Nahimana, Waylander, Dema, Evanesceron - Topic

Dit is waar het allemaal gebeurde.

Moderator: Midwinter

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Nahimana, Waylander, Dema, Evanesceron - Topic

Ongelezen bericht door glamdring » 19 nov 2004 22:06

De bezoekers waren nog maar nauwelijks in de zaal bovenaan de trap aangekomen of de deuren tegenover de ingang gingen open en een lange man kwam binnengelopen. Hij had een lange zwarte mantel aan die wapperde toen hij liep en lang grijs haar hing over zijn schouders. Op zijn borst had hij een zilveren embleem van een Eenhoorn met een gouden hoorn.

"Welkom, welkom, beide gasten, in het badhuis van Heer Nogimis. Jullie twee mogen vertrekken. Doe de groeten aan Joachim van mij Isaac, en jij, Gin, ga maar kijken of beneden alles ok is in de speelkamer."

De twee begeleiders verleiten het vertrek, de bleke man en de vrouw achterlatend op de stoelen.

"Nu, als julie zo goed willen zijn mij te volgen..." Hij draaide zich om en liep door de deuren, naar een ruim en luxueus kantoor...

(Jullie zijn nu samengevoegd en het werkt zoals een gewone RPG. Je mag zoveel posten als je wil, maar de regels IVM de NPC's blijven. (geen al te ingrijpende acties, geen gedachten typen, etc. That's my job! :lol: ) interactie tussen jullie twee chars is natuurlijk aan te raden. Have fun!)

Edit door Ysgrublaidd: Titel verandert aangezien lionlover een naamsverandering heeft ondergaan.
Laatst gewijzigd door glamdring op 13 mar 2005 16:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 19 nov 2004 22:42

Nemmet keek naar de vrouw naast hem, en stond toen op. Ze zag er goed uit, haar helder blauwe ogen spraken hem aan. Hij vroeg zich af wat voor iemand ze was, de meeste mensen die hij hier was tegengekomen waren niet al te ruimdenkend, en dat was moeilijk om mee te werken voor iemand met zijn kunnen. Het was voor de hand liggend dat ze samen moesten werken, anders zou ze immers niet op hetzelfde niveau worden behandeld als hem. Hij vond vrouwen altijd een stuk makkelijker dan mannen, hij wist eigenlijk niet waarom, het had mischien iets te maken met kracht versus expertise. Nemmet had expertise nodig voor zijn culte, mischien dat zij dezelfde idealen had als Asmodeus, maar die gedachten liet hij niet verder gaan, hij moest zich nu op andere dingen focussen.

Hij ging zitten in een comfortablele stoel voor een groot bureau, uit een reflex wou hij zijn benen op de tafel leggen, maar deed dit bij nader inzien toch maar niet.

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 22 nov 2004 09:08

Rona keek verbaast naar de man die al in het kamertje aanwezig was. Er staken kleine hoorntjes tussen zijn haar omhoog. Ze had nog nooit iemand gezien met hoorntjes en wist daardoor ook niet precies wat ze van deze 'man' moest denken.

Nog voor ze ook maar iets kon zeggen of doen kwam de graaf binnen. De schoft.. Haar ogen verkleinde zich even tot scherpe, hatelijke blik om vervolgens weer terug te vormen naar een open rustige blik. Ze probeerde zich te ontspannen. Voor zover dat mogelijk was onder deze omstandigheden.

"Nu, als julie zo goed willen zijn mij te volgen..." De andere man stond op. Ze keek hem even aan en glimlachte. Aangezien hij ook als gast werden betiteld was de kans groot dat hij in hetzelfde schuitje zat als zij. Beide volgde ze de graaf een luxueus kantoor in. De man ging zitten en zag er niet uit alsof hij zich veel zorgen maakte. Waarschijnlijk doe ik er verstandig aan deze 'man' te vriend te houden. Rustig ging ze in de stoel naast hem zitten en keek rond in de kamer. Instinktief nam ze op wat ze zag in de kamer. Alles was luxe, van de duidelijk dure schilderijen van bekende meesters aan de muur tot de pennen op het buro.

Rona keek weer vriendelijk naar de man die naast haar zat en sprak hem zachtjes aan. "Bent u ook 'vriendelijk' verzocht naar het badhuis te komen? Ik geloof dat het nogal dringend was. Mijn ontbijt was nog niet volledig afgerond toen ik hierheen werd 'begeleid'." Het laastste zei ze op een lichtjes geiriteerd toontje dat de oplettende luisteraar niet zou ontgaan. "Overigens.. mijn naam is Rona. Rona Deeds. Of wist u dat al?"

