Nahimana, Waylander, Dema, Evanesceron - Topic

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala »

"Ok, nou dan zullen we maar." Ze bekeek haar tas en rommelde er wat in. "Ik zal niet alles meenemen, maar haal er wel even uit wat we misschien kunnen gebruiken." Rona haalde wat spullen uit haar tas, stopte het in het kleine zakje dat aan de gordel van haar zwarte kleding hing en bond haar haar samen met een lint. "Nou, ik hoop dat het donker is buiten. Ik ben de tijd een beetje kwijt en heb niet zoveel zin om zo gezien te worden." Ze liep naar de deur, trok hem open en begon resoluut naar buiten te lopen. Bij de buitendeur keek ze eerst voorzichtig om de hoek heen. Als het dan moet, dan zal ik dit vreemde pak maar eer aandoen ook. Wie had dat verwacht... Rona, sluipend in de nacht. Op weg naar een moordslachtoffer, VIA DE ACHTERDEUR. Ze zuchte zachtjes en schudde haar hoofd. Nou ja, ik zal er maar het beste van maken en hopen dat Nemmet er meer verstand van heeft. "Volgens mij is het veilig. Welke kant moeten we op?"
Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander »

Vriendelijk? Ik moet toch in m'n rol blijven? :P

"Ik nam aan dat u dat wel wist, u schijnt meer te weten van deze stad dan mij, ik ben hier nog geen dag."
Nemmet deed geen moeite om zich te verbergen, hij zou al zijn krachten, niet of niet magisch, nodig hebben bij het 'laten verdwijnen' van onze heer Foyadas. "Laten we hier wat zachter spreken, buiten weet je nooit wie wat allemaal hoort." Hij ging verder op gedemte toon, "Als jij een van de wachters 'verwijderd', kan ik mezelf in hem veranderen, en zijn plaatst innemen. Dan kunnen we jou makkelijk binnen krijgen, en dan kun jij Foyadas uitschakelen."
Dema
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Dema »

Flon zat om een hoekje in de schaduwen verborgen. Hij mediteerde. Hij maakte zijn hoofd leeg zodat er andere gedachtes in konden komen. Hij strekte zijn geest uit naar de magiër Nemmet die hij moest volgen. Hij was bevolen om achter de plannen van hem en Rona te komen en de moord te voorkomen. Flarden kwamen zijn geest in, maar niet genoeg om er wijs uit te worden.
...zachter spreken...wie wat
Hij concentreerde zich op stem die hij hoorde. Hij moest ook oppassen dat hij niet ontdekt werd. Gelukkig had hij hier al wat in geoefend toen hij nog in de tempel was...
Hij bande de gedachtes weg en focuste weer op Nemmet.
Dingen kwamen nu duidelijker door en hij kon het plan in grote lijnen zien. Altijd handig om iemands gedachten te lezen als ze al met een plan bezig waren. Ze waren dan afgeleid, en ze dachten altijd vooruit waardoor je alles te weten kon komen.

Snel sloot hij zijn gedachten af voordat hij ontdekt werd. Nu moest hij nog proberen hen te dwarsbomen, dat zou nog moeilijk wordne. Hij was daar niet echt op getraind...
Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

"Oei, zo lang ben ik hier nou ook nog niet hoor. Maar volgens mij..... moeten we die kant op." Ze voelde zich ongemakkelijk. Ze liep in een vreemd zwart pak, werd geacht een man te gaan uitschakkelen op een voor haar onconventionele manier en moest nu ook nog de weg gaan vinden op basis van dat kleine beetje dat ze van de stad had gezien. Straatje voor straatje kwamen ze dichterbij. Rona probeerde uit het zicht te blijven. "Ik denk... dat het daar is.. een straat verder."
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring »

Ondertussen had hij wat meer informatie gekregen over de situatie: Op een feestje in de rijkenbuurt was deze nacht een moord gepleegd. Spionnen hadden maar al te goed de vazal van de Ninja-hoofdman Nogimis zien ontsnappen en de vrouw die aangetroffen was op de plaats van het misdrijf zien ontvoerd worden uit de herberg, terwijl de heer zelf zijn alibi had hooggehouden door voor getuige te spelen.

De vrouw had men ondertussen volledig nagetrokken en het bleek een intelligente gifmengster te zijn. De raadsmannen hadden dat nieuws gecombineerd met het feit dat een nieuwe maar machtige magiër verdwenen was na zijn aankomst en het gerucht dat de ninja's een grote actie planden en men wist het wel.

Hoewel Foyadas niet de maffiahoofdman was, slechts een medespeler, werd ook hem gevraagd zo vlug mogelijk te vertrekken naar de haven, om daar op zijn schip even wat te gaan rondvaren kort bij de oostelijke eilanden ,tot de gemoederen wat bedaard waren in de stad en de ninja's een slag waren toegebracht door de Maffia.

