Nahimana, Waylander, Dema, Evanesceron - Topic

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 14 mar 2005 17:05

"Maak je maar geen zorgen om je paard, ik kan telepathie toepassen op dieren" zei een onzekere Flon. Hij wist maar al te goed dat hij nog een beginneling was in die materie en dat het hem nog nooit 100% was gelukt.

Het was dan ook geen enorme schok toen hij probeerde het paard te laten luisteren en probeerde te zeggen dat het door de poort naar buiten moest gaan, naar de stallen van de stadswacht, het dier niet luisterde maar luid begon te hinikken en aanstalten maakte om te gaan lopen.

"Ssssst!" probeerde de jongen nog, maar er was geen houden aan: het hysterische paard zette het met luid klinkende hoeven op een lopen en spurtte naar de uitgang. Op dat moment klonk er van de bovenverdieping een luide schreeuw en gingen een paar lichten aan op de overloop. Het zou slechts enkele momenten duren vooraleer de wachters hen zouden ontdekken.

"Ik denk dat dit ons moment is," zei hij tegen zijn nieuwe gezel, en toen een pijl enkele centimeters naast hem op de vloer sloeg, voegde hij de daad bij het woord en begon hij te rennen naar het lage muurtje aan de andere kant van de binnenplaats...

Evanesceron
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Evanesceron » 14 mar 2005 17:20

Aelfinn, die net aan het afstijgen was werd door het paard op de grond geworpen toen het op hol sloeg. Snel krabbelde hij overeind en rende achter Flon aan. Beiden sprongen over het muurtje en belandden in het ijskoude water van de sloot erachter. 'Ik hoop dat ze achter mijn paard aangaan en niet achter ons', merkte Aelfinn op.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 15 mar 2005 12:10

"Als jij zoekt naar een manier om binnen te komen, verken ik de tuin." Rona keek verbaasd, werd ze nou echt geacht een weg naar binnen te zoeken. Als het aan haar had gelegen was ze gewoon via de voordeur naar binnen gegaan met een of andere domme smoes. Er waren altijd mannen genoeg die een 'domme deerne' zonder pardon binnen zouden laten.
Maar goed, gezien de kleding die ze nu aanhad zat die optie er in ieder geval al niet meer in en aangezien Nemmet, zonder verder af te wachten, de tuin in liep haalde ze haar schouders. Vanuit de schaduw bekeek ze het gebouw en vroeg zich af wat ze nu het beste kon doen. Mijn god, ik ben een gifmengster, geen spion! Terwijl ze stond te piekeren deed ze het koort rond haar middel los. Nu leek het in ieder geval meer op een tuniek zonder mouwen dan op een ninja-pakje. Rustig liep ze naar de zijkant van het huis. Langs de lange muur zaten een aantal ramen en een deur. Voorzichtig liep ze naar een van de ramen en probeerde onopvallend naar binnen te kijken. Ze zag geen steek. Ze liep verder naar de deur en probeerde of hij op slot zat. Je kon natuurlijk maar net een sufkop hebben die de zaak niet goed heeft afgesloten.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 26 mar 2005 20:31

@ Lionlover en Evanesceron
De eenhoorn schrok van de plotselinge commotie op de binneplaats. Zo vlug zijn voeten hem konden dragen stromde hij naar buiten. Was hij verbaasd over wat hij daar zag, liet hij dat niet merken. Twee kleine gedaantes snelden naar het lage muurtje aan de overkant en sprongen er vlug over. "Zozo, de maffia heeft zijn werk ook weer gedaan zie ik. En die oude nogimis maar volhouden dat we geen spionnen in ons midden hebben. Volgens mij is het tijd voor een kleine inspectie bij het personeel..." dacht hij bij zichzelf en gaf 6 wachters opdracht achter de twee aan te gaan. De missie moest slagen en wel vannacht, of het zou er morgenochtend wel eens heel raar aan toe kunnen gaan, nu de rookwolken uit de steengroeve tot boven de stad kwamen drijven...

@Nahimana en Way
De wachtmeester ijsbeerde door zijn kantoor toen twee van zijn mannen rapport kwamen uitbrengen. Na de schreeuw had iedereen in een uiterst gespannen toestand verkeerd. In plaats van een rijkelijke vlucht naar een exotsich eiland zou dit wel eens hun laatste nacht kunnen worden... De wachters salueerden niet eens meer, zo uit hun doen waren ze: "Heer, één van onze mannen werd gekneveld en bewusteloos op de grond gevonden bij het steegje aan de noordkant. Uitkijkposten hebben aan de zuidkant een gedaante zien voorbijsluipen maar hebben niemand kunnen inrekenen. Aan de oostpoorten zijn geluiden gehoord, maar niemand durft zich buiten te wagen."

"Verdomme! " dacht de veteraan bij zichzelf, "als ze met een hele compagnie hier probeerden binnen te komen zouden ze nooit meer kunnen ontkomen".

