpen. Dit zal gegarandeerd ook je leven kosten maar ik zal Hyar kosten wat het kost niet laten gaan.” Een derde vinger werd opgestoken, “drie, je gaat met ons mee en helpt ons Hyar te pakken te krijgen.” Aan jou de keuze.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 17 mar 2005 15:27

De wachter, nog half-zittend van Bakiro's worp, keek Nathan aan. De grote minotaur stond achter de wachter en bukte voorover zodat zijn hoofd bijna op de schouder van de wachter lag en fluisterde in zijn oor: "Als je gehecht aan ademhalen bent zou ik voor optie drie gaan." Hij ging weer rechtop staan met zijn bijl klaar in zijn handen. "Nou? Wat word het?" vroeg Bakiro al ongeduldig worden met Hyar al praktisch in het vizier.

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 17 mar 2005 17:21

'Euh..euh ik kies voor keuze drie. Ik ga jullie helpen.' stamelde Petr. 'Maar gaan we Hyar nu vermoorden?'
'Alleen als we niet anders kunnen. We zullen proberen geen slachtoffers te maken' zei Nathan. Rustig liepen ze naar de kamer van Hyar. De deur stond enigszins open, omdat Hyar heen en weer door de kamer liep was het duidelijk dat hij aanwezig was. Bakiro trapte de deur open en de drie mannen rende naar binnen. Hyar werd gelijk overrompelt en stond als verstijfd. Als een soort van verlamd stond Hyar daar in de kamer. Petr pakte al zijn moed bij elkaar en stapte op Hyar af en legde hem in een houdgreep...hij hoopte dat hij de mannen hem wat meer zouden vertrouwen.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 mar 2005 15:42

Nathan zag dat Hyar langzaam maar zeker weer helder werd en merkte dat Hyar probeerde van Petr af te komen. Nathan liep naar de twee man toe en greep Hyar bij zijn kraag en tilde hem van de grond. Petr die Hyar nog stevig vast klemde kwam op deze manier ook van de grond. Beide mannen bungelden tesamen heen en weer. “Petr, laat maar los.” Riep Nathan. Petr gehoorzaamde en liet zijn greep verslappen. Met een zachte plof kwam hij op de vloer neer. “Hallo Hyar.” Sprak Nathan op rustige toon tegen de man die hij vast hield. “Je kunt mij vast wel vertellen hoe de zaken ervoor staan in deze mijn en misschien weet je ook wel wat dingen over de buitenwereld. Begin eerst maar eens te vertellen waar de Norse zit.” Nathan keek Hyar aan met een blik die boekdelen sprak. “Of ben jij je leven al heel erg moe?”

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 31 mar 2005 12:16

Om eerlijk te zijn wist Hyar vrij weinig. Hij was bang. Alles wat hij wist was dat Noriak naar zijn verblijf in het bos was gevlucht, hij wist niet wat er aan de hand was. 'Om eerlijk te zijn weet ik alleen maar dat Noriak zich in zijn buitenverblijf bij het bos. Ik weet van niks.' zei Hyar met een hakkelende stem. 'Jullie komen hier nooit mee weg, jullie zullen allemaal vermoord worden.' zei Hyar met het laatste beetje moed.

Ondertussen in het paleis was de eventuele onderhandelaar gekozen. Londases. Londases was een ex-opzichter die bekend stond om zijn goede band met de slaven. Hij werkt geschikt geacht dit werk op zich te nemen.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 31 mar 2005 19:15

Bakiro hielp Petr te voet terwijl Nathan Hyar aansprak. Hij luisterde maar half naar wat Hyar zei maar dat laatste ving zijn oor. Bakiro grinnikte en sprak tot de 'hoge' man: "Ons vermoorden? En wie gaat dat doen? Jij lijkt me niet in staat veel te doen en die zielige wachtertjes van je vallen bij bosjes onder mijn bijl. Dus ik zou niet zo zeker van je zaak zijn, zielig mannetje." hij bleef Hyar aankijken met een grote grijns.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 02 apr 2005 21:32