Zo kwam het dat de eens zo machtige koopman nu in aller ijl langs zijn achtertuin naar de straat liep waar zijn koets klaar stond om hem naar zijn schip te brengen. De ninja's zouden hem niet krijgen, en de ware heer en meester van de maffia ook niet, die was ondertussen ook onderweg naar de haven...

Opmerking van Nahimana was volledig terecht en het is aangepast :-D (sorry voor de mixup, it's been a while)
Laatst gewijzigd door glamdring op 22 feb 2005 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Het gebouw waar ze naar keken zag er goed verzorgd uit. Geen slecht optrekje dacht Rona. Vervolgens keek ze vanuit het donker naar de wachten. Aan de zijkant stond er een alleen. Die dan maar? "Dat vervloekte zwarte pak. In mijn jurk had ik die man veel makkelijker kunnen afleiden." Ze keek even naar Nemmet. "Als ik toch zo naar hem toe loop... dan voelt ie al nattigheid voor ik in de buurt ben. " Ze mompelde wat geergerd voor zich uit. "Nou ja, misschien ... " Ze sloop zo onopvallend mogelijk naar de zijkant van het huis. Daar stond even stil in het donker en friemelde een beetje aan het zwarte pak, zodat er wat meer decollete werd getoond. Mmmm, dat is ook nog een idee. Ze scheurde een van de mouwen voor een deel los, haalde het lint uit haa r haar en woelde er even flink door. Ze zag er verwilderd uit, alsof ze was aangevallen. Ze knipperder een aantal keer en kneep met haar ogen zodat ze vochtig werden.
"Klaar? Zo niet dan toch." Ze begon wat sneller te ademen en deed een klein stapje naar voren zodat ze in een klein beetje licht kwam te staan. Precies genoeg om haar lichte blote huid zichbaar te laten zijn en de gescheurde kleding te zien maar net te weinig om duidelijk te laten zien wat voor pak ze aan had. "Heer.. Heer... kunt u mij helpen?!" Ze keek hem hulpeloos en verward aan. "Ik.. die mannen... mijn spullen... mijn maagde... O heer... Ze.. het was verschrikkelijk... ik.." En pardoes liet ze zich door haar knieen heenzakken alsof ze flauwviel.
Waylander
Kosmonaut

Deze man hier woont niet bepaald slecht, ik zou zo'n soort luxe bijna gaan missen.
Nemmet keek naar wat Rona voor de bewaker opvoerde, het was geen slecht idee. Hij had alleen geen idee hoe ze de bewaker nu echt wou uitschakelen. Hij was in ieder geval niet van plan om de man achter te laten, of hij nu dood of levend was. Sinds hij in Aeron was aangekomen had hij geen offer meer gebracht aan Asmodeus. Hopelijk overleefde de bewaker de show, een levend offer was immers meer waard dan een dode, en met wat geluk wou zijn god hem nog een kleine beloning geven ook, maar dat was voor later.
Hij bracht onopvallend zijn staf omhoog, richtend op de bewaker. Daarna wachte hij rustig af...
Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

De wacht zag en hoorde de vrouw die in het slecht verlichte steegje stond en hem aansprak. Snel liep hij naar het steegje, waar hij naast Rona neerknielde. "Dame, gaat het? Bent u in orde?" Hij legde zijn wapen even neer om haar pols te voelen.
Rona hield zich stil. Nemmet scheen niets te doen. Barst, moet ik het toch zelf doen. Ze pakte een beetje zand. Ze kreunde zachtjes. De wacht reageerde direct. "Dame... Dame!" Terwijl hij op haar hand klopte Gooide Rona in een flits het zand in zijn ogen. "Aaa!" De wacht sprong omhoog en greep naar zijn pijnlijke ogen. "Sorry hoor" mompelde Rona voor ze de wacht een flinke trap verkocht in zijn kruis. De wacht zakte kreunend door zijn knieen, tranende ogen van het zand en met beide handen naar zijn kruis grijpend. Rona was snel omhoog gekomen en greep zijn hoofd. Ze liet bracht haar knie omhoog terwijl ze zijn hoofd naar beneden bracht. Dat was net een klap teveel voor de wacht. Hij viel bewusteloos achterover. Rona stond puffend naar de man te kijken. "Heeft die tijd rondhangen bij de straat schoffies toch nog zin gehad. Wat vreselijk smerig om zo iemand te moeten uitschakelen." mompelde ze in zichzelf. Ze keek even naar Nemmet en haalde nog een paar keer diep adem. "Jeetje, ik heb werkelijk geen conditie zeg." Ze schuurde haar kapotte mouw verder van haar pak af en trok aan de andere kant de mouw er ook af. "Zo, misschien kunnen we hem hiermee vastbinden of zo?"

OOC: Ik weet niet of ik de wacht zo zelf mag aansturen, zo niet... dan lees ik het weer wel. :-D

Was inderdaad minder goed dat eerste stukje: Acties hebben we op zich niet zo'n bezwaren tegen, maar gedachten en gevoelens hebben we liever niet.
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

De wachtmeester keek op van zijn blad toen één van zijn mannen binnenkwam. Vlak nadat Foyadas het huis had verlaten en het grootste deel van zijn mannen had meegenomen, had hij opdracht ontvangen om het huis te bewaken. Dat zal dan wel, als hij het zegt dacht de gespierde veteraan in zichzelf, Maar zodra het hier te heet wordt denk ik niet dat men mij hier ooit nog terug zal zien.

