Inwinyare Aranel, Mai en Virinya: samengevoegd topic

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Inwinyare Aranel, Mai en Virinya: samengevoegd topic

Ongelezen bericht door aphrael » 21 dec 2004 13:03

Wat vooraf ging:

"Het is al goed Selene, alle begin is moeilijk. Zou je misschien even naar de keuken willen gaan en thee voor ons willen halen? Ik zou het Julil wel willen vragen, maar die is nergens te vinden." Selene ging op weg naar de keuken en toen ze daar aankwam zag ze twee jonge vrouwen net buiten de deur in een heftig gesprek verwikkeld staan. Stilletjes ging ze achter hen staan om te luisteren waar ze het over hadden.

Terwijl Mynn en Fenithya samen stonden te praten bij de keukendeur was er iemand achter hen komen staan. Selene kon haar oren niet geloven. Deze twee, spioneerden voor Penthe? Wat was hier aan de hand? Zie je wel, ik wist wel dat er meer aan de hand was met die Penthe....

Succes dames, ik reken erop dat jullie er iets leuks van maken :evil:

Inwinyáre Aranel
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Inwinyáre Aranel » 21 dec 2004 20:55

Selenes eerste reactie was om de onnozele figuren te laten voor wat ze waren. De tweede om in elkaar te duiken en weg te sluipen. De derde om om het hoekje te gaan staan om te horen wat ze te vertellen hadden. En de vierde, die ze uitvoerde, was het abrupt onderbreken van de kwebbeltantes. Tenslotte heb ik het volste recht om hier te zijn. Bovendien zou het misschien gezellig zijn een gesprekje aan te knopen. Hoewel Selene een eenling was, voelde ze zich een beetje eenzaam hier. 'Wie zijn jullie?' begon ze neutraal.

Virinya
Avonturier

Ongelezen bericht door Virinya » 21 dec 2004 21:44

Fenithya draaide zich abrupt om. "Verdoemenis, wie ben je? Sta je ons te bespieden?" Ze keek streng naar het meisje tegenover zich. Maar toen zag ze de angstige blik in haar ogen. "Sorry, ik viel even uit. Je liet me schrikken. Ik ben Fenithya en dit hier is Mynn. Aangenaam. Wie ben jij?" Fenithya keek het meisje aan en wachtte op haar antwoord. "Ik studeer bij Windell en Mynn is kokkin. We kennen elkaar al vrij lang. Ik werk hiero in het paleis sinds.....een tijdje. Mooie hallen endezo vind je niet. Nou, kom op, vertel is wat over jou. Nou ben ik wel erg benieuwd." Fenithya keek het meisje aan.

Inwinyáre Aranel
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Inwinyáre Aranel » 21 dec 2004 22:17

Het kind viel tegen haar uit en ratelde maar door. Selenes hoofd tolde rond. 'Fenithya...en Mynn?' probeerde ze voorzichtig. 'Ik ben Selene, de nieuwe leerlinge van vrouwe Penthe en meester Windell.' Ze bedacht wat ze nog meer kon zeggen. Niet teveel, want dat zou het meisje troeven in handen geven. Niet te weinig, want dan zou deze haar niet vertrouwen. 'Ik ben hier pas gisteren aangekomen.' Wantrouwend bekeek ze het tweetal. Blijkbaar is dit dan de andere leerlinge, een een kokkin-in-opleiding. Selene vroeg zich af wat ze moest beginnen.

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 22 dec 2004 15:55

Vanaf een raam uit de torenkamer keek Penthe op het drietal neer. Ze stonden duidelijk ruzie te maken. Met een grimmige uitdrukking draaide Penthe zich van het raam af. "JULIL!!!!!!! Ga onmiddelijk die drie meisjes halen die ruzie staan te maken bij de keukendeur en breng ze hier naar toe." Mijn god, wat heb ik me op mijn hals gehaald? Ik heb drie jonge vrouwen onder mijn hoede genomen en ik dacht dat ik ze ieder een eigen opleiding zou kunnen laten volgen en dan krijg je dit. Nou, ja, Mynn heeft zich eigenlijk zelf aangemeld bij mij. Haar jurk grladstrijkend nam Penthe plaats in een stoel bij het bureau en wachte tot Julil de meisjes naar boven zou brengen. Lang hoefde ze niet te wachten.......

