Inwinyare Aranel, Mai en Virinya: samengevoegd topic

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

Virinya
Avonturier

Ongelezen bericht door Virinya »

De volgende ochtend werd Fenithya met een knallende koppijn wakker. Aan het voeteneind van het bed stond een page uit Mynn's keuken met een blad vol eten. "Vrouwe Penthe vindt dat u goed moet eten en ze wil u over een uur in haar kamers zien." Fenithya knikte voorzichtig en pakte het eten aan. De page verliet de kamer.

Met al haar krachten hees Fenithya zich in haar kleren en strompelde ze naar de wastafel. Ze plenste wat water in haar gezicht. pffffff.. ik zie er echt slecht uit. Hopen dat het meevalt bij Penthe, want ik kan even niet zoveel hebben. Ik zal wel weer een hele preek krijgen.. maar ik zal het deze keer ook wel verdiend hebben Moeizaam klom Fenithya de trappen op naar Penthe's kamer en ze klopte zachtjes op de deur. "Kom maar binnen" hoorde ze Penthe roepen en ze deed langzaam de deur open. "Zo Fenithya.. ga zitten.. hoe voel je je?" zei Penthe streng. Fenithya ging zitten en mompelde dat ze hoofdpijn had en duizelig was. Ze durfde Penthe niet aan te kijken, dus keek ze maar wat naar de vloer. Intussen bleef haar hoofd bonken...
aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael »

"Dat is niet zo mooi meisje, ik zal straks een genezer roepen en even naar je laten kijken. Wil je me nu misschien vertellen wat er precies gebeurt is? Ik weet in ieder geval dat je hebt ingebroken in het kantoor van de havenmeester. Nu mag jij me eens uitleggen waarom. Was het zoveel moeite om even te wachten?" Ondertussen had ze met een hoofdknikje haar page erop uit gestuurd om de geneesheer te vinden. Geef me de kracht om dit trio aan te kunnen, ik ben ook geen 19 meer, wat moet ik nou toch met dat kind? Ze doet nooit wat je haar vraagt, luistert niet en is, tot overmaat van ramp, ook nog eens een ordinaire inbreker. "Fenithya, ik vraag je dit soort dingen niet om je te pesten, ik wil gewoon weten waarom je zo verschrikkelijk dom doet. Hoe kom je er nou bij? Besef je eigenlijk wel wat dit met mijn reputatie doet? Sterker nog, besef je wel wat je met je eigen reputatie heb gedaan? Ik probeer jou op te leiden tot volwaardig spion en je verziekt het! Niemand, maar dan ook niemand in het havengebied zal jou ooit nog vertrouwen. Je hebt het echt verziekt. Als jij niet onopvallend kunt zijn en de noodzaak van een goede verstandhouding met de rest van de stad in kunt zien, dan heb ik dus niks meer aan je. Dit zou je wel eens je baantje kunnen kosten. Begrijp je dat?"

Zo, nu weer even wachten tot de rest ook kan posten en dan gaan we weer verder!
Mai
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Mai »

Zodra Mynn alle noodzakelijke dingen had gedaan in de keuken ging ze verder met andere, iets minder noodzakelijke karweitjes die toch ook moesten gebeuren. Nadat ze echt alles had gedaan wat ze niet aan anderen over kon laten liep ze nog een rondje door de keuken en bedacht zich dat ze nu toch echt naar Penthe toe moest. Ze had zowel Selene als Fenithya niet meer gezien sinds ze bij de haven vertrokken was, en vroeg zich af wat Penthe zou gaan zeggen. Ze ging steeds meer treuzelen maar draaide zich toen opeens abrupt om en liep de keuken uit, richting Penthe. Enkele keukenmeisjes keken haar verbaasd na, maar Mynn was al weg.
Toen ze eenmaal voor Penthe's deur stond zakte de moed haar weer in de schoenen, maar daarna haalde ze diep adem en klopte aan.

geen idee wat je wil gaan zeggen, dus zo heel veel kan ik er niet van maken :)
Virinya
Avonturier