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 22 nov 2004 21:06

"Als hij ook maar iets geleerd heeft van die oude Jaorassius, wist hij dat al van het moment dat u binnenkwam mijjn vrouwe. U begrijpt, heer Nemmet, dat deze vrouw niemand vertrouwd, buiten haarzelf, een uitgelezen doel voor telepathie dus."

De Eenhoorn had zich in het gesprek gemengd, ongevraagd en onuitgenodigd.

"Luister maar goed, beiden, want u bent hier niet naartoe gehaald om leuk sociaal te gaan doen. We zitten met een serieus probleempje."

Hij ging zitten en legde, in tegenstelling tot Nemmet, zijn voeten wel op tafel en haalde een stukje hout en een mes tevoorschijn, waarmee hij reepjes van het hout begon te snijden.

"Je weet het of je weet het niet, nog zo vers vlees zijnde in deze stad, maar we zitten hier met twee machtige organisaties in de stad. De maffia en de Ninja's. Voor degenen die het niet zouden weten: die zwarte mannen die nu aan de deur staan zijn dus Ninja's. Niet zo schokkend dus dat wij liever hebben dat de maffia zich een beetje gedeisd zou houden, als je begrijpt wat ik bedoel."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 23 nov 2004 08:01

"... dat deze vrouw niemand vertrouwd, buiten haarzelf, een uitgelezen ..." Rona trok een geiriteerde blik en mompelde even wat voor zich uit. "Vertrouwen is iets wat gewonnen moet worden, of geschonken wordt. En ik geloof niet dat jij ook maar iets heeft gedaan om mijn vertrouwen te krijgen." Natuurlijk zou haar eigen gezondheid altijd op nummer een staan, maar iemand die haar ongevraagd een of ander spinnenweb in trok had niet het recht om over vertrouwen te spreken. Dan 'vertrouwde' ze nog liever in deze wildvreemde man die Nemmet werd genoemd.

Ze keek over haar schouder naar de deur. Ook al zag ze niemand, ze twijfelde er niet aan of ze kon de graaf op zijn woord 'vertrouwen' als hij het over mannen bij de deur had. Ze keek de graaf strak aan. "Leuk dat 'jullie' een probleem hebben, maar wat heb ik... hebben wij daar dan mee te maken?!" Ze keek de man die Nemmet heette even aan.
Inwendig zuchte ze even. Rustig Rona, je kunt nu toch niets doen op dit moment. Geduld. Wacht af. Ze toverde een lichte glimlach op haar gezicht. Ze trok normaal alleen een strak gezicht als zich zorgen maakte en dat hoefde die 'eenhoorn' eigenlijk niet te weten. Haar tijd zou nog wel komen, ze zou rustig afwachten.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 23 nov 2004 22:07

"Ik heb geen reden om in te breken bij deze vrouw haar gedachten." Hij keek naar de vrouw die zich Rona noemde "Ik heb niets kwaads in de zin."
Het gesprek ging verder

"Leuk dat 'jullie' een probleem hebben, maar wat heb ik... hebben wij daar dan mee te maken?!" Zei de vrouw. "Ik neem aan dat we in deze opdracht gekocht worden? Want anders zie ook ik geen reden om mee te doen," Viel nemmet haar bij. "Dus, gaan we mijnheer Nogimis nog ontmoeten?"

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 24 nov 2004 08:22

Nemmet leek een stuk meer op zijn gemak dan Rona. Blijkbaar had hij niet het idee dat zijn leven aan een zijde draadje hing. Rona was er vrij zeker van dat ze niet echt veel keuze had. De uitspraken over 'het hier niet levend verlaten' die ze had meegekregen waren overtuigend genoeg geweest.
Ze bekeek Nemmet rustig en probeerde een inschatting te maken over wie of wat hij dan wel was. Of hij was erg machtig of sterk of hij was ongelofelijk stom omdat hij zich geen zorgen maakte. Hoe dan ook, vooralsnog zag ze in hem een medestander. Wat het in de toekomst zou worden... tja, dat zou de toekomst zelf moeten uitwijzen.
Nogimis. O ja, dat was de eigenaar van het badhuis. Die moet hier in betrokken zijn dan. Of anders is het een geweldige oen.