De voorbereidingen waren getroffen. Reeds lang geleden had hij besloten om weg te trekken uit deze verdomde stad. De vuile zaakjes die hij moest oplossen voor die blaaskop van een Handelaar, hingen hem de keel uit en als de man niet in allerijl was vertrokken, had hij waarschijnlijk zelf in de loop van de week zijn zwaard getrokken en gerechtigheid doen geschieden.

De wachter die nu binnenkwam meldde met een zware stem dat alles klaar was: over een half uur zouden de overgebleven wachters vertrekken naar het noorden, om daar verder te reizen naar het land in het westen, waarvan hij had gehoord dat het zo welvarend was...

Opeens klonk een luide kreet door het raam...
Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

"Nou?! En nu?" Rona klopte het stof af van haar zwarte pak. "Ik denk dat we wel mogen opschieten, ik kon echt niet voorkomen dat die sukkel ging schreeuwen. Voor het zelfde geld heeft iemand hem gehoord. Het was dan wel een donker steegje, maar een schreeuw en een afwezige wacht zou toch opvallen als iemand er naar ging kijken.
Waylander
Kosmonaut

Nemmet stond op en liep naar de man toe, waarna hij hem over zijn schouder heen gooide. Hij was niet sterk genoeg om met de man op z'n schouder te rennen, maar lopen zou nog wel gaan. "Ik verstop deze man ergens, ergens waar ze niet zoeken. Weet jij een manier om hem nog een paar uur bewusteloos te houden?"
Evanesceron
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Evanesceron »

Aelfinn reed langzaam het plein voor het badhuis op, de beschrijving van de Draak in zijn hoofd. Hij vroeg zich af wat voor persoon zijn medemagiër was. Hij hoorde een zacht geschuifel en keek om. Er zat iemand ineengedoken in een klein hoekje. Dat moest Flon zijn. Hij reed er langzaam op af. De magiër was zo diep in gedachten verzonken dat hij Aelfinn niet hoorde naderen. Aelfinn legde zijn hand op Flons schouder...
glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Flon schrok op. Hij was gedwongen geweest te wachten op de andere gezant van de maffia, maar daardoor was hij oogcontact kwijtgeraakt met degenen die hij moest volgen en wist hij enkel via zijn telepathie nog ongeveer waar ze waren. Zijn mede-magiër kwam echter juist op tijd: nog iets langer en hij was ze kwijtgeraakt.

"Idioot dat je hier zo komt binnenrijden op je paard!" brieste de kleine jongen tegen de paardrijder "Nu verwachten ze zo meteen iemand binnen in het badhuis!"

Hij sleurde de man mee naar een donker hoekje onder de overdekte zijkant van de binnenplaats.

"We moeten snel zijn of we raken hier vanavond nooit meer buiten. Aan de overkant van het plein is een laag muurtje. Ik stel voor dat je erg snel begint te lopen wanneer je mij dat ziet doen, anders zou het er nog wel eens erg raar kunnen gaan uitzien."

Aangezien lionlover even op vakantie is, en we toch moeten verdergaan met haar character, neem ik het even op me om FLON te besturen. Behandel haar gewoon als speler, niet als NPC
Evanesceron
Fortuinzoeker

Ongelezen bericht door Evanesceron »

Aelfinn lachte spottend. 'Denk je echt dat ik geen hersens heb? En wie hangt hier de idioot uit? Ik kon je binnen vijf minuten vinden. Datzelfde geld ook voor een Ninja op één van de daken die een beetje goed is met pijl en boog. Ik weet niet of je ooit een kruisboogschicht of een pijl in je vlees hebt gehad, maar dat voelt niet erg lekker aan. Maar goed, aangezien jij hier blijkbaar de leiding hebt zal ik je gehoorzamen. Maar waar moet ik volgens jou mijn paard dan laten? Ik ben niet van plan om hem hier achter te laten zodat het gestolen kan worden.'
Waylander
Kosmonaut

Nemmet wachte niet eens meer op het antwoord. Hij greep zijn dolk en sneed twee lappen stop los van de mauwen van zijn hemd. Hij bond een om de benen van de man en de andere om z'n mond. Zelf al zou hij wakker worden, dan nog kon hij niet om hulp roepen of wegkomen. Hij legde hem daarna neer in het een dichtbegroeide stuk tuin, waar hij niet zou opvallen, in ieder geval niet voor de nacht. Daarna gaf hij hem nog een klap met zijn staf, trachtend de bewusteloosheid te verlengen. Daarna liep hij terug naar Rona. "Nu, ik neem aan dat de voordeur niet wagenweid voor ons openstaad. Als jij zoekt naar een manier om binnen te komen, verken ik de tuin."
Gesloten