Fenithya keek diep in Penthe's ogen. Zweet liep met kleine straaltjes langs haar bonkende hoofd. Ze wist dat ze heel erg dom was geweest.. ze had weer eens niet nagedacht voordat ze iets ging doen. Oooh.. stomme stomme ik. Waarom denk ik nou ook niet na. Je kan toch niet zomaar inbreken.. dat doe je toch niet!! Ze zuchte en begon te praten. "Penthe.. ik weet dat ik heel erg stom ben geweest. Er was niemand in het gebouw en ik wilde je niet teleurstellen, wat ik nu dus toch heb gedaan. Ik vond een gang waar ik doorheen geklommen ben en ik was zo trots dat ík de papieren zou vinden, dat ik niet meer nadacht. En toen ineens zat ik in die cel. Ik was zo bang, Penthe, zo bang! Ik dacht dat die man me niet meer zou laten gaan en me als speeltje zou houden." Dikke tranen stroomden inmiddels over Fenithya's wangen. "Penthe, vergeef het me. Alsjeblieft, vergeef het me. Ik ben zo dom geweest. Wat zou ik nou zonder jou moeten. Ik kan nergens heen en ik wil zo graag spion worden. Alsjeblieft Penthe, ik beloof beter mijn best te doen en ik zal je niet nog eens teleurstellen." Fenithya bleef maar huilen en dit keer waren het echte tranen. Ze speelde geen spelletje meer, die tijd had ze gehad. Ze was zo blij met dit baantje en nu had ze het verknald. Door Penthe was ze zoveel beter geworden in haar leven; had ze weer een doel, maar nu door die stomme inbraak had ze het verpest voor zichzelf. Weer begon het te draaien voor Fenithya's ogen.. alles werd zwart en toen was ze weer weg...
aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Fenithya zakte van haar stoel af en op hetzelfde moment werd er aan de deur geklopt. "Eindelijk, die verdoemde genezer. Doe die deur open!" riep Penthe naar een page. Zelf liep ze op Fenithya af en legde haar hoofd zachtjes op een kussen. "Vrouwe.." Een page probeerde haar aandacht te trekken. "Ja, wat! Waar is die genezer?" Penthe keek op en zag een doodsbleke Mynn staan. "Ach Mynn, ik dacht dat je de genezer was. Fenithya is er niet best aan toe. Wil je me even helpen om haar op die bank daar te leggen? En jij, ga die genezer halen en je komt niet terug voordat je hem gevonden hebt. Duidelijk?" De page vluchtte de kamer uit. Samen kregen ze het voor elkaar om Fenithya zonder al te veel problemen op een bank te leggen. Ze kwam nog steeds niet bij. Hijgend stonden Mynn en Penthe elkaar aan te kijken. "Wat is er gebeurd? Is ze flauw gevallen? Is ze soms ziek?" vroeg Mynn. Penthe haalde haar schouders op. "Mynn, ik weet het niet, echt niet. Sinds ze gisteren opgesloten heeft gezeten valt ze om de haverklap flauw en blijft ze lang buiten bewustzijn. Ik maak me er zorgen over. Maak jij je nou maar niet druk, de genezer komt zo, die weet wel wat we moeten doen. Laten we er in ieder geval voor zorgen dat ze warm blijft. Wil jij in de kamer hiernaast een deken gaan halen?" Mynn rende naar de andere kamer en greep de eerste de beste deken die ze kon vinden.

Toen ze terugkwam was er ook al een genezer binnengekomen en die boog zich nu over Fenithya heen. "Nerveuze shock Vrouwe, niets anders dan dat. Ik zal een drankje van wilgenbast voor haar maken, dat zal haar zenuwen wel in bedwang houden. Voor de rest kan ik alleen bedrust aanraden. Ze mag zeker de eerste drie dagen niet van haar bed af. Ze moet constante verzorging hebben en mag absoluut niet alleen zijn." Penthe was zichtbaar geschrokken. Ze draaide zich om naar Mynn en zei: "Wil jij de page even roepen? Die staat waarschijnlijk op de gang." Toen de page binnenkwam begon Penthe orders te geven. "Breng de kamers hiernaast in gereedheid en haal de spullen van Fenithya uit haar eigen kamers. Ze blijft voorlopig bij mij. Mynn, wil jij ook hier blijven? Selene, hoe zit het met jou? Wil je ook hier blijven of geef je de voorkeur aan je eigen kamer?"
Mai
Ontdekkingsreiziger