Virinya
Avonturier

Ongelezen bericht door Virinya » 22 dec 2004 21:51

Achter elkaar kwamen de meisjes binnenstormen. Ze begonnen door elkaar heen te schreeuwen. "Dit meisje zei...." "Wie zijn...." "Zij vertelde me net...." Penthe stond op en riep met luide stem om stilte. De 3 meisjes keken haar verschrikt aan en geen van hen durfde wat te zeggen. Fenithya verbrak de stilte. "Penthe, dit meisje stond ons af te luisteren. Wat moeten we met haar?" Penthe zuchtte en keek Fenithya strak aan. Sinds de dag dat Fenithya in dienst kwam bij Penthe had ze al niet echt vriendelijk gedaan tegen haar, maar nu werd Penthe echt steeds chagerijniger. Fenithya kon echt niets meer goed doen. Ze zou nu wel weer de wind van voren krijgen. Nou ja, daar was ook nog wel overheen te komen. Voor de zoveelste keer keek Fenithya Penthe strak aan. Penthe zei niets. "Verdoemenis Penthe, kijk eens niet altijd zo door me heen. Spreek eindelijk eens. Ons met schuldgevoelens opzadelen heeft geen zin." Penthe stond op van haar stoel en ging voor Fenithya staan.

Mai
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Mai » 02 jan 2005 17:09

ik heb geen idee hoe Penthe hier op moet reageren, dus ik doe maar wat :?

'Ik meen me te herinneren dat ik tegen je heb gezegd je mond te houden. En nu staan jullie hier met z'n drieen. Gezellig, zo saampjes,' zei Penthe sarcastisch. 'Nooit geleerd dat afluisteren niet netjes is? Of mensen volgen midden in de nacht?' Mynn keek beschaamd naar haar voeten. 'Drie,' zei Penthe, opeens vermoeid klinkend, 'drie nieuwelingen, in een keer. Een aankomende kroning, een oorlog, alles prima. Maar DRIE van die.. van die.. Ik wordt hier veel te oud voor. Zitten jullie!' Ze wees op een stel stoelen in een hoek, en Fenithya, Selene en Mynn haastten zich om zo snel mogelijk te doen wat Penthe zei.

Virinya
Avonturier

Ongelezen bericht door Virinya » 02 jan 2005 19:24

Fenithya slikte en ging met bibberende knieën zitten. Penthe was boos, heel boos. Fenithya was bang voor wat er komen zou. Misschien moest ze hierdoor weg. Ze was niet secuur genoeg geweest. Aan de andere kant was het niet haar schuld dat ze met z'n drieën waren nu. Wat had ze eraan kunnen doen? Maar ze moest er niet aan denken weg te moeten. Mynn achter te laten en alle mooie dingen hier in het paleis. Penthe was erg onvoorspelbaar, dus Fenitnya wist niet wat ging komen. Ze had het erg benauwd en heet en ze kon alleen maar naar de grond staren.

Penthe ging met haar armen over elkaar tegenover de drie dames staan. Ze zuchtte. "Aangezien jullie nu delen weten van wat er hier gaande is, kan ik maar beter het hele verhaal vertellen. Fenithya is bij mij in dienst om een oogje in het zeil te houden hier in en rond het kasteel. De kroning nadert en er kunnen nog wel eens wat rare figuren rondlopen hier. Door middel van gangen en wegen komt ze verslag aan me brengen af en toe. Mynn, het was niet de bedoeling dat jij daar achter zou komen en Selene, het was al helemaal niet de bedoeling dat jij zou afluisteren. Maar ja, die dingen kan ik niet terugdraaien. Dingen zijn ander gelopen dan ik had gepland, dus ik zal mijn programma aan moeten passen. Mynn, jij gaat in de keuken goed luisteren en kijken en meldt alles wat je hoort aan mij. Selene, jij zal door het paleis zwerven en vrienden maken, waar je je info uithaalt, en Fenithya, jij gaat door met wat je al deed. En nu allemaal weg. Ik laat jullie roepen als ik jullie nodig heb. En zorg dat er niet nog meer mensen hierbij betrokken raken."