Rona veegde en lok haar uit haar gezicht en keek vervolgens de graaf met een opstandige glinstering in haar ogen aan. "Nou? Waar moest ik mijn ontbijt voor laten staan? Ik begin al dat geheimzinnige gedoe een beetje zat te worden."
Zo onverschillig mogelijk trok ze haar rugzak naar zich toe en opende hem om te controleren of al haar spullen er wel inzaten. Alles dat ze bij elkaar hadden gegraaid zat door elkaar. Verschillende zakjes waren open en de inhoud zat tussen haar ondertussen gekreukte kleding. Verdorie, hij had wel wat voorzichtiger mogen zijn met mijn spullen! Met een beetje pech ben ik de helft van mijn voorraad kwijt!

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 24 nov 2004 16:28

Een kleine glimlach ontsnapte aan de mond van Beral toen hij de naam van Nogimis hoorde.

"Neen, Heer Nogimis houdt zich niet bezig met dit soort zaken. Hij is er eerder mee bezig zijn identieit verborgen te houden voor anderen en met ons bevelen te geven. Jullie zullen hem pas te zien krijgen moest je deze opdracht weigeren, en dan nog pas nadat jullie gevild ondersteboven aan het plafond hangen."

De geschokte blik van de vrouw ontlook een binnenpretje aan De Eenhoorn.

"En wat jouw bedoeling betreft, beste Nemmet, weet ik ook dat u eerder deze bevallige dame in brand zou steken dan ook maar te proberen telepathie te gebruiken, als u dat mocht lukken. Net zoals zij jou een pilletje met vergif in je drankje zou laten vallen als je even niet keek. Jullie zijn aan mekaar gewaagd, en daarom zitten jullie hier ook samen, naast elkaar.

Maar nu, waar was ik, voordat ik onderbroken werd. Oh jah, de maffia. Het is ons niet ontgaan dat zijne heer Foyadas, regent voor het handelaars en zeevaardersgilde een goede band schijnt te hebben met redelijk wat bekende onderwereldfiguren. De maffia wordt de laatste tijd nogal brutaal in hun zoekplaats naar onze schuilplaats. Overlaatst zaten ze zelfs zo dichtbij, dat we ze konden horen sluipen. Daarom wil onze heer Nogimis hen een duidelijke boodschap zenden, met name naar Foyadas, die naar alle waarschijnlijkheid dat zootje ongeregeld aanvoert."

Een kleine pauze viel in stilte alvorens De Eenhoorn datgene zei waar de twee "gasten" al voor vreesden:

"En natuurlijk is dat nu precies waarom jullie hier zijn: ervoor zorgen dat meneer Foyadas die boodschap goed ontvangt."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 25 nov 2004 08:29

Gevild ondersteboven aan het plafond?? Rona keek geschokt. Dat ze in een wespennest zat, wist ze wel. Maar dat het zo erg was? Er was dus duidelijk geen weg terug en hoewel het haar niet helemaal lekker zat leek het maar het beste dat te aanvaarden. ... Voorlopig. Ze zette haar rugzak op de grond en overdacht de situatie.

Ze werd kennelijk geacht samen te werken met Nemmet, met zijn rode ogen, maar die ongetwijfeld ook speciale vaardigheden moest bezitten. Na een korte overpeinzing leek het haar verstandig om eerst dan maar zoveel mogelijk te weten te komen. Daarna kon ze plannen vormen. Alleen of samen met Nemmet. Ze keek even naar Nemmet en glimlachte terwijl ze alles even liet bezinken. Een boodschap waar zij en Nemmet voor moesten samenwerken. Dat zou vast niet het bezorgen van een brief of pakketje zijn. "Ja,ja, en wat mag die boodschap dan wel zijn? Vast niet iets waarvoor we aan de deur aankloppen om het even af te geven als wij daarvoor worden 'gerecruteerd'."

Rona stond op en liep rustig een beetje rond. Nu ze besloten had tijdelijk te berusten in haar lot, kwam haar oude vertrouwde rust weer over haar. Ze had zichzelf weer onder controle. Ze stopte even bij een kastje waar een set werpdolken op stonden. Haar lichaam stond half naar de beide heren bij het buro gedraaid terwijl ze naar de dolken keek. Erg mooi. Goede kwaliteit ook. Ze streek met haar vinger langs een van de dolken. "Auw" fluisterde ze. En scherp zijn ze ook! Tss, gebruiksklaar en zo voor het grijpen. Ze haalde haar vinger naar haar mond en zoog op de kleine verse bloedende snee.