'Ik blijf!' Riep Mynn meteen. 'Als de keuken een tijdje zonder me kan, tenminste,' voegde ze er een stuk zachter aan toe. Bezorgd keek ze naar Fenithya, die nog altijd bewusteloos op de bank lag, en ze trok de deken nog een stukje rechter. Ze maakte zich behoorlijk zorgen. Zelf was ze wel eens per ongeluk opgesloten in het kleine schuurtje achter hun huis, terwijl iedereen dacht dat ze bij haar grootmoeder was. Pas tegen de avond was ze gevonden en uit het schuurtje bevrijd, en ze had er nog wekenlang nachtmerries van gehad. En het schuurtje was een stuk groter geweest dan dat hok van de havenmeester, en daarbij had Fenithya niet geweten dat het allemaal goed zou komen.
In feite wist ze dat nog steeds niet, en Mynn ook niet. Ze hoopte maar dat Fenithya snel weer bij zou komen, en dat ze eindelijk weer eens onder vier ogen konden praten over wat er gebeurt was.
Inwinyáre Aranel
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Inwinyáre Aranel »

'Breng de kamers hiernaast in gereedheid en haal de spullen van Fenithya uit haar eigen kamers. Ze blijft voorlopig bij mij. Mynn, wil jij ook hier blijven? Selene, hoe zit het met jou? Wil je ook hier blijven of geef je de voorkeur aan je eigen kamer?"
Selene schrok op. Ze had een fikse uitbrander verwacht, ontvluchtte die in haar eigen dromenwereld, maar blijkbaar was dat niet nodig geweest. Wat moet ik nu met mijn leven? Ze had met de vraag geworsteld, onderweg hiernaartoe, terwijl ze op Vrouwe Penthe wachtte, en nog steeds had ze geen antwoord. Ze wist dat ze maar beter gewoon door kon gaan, en dus zou ze dat doen. Het leven van de straat. Voor het eerst dacht ze aan andere mensen. Hoe zou het met de anderen gaan? Mensen die ze gekend had, maar die waren vertrokken naar andere delen van de stad? Ze besloot om zich er niet mee bezig te houden. Zij waren weg, en Selene was hier. In het paleis. Een klein druppeltje menselijk medeleven drupte haar materialistische afweer binnen, maar ze stelde hem weer op.
En nu diende een tweede dilemma zich aan. Selene zou het liefst zich terugtrekken in haar eigen kamer - wat had ze te zoeken bij Fenithya? Dat kind was zélf zo dom geweest om zich te laten opsluiten in het kantoor van die havenmeester. Nieuwsgierigheid brak door. Zou Vrouwe Penthe weten wat hier precies achter zat? Maar wat maakte het ook uit?

'Ik verkies mijn eigen kamers.' Ze wendde zich af, om de teleurgestelde blikken die wellicht zouden komen niet te hoeven zien.
Virinya
Avonturier

Terwijl Fenithya bewusteloos op de bank lag, speelden zich in haar hoofd hele verhalen af. Ze zat opgesloten in een klein kamertje, tussen de muren geklemd. Ze kon alleen haar hoofd draaien, verder bewegen ging niet. Ze voelde dat de muren steeds strakker tegen haar aan drukten. De muren kwamen op haar af.. ze werd steeds benauwder en dan kwam de havenmeester binnen. De geur van dode dieren kwam haar neus in. Lachend stond de havenmeester tegenover haar en hij bleef maar zeggen: "jij, vuile dief. Je hebt wat je verdient. Je komt hier nooit meer uit!!! Hahahahahaha, nooit meer!!!". En dan begon Fenithya te zweten, terwijl ze niets kon doen. Haar lichaam schokte en ze kreeg het ijs en ijskoud. Met een schok kwam ze overeind.. "Fenithya? Feninthya!! Hoor je me?? Fenintya kan je me verstaan?" Voorzichtig knipperde Fenithya met haar ogen. Ze keek in de ogen van Mynn. Fenithya kreunde en fluisterde: "Mynn, ben jij dat? Ik heb zo'n dorst." Bijna meteen viel ze weer neer, maar ze was niet bewustenloos. Alles draaide voor haar ogen en was weer zwart, maar ze kon Mynn nog steeds horen. Fenithya stak haar hand uit en voelde iemand haar hand vastpakken. Nog steeds draaide alles..
Mai
Ontdekkingsreiziger