"Geeft bevel tot onmiddelijke evacuatie via de geheime gang in het schrijfvertrek van Foyadas, ikzelf zal de rij sluiten." blafte hij tegen de twee wachters die onmiddelijk op weg gingen, niet op zijn minst opgelucht door dit bevel.

"Nu maar hopen dat ze nog even wachten met binnendringen..."

Evanesceron
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Evanesceron » 27 mar 2005 19:47

Aelfinn huiverde toen hij het water raakte. Het was koud, ijskoud. Flon daarentegen leek bijna geen last van de kou te hebben. 'Hoorde jij ook iets achter ons?' Flon keek hem aan. 'Of ik iets hoorde? Nee.' Aelfinn wierp een blik over zijn schouder. Hij zag niemand door het donker heen. 'Vreemd. Ik zou zweren...'

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 31 mar 2005 09:25

"Wat krijgen we nou?!" Rona kon haar verbasing niet verbergen toen de deur open bleek te zijn. Hier heeft iemand echt zitten slapen. Ze keek over haar schouder of ze Nemmet nog zag "Nemmet!" Riep ze zachtjes. "Nemmet!!" Zachtjes mopperend trok ze de deur weer dicht en sloop terug. "Lekker handig, heb ik een weg naar binnen, moet ik eerst Nemmet nog gaan zoeken."
Eigenlijk vond ze het maar vreemd dat ze geen wachten meer was tegengekomen. Het leek wel of iedereen was vertrokken. Waar is iedereen? Of staan ze met allemaal aan de andere kant van de deur te wachten. "Nemmet?! Waar zit je?!"

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 31 mar 2005 14:50

Flon keek nog eens goed om zich heen en spitste zijn oren. Hij had niet zo goed op zijn omgeving gelet, hij was met zijn geest op zoek naar de mensen die hij tegen moest houden. Zijn geest! Natuurlijk! Hij kon de omgeving afspeuren op zoek naar zielen om te kijken of er inderdaad iemand in de buurt was. Hij bleef plotseling staan, in volle concentratie. Hij merkte het koude water niet, en vergat dat er iemand met hem meeliep. Hij vond slapende mensen, hun langzame gedachtes kon hij niet volgen, maar wel voelen. Ineens merkte hij iets vreemds. Het leek een mens, maar ook weer niet... De geest had de helderheid van een geleerd persoon, maar voelde ... anders.
Hij probeerde de gedachten te volgen en concentreerde zich nu volledig op de entiteit. Ik hoop dat ze hen snel vinden, en wat is er overal aan de hand? Ik wil ze overhoren, en ik moet die spion vinden. Laat ik maar bij de groeve kijken...
Flon wist genoeg. 'Snel, we moeten gaan! We zijn gezien en worden achtervolgd!'
Hij pakte Aelfinn bij de pols en sleurde hem mee, zo snel hij kon.

Evanesceron
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Evanesceron » 04 apr 2005 18:30

Aelfinn struikelde half in het water toen hij voelde dat iemand aan zijn pols trok. "Wat ter wereld denk je dat je aan het doen bent?" Flon keek afwezig in de verte. 'Gevaar. Volg me'. Rillend klom Aelfinn op de kant en schudde zijn halflange haar uit. Beiden renden zo snel ze konden naar de rijke buurt in Aeron.

(Ik heb steengroeve vervangen door "rijke buurt", omdat de steengroeve ver buiten de stad ligt en het heel onlogsch zou zijn moesten jullie daarnaartoe vluchten en nog steeds trouw proberen te blijven aan je opdracht)

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 15 apr 2005 06:10

Rona sloop voorzichtig terug in de richting van de tuin. "Nemmet! Waar zit je?" Ze raakte geirriteerd. Als die .... man... nou niet snel te voorschijn kwam.. dan.. dan zou ze zonder zijn opvalende rode ogen naar binnen gaan.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 27 apr 2005 12:15

"Ik ben hier." Fluisterde nemmet vanachter een struik. "Weet je een goede ingang? Dan kunnen we pas echt aan het werk gaan."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 27 apr 2005 19:11

Rona keek rond. Ze schrok bijna toen ze hem hoorde. Ze had het al bijna opgegeven. "De sukkels hebben hier aan de zijkant een deur open gelaten." fluisterde ze terug. "Dan zijn we zo binnen. Alleen... ik snap niet dat er geen wachten staan of zo..." Ze draaide zich weer om en ging weer zo stilletjes en onopvallend mogelijk terug naar de onafgesloten deur. Ze probeerde de klink. Nee, ze hadden hem niet ondertussen dicht gedaan. Voorzichtig duwde ze de deur iets verder open en keek door de kier naar binnen. "Ik zie niemand."