Ze draaide haar gezicht weer naar de beide heren die haar aankeken. De graaf keek lichtjes van slag, alsof hij niet echt gewend was dat mensen opstonden van hun stoel en rond gingen lopen terwijl hij ermee 'in gesprek' was. De dolken stonden ook zo binnen het bereik, dat het gewoon stom was. Een welgemikte worp zou voldoende zijn. Ongetwijfeld zouden ze bij toekomste gesprekken beter op hun hoede zijn en de dolken vastzetten in hun display.

"Maakt u zich geen zorgen hoor meneer de 'eenhoorn'. Ik ben niet van plan iets te proberen." Nu niet in ieder geval. "Ongetwijfeld staan uw gorilla's buiten op scherp en ik heb voorlopig geen behoefte om mijn leven te laten beeindigen. Overigens, dolken zijn mijn stijl niet. Maar dat wist u al." Ze had een uitdagende schittering in haar ogen en er lag een lach op haar mond. De tijd van angst was voorbij.

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 26 nov 2004 16:25

"Loze woorden, mijnheer de graaf," Nemmet liet zich niet intimideren. "Als u ook maar iets van mij weet begrijpt u dat twee simpele mannen in zwarte pakken mij niet afschrikken," ging hij verder, terwijl hij zijn mantel glad trok.

Nemmet keek toe hoe de vrouw een paar werpmessen bekeek, en daarbij zichzelf sneed, wat er op duide dat ze niet erg bekwaam met wapens was. "Oke, ik we hebben nu wel genoeg gedraalt, ik wil weten wat u hier wel niet met ons van plan bent, anders dan ga ik wel ergens anders mij tijd verdoen. Ik kan me ook niet voorstellen waarom vrouwe Rona hier is, mischien dat het u is gelukt om haar hier tegen haar wil naar toe te brengen, maar als het aan mij ligt zijn we hier beiden ook zo weer weg."
Nemmet hield zijn wijsvingers voor zich, een zwart vonkje sprong over van de een naar de ander.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 26 nov 2004 20:56

"Oh maar mijn beste heer, het was helemaal niet mijn bedoeling u te intimideren. Dat wordt u vanzelf eens onze schrandere vrouwe daar mijn plan hoort en besluit die messen toch te gebruiken. Daarzo, achter die plant, wacht namelijk 1 van mijn twee bewakers, en achter u, achter de bank zit de tweede. Ik zou zeggen: probeert u maar eens mij aan te vallen, en zie wat er gebeurt.

Maar vooraleer u dat probeert, wil ik u toch even een andere mogelijkheid bieden. Foyadas moet DOOD, en dat is de krachtigste boodschap die de maffia kan krijgen. Worden wij of één van onze ninja's gezien ter plekke, krijgen we de maffia alsnog op ons dak. Worden jullie echter geklist of gezien, een magiër die nog maar pas in de stad is, of een knappe jonge vrouw die niemand kent, vinden die dieven ons nooit."

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 26 nov 2004 23:39

Nu komen we nog eens ergens. "Gezien worden? U bebt wel heel weinig van mijn achtergrond nagetrokken." Nemmet moest bijna lachen, het begon er steeds meer op te lijken dat hij gewoon als mogelijk kandidaat van de straat af was getrokken, in plaats van dat hij zorgvuldig was geselecteerd.
Nemmet bracht zijn hand naar zijn staf. Hij hoefde er niet aan te twijfelen dat de mannen er echt waren. Als Rona echt de dolk zou gooien, kon hij in een oogwenk de hele kamer met schaduw vullen, ninja of niet, zonder licht kan niemand zien.
"Ik zie voor mezelf nog steeds geen reden om mee te doen, dus tenzij er iets inzit wat zwart en wit kan worden vastgelegd..."

Nahimana Tala
Sterrenschipper
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nahimana Tala » 28 nov 2004 13:42

De situatie was belachelijk. Als die Foyadas dood moest had hij dat ook als een normale opdracht kunnen doen. Maar ja, dat was waarschijnlijk te eenvoudig geweest.

"Ja ja. Zeg, ik ben niet naar deze stad gekomen om me vervolgens aan de hoogte boom te laten opknopen. Overigens zijn mijn methodes, niet echt geschikt voor een 'duidelijke boodschap'." Ze fluisterde er achteraan. "Trouwens, wat is een boodschap nou voor een boodschap als de afzender niet bekend is."