Mynn was snel opgesprongen om een beetje water uit de kan te pakken die naast het bed stond, en voorzichtig hield ze Fenithya de beker voor. Ze leek bij bewustzijn te zijn, maar Mynn wist het niet zeker. 'Fenithya?' vroeg ze aarzelend. 'Ben je wakker?'. Ze kreeg geen direct antwoord, maar Fenithya bewoog wel, en had nog altijd Mynns hand vast. Voorzichtig liet Mynn haar wat drinken, en Fenithya leek iets wakkerder te worden. Mynn haalde opgelucht adem.
Het grootste probleem was dat ze geen idee had wat Fenithya had. Waren het paniekaanvallen, was het een ziekte, of kwam het gewoon doordat Fenithya erg verzwakt was door de schrik? Voor alle drie de problemen wist Mynn wel iets, maar ze wist niet met wat ze te maken had. Gelukkig was Fenithya nu weer bijna bij bewustzijn.
Virinya
Avonturier

Fenithya voelde water haar mond inlopen. Dit deed haar erg goed. Ze opende haar ogen weer en zag Mynn naast zich zitten. "Mynn!" fluisterde ze opgewekt. "Oh, Mynn, ik ben zo blij dat je er bent. Die enge man had me opgesloten en ik kreeg geen lucht meer en.. en.." Fenithya bleef maar doorratelen. Maar al snel voelde ze zich weer zwakker worden. "Mag ik nog een beetje drinken?" vroeg ze zachtjes en Mynn gaf haar nog wat water. Fenithya probeerde de beker aan te pakken, maar haar handen trilden zo dat ze hem bijna op de grond liet vallen. "Ik heb het koud" bibberde Fenithya. Ze voelde zich moe en lusteloos. Alsof ze niets aankon. Toen ineens hoorde ze een stem in haar hoofd. "Einanon!!" riep ze zachtjes. "Waar is Einanon?"
aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Verbaasd keek Penthe naar Fenithya. Einanon? Roept ze om een van haar ouders? Voorzichtig ging ze op een kruk naast Fenithya zitten en nam het meisje in haar armen. "stil maar meisje, we zorgen wel voor je. Mynn, ga jij eens kijken waar de genezer blijft met dat drankje, we moeten haar kalm zien te houden." Ze stuurde Mynn de kamer uit en keek naar Selene. "Ik begrijp dat je de voorkeur geeft aan je eigen plek, maar kun je nog even hier blijven en me helpen met Fenithya? Ze heeft onze hulp hard nodig nu. Die van ons allemaal Selene..." Afwachtend keek ze Selene aan. Selene zei niks.

"Selene, luister. Ik heb dit niet willen zeggen waar Mynn bij was, je weet hoe nauw die twee met elkaar verbonden zijn. Fenithya heeft in dat hok van de havenmeester een trauma opgelopen. Hoe langer ze in deze toestand blijft, hoe gevaarlijker het voor haar wordt. Haar hart is sterk en ze is jong, maar teveel van dit soort toestanden en dan kan zelfs haar gezonde hart het niet meer aan. We moeten haar kalm en rustig houden en vooral veel met haar praten en haar aanmoedigen om beter te worden. Dat zal betekenen dat we om beurten bij haar zullen moeten waken. Dat kunnen we niet aan de genezer en de pages overlaten. Ze moet vertrouwde gezichten om zich heen hebben. Dat is het allerbelangrijkste. Nu, wat zeg je ervan?"
Inwinyáre Aranel
Ontdekkingsreiziger