“Bakiro, de wachtertjes zijn misschien niet onze enige zorg.” Riep Nathan en knikte richting Petr. “Houd in ieder geval een oogje op die daar. Je weet maar nooit wat hij achter je rug om doet.” Toen richtte Nathan zich weer op Hyar. “Dus Noriak zit in de bossen. Welke bossen? En waar is dat buitenverblijf dan? Kom op man, spreek. En vertel maar meteen waar wij zo bang voor moeten zijn. We hebben de mijn al zo goed als onder controle. Verdedigen wordt een makkie.” Misschien was het een leugen. Nathan wist het niet. Maar dat deed Hyar blijkbaar ook niet. En Nathan kon beter Hyar bang maken voor antwoorden dan te laten merken dat hij niet zeker van zijn zaak was. Hij moest en zou alle slaven vrij krijgen en de Norse laten boeten voor zijn daden. Hyar was op dit moment de enige die hem daarbij kon helpen.

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 03 apr 2005 07:54

Hyar wist dat hij hier niet levend uit zou komen. Waarom zou hij in zijn laatste minuten nog informatie geven die zijn baas, en vriend, in gevaar zouden kunnen brengen. Hyar was heel slecht in liegen. Hij zou dus gewoon geen informatie prijsgeven. 'Ik zal jullie nooit meer vertellen jullie slaven. Schorem zijn juliie. Jullie zullen Noriak nooit te pakken krijgen, en jullie zullen zeker geen informatie van mij krijgen.' Toen Hyar dit gezegd had kreeg hij gelijk een soort vrede met zichzelf. Hij zou sterven, daar was hij zeker van. Deze drie wezens leken niet echt vriendelijk. Hij bidde nog even tot zijn god. Ik heb gezondigt.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 04 apr 2005 00:30

Nathan zag het gezicht van Hyar veranderen van angst naar een gevoel van vrede. Hij stemde dus in met zijn lot, wat dat dan ook in hield. Nathan’s arm werd moe van het omhoog houden van de man. Zijn arm verzuurde langzaam en dat kon hij niet gebruiken. Met een draai smeet Nathan de man languit op zijn eigen bureau. Met wat kracht leunde Nathan, met één hand op de keel van Hyar om hem zodoende in bedwang te houden. Zijn zwaardpunt bracht hij met de andere hand vlak onder Hyar’s kin.

“Als je denkt dat ik je nu ter plekke vermoord, omdat je geen informatie geeft. Dan heb je het mooi mis.” Riep Nathan in Hyars gezicht. “En ook zij zijn dat niet van plan.” Nathan knikte zowel naar Bakiro als Petr en probeerde met zijn blik de mannen duidelijk te maken dat hij dit ook van ze verwachte en wende zijn blik toen weer op Hyar. “Je wilt ons misschien nu niets vertellen over het gaan en staan van Noriak, waarschijnlijk omdat je hem heilig vind, maar daar zal snel genoeg verandering in komen. Voorlopig zullen we je bij ons houden en zul je zien wat er met dit armzalige mijntje gebeurd.” Hij keek op naar Bakiro en riep: “Zou jij misschien een touw kunnen regelen? Ik vertrouw Petr nog niet genoeg om hem los te laten lopen en ik zou toch graag zien dat Hyar niet kan ontsnappen.”

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 20 apr 2005 17:18

Bakiro's eerste reactie was om Nathan een dreun tegen zijn gezicht te geven, hij hield er niet van orders te krijgen. Maar hij bedaarde al snel, de halfreus was bezig met hetzelfde en eigenlijk vroeg hij het best netjes. Tegen de muur stonden enkele houten kasten, omdat er een slot op zat en Bakiro's geduld aardig op was brak hij de deur open met zijn vuisten. De andere kasten hadden meer geluk, in de eerste zat al een touw. Bakiro liep weer terug richting de liggende Hyar, hij schopte onderweg een gevallen stoel uit zijn weg en stopte bij Nathan. "Petr, blokkeer jij de deur voor het geval Hyar probeerd te ontsnappen? En Nathan hou jij hem even stevig vast?" Met een gemene grijns keek hij Hyar aan en zei: "Dit kan op twee manieren...ééntje waarin jij meewerkt en ééntje waarin ik jou pijngrens ga testen. Zeg het maar?" Zonder op antwoord te wachten begon hij Hyar vast te binden.