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 27 apr 2005 20:34

Hij trok de deur achter zich dicht. Eindelijk verlost van dit luizenleven, eindelijk weg uit deze verrekte stad en van zijn verrekte meestr. Hij had kakkerlakken gediend die meer verstand hadden dan die garnaal! Hij snakte naar zijn langverwachten pensioen en het genot van vrijheid, want in werkelijklheid waren hij en zijn mannen meer slaven geweest, gedwongen tot dagenlange diensten, met weinig inkomsten en nog minder rust.

Wat er nu stond te gebeuren met het landgoed en zijn meesters bezittingen kon hem niks schelen. Meer nog, hij had de papieren van zijn meester gewoon open en bloot op zijn bureau laten liggen. Dat die ninja's waar hij toch ó zo bang van was ze maar vinden. Als zij degenen waren die met een hele companie rond het huis rondliepen als wolven rond een kampvuur zouden ze geen moeite moeten hebben het schip te vinden waarnaar zijn voormalige meester nu op weg was. Dat ze hem maar een goede loer draaien, dacht de oude wachtmeester bij zichzelf en keerde zich om, om zich op drafje bij zijn trouwe mannen te voegen.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 02 mei 2005 10:20

Rona duwde de deur nog wat verder open en keek om de hoek. Niemand. Alles was doodstil. Ze stapte naar binnen en ging rechtop staan. Als er iemand was... dan verzon ze wel weer wat. "Volgens mij is er helemaal niemand." Dramatisch legde ze een hand op haar keel. "De vogel is gevlogen." Ze liep rond in het vertrek waar ze waren binnen gekomen. Een soort keuken. Ze keek naar het zilverwerk dat er lag. "Mmm, geen goedkoop prulwerk. Deze man had zijn zaakjes wel voor elkaar Nemmet." Ze trok hier en daar een la open en deed hem weer dicht. Ze liep naar de deur aan de andere kant van de kamer en deed hem open. Ze was het gesluip zat en stapte de hal in waar de deur op uitkwam. "JOEHOE! IS DAAR IEMAND? DE DEUR WAS OPEN EN IK.. " geen enkele reaktie. "IK VOELDE ME NIET LEKKER EN WILDE U OM EEN GLAS WATER VRAGEN." Nog steeds geen enkel geluid. "Nou volgens mij is er dus echt geen mens meer in dit huis." zei ze tegen Nemmet. Ze keek naar de schilderijen aan de muur en haalde haar neus op. "Dat je daar je geld aan uitgeeft." Ze bekeek een van de schilderijen van dichtbij. "Nep. Zeker weten." Ze liep op haar gemak door de hal heen en bekeek wat er allemaal in stond. "En nu? Kijken of we erachter kunnen komen waar ons vogeltje is heen gevlogen?" Ze glimlachte en keek Nemmet aan met een glinstering in haar ogen. Het begon op een jacht te lijken en ze voelde zich nu even een de kat die achter het vogeltje aanzat. Het enige wat ze nodig had om haar humeur weer optimaal te krijgen was een set andere kleding.

Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema » 25 mei 2005 19:06

Aan de overkant van het slootje was een bos waar Flon niet te ver in durfde te gaan. Hij dribbelde rusteloos heen en weer, en brabbelde onbegrijpelijke dingen. Dat was zijn manier om gedachten te ordenen.
'Ik voelde iets vreemds, het leek dierlijk en menselijk tegelijk. Misschien 2 wezens..? Nee, dat kan niet, dat is niet mogelijk, niet zo, niet op deze manier. Het was zo vreemd, een beetje kil. Ja, dat was het ook. Maar toch duidelijke gedachtes, dus was het geen dier. Wat in vredesnaam was dat?'
Hij hield eveneen adempauze om terug te denken aan zijn opleiding. Hij had nooit iets geleerd over dit soort situaties.
'Misschien was het een tovenaar die zichzelf vermomd had. Ik weet het niet! Maar we zitten hier niet veilig, denk ik. En ik durf hem niet goed meer op te zoeken, en ik ben ook lang niet kalm genoeg om dat te doen...'
Hij keek ineens Aelfinn aan. 'Heb jij een idee?'

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 27 mei 2005 07:34

Rona duwde een deur wat verder open en keek voorzichtig om het hoekje. "Hallo? Ik wilde vragen..." Niemand, het kantoor was leeg. Rona liep naar binnen en keek op haar gemak rond. Ze liep naar het bureau en ging op de rand zitten. "En Nemmet? Nog suggesties?" Ze ging er maar even vanuit dat Nemmet haar was gevolgd. De man was niet zo spraakzaam. "Mmm." was het enige dat ze als antwoord hoorde. Ze keek naar de papieren die op het bureau lagen en draaide ze met haar hand naar zich toe zodat ze ze kon lezen. "He! Dit is interessant! Ons vogeltje wil gaan zwemmen."

Gesloten