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 03 jan 2005 16:36

Met een diepe zucht plofte Penthe in de dichtsbijzijnde stoel neer. "Ja, kom maar tevoorschijn Hoffrin, ik weet dat je niet kunt wachten om 'zie je wel' tegen me te zeggen." Moedeloos verborg Penthe haar hoofd in haar handen tot ze een hand op haar schouder voelde. "Ach Penthe, meid, trek het je niet aan, we hebben de meisjes allebei onderschat, drie van die vernuftige dametjes? We hadden geen schijn van kans..." Lachend plofte Hoffrin in de stoel tegenover Penthe. Hikkend zei Hoffrin; "Echt Penthe, je moet het ze nageven, ze zijn gewoon te slim en vooral te jong voor ons. Wat moeten we ermee?"

Oke, meiden, gaan jullie elkaar maar eens even leren kennen, even niks spannends nu, gewoon vriendinnen worden, of niet natuurlijk......

Virinya
Avonturier

Ongelezen bericht door Virinya » 03 jan 2005 16:55

Stilletjes zaten de drie meisjes naast elkaar op Fenithya's kamer. Nog niemand had een woord durven zeggen sinds het voorval. Fenithya zuchtte diep en begon toen te praten. "Nou, dit was niet helemaal de manier waarop ik dacht dat we elkaar zouden ontmoeten. Maar nu het zo is gelopen, laten we elkaar wat beter leren kennen. Ik ben dus Fenithya Maskouri. Ik kom uit de bossen van Laruni en ben hierheen gereist voor werk. 17 ben ik en al 17 jaar ouderloos. Mijn moeder liet me achter na mijn geboorte. De dieren hebben me opgevangen en zo langzaamaan ben ik een echte bosbewoner geworden. Erg wennen als je dan in de stad terecht komt. Ik heb altijd rondgezworven en ben nu hier beland. Ik weet niet voor hoelang, maar de tijd zal het leren. Dat in het kort over mij, nu jullie twee." Ze keek Mynn en Selene verwachtingsvol aan.

Inwinyáre Aranel
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Inwinyáre Aranel » 05 jan 2005 09:30

'Zo, dus we zijn spionnen.' Selene had weinig gezegd tijdens het onderhoud met vrouwe Penthe. Ik stond helemaal niet af te luisteren, stomme klikspaan! Mag ik ook nog gewoon in dit kasteel rondlopen nu ik hier blijkbaar woon en als pion wordt ingezet in een groter spel? Dit is overigens slechts toneelspel. Het was haar al duidelijk dat Mynn en Fenithya elkaar al langer kenden. Een grote frons verscheen op haar gezicht. 'Zo, ik weet niet hoe het met jullie zit, maar het idee om me te laten gebruiken door Penthe staat me compleet niet aan.' Maar ik moet leren...hoe kom ik anders bij de priesterorde? Moet ik dan alles voor lief nemen? Zelfs een pion te zijn? 'Ik ben Sel. Sel del Black. Ik woon hier. Meer hoeven jullie niet te weten, lijkt me. Jullie weten nu hoe je me aan kunt spreken en dat ik hier ben, ik denk niet dat ik voor jullie meer relevante informatie heb.' Ze voegde er met een ironische glimlach aan toe: 'Jullie kunnen me altijd nog gaan afluisteren als je nog iets te weten wilt komen, gezien het feit dat jullie dat zo graag doen?' De glimlach verbreedde zich, maar werd niet prettiger. 'Mynn, was het toch? Ik geloof dat jij aan de beurt bent.'