Ze keek nog even naar de dolken. Haar vaardigheden met een dolk waren niet van een dusdanige kwaliteit dat ze mocht verwachten de graaf of een van zijn bewakers met een snelle worp te raken. Daar had ze gewoon teveel tijd voor nodig. Terwijl ze in haar vinger had gesneden had ze het over de dolk een klein beetje poeder laten vallen. Niemand zou het merken. Tot er vocht bij zou komen. Dan zou er een lichte geur ontstaan waar niemand vrolijk van zou worden. Niet dodelijk, alleen vervelend. Voor Rona was het meer een pesterij. De graaf zou zijn trekken nog wel thuiskrijgen.

Terwijl Nemmet met de graaf in gesprek was pakte een van de andere dolken op en voelde het gewicht en de balans. Inderdaad. Kwaliteit. Iemand die er goed mee overweg kan... Ach, ik had meer moeten oefenen vroeger.

"Ik zie voor mezelf nog steeds geen reden om mee te doen, dus tenzij er iets inzit wat zwart en wit kan worden vastgelegd..."
Nemmet leek zo zeker van zijn zaak. Ze was onder de indruk. Hoewel hij haar ook wel beangstigde. Hij was in staat tot magie. Ze had van haar moeder wel geleerd dat magie goed kon zijn, maar ook slecht. Gezien zijn zelfvertrouwen moest hij wel behoorlijk krachtig zijn. Dat, in combinatie met zijn uiterlijk maakte dat ze er zeker van was dat ze Nemmet beter niet als vijand kon hebben. Ze keek hem aan, alsof ze hoopte iets in zijn ogen te kunnen aflezen.

glamdring
Kosmonaut
Contacteer:

Ongelezen bericht door glamdring » 28 nov 2004 14:24

De Eenhoorn zat geamuseerd te kijken.

"Jij, mijn beste Nemmet, zou toch al moeten weten waarmee wij jou een plezier zouden kunnen doen. De ninja's komen uit het westen, waarmee we nu nog in oorlog zijn. In het westen zijn echter ook magiërs, en sommigen van die magiërs zijn nu ook aanwezig in dit gebouw. Jij, die hier naartoe kwam met een smoes, wilt gewoon jouw orde verspreiden in deze stad. Ik weet zeker dat onze magiërs, die in het westen uit de gratie gevallen zijn, zouden willen luisteren naar jouw ideën. Ook zou Nogimis u rijkelijk voorzien in infrastructuur en middelen om uw orde te vestigen. Vermits u deze opdracht tot een goed einde brengt natuurlijk. En zit niet zo verbaasd te kijken, verdomme! Je hebt een introductie gehad in de telepathie, en je bent verbaasd dat wij al deze dingen van jou weten?

En jij, beste meid. Wat jouw verlangens zijn, is mij niet onduidelijk. Een beetje spelen in de rijkere buurten van de stad, beetje rijkdom vergaren, misschien af en toe eens een knappe jongeling opscharrelen. Wel, dan moet er niet meer gezegd worden dan dat Heer nogimis' klanten over het algemeen genomen afkomstig zijn uit de bovenstad en dat hijzefl ook meermaals per week uitgenodigd word op een dinee of een feestje. Mogelijkheden genoeg dus. Nogmaals: als u deze opdracht ten goede uitvoert."

Waylander
Kosmonaut

Ongelezen bericht door Waylander » 29 nov 2004 07:51

"Nee, in tegendeel, maar welke zekerheid heb ik dat u dat echt doet? Hoeveel is uw woord waard? Nu moet u zien, iemand ombrengen is niet moeilijk, als ik nu op u afspring kunt u er van uit gaan dat u dood bent, twee ninja's of niet. Maar als ik u zou moeten ombrengen zonder dat ook maar iemand door zou kunnen hebben dat ik het ben, is een stuk moeilijker, niet iets wat ik voor een mondelinge afspraak doe. Maar dat wisten de telepathisten in dit dorp natuurlijk al lang." Nemmet's stem klonkt geirriteerd. "Ik ben hier nog maar net, en ik weet zodoende niet wie hier in de machts positie is, of de onderwereld regeert. Ik kan deze man zo afmaken, geen probleem, maar als ik niet weet voor wie ik het doe, of tegen wie, is het moeilijk om degene voor wie ik het doe verborgen te houden. En ik kan er nooit zeker van zijn dat ik niet in de rug word gesprongen." Nemmet boog naar de man toe. "Het enige wat ik wens is op zwart en wit dat ik de fundamenten voor m'n orde krijg."

Gesloten