Selene zuchtte. Het laatste dat ze nu wilde was hier blijven, zeker nu ze haar beslissing had genomen. Als er iets was dat ze geleerd had in haar leven was dat dat je je eigen zaakjes moest opknappen. Haar hoofd voelde wollig aan, slechts door een mist bereikten Penthe's woorden haar.
'Wat kan ik doen dan? Ik heb hier namelijk totáál geen zin in...''
Virinya
Avonturier

Fenithya zag niets, maar ze kon alles horen. Ze hoorde wat Selene zei en dat vond ze wel zo vals! Oke, ze konden niet echt goed door de bocht, maar toch. Penthe begon op een doordingende toon tegen Selene te praten, maar Fenithya hoorde het al niet meer. Het enige wat ze aan de binnenkant van haar ogen kon zien was Einanon, die zijn hand naar haar uitstak, maar ze kon hem niet bereiken. Fenithya viel weer weg en begon te schreeuwen. "Einanon!! Einanon!! Kom terug!!" In haar droom liep Einanon steeds verder bij haar weg terwijl hij zijn hand bleef uitsteken en haar bleef wenken. Fenithya zag zichzelf in haar droom. Ze rende achter Einanon aan, maar elke stap die zij dichterbij zette, zette hij er een terug. Ze begon te zweten en haar ademhaling versnelde. "Einanon!! EINANON!!!!"
Inwinyáre Aranel
Ontdekkingsreiziger

Selene liep met tegenzin naar het bed, waar Fenithya lag te ijlen. 'Einanon!' Vol weerzin keek ze naar het klamme voorhoofd van de zieke. Selene kon niet tegen ziekte, nu ze er goed over nadacht. Met uitgestrekte armen bood ze het zieke meisje een bekertje water aan.
Ze ging naast het bed zitten, op enkele meters afstand. 'Luister Fenithya, ik weet niet wat je mankeert, of waarom er geen dokter is, maar ik ben hier niet voor gemaakt...'
Mai
Ontdekkingsreiziger

Sorry, maar ik was de afgelopen weken internetloos :( nu is het trager dan ooit, maar voorlopig is het er in ieder geval weer :)

Op zoek naar de genezer dwaalde Mynn door het hele paleis. De genezer was niet op zijn kamer, en niemand kon haar vertellen waar hij dan wel was. De gangen waren leeg, aangezien een groot gedeelte van het personeel al naar bed was. Toen ze bij de keuken aankwam aarzelde ze even, maar ging toen toch naar binnen. Alles was er stil, wat Mynn maar zelden meemaakte. Over een paar uur al moest er begonnen worden met de voorbereidingen van het ontbijt, en na de chaos van de afgelopen dag was het een zooitje in de keuken. Mynn stond er altijd op dat 'haar' keuken er schoon en opgeruimd uitzag, en kon het dan ook niet laten om in het voorbijgaan een mes terug op zijn plek te leggen en een doek over de tafel te halen die in het midden stond. Vervolgens stormde ze weer verder, peinzend waar ze de genezer zou kunnen vinden. Zou er een noodgeval zijn waardoor hij niet kon komen? In dat geval zou ze toch echt iets moeten doen, want Fenithya had duidelijk hulp nodig. Een kalmerend iets, dat was duidelijk, maar niet iets waarvan ze nog meer zou gaan hallucineren waardoor het alleen maar erger zou worden.
Nadat ze nog een keer bij Fenithya had gekeken om zich ervan te verzekeren dat de genezer niet ondertussen was gekomen nam ze een besluit en ging ze terug naar de kamer van de genezer. Deze was niet op slot, wat Mynn's idee van een noodgeval alleen maar versterkte. In de kamer stonden vele kasten, allemaal gevuld met verschillende kruiden. Sommige wist ze meteen thuis te brengen, maar in een aparte kast had de genezer kennelijk een soort rariteitenkabinet ingericht waar dingen instonden die Mynn nog nooit eerder gezien had. Gelukkig vond ze snel wat ze nodig had. In haar keuken maakte ze een mengseltje klaar, en vervolgens rende ze terug naar Fenithya.
'Hier', zei ze, en voorzichtig hielp ze Fenithya met drinken.
Gesloten