Virinya
Avonturier

Ongelezen bericht door Virinya » 05 jan 2005 09:36

Fenithya keek Selene verontwaardigd aan. "Hallo? Je kan ook wel even normaal reageren op dingen die wij zeggen. Ik wilde ook niet dat het zo liep, maar het is gewoon anders gegaan dan het zou moeten. Leer er maar mee leven, dat moeten wij ook. Het is gewoon een zware taak. Een taak naast je andere bezigheden, maar spot niet met Penthe, als je hier nog langer wil blijven. Ik kan je zeggen, dan kan je beter meteen je koffers pakken. Dus je doet normaal of je gaat weg. Snap je? Niet als persoonlijke aanval op jou, maar dat is iets wat even duidelijk moet zijn. Maar, vertel eens wat meer over jezelf. Waar kom je vandaag? Hoe ben je hier zo gekomen? Wat wil je in je leven bereiken?" Fenithya probeerde het gewoon nog een keer, in de hoop dat dit opgewonden standje normaal zou doen. Ze keek Selene weer doordringend aan.

Mai
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Mai » 08 jan 2005 21:32

Selene echter keek strak naar Mynn. 'Zij eerst.' Mynn glimlachte flauwtjes en begon. Selene leek haar iemand die niet makkelijk terug nam wat ze gezegd had en Mynn had weinig zin om zo te beginnen. 'Ik ben dus Mynn Tyrvannen, en ik kom uit het noorden. Ik ben net 18 en heb twee jaar rondgezworven voordat ik hierheen kwam. Ik heb eerst in een herberg gewerkt, en ben sinds kort kokkin hier. Als je mij zoekt moet je dus in de keuken wezen - en als je honger hebt ook,' voegde ze er aan toe. 'Familie heb ik hier niet, en bekenden niet zo veel - in ieder geval niet buiten het paleis. En jij? Ik neem aan dat je toch op z'n minst een dekmantel moet hebben voor het rondzwerven en vrienden maken? Als je dat wilt gaan doen moet je trouwens beslist in de keuken beginnen, daar zit altijd wel iemand die de tijd heeft om te roddelen, en iedereen komt er.'

aphrael
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door aphrael » 08 jan 2005 21:48

Terwijl de meisjes elkaar uithoorden, stond Penthe achter de deur te wachten tot Selene zou beginnen. Ze is te aggresief, dat heeft geen enkel nut. Als ze zo doorgaat zal ik mijn aanbeveling aan de tempelleider moeten intrekken. Tempels hebben geen opstandige novicen nodig. Toen Selene geen aanstalten maakte ook maar iets over zichzelf te vertellen klopte Penthe op de deur. Ze gooide hem gelijk open en zag de drie schrikken. "Zo dames, keuveluurtje is over, ik heb een opdracht voor jullie. Jullie gaan bij de havenmeester een stapel documenten ophalen. Ik verwacht jullie binnen het uur terug!" Penthe draaide zich om en liet drie verbouwereerde dames achter. Misschien dat een beetje hard werk ze beter doet dan een potje kletsen. Het is koud genoeg dus ze zullen wel rennen.

Inwinyáre Aranel
Ontdekkingsreiziger

Ongelezen bericht door Inwinyáre Aranel » 08 jan 2005 23:15

'Ik moet zeggen dat jullie je heel netjes voorstellen voor mensen die elkaar al kennen', sneerde Selene. 'En ik zei geloof ik al dat ik niet veel meer ging vertellen.' Ze wachtte even. Misschien moet ik wat toegeeflijker zijn, voor ik allemaal vijanden heb hier. Met een diepe zucht liet ze nog een zinnetje los. 'Ik ben hier omdat vrouwe Penthe dacht dat het hier beter voor me zou zijn dan thuis.' Ik ga niet mijn hele leven open op tafel leggen, zoals deze twee leeghoofdige kletstantes... Ondertusen waren ze de kamer uitgegaan, de poort doorgelopen en de hoofdweg ingeslagen. Selene keek over haar schouder naar het kasteel. 'Wat worden we nu geacht op te halen? Hoe moeten we dat nu weten?' Te laat bedacht ze zich dat ze nu een zwakte had vrijgegeven en ze zuchtte bij zichzelf. Je tegenstander heeft maar een paar fouten nodig om je onderuit te halen, bedenk dat wel, vertelde ze zichzelf.

Is dat van die brief intrekken een hint, Aphrael? ;)

Gesloten