Milamber
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Milamber » 23 apr 2005 18:05

Hyar verzette zich hevig maar hij was niet bij krachten om de sterke Bakiro te kunnen verhinderen waar hij bezig mee was. Maar opeens stonden daar 5 wachters in de kamer. Allen leken ze vrij sterk en Bakiro, Nathan en Petr zouden ze nooit mer zijn drieen kunnen verslaan. Alle wachters trokken hun zwaarden.
De groep had nu een briljant plan nodig...en snel.

Ysgrublaidd
Forum admin
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ysgrublaidd » 23 apr 2005 21:19

Nathan keek op en zag de vijf wachters. Vijf forse wezens keken de ruimte in. Dat zou nog een rot klus worden om met zijn drieën die wachters onschadelijk te maken. Hoe hadden ze trouwens om Petr heen kunnen komen zonder dat deze alarm had geslagen. Nathan zocht de ruimte door opzoek naar Petr. Deze was echter nergens te vinden. Had hij hen verlinkt. Dat kon niet of wel. Nathan keek de wachter weer aan en kijk daarna naar waar ze vandaan waren gekomen. Daar, vlak achter de wachters, zag hij een grote plas bloed. De herkomst van het bloed kon Nathan wel raden maar voor de zekerheid zocht hij naar de bron. En jawel hoor, daar lag Petr. Langs zijn keel liep een snee van de ene kant naar de andere. Het bloed stroomde met schokken uit de snee. Het ontdekken van de dood van Petr maakt de situatie er niet erger op. Zoveel hadden ze nou ook weer niet aan Petr gehad. De wachters maakte aanstalte verder de ruimte in te lopen.
"Staan blijven..." Riep Nathan en drukte de zwaartpunt dieper in de keel van Hyar. "Of jullie hoofdopzichter gaat eraan." De bewakers hielden in en keken elkaar vragend aan. Niet zeker wat ze hiermee aan moesten. Nathan zag een flits achter de wachters. Wat was dat? En nogmaals. Eén van de achterste bewachters viel achterover en de vloer onder hem kleurde rood. Op hetzelfde moment als de bewakers zag Nathan wat er gebeurd was met de nu dode bewaker. Het kleine groepje mensen dat hem was gevolgt was uit hun schuilplaats gekomen en hadden de bewakers van achteren aangevallen. Twee van de vier over gebleven bewakers vielen de groep voor hun nieuwelingen aan en de andere stapten op Nathan en Bakiro af.

Grimreaper
Eeuwentemmer
Contacteer:

Ongelezen bericht door Grimreaper » 23 apr 2005 22:47

Ze hadden Hyar nog levend nodig en kennelijk wisten de wachters dat. Bakiro vond dit persoonlijk niet erg, zijn hoofd ging naar beneden alsof hij een kopstoot wilde uitdelen maar op het laastse moment werd dat een omhoogwaartse zwaai met een strijdkreet die de bewaker door midden kliefde. Enkele vlammen van zijn bijl likte nog aan de wonden en schroeide het vlees op sommige plaatsen waardoor er minder bloed uit de man kwam. Toch kwam er aardig wat bloed op de minotaurus maar dat hinderde hem niet, hij duikte om een slag te ontwijken waarvan hij wist dat die zou komen. Toen de slag over zijn hoofd heen was gegaan strekte hij zijn machtige benen en knalde met zijn horens vol op de borst van de andere wachter in.

